Headset!! Razer Megalodon Eller Annat?

Permalänk
Medlem

Headset!! Razer Megalodon Eller Annat?

Hej!

Ska köpa nytt headset eftersom mitt andra har gått sönder.

Jag vill inte ha hörlurar och sen en extern mic eller en sådan som sitter på sladden. Micen ska sitta fast på hörlurarna.

Har ni några förslag??

Är lite inne på:

Razer Megalodon

Jag vet att det inte har kommit ut än...Men jag kan KANSKE (beroende på hur länge) vänta, och det ska ju komma ut nu i 4:e kvartalet av 2008 står det på deras hemsida i alla fall.

Om någon har mer information om release datum för det headsetet eller tips på något annat bra...Skriv i så fall det i tråden

Tack så mycket!

Visa signatur

Core i7 920 @ 3,8 Ghz | Noctua NH-U12P se1366 | P6T Deluxe | Corsair 6GB 1600 Mhz | ASUS GTX 295 | WD Caviar Blue 640 GB | WD Velociraptor 300 GB |Windows 7 Ultimate x64 RC | 3D Mark Vantage: 24 887 poäng | -----> Galleri <-----

Permalänk
Medlem

Tänk på att Megalodon har ett tillhörande USB-ljudkort och det verkar inte som man kan koppla in det i något annat.

Visa signatur

Primär maskin: iPad Pro 12,9tum 2022 med Magic Keyboard.
Sekundär maskin: Ryzen 9 9950x3d, Radeon RX 7900 XTX, 64GB RAM, monitor: OLED42C24LA
3st NUC 9 Pro Kit - NUC9VXQNX Ubuntu server för diverse.
PSN ID:iller Xbox live:illerG Wii U:illerG Switch:iller

Permalänk
Avstängd

Re: Headset!! Razer Megalodon Eller Annat?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Antonmoritz
Hej!

Ska köpa nytt headset eftersom mitt andra har gått sönder.

Jag vill inte ha hörlurar och sen en extern mic eller en sådan som sitter på sladden. Micen ska sitta fast på hörlurarna.

Har ni några förslag??

Är lite inne på:

Razer Megalodon

Jag vet att det inte har kommit ut än...Men jag kan KANSKE (beroende på hur länge) vänta, och det ska ju komma ut nu i 4:e kvartalet av 2008 står det på deras hemsida i alla fall.

Om någon har mer information om release datum för det headsetet eller tips på något annat bra...Skriv i så fall det i tråden

Tack så mycket!

Jag rekommenderar mina creative fatality headsetet,dom har löstagbar mick också,kanonljud med bra bas:))
Bra pris med 275 spänn.
http://www.webhallen.com/prod.php?id=74423

Visa signatur

Fractal Design Refine R2 Asus Commando(1901) Q6600@3600mhz@Vattenkylning Corsair HX620W 4Gb 2x2 dominator 8500 Powercolor HD4870X2 Ikari Laser WD MyBook 500Gb@E-Sata 3dmark06@20436+/-
Win xp sp3/win 7 ultimate

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av iller
Tänk på att Megalodon har ett tillhörande USB-ljudkort och det verkar inte som man kan koppla in det i något annat.

Vad innebär det??

Visa signatur

Core i7 920 @ 3,8 Ghz | Noctua NH-U12P se1366 | P6T Deluxe | Corsair 6GB 1600 Mhz | ASUS GTX 295 | WD Caviar Blue 640 GB | WD Velociraptor 300 GB |Windows 7 Ultimate x64 RC | 3D Mark Vantage: 24 887 poäng | -----> Galleri <-----

Permalänk
Avstängd

Propsar gärna för mina lurar återigen,gå ner till närmaste handlare och testa ett par fatality lurar,kör lite musik,kolla nån film(om butiken har sånt på burken eller en dvd)du kommer inte ångra dig,och dom är som sagt billiga.
MvH albanen:))

Visa signatur

Fractal Design Refine R2 Asus Commando(1901) Q6600@3600mhz@Vattenkylning Corsair HX620W 4Gb 2x2 dominator 8500 Powercolor HD4870X2 Ikari Laser WD MyBook 500Gb@E-Sata 3dmark06@20436+/-
Win xp sp3/win 7 ultimate

Permalänk
Avstängd

Den som säger att fatal1tyn har bra ljud har inte testat med något annat. Har ett par själv och de ska bytas ut pronto. Komforten är halvdan, får ont i öronen av att de ligger och skaver mot plasten. Ljudet är ok, men inte mer än så.

Väntar på Megalodon, ser intressant ut. Piranah var imponerande, men ljudet begränsades av storleken därför ska det bli spännande att se vad Razer kan klämma in i en större modell.

Visa signatur

"Jo men det var exakt det jag menade med att den enda moddningen detta galleriet innehåller är Sanningsmodifikation och photoshoppande :)"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av P1nGviN
Den som säger att fatal1tyn har bra ljud har inte testat med något annat. Har ett par själv och de ska bytas ut pronto. Komforten är halvdan, får ont i öronen av att de ligger och skaver mot plasten. Ljudet är ok, men inte mer än så.

Väntar på Megalodon, ser intressant ut. Piranah var imponerande, men ljudet begränsades av storleken därför ska det bli spännande att se vad Razer kan klämma in i en större modell.

ja jag vill nog hellre ha megalodon...vet du ungefär när de kommer ut? kommer de i år?

Visa signatur

Permalänk
Avstängd

Q4 är sagt, så om inte alltför lång tid.

Visa signatur

"Jo men det var exakt det jag menade med att den enda moddningen detta galleriet innehåller är Sanningsmodifikation och photoshoppande :)"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av P1nGviN
Q4 är sagt, så om inte alltför lång tid.

Okey tack så mycket!

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Jag själv är sjukt nöjd med ljudet i mitt Razer Barracuda-headset. Tyvärr så är kvalitén på micken bristande, och väldigt konstigt utformad(alldeles för kort, vette tusan varför den är så kort). Vad jag har förstått efter att ha läst på internet så verkar kvalitén väldigt varierande.

Fast nu så verkar ju Barracuda-headsetet inte tillverkas längre.

Men med min erfarenhet av Barracudan så tvivlar jag på att Megalodon kommer att bli bristande när det gäller ljudkvalitet.

Och sen skulle jag vilja veta om iller menar den lilla kontrolldosan? För så som jag har uppfattat det hela så ansluts hela headsetet endast via USB, för isåfall vinner Megalodon över Barracuda(som har 4 ljudsladdar + en USB(för ström har jag för mig), alternativt en DVI-kontakt om man har ett Barracuda AC-1 ljudkort, vilket jag inte har).

Visa signatur

i7-10700K + Corsair H90 | Z490 | 64GB | RTX3080 | SSD 3*512GB + 500GB + 128GB | HDD 3TB | Fractal North Vit Mesh | Phanteks AMP 1000W | 31.5"+27"+24" | Corsair K95 RGB | Logitech G902 | Sennheiser RS 175

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Antonmoritz
Vad innebär det??

Ljudet bearbetas av Megalodons egna ljudkort (dosan) och går inte att koppla isär så du kan koppla in lurarna i ett annat ljudkort.

Visa signatur

Corsair One i160 - MSI GT76 Titan 17,3" FHD 144Hz - Lenovo Thinkpad X1 Tablet 2nd gen - Apple Macbook pro 15" 2019 with touchbar - Synology DS920+ - Samsung Galaxy S24 Plus 512GB

Permalänk
Medlem

USB-ljudkort brukar väl dessutom äta cpu-prestanda? Visst Razers usb-ljudkort kanske är magiskt, annars skulle jag nog sakna att inte kunna använda mitt x-fi.

Permalänk

Varför är ingen här inne och lägger ut en massa???? Själv tänker jag lägga ut då och då...
Jag har hört att Razers Megalodon släpps om 2 veckor! Men det e ganska dyrt me....
Drygt 1500kr me! Men titta själva http://www.webhallen.com/prod.php?id=93864&ref=Prisjakt

Men vad vet jag... Ska kolla me min "källa"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zibbezabbe
Varför är ingen här inne och lägger ut en massa???? Själv tänker jag lägga ut då och då...
Jag har hört att Razers Megalodon släpps om 2 veckor! Men det e ganska dyrt me....
Drygt 1500kr me! Men titta själva http://www.webhallen.com/prod.php?id=93864&ref=Prisjakt

Men vad vet jag... Ska kolla me min "källa"

Vad snackar du om egentligen?

Permalänk
Medlem

Lager på webbhallen om 6 dagar

Visa signatur

Intel E6600 @3,0GHz, GTX 260 SLI, 6 Gb DDR2 800MHz, Western Digital 1 Tb, win7, Xigmatek 850w, XFX 680i, Creative SB X-Fi xtreame

Permalänk
Medlem

Webbhallen står det "Releasedatum: Juni 2009".... Alltså inte om 6 dagar....

Permalänk

Sennheiser ska väl ha bra grejer om inte jag minns fel. Dock kör jag på Sony hörlurar som jag fick från pappa min ^^, "MDR-CD270" Underbart ljud, sköna på mitt huvud iaf, dock inte isolerade.

Min egna åsikt är att du inte ska lura dig själv för mkt av "gamermärken", då det finns många stora och mer erfarna märken som gör bättre Headsets,detta är bara ett tips. Det är dock du som bestämmer vad du ska ha

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Yrrabella
Sennheiser ska väl ha bra grejer om inte jag minns fel. Dock kör jag på Sony hörlurar som jag fick från pappa min ^^, "MDR-CD270" Underbart ljud, sköna på mitt huvud iaf, dock inte isolerade.

Min egna åsikt är att du inte ska lura dig själv för mkt av "gamermärken", då det finns många stora och mer erfarna märken som gör bättre Headsets,detta är bara ett tips. Det är dock du som bestämmer vad du ska ha

har du läst specifikationen för razer megalodon?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Plikt
har du läst specifikationen för razer megalodon?

Nej =), har inte sagt att de är dåliga, gav bara tips

Permalänk

Sennheiser har ju sina PC350, som verkar ligga i din prisklass!
Dock sitter ju micken fast på vänstra kåpan o inte sladden som du vill.
Tror dock ändå att dom är väl värda lite undersökning!

Visa signatur

"Und bist du manchmal auch allein, Ich pflanze dir ein Schwesterlein"