World of Warcraft-tråden del 5

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Handa

Den klassen som är mest obalanserad just nu är nog hunters, men det är enbart för att Blizzard inte har någon koll på vad de ska göra med våran klass och sitter och buffar/nerfar saker som de ser mest whine om.

Det som folk pratat om tidigare är ju just 1on1.. "oh nej min pvprogue kan inte besegra en paladin".. så det va mer eller mindre det jag besvarade.
Det va inge prat om Arena eller större slag.. utan just när folk sprungit på en paladin i worldpvp eller bg.

Visa signatur

| Win7 x64 | Intel i2500k | P67A-C45 | 2x4GB DDR3 | Asus Geforce GTX570 DCII | 650W |
www.twitch.tv/leeftv

Permalänk
Medlem
Citat:

Haha, det var ju inte i närheten av vad du sa. Jag har inte sagt nånting om hur bra paladiner är.

Jämför inte level 63 med 80 tack.

Vem bryr sig om 1on1? Spelet är just nu inte balanserat för nånting men 1on1 är nog värst.

Den klassen som är mest obalanserad just nu är nog hunters, men det är enbart för att Blizzard inte har någon koll på vad de ska göra med våran klass och sitter och buffar/nerfar saker som de ser mest whine om.

...försöker du påstå att det inte är samma sak på 80? Tror du inte jag har någon char på 80, de gör ju precis samma saker på 80 som jag gör på 63!!

Retris och dks går fram som godståg i bgs, ingen finess eller gear behövs bara in i gröten och kötta...funkar kanon. Polaren har en retri på 80 och hans "något överdrivna" kommentar är att han slår ihjäl allt.

Hade han varit fullt arena gearad eller kanske imba "det bästa från 25 manna pve" gearad må det vara hänt men han har helt enkelt en craftable mace några hc/naxx 10manna epics och resten pvp/honor gear ( nothing special )...ändå går han fram som ett skenande godståg. (fokkeron - bloodfeather för gearcheck)

Skulle rogues vara bättre/ mer op än retris menar du? (och dks för den delen)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bratman
...försöker du påstå att det inte är samma sak på 80? Tror du inte jag har någon char på 80, de gör ju precis samma saker på 80 som jag gör på 63!!

Retris och dks går fram som godståg i bgs, ingen finess eller gear behövs bara in i gröten och kötta...funkar kanon. Polaren har en retri på 80 och hans "något överdrivna" kommentar är att han slår ihjäl allt.

Hade han varit fullt arena gearad eller kanske imba "det bästa från 25 manna pve" gearad må det vara hänt men han har helt enkelt en craftable mace några hc/naxx 10manna epics och resten pvp/honor gear ( nothing special )...ändå går han fram som ett skenande godståg.

Skulle rogues vara bättre/ mer op än retris menar du?

...försöker du påstå att alla klasser är lika bra på 63 som de är på 80?

Och jag har fortfarande inte sagt hur op retris eller andra klasser än min är. Har bara sagt att han överdriver när han tror att retris inte behöver någon gear alls och rogues behöver jättebra gear för att kunna stunlocka någon till döds.

Permalänk
Medlem
Citat:

...försöker du påstå att alla klasser är lika bra på 63 som de är på 80?

Och jag har fortfarande inte sagt hur op retris eller andra klasser än min är. Har bara sagt att han överdriver när han tror att retris inte behöver någon gear alls och rogues behöver jättebra för att kunna stunlocka någon till döds.

...ja det har du helt rätt i, har nog misstolkat dig lite

Men det känns som om du även har en gnutta av övertro på hur lätt en rogue får ihjäl sina motståndare ( det krävs en hel del även från deras sida ) vilket är något som förvånade mig ( som fd warrior spelare ) när min rogue dingade 80.

Så nej rogues är varken OP eller broken...funkar bara som de flesta andra klasser det krävs rätt specc/gear och lite kännedom om klassen för att kunna göra något vettigt.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bratman
...ja det har du helt rätt i, har nog misstolkat dig lite

Men det känns som om du även har en gnutta av övertro på hur lätt en rogue får ihjäl sina motståndare ( det krävs en hel del även från deras sida ) vilket är något som förvånade mig ( som fd warrior spelare ) när min rogue dingade 80.

Så nej rogues är varken OP eller broken...funkar bara som de flesta andra klasser det krävs rätt specc/gear och lite kännedom om klassen för att kunna göra något vettigt.

Men herregud, jag har fortfarande inte sagt hur lätt de får ner motståndare. Är nästan tvärtom då jag endast quotat andra som har sagt det, en rogue som går på mig när jag har full resilience gear gör faktiskt rätt dålig damage: Tycker de är helt okej balanserade just nu men mot spelare med dålig resilience så är det en helt annan grej, precis som det ska vara. Tar rogues på några sekunder med min hunter om de inte står på mig. Dock är rogue/mage en av de svåraste lagen för mig som spelar Hunter/Shaman.

Edit: Såg att jag skrev lite fel i inlägget ovan och glömde lägga in 'gear' efter 'jättebra', så det var säkert jag som lurade dig där. Självklart menade jag inte att han hade sagt att man behöver vara jättebra för att spela rogue.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Enity
Enda jag tycker är överdrivet bra som ingen annan tycks hålla med om är restodruider.
Sällan att någon healer ens är på samma planhalva när det kommer till att vara sjukt irriterande som druider.

Nej ta bort shapeshifting ur arena!

... Och ta bort vanish för rogues, charge för warriors, bubblan för paladins, deathgrip för dk's, iceblock för mages and on and on.. Shapeshift är det som gör druid till druid ^^

Permalänk
Medlem

Två snabba frågor om namn.
1. Om man ångrar sitt petnamn, kan det ändras?
2. Kan namnet på en guild ändras?

Visa signatur

// Valiant
Dator: Gigabyte G1.Sniper Z97, Intel i7 4.0 Ghz, 8 GB RAM, Radeon R9 200, SB X-Fi, Logitech Z-5500, Win8.1 64-bit
Mobil: LG G Flex (primär), Nokia Lumia 1020 (sekundär)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av valiant

1: http://thottbot.com/i43850

Visa signatur

HTPC: Gigabyte GA-EP41-UD3L | Intel Dual-Core 2,5Ghz | 2GB RAM | Intel SSD 80GB | WD 1TB | Sapphire Radeon HD 4550 512MB | LG Blu-rayläsare
Reserv: Asus M3A32-MVP Deluxe | AMD Phenom X4 9950 2,61GHz | WD VR 10k RPM 150GB | WD 640GB | 4GB Corsair Dominator | Asus Radeon HD 4870 1GB | LG Blu-raybrännare | Bahnhof 100/100

Permalänk
Medlem
Citat:

Certificate of Ownership är vad du behöver för att byta namn på pet.
http://www.wowhead.com/?item=43850

Varför använder folk thottbot och allakhazam då de styrs av guldsäljar sida, och en källa för keyloggers etc

Visa signatur

Du skall icke stjäla, staten gillar inte konkurrens.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kazen

Aha, trevligt. Har ännu inte köpt Lich king då min main inte närmat sig 70 än. Kan jag ändå använda detta?

Visa signatur

// Valiant
Dator: Gigabyte G1.Sniper Z97, Intel i7 4.0 Ghz, 8 GB RAM, Radeon R9 200, SB X-Fi, Logitech Z-5500, Win8.1 64-bit
Mobil: LG G Flex (primär), Nokia Lumia 1020 (sekundär)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kazen

Varför använder folk thottbot och allakhazam då de styrs av guldsäljar sida, och en källa för keyloggers etc

Det visste jag inte, har alltid använt thottbot och klarat mig från keyloggers.
Tack för tipset, ska inte gå in där mer.

Citat:

Aha, trevligt. Har ännu inte köpt Lich king då min main inte närmat sig 70 än. Kan jag ändå använda detta?

Ja, inscription funkar för alla.

Visa signatur

HTPC: Gigabyte GA-EP41-UD3L | Intel Dual-Core 2,5Ghz | 2GB RAM | Intel SSD 80GB | WD 1TB | Sapphire Radeon HD 4550 512MB | LG Blu-rayläsare
Reserv: Asus M3A32-MVP Deluxe | AMD Phenom X4 9950 2,61GHz | WD VR 10k RPM 150GB | WD 640GB | 4GB Corsair Dominator | Asus Radeon HD 4870 1GB | LG Blu-raybrännare | Bahnhof 100/100

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Andreas
Det visste jag inte, har alltid använt thottbot och klarat mig från keyloggers.
Tack för tipset, ska inte gå in där mer.

Wowhead-communityn är så sjukt mycket bättre.

Permalänk
Medlem

PuG - den vitruella versionen av rysk roulette. Det kan gå bra men det kan lika gärna gå åt helvete. I helgen hade jag lite tråkigt och speccade om min lvl 61 priest till Holy för att testa lite instancer som healer.

Att få grupp är ju skit lätt, bara att ställa sig i Hellfire peninsula och vänta på en whisper. Sagt och gjort, skaffade grupp och körde igång, det hela fungerade riktigt fint, körde igenom Hellfire Ramparts 3 ggr utan större problem, jag fick fin gear och levlade till 62 riktigt snabbt. Då tyckte jag att det var ett riktigt bra sätt att levla och specade även min lvl 70 Paladin Holy och köpte lämplig gear på AH, det gick lite segare att skaffa grupp till Utgarde Keep men det gick det med, här blev jag än mer possitivt överaskad av allmänt vettiga mäniskor och en mycket seriös tank och alla bossar dog utan större incidenter.

Så idag gjorde jag ett till försök med Hellfire Ramparts med min präst. Nu hade jag oturen att träffa på 4 kompletta idioter. En såkallad tank som ansåg att det räckte med att tanka 1 av 4 mobs, 2 warriors som tyckte att det var mycket mer intresant att skrika åt druiden för att han drog ett skämt om att göra need roll på en polearm och till sist en OOMkin som gjorde precis det, gick oom, efter varje pull och tyckte det var viktigare att tjafsa med dom 2 andra idioterna än att leta efter en ny tank när den första disconectade. Jag tröttnade och väntade tills en warrior gjorde en pull för att då trycka Alt+F4

Visa signatur

WS: DFI LP UT X38T2R (Gigabyte X38-DQ6 = Trasigt)| Intel C2D E6750 | 4*1 GiB Twinmos PC2-6400 | ATI Radeon HD4870 1GB | WD Caviar XL "AAKS" SATA 500GB | Antec Neopower 480W | Antec SLK3700-BQE
Server: DFI LP NF4 Ultra | AMD 3000+ "winchester" | 2*512MiB PC3200 | ATI Radeon HD2400pro | 1000GB WD GP, 3*320GB Seagate 7200.10, 250GB WD2500 PATA, 200GB Maxtor DM10 SATA = 2410GB

Permalänk
Medlem

Spelet är sedan vadå, 2004? OCH FORTFARANDE GNÄLLER FOLK PÅ KLASSBALANSEN! Haha! Antingen är Blizzard bra jävla tröga som justerar efter minsta gnäll, eller så är spelarna bra jävla tröga, och blir aldrig nöjda. Jag tror starkt på en vidrig kombo.

(Vet inte om jag ska ursäkta mig för mitt lilla "utbrott", men ville framhäva hur löjligt det ser ut när det fortfarande gnälls till förbannelse).

Visa signatur

Throw dirt on me and grow a wild flower

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Croles
Spelet är sedan vadå, 2004? OCH FORTFARANDE GNÄLLER FOLK PÅ KLASSBALANSEN! Haha! Antingen är Blizzard bra jävla tröga som justerar efter minsta gnäll, eller så är spelarna bra jävla tröga, och blir aldrig nöjda. Jag tror starkt på en vidrig kombo.

(Vet inte om jag ska ursäkta mig för mitt lilla "utbrott", men ville framhäva hur löjligt det ser ut när det fortfarande gnälls till förbannelse).

Ja, för det har inte kommit 2 st nya expansioner som gjort om alla klasser och items i princip...

Permalänk
Medlem

borttaget *

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Croles

Du spelar inte WoW antar jag?

Eller ifall du gör det... hur kan du undgå att förstå? xD

Permalänk
Medlem

Okej har en liten fråga ang. epic flying. Det är så att jag har vanliga flying ifrån Outlands, en riding skill på 225 alltså. Nu när jag snart dingar 77 i Northrend så är frågan: Vad kommer en epic flying att kosta? Med riding skill och hela fadderullan inräknat? Vissa säger 4k och vissa säger 7k och vissa säger helt andra bisarra summor..

Visa signatur

They invented "SUV" because they can't call them Jeep
"Tycker alltid att du är lite tjurskallig när du skriver till mig och andra.. har jag fel?" - tcntad
"Du är fan min idol på Sweclockers Martiis. Tack för att du finns!" -
Crippa90

Permalänk
Medlem

BlitZan, det kommer kosta dig ca 5k

Permalänk

Bästa spec för att levla 60-80. Arms, fury eller prot?

Permalänk
Medlem

NatoGandalf, det är en smaksak, alla är bra! men jag föredrar Fury.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av BlitZan
Okej har en liten fråga ang. epic flying. Det är så att jag har vanliga flying ifrån Outlands, en riding skill på 225 alltså. Nu när jag snart dingar 77 i Northrend så är frågan: Vad kommer en epic flying att kosta? Med riding skill och hela fadderullan inräknat? Vissa säger 4k och vissa säger 7k och vissa säger helt andra bisarra summor..

1000g för Cold Weather Flying (som krävs för att flyga i Northrend)
och
5000g för Epic flying skillen.
=
6000g (+ 200g för mounten)

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zawamura
Wowhead-communityn är så sjukt mycket bättre.

Det har bara blivit så att jag använt thottbot för jag har så gott som alltid hittat det jag söker där. Jag har aldrig sett reklam för guldförsäljning där.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Kollade runt nu, allt det där köp hit och dit verkar vara en enda röra.
Det är Affinity ZAM network som köpte thottbot och allakhazam, de ägde även IGE. Wowhead ville inte sälja då de inte ville bli knutna till guld säljar sida, fast IGE och Affinity splittrades, då räckte det med att de erbjöds 1.5 miljoner dollar och sålde direkt.

Men uppfattade jag det rätt så är inte längre IGE en del av allt. Blir fortfarande wowhead som används, då de har fräschast design.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

i början av wotlk använde jag mig av thott för att de uppdaterade mycket snabbare än wowhead med information om nya saker...

Visa signatur

| Win7 x64 | Intel i2500k | P67A-C45 | 2x4GB DDR3 | Asus Geforce GTX570 DCII | 650W |
www.twitch.tv/leeftv

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av NatoGandalf
Bästa spec för att levla 60-80. Arms, fury eller prot?

Jag körde Arms ifrån 1-68 ~ sedan gick jag Protection, gick ganska bra enligt mig..

Det bästa med protection på 68+ är att du kan tanka instancer men fortfarande göra hyfsad damage solo, så mitt knep var att köra quester samtidigt som jag sökte instance till stället jag questade på.. gick ganska snabbt faktiskt!

Så jag rekommenderar Protection på 67-68 upp till level 80. Rolig specc att spela, även solo leveling : )

/Snark

Permalänk

Tjena

Jag har precis kommit upp till lvl 80 med min dk idag och lirar med följande specc:
http://eu.wowarmory.com/character-talents.xml?r=Dragonmaw&n=T...

Jag känner att min dps är väldigt låg, det är även många som påtalar det för mig. Så jag undrar lite om jag ska ändra specc kanske köra blood? Eller kan det vara så att jag kör fel rotation? Jag är rätt ny i gemet så jag kan inte alla förkortningar osv.

Permalänk
Medlem

Du kan ju testa min spec om du vill, gör bra damage med mitt gear. Personligen har jag aldrig gillat blood, men det finns många som säger det är bra så du kan testa det också om du vill.

http://eu.wowarmory.com/character-talents.xml?r=Al%27Akir&n=G...

Rotation: PS, IT, Pestilence (om flera mobs),HB ,BS , (dumpa runic power, death coil, gargoyle)

PS = Plague strike
IT = Icy touch
HB = Howling blast
BS = Blood strike

Visa signatur

|Chassi: Antec P182 |PSU: Corsair 520w |Moderkort: Gigabyte P35-DS4 |CPU: Intel Core 2 Quad Q6600 B3 @ 2.4GHz + Scythe Mine 1100 Rev.b |GPU: Gainward 8800Ultra @ 650/2250 |Minne: 4GB Corsair 6400 CL4 |HDD: WD 500gb 7200rpm |Ljudkort: Creative SB X-Fi Fatal1ty Pro| - |Samsung 206BW (R)

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mr.Snark
Jag körde Arms ifrån 1-68 ~ sedan gick jag Protection, gick ganska bra enligt mig..

Det bästa med protection på 68+ är att du kan tanka instancer men fortfarande göra hyfsad damage solo, så mitt knep var att köra quester samtidigt som jag sökte instance till stället jag questade på.. gick ganska snabbt faktiskt!

Så jag rekommenderar Protection på 67-68 upp till level 80. Rolig specc att spela, även solo leveling : )

/Snark

Inga tankar kring hurvida det går snabbare än att köra med arms/fury? Jag kan tänka mig att man dödar snabbare men dör mer sällan och därför kommer upp i ungefär samma/ högre exp/hour. Eller?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Petoria
Rotation: PS, IT, Pestilence (om flera mobs),HB ,BS , (dumpa runic power, death coil, gargoyle)

PS = Plague strike
IT = Icy touch
HB = Howling blast
BS = Blood strike

Ursäkta min näsvishet, men hade det inte varit smidigare att bara skriva ut förkortningarna direkt?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av NatoGandalf

Ursäkta min näsvishet, men hade det inte varit smidigare att bara skriva ut förkortningarna direkt?

Då lär man sig ju inte förkortningarna ifall någon skulle ta upp det sen.