Permalänk
Medlem
Permalänk

Vad är din maximala budget och den rekommenderade?
Ditt paket är väl okej men inte mer än det. Skulle satsa på att köra 4GB minne i Dual-chanel då det är stor skillnad mellan 2 och 4GB. Sedan är CPU:n en flaskhals till resten av komponenterna.

Permalänk
Medlem

(notera att det står x2 på minnet )

vill inte lägga över 7k

Permalänk

Okej, tack för upplysningen!
Ta ett Corsair XMS2 2x2 GB PC6400 annars. Mer prisvärt.
Allt ifrån Inet.se

Fraktfritt Sweclockers

Optiarc AD-7200S DVD±RW Svart SATA, OEM
st.
267 kr

4GB (2x2GB) DDR2 PC6400 Corsair XMS2
st.
511 kr

500GB Seagate Barracuda 7200.11 SATA II
st.
636 kr

550W Corsair CMPSU-550VXEU
st.
905 kr

Gigabyte GA-MA790X-UD4LK
st.
1 266 kr

AMD Phenom2 X3 710 2.6Ghz, AM3
st.
1 445 kr

Gigabyte Radeon HD4850 512MB PCIe 2.0
st.
1 657 kr

Cooler Master Elite 331 Svart, Utan nätagg
st.
360 kr

Totalpris: 7048, annars kan man banta ned något ett par hundralappar om det svider ordentligt vid den gränsen.

Permalänk
Medlem

okej, tack

Permalänk

Som tidigare nämnt är processorn dålig. Det skulle vara lättare för oss att kunna tipsa dig om en bättre processor om du skrev det totala priset för ditt paket, så att man sitter slippa och lägga ihop allt med kalkylatorn.

Nu gjorde jag det i alla fall och det blev totalt 6305kr, beroende på vart du beställer ifrån.

Men satsa på en bättre processor, och chassit är inte det bästa, det har redan ett skitdåligt nätaggregat inbyggt.
Satsa på ett Antec Sonata III, den har ett inbyggt nätaggregat som kommer kunna driva din dator utan några problem. (Då behöver du inte corsair agget och du sparar pengar)

http://prisjakt.nu/produkt.php?p=177980

Permalänk

Japp, kör på mitt paket samt att du tar Antec Sonata III. En perfekt lösning!

Permalänk
Medlem

ser fint ut, men finns det nåt intel alternativ ?? och vilka spel kan man köra på ditt paket , andrew_swe??

Permalänk

Andrew_Swe's paket ser bra ut, han tipsade för övrigt mig om den dator jag sitter på nu sedan 2-3 dagar tillbaka

Jag tror du kan spela alla spel på den datorn, dock kan du kanske inte spela tex crysis på högsta inställningarna på en 32" skärm, men alla spel kommer nog bli både snygga och snabba

Permalänk
Medlem

okej, får ta o tjäna ihop nån hundring till sen e det bara köpa

Permalänk

Gör så, du kommer nog inte bli missnöjd iaf. Räkna med höga inställningar på de flesta spel i upplösningar som 1650x1050. Dock inte crysis som Pizza_maker nämde ovan!