Permalänk
Proffsmobbare

Var är alla jämförelser ifrån bilvärlden?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sykes90
styrelsemöte på Bigfoot Networks

VD: Ok, våran förra produkt sålde inte så mycket som vi hoppats på, vad ska vi gjöra anorlunda nästa gång

Mr smart: uppenbarligen vuill ingen ha ett nätverkskort för tusentals kr när det finns inbyggda som gjör jobbet mycket bra och dedikerade som gjör det ännu bättre för några hundralappar. Vi måste helt enkelt få ner priset.

Mr retard: nej, vi kör på samma spår och släpper ut en ny produkt som är likvärdig konkurenternas fast kosta 5 ggr mer. på detta sättet får vi in mer pengar om vi säljer lika många

VD: genialt mr retard, här får du en bonus på 100 000. Mr smart, du borde lära dig efter retards goda exempel, marknaden styr inte oss, vi styr marknaden.

HAHAHAHAAH, Kan knappt sluta skratta, sluta, så jävla roligt grabben.

Visa signatur

- Q6600 - 3870 Crossfire - 4GB 6400 - 300GB *2 Raid0 - Windows Vista Bussines 32Bit - 24" 1920 x 1200 -

"The Journey Is The Destination"

Permalänk
Sötast

Åhh... bara 256 MB.....

för att det ska göra nån skillnad så måste det ju minst vara 2048MB

Permalänk

100 fps i cs? Klart man köper!

Visa signatur

"Politicians and diapers have one thing in common. They should both be changed regularly"

Permalänk
Medlem

det där med att man kan köra FNA-applikationer (kan man säga så?) på kortet och allt vad det nu stod är ju riktigt häftigt! tänk att köra ventserver samtidigt man spelar eller bara ha en tetrisserver igång. bara för att man kan alltså! genialt!

Visa signatur

Rgeek L65, hdplex 200w, 4650G, Asrock a520 ITX, Crucial 32gb 3600 cl16, Black ridge.

Permalänk
Medlem

Deras video var ju iaf ärlig och informativ, creds för den. De erkänner ju och visar att skillnaden inte är så stor men det hjälper lite.

Jag gillar funktionen att kortet kan ladda torrents direkt till ett usbminne utan att CPUn ens märker det, vilket betyder att man kan ladda ner och lira online utan att det laggar scheisse.

Visa signatur

Arch Linux - i5 12500@4.75GHz - Asrock B760M PG Riptide - 32GB DDR5 6000MHz - RTX 2070 Super - 1TB SN770 - 1TB SN550 - U32PWQU 4K
Dell Latitude 7400 2 in 1 - Arch Linux - i5 8265u

Permalänk
Medlem

Intressant, men priset skrämmer mig lite.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av JaZid
Var är alla jämförelser ifrån bilvärlden?

En extra cylinder?

Visa signatur

Knowledge is not achieved until shared.

Permalänk
Proffsmobbare
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fire_Ice
Deras video var ju iaf ärlig och informativ, creds för den. De erkänner ju och visar att skillnaden inte är så stor men det hjälper lite.

Jag gillar funktionen att kortet kan ladda torrents direkt till ett usbminne utan att CPUn ens märker det, vilket betyder att man kan ladda ner och lira online utan att det laggar scheisse.

Du har ju fortfarande problemet med pingen, och vad jag vet så kommer du inte undan det med hjälp av extra nätverkskort, om man nu inte kan få det ifrån två separata linor.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av invztr
En extra cylinder?

Snarare en japsdämpare.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av invztr
En extra cylinder?

Ja, men den kommer från en puch maxi och ligger i skuffen...

Visa signatur

{{P180, p5k, q6600, 4x1GB ddr2 Dominator, Asus 8800gts 640MB, Raptor 150GB + randomdiskar},
{mbp e2011 13"},
{Asus 1005p},
{e2100, p5gz-mx, 2x2GB ddr2, 250GB}}

Permalänk
Medlem

Dyrt och inte nog effektivt, undrar hur de överlever denna lågkonjunktur med ett sådant där resonemang. Folk som spelar mestadels wow har ofta(st) en budgetdator och skulle troligen tjäna mycket mer prestanda på ny processor/grafikkort än ett nytt nätverkskort. Dock kan det alltid finnas en liten marknad, bland dem som har mer pengar än kunskap

Permalänk
Avstängd

Killer NIC gjorde att spelen flöt bättre medans man tankade, avlastade systemet.

Det finns inget annat nätverskort som klarar av detta så bra. Visst det hade sina begränsningar också.

Men jag tycker det går åt rätt håll, snart kan man sitta och lira crysis på högsta och tanka. Ni borde vara glada.

Visa signatur

Knowledge is not achieved until shared.

Permalänk
Medlem

Såga ej riktigt än! Ni får såga när det är bekräftat hur liten skillnad det gör att ha kortet.

Visa signatur

Övriga ämnen i våra minnen

Permalänk
Medlem

Skulle satsa på en router med wish eller likvärdig teknik före ett svindyrt nätverkskort, routern kan ju fördela bandbredden medan nätverkskortet endast marginellt kan höja prestandan

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Asteroid
Kan inte va många procent av CPU som går till nätverkstrafik?

Det beror på hur mycket nätverkstrafik du har genom burken.

Vanlig ADSL-hastighet, dvs max 25Mbit nedströms, ett par mbit uppströms ger inte mycket utslag, men om du proppar en gigabitlänk full med nätverkspaket då rusar CPU-lasten på duktigt bra med vanliga icke-accelererade moderkortsadaptrar. Vi snackar cirkus 20% eller ännu mer.

Kan även tänka mig att med massor av nätverksanslutningar (tung bittorrent-trafik etc) kan man spara litegrann här även med en vanlig bredbandskoppling.

Det som påverkar är ju att det är inte bara att skicka data in och ut genom porten; datan ska paketeras också, header ska genereras, checksumma beräknas och så vidare. Vid gigabitfart blir det en hel del merjobb.

För vanliga Svensson är ett sånt här nätverkskort totalt överdrivet dock. Det ger i stort sett noll nytta vid de mycket låga bandbreddskrav som internetspel har, och den absoluta skillnaden går garanterat inte att upptäcka med det mänskliga ögat, utan bara med benchmarkprogram.

Dock, som med pen!sförlängare av andra typer, ifall den får dig att känna dig större och kraftfullare och du har pengar och kortplats att spendera; köp en föffaan! Placebokänslan ska inte underskattas.

Permalänk
Medlem

samlarvärdet lär bli rätt högt på dessa långt in i framtiden, dock saknas ju den enorma k-kylflänsen (eller om det bara var bling) D: !!!!

Visa signatur

i7 12700kf | gigabyte b760 ds3h ax ddr4 | 2x16gb kingston 3600mhz | 5080FE | corsair mp510 960gb (OS) + wd black sn750se 1tb + samsung 860 evo 1tb | seasonic focus gx 850w | tr phantom spirit | fractal r3 | dell alienware 34 ips | win 11 | da v3 | cherry tkl

Permalänk
Medlem

Det beror ju också på vad man jämför kortet mot. Ett skitkort som är inbyggt på moderkortet eller mot ett normalt 300-400kr pci-kort. Det är ju löjligt om de jämför mot två ytterligheter om man inte har ett referenskort för några hundringar.

= "Onödigt megaonödigtskitdåligtonödigtskitonödigt!" får detta kort i betyg.

Visa signatur

Is it "for fucks sake" or "for fuck sake"? Its for a work email so it has to sound professional.

Permalänk
Medlem

Lmao! xD

Permalänk
Medlem

Finns som sagt bra kort för några hundralappar om man vill uppgradera från det inbyggda.

Visa signatur

Asus B650 TUF, Ryzen 7600X, 32GB 6000mhz DDR5, Corsair RM1000X, Powercolor 6900XT Red Devil Ultimate, 360mm Corsair AIO, MSI Velox 100P Airflow. Kingston KC3000 M.2.

Permalänk
Medlem

Känns som om man får bättre ping av att byta ut sin billiga D-Link-router mot en router i 2000kr klassen än att köpa det här kortet.

Och jag tror inte man får så värst mycket bättre ping vid nedladdning med det här kortet, fortfarande andra faktorer som spelar större roll än ditt nätverskort. Om det är andra personer som laddar ner och belastar din router t.ex.

Och en liten fråga, vad har den 256MB minne till? Ser ingen som helst anledning till detta.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gibbe
Penisförlängarprodukt.

+1

Permalänk

Jag skulle gärna vilja se en jämförelse mellan detta kort och ett vanligt nätverkskort av bättre sort. Om man jämför med ett inbyggt nätverkkort av lite sämre modell förstår jag att det blir skillnad.

Permalänk
Medlem

Jag fattar ingenting. Vad har man för nytta av minne på ett nätverkskort? O_o

Jag hade förstått om man kunde typ koppla hårddiskar rakt på skiten och låta den köra torrents själv och grejjer medans man lirar utan att belasta processorn eller något annat. Men vad är poängen med den annars?

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av fisk
Skriv inte så mycket skit, vad vet ni om det? Hur mycket pengar fick ni?

go man, fight the power

seriöst, vad kommer alla dom här anklagelserna om att sweclock skulle vara köpta ifrån, jamenar så fort dom ens antyder att någonting skulle kunna vara bra så börjar det skrikas. Sweclockers e en mysig sida men jag tvivlar starkt på att den har ens i närheten av tillräckligt inflytande för att bli erbjudna mutor (sry andreas)så snälla stfu

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nautilus011
Hittade ett test på killer NIC v1.
http://www.nordichardware.se/Recensioner/?skrivelse=474&page=...

Grejjen är att dom jämför med ett integrerat nätverkskort. Jag hade gärna velat se att man jämför med ett vanligt "billigt" pci-nätverkskort också.
Fast även när man jämför med det integrerade nätverkskortet så är ju eventuella prestandaökningar försumbara. Vem fan kan märka skilnad på 10ms i ping?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av FL3JM
Jag fattar ingenting. Vad har man för nytta av minne på ett nätverkskort? O_o

Jag hade förstått om man kunde typ koppla hårddiskar rakt på skiten och låta den köra torrents själv och grejjer medans man lirar utan att belasta processorn eller något annat. Men vad är poängen med den annars?

Det kan man.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av FL3JM
Grejjen är att dom jämför med ett integrerat nätverkskort. Jag hade gärna velat se att man jämför med ett vanligt "billigt" pci-nätverkskort också.
Fast även när man jämför med det integrerade nätverkskortet så är ju eventuella prestandaökningar försumbara. Vem fan kan märka skilnad på 10ms i ping?

Skulle det inte vara bäst? Varför ska man då jämföra med ett billigt kort? Jämför med ett _riktigt_ kort som stödjer MSI-X, TSO, LRO osv (som Intel PRO/1000 Server Adapter för PCI-express), då lär det här kalle-anka-kortet förlora stort.

Visa signatur

Main Core i9-9900k | NH-D15 | ROG STRIX Z390-F | 16GB DDR4 3200 MHz LPX | STRIX 2080 Ti GAMING OC | Samsung 970 EVO 1TB + Toshiba XG5 256GB | RM650X | R5 Blackout
HTPC/Barndator: Core i5-8400 | ASUS PRIME B360M-A | 16GB DDR4 2666 MHz | STRIX GTX 1070 OC | 2 x Toshiba XG5 256GB
Extradator: Core i7 870 | ASRock H55M-LE | 8GB 1600 MHz | Intel 320 120GB | HD6950 2GB | VX 550W

Permalänk
Hedersmedlem

Klarar mig fint med mina Intel Pro.

Visa signatur

Eighty percent of air pollution comes from plants and trees. - Ronald Reagan

Permalänk

För det priser kan man köpa en NAS istället, det avlastar speldatorn ännu bättre...