Dir-655 + Usb hårddisk

Permalänk
Medlem

Dir-655 + Usb hårddisk

jag köpte en dir-655 för ca 1 månad sen för att koppla ihop den med en usb
hårddisk, till en början funkade det felfritt men nu så vill den inte längre när datorn startas upp så startar shareport då ska ju hårdisken dyka upp i den här datron men detta sker ej ......

tips ?

/Flaizcis

Permalänk
Medlem

dir-655

någon som vet hur man kan öka hastigheten när jag skall flytta filer mellan datorn och usb håddisken som är kopplad till en dir-655 ?

tacksam för svar

/Flaizcis

Permalänk
Medlem

Kolla brandväggen och alla program som ska skydda mot virus, spyware o.d. Jag hade jätteproblem tills jag avinstallerade allt och körde windowsbrandväggen.

Permalänk
Avstängd

Vad får du för hastigheter? Usb-gränssnittet är ju inte så snabbt, och kör du 100mbit nätverk kommer du ju max upp i ~10MB/s

Permalänk
Medlem

jag kommer upp i mellan 700 och 900k ungerfär

Permalänk
Medlem

Ursäkta att jag int har svar på din fråga men hur fick du USB disken att fungera med routern? Har försökt hur många gånger som helst men fungerar aldrig

Visa signatur

Hur kan syltkakor överleva i det vilda utan ögon?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av x-per
Ursäkta att jag int har svar på din fråga men hur fick du USB disken att fungera med routern? Har försökt hur många gånger som helst men fungerar aldrig

har du installerat Shareport?

http://support.dlink.com/products/view.asp?productid=DIR-655#...

installera programmet starta om datorn när det startas upp så startas shareport koppla in hårddisken i usb ingången efter en stund kommer det en popupruta nere till höger på skärmen och
shareport ikonen blir grön.

Klicka på ikonen och välj öppna shareport, så dka din hdd finnas i listan, klicka på den och välj connect då finns hdd i den här datorn

hoppas det funkar

/ Flaizcis

Permalänk
Hedersmedlem

*trådar sammanslagna*

En tråd räcker gott till dessa frågor

Visa signatur

|| SWECLOCKERS.COM || oskar@sweclockers.com || OSkar000.se || Fototråden ||
|| Gundeman || Bartonofix || GundemanX2 || Obelinux || Nexofix || Filofix || Ircofix ||
|| Tillse att hjärnan är inkopplad innan fingrarna vidrör tangentbordet ||
|| D300 | D700 | 24/2,8 | 28/2,8 | 35/2 | 50/1,8 | 55/2,8 | 85/1,8 | 105/2,5 | 200/4 | 300/4,5 | 10-20 | 24-70/2,8 | 75-150/3,5 | 80-200/2,8 ||

Permalänk
Avstängd

det funkar bara på 655?

Visa signatur

WS:/ASUS M4A78-E/Phenom 940BE/OCZ Reaper DDR2 PC8500 6Gb/CF Ati 4870 1GB//Server: AMD Phenom 9550/MSI K9A2 CF-F/OCZ Reaper PC8500 2Gb/XFX GTS 250 Nvidia
"En enskild människas död är en tragedi, en miljon döda är statistik" -Josef Stalin

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av judge
det funkar bara på 655?

'

nej det funkar på följande routrar

http://www.d-link.com/search/?qry=shareport&x=0&y=0

/Flaizcis