Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tregota
Själv tror jag Ipredator kommer få fler kunder än de klarar av. Så det är nog inget att satsa på. Inte till att börja med i alla fall.

Precis, vilken hastighet man kan få ut av olika VPN-tjänster just nu är inte lika intressant som vad man får om några veckor...

Visa signatur

Tgb: MCHOSE Ace 60 Pro, Mus: Ninjutso Sora v2 Superlight, Skärm: AOC G2460PF, 144Hz, ASUS Prime GeForce RTX 5070 OC, AMD Ryzen 5 9600X, Gigabyte B650 UD AX, Kingston FURY Beast 2x16GB, Crucial P310 M.2 NVMe SSD 2TB, Thermaltake Toughpower GT 850W, Phanteks XT Pro Ultra Svart

Permalänk
Medlem

ivacy.com

Har precis tecknat mig för abonnemang hos ivacy.com och tycker det funkar prima:

Inga hastighetsförluster för mig (har 10/1 uppkoppling).
Funkar perfekt med t.ex. utorrent, då tjänsten erbjuder port forwarding.
Usenetabonnemang ingår, om man står ut med röran på usenet..

Jag tänker inte röra mig en millimeter på nätet utan att vara anonym, eftersom jag inte litar ett skit på vare sig FRA eller för den delen antipiratbyrån. En sak är att söka hindra uppenbara brott, det kan väl de flesta gilla. En helt annan sak är att kartlägga medborgarna enligt regeringens gottfinnande (möjligt genom FRA), eller att lägga ut bottsbekämpningen på entreprenad (IPRED).

Efter allt missbruk av makt världen har skådat från 2:a världskriget och framåt, ger vi plötsligt bort möjligheten att röra oss fritt på internet utan att övervakas och registreras. Det går inte att avvisa faran med detta genom att kalla det konspirationstänkande eller någon slags hysteri, om man inte är fullständigt historielös.

Till sist, fildelningen har inneburit en kreativ explosion av bästa märke. Fildelning gagnar alla artister utom ett besuttet fåtal, eftersom skyltfönstret inte bara har blivit enormt mycket större, utan framför allt eftersom innehållet inte längre kontrolleras av ett fåtal mediakonglomerat.
Upphovsrättskramande har endast med intjäningsförmåga att göra, inte dyft med skapande.

MVH
BiffKo

Permalänk
Medlem

Re: ivacy.com

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Biffko
Har precis tecknat mig för abonnemang hos ivacy.com och tycker det funkar prima:

Inga hastighetsförluster för mig (har 10/1 uppkoppling).
Funkar perfekt med t.ex. utorrent, då tjänsten erbjuder port forwarding.
Usenetabonnemang ingår, om man står ut med röran på usenet..

Hur har du fått det att fungera? Jag har öppnat porten från ivacy i min router och matat in den i utorrent, men lyckas fortfarande inte "vidarebefordra" porten i utorrent. Har en dir 655 som ska stödja vpn men jag antar att jag gjort något nybörjarmisstag.

Permalänk
Medlem

Re: Re: ivacy.com

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Seamless
Hur har du fått det att fungera? Jag har öppnat porten från ivacy i min router och matat in den i utorrent, men lyckas fortfarande inte "vidarebefordra" porten i utorrent. Har en dir 655 som ska stödja vpn men jag antar att jag gjort något nybörjarmisstag.

Jag har samma problem.

Visa signatur

MSI B650 Gaming Plus WIFI - Ryzen 7 7800X3D - XFX 7900 XT - Corsair 32GB DDR5 6000MHz CL36 - Fractal Design Meshify 2 Compact - Gigabyte Ultra Durable 850W

Permalänk
Medlem

Re: Re: ivacy.com

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Seamless

Jag har kört "open new port" i ivacy.com/options/TCPUDP ports forwarding. Sedan skriver jag in följande i utorrent/connections:

Port used for incoming connections: Portnumret jag fick från ivacy.com
Enable UPnP port mapping: not checked
Enable NAT-PMP port mapping: checked
Randomize port: not checked
Add windows firewall exception: checked

Proxy server type: (none)

Sedan funkar det fint hos mig..

Om det fortfarande inte skulle fungera för er, så testa att byta från IPsec till PPTP. Det kan hända att er ISP spärrar ena protokollet, och dessutom är det f.t. problem mellan IPSec-utrustningen ivacy.com använder (Cisco VPN Server) och Vista.

Funkar det fortfarande inte har ivacy.com support.

Lycka till
BiffKo

Permalänk
Medlem

hur funkar detta med ivacy.com?

Surfar man hela tiden anonymt? Eller måste man hålla på med att logga in på något nätverk hela tiden varje gång man skall ladda eller surfa eller sköts d automatiskt genom ens router om man säger så när men ställt in det?

Börjar bli väldigt sugen på köra vpn, jag flyttar till ny adress nästa vecka och får ny internetleverantör blir perfekt börja då.

Visa signatur

Gigabyte X58 UD5 , i7 920@3,5Ghz Turbo ON+Noctua 12P , 6gb ddr 1333mhz@1500mhz , Gigabyte 470 gtx SLI , Razer Lachesis, DiNovo Edge , Z5500 + Creative HS 1200 Headset ,

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Smisken
hur funkar detta med ivacy.com?

Surfar man hela tiden anonymt? Eller måste man hålla på med att logga in på något nätverk hela tiden varje gång man skall ladda eller surfa eller sköts d automatiskt genom ens router om man säger så när men ställt in det?

Börjar bli väldigt sugen på köra vpn, jag flyttar till ny adress nästa vecka och får ny internetleverantör blir perfekt börja då.

Du väljer själv om du skall logga på manuellt, eller om ivacy skall dra igång när datorn startar upp. Vidare finns optionen att strypa access till internet om VPN-anslutningen plötsligt skulle lägga av, för att du inte då skall bli synlig.

MVH
BiffKo

Permalänk
Medlem
Citat:

Du väljer själv om du skall logga på manuellt, eller om ivacy skall dra igång när datorn startar upp. Vidare finns optionen att strypa access till internet om VPN-anslutningen plötsligt skulle lägga av, för att du inte då skall bli synlig.

MVH
BiffKo

Låter ju mycket bra... Vad exakt kostar det för tillfället? Jag vet att det står på deras hemsida, men jag har inte orkat läsa igenom avtalet helt... Inklusive växlingskurser och eventuella avgifter, vad blir slutsumman för en månad?

Bara några dagar kvar nu... Hua.

Visa signatur

Lyssna till vad jag menar, inte vad jag säger!
|| Win11 x64 -- AMD Ryzen 7 3700x @ 3.6GHz -- Noctua NH-U14S -- Asus ROG Strix B450-F Gaming -- Zotac GeForce RTX 3070 Twin Edge OC -- Kingston HyperX Fury Black DDR4 2x16GB @3600MHz -- Samsung 970 EVO Plus 1TB M.2 SSD -- Corsair RM750x 2021 ||

Permalänk
Medlem
Citat:

MVH
BiffKo

Aha oki, men om man hela tiden surfar i vpn så är chansen stor att man inte får ut hela sin bandbredd om man säger så eller, man väljer säkerheten för såklart.

Hur hör hastighet kan man komma upp i på ner och uppladdning på deras vpn tjänst då?

Visa signatur

Gigabyte X58 UD5 , i7 920@3,5Ghz Turbo ON+Noctua 12P , 6gb ddr 1333mhz@1500mhz , Gigabyte 470 gtx SLI , Razer Lachesis, DiNovo Edge , Z5500 + Creative HS 1200 Headset ,

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Smisken
Aha oki, men om man hela tiden surfar i vpn så är chansen stor att man inte får ut hela sin bandbredd om man säger så eller, man väljer säkerheten för såklart.

Hur hör hastighet kan man komma upp i på ner och uppladdning på deras vpn tjänst då?

Jag har hittils fått ut i princip full hastighet på min 10/1 uppkoppling, men det kan väl variera antar jag. Jag kör även dold.se parallellt för att testa, och dold.se är vansinnigt segt - ca 5 - 10 % av min normala nedladdningshastigenhet med utorrent.

Priset ligger på ca 100 kr/mån om man väljer obegränsad mängd nedtankning. Man kan även välja att betala 0,5 ojrå/GB.

Permalänk
Medlem

Okaj, skulle vart kul och höra vad folk kommer upp i för hastigheter som har snabbare lina än dig också för d är väldigt intressant.

Dold.se är ju inget alternativ så segt kan man ju inte köra, men 100kr per mån obegränsat e ju helt oki faktiskt. Sedan drar man ner helt som vanligt då om jag förstått rätt=)

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Ivacy SUGER, testar just nu och har en 60/20 lina, känns som man sitter med något gammalt 56k modem är låååångt ifrån den hastigheten, vissa stunder om man har tur så kan man komma upp i 1,5 mb ner och 800 kb upp snitt ligger väl ca 600/200 kb, utan ivacy ligger jag betydligt högre än det.

Bara leta vidare, nån som har något tips ?

Visa signatur

Antec 300, ASUS P6T Deluxe V2, Core i7 920 2.66ghz@3.80ghz, Noctua NH-U12P Se 1366, Corsair Dominator Twin3x DDR3 PC12800 1600mhz (3x2gb), VTX3D Radeon HD5850 1gb, Barracuda 320gb, Coolermaster 700W, Benq G2420Hd 1920*1080

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av aslsthlm
Ivacy SUGER, testar just nu och har en 60/20 lina, känns som man sitter med något gammalt 56k modem är låååångt ifrån den hastigheten, vissa stunder om man har tur så kan man komma upp i 1,5 mb ner och 800 kb upp snitt ligger väl ca 600/200 kb, utan ivacy ligger jag betydligt högre än det.

HAHA! Sorry att jag skrattar, men jag betalar för 24Mbit Telia ADSL och har när jag testar ~7Mbit verklig hastighet. Kommer aldrig någinsin upp i över MAX 820KB/s ner och ~100KB/s upp. Det finns inga andra leverantrörer av bredband där jag bor, två mil söder om Luleå.

Med andra ord är det där drömsiffror för mig, och Ivacy kommer antagligen att räcka alldeles utmärkt såtillvida att strypningen av bandbredd inte är procentuell. Är det någon med lina som liknar min som testat?

/joar.

Visa signatur

Lyssna till vad jag menar, inte vad jag säger!
|| Win11 x64 -- AMD Ryzen 7 3700x @ 3.6GHz -- Noctua NH-U14S -- Asus ROG Strix B450-F Gaming -- Zotac GeForce RTX 3070 Twin Edge OC -- Kingston HyperX Fury Black DDR4 2x16GB @3600MHz -- Samsung 970 EVO Plus 1TB M.2 SSD -- Corsair RM750x 2021 ||

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av joar
HAHA! Sorry att jag skrattar, men jag betalar för 24Mbit Telia ADSL och har när jag testar ~7Mbit verklig hastighet. Kommer aldrig någinsin upp i över MAX 820KB/s ner och ~100KB/s upp. Det finns inga andra leverantrörer av bredband där jag bor, två mil söder om Luleå.

Med andra ord är det där drömsiffror för mig, och Ivacy kommer antagligen att räcka alldeles utmärkt såtillvida att strypningen av bandbredd inte är procentuell. Är det någon med lina som liknar min som testat?

/joar.

Bara att testa innan du köper, lätt att installera...

Visa signatur

Antec 300, ASUS P6T Deluxe V2, Core i7 920 2.66ghz@3.80ghz, Noctua NH-U12P Se 1366, Corsair Dominator Twin3x DDR3 PC12800 1600mhz (3x2gb), VTX3D Radeon HD5850 1gb, Barracuda 320gb, Coolermaster 700W, Benq G2420Hd 1920*1080

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av aslsthlm

En märklig detalj för mig, är att om jag skall surfa måste jag använda Ivacy Firefox extension för att komma upp i full hastighet (vilket normalt är ca 8-9 Mbit ner) och inte Ivacy Monitor då jag max når 0,6 Mbit ner. När jag kör utorrent däremot når jag full hastighet med Ivacy Monitor..

MVH
BiffKo

Permalänk
Medlem

Testade Ivacy tycker det verkar vara en okej tjänst. Fick ut en 2/1Mbit med PPTP och 8/2Mbit med IPsec på min 10/10 Comhem anslutning vilket jag tycker är ett bra resultat för en så pass billig VPN tjänst som dessutom erbjuder mail, speciellt "dailer" program, olika länder, newstjänst, interna sidor mm.

Tycker ASLSTHKLM är lite snabb på att döma, då visst du får ganska dålig fart på en anslutning men med torrent, news etc ansluter man ju massa gånger och jag kan garantera att det går att max din VDSL2 anslutning med Ivacy. Sen kan jag respektera att man vill försöka hitta en tjänst som fungerar bättre men jag skulle inte säga att de hastigheter han får eller jag själv fick när jag testade är dåligt för en icke premium tjänst.

Permalänk
Medlem

Tycker forfarande att det suger, ta t.ex get ip in russia och connecta sen via PPTP vidare kolla sen speeden hos bredbandskollen.se eller liknande, är alldeles för dåligt..

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Tycker fortfarande att du dömer för fort. Du behöver inte vara ett super snille för att förstå att obegränsad bandbredd via VPN för 100Kr inte lär leverera några jätte hastigheter över 1 anslutning. Sätt igång en torrent med några hundra seeders eller dra ner några filer från usenet med 20 connections och klaga efter det. Om du verkligen vill ha ordentlig fart över 1 anslutning får du ta och punga ut en 250Kr i månaden. Du bör även testa IPsec jag fick personligen ut ca 80% av min downstream med det jämnfört med 20% med PPTP.

Skulle personligen inte heller välja att använda Ivacy. Dock är Ivacy en bra tjänst i låg pris träsket. Visst den kostar Dubbelt så mycket som Relakks men det är mest extra tjänsterna man betalar för, så om man bara vill ha en VPN så är Relakks, Dold.se, Flashback och troligen Ipredator bättre alternativ men är man nöjd med låg pris träsk kvalitén av VPN och känner att de extra tjänsterna är nått man vill ha så är det ju en väldigt bra tjänst då extra tjänsterna speciellt med news är väldigt prispressade.

Permalänk
Medlem

Klart jag dömer ut skräpet, med den farten man får är det ju inte värt att ladda, pröjsar gladeligen 250/mån för mer fart, så ge mig ett exempel var jag pröjsar 250 och får fart ?

Tänker f*n inte gå tillbaka till stenåldern = modem uppkoppling, för bättre än så är det inte.

Med det här vinner Pontén

Visa signatur

Permalänk
Avstängd

Nu vill media industrin ha skatt på mobiltelefonerna också. Tänk om alla andra bolag kunde hålla på och kräva pengar på andras ideér och produkter.

Personligen tycker jag att de stora musikbolagen skall ha en stor fet atombomb uppkörd i anus.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bingobelle
Nu vill media industrin ha skatt på mobiltelefonerna också. Tänk om alla andra bolag kunde hålla på och kräva pengar på andras ideér och produkter.

Personligen tycker jag att de stora musikbolagen skall ha en stor fet atombomb uppkörd i anus.

Bra där, tycker vi kör upp en i svenska regeringens oxå som jämt ska vara nått slags moralens väktare, och går media industrins ärenden..

Visa signatur

Permalänk

Hej varför testar ni inte detta företag som erbjuder en massa bra saker till överkomligt pris.

perfect-privacy.com - unlimited bandwidth .
Server Locations: All over the world. Perth, Australia; Hong Kong, China; Cyberjaya, Malaysia; Teheran, Islamic Republic of Iran (12 months of membership required); Tel Aviv, Israel; Bucharest, Romania; Moscow, Russia; Berlin, Germany; Zurich, Switzerland; Steinsel, 4×Luxembourg; 3×Amsterdam, The Netherlands; 2×Roubaix, France; London, United Kingdom; Montreal, Canada; Chicago, Illinois; Woodstock, United States; Los Angeles, California; and Plaza, Panama.
Others: Finally, a VPN that says exactly what we want to hear, "We are not interested in who you are. You can pay anonymously. We do not keep logs." - now that’s a breath of fresh air! Anti-P2P "TOS"? — Not found.
Security — Perfect-Privacy offers many solutions that work in conjunction with each other for a total anonymous experience, including 4096-bit OpenVPN encryption, 4096 bit SSH-2 (Secure Shell 2), and 4096 bit SSL/TLS, Squid proxy, CGI proxies, and more. Bandwidth of 10 mbps to 1,000 mbps each. We assign each and everyone of our members who connects to a particular server via NAT (network address translation) the same external IP address all other members use. we offer Remote Port Forwarding with Open VPN for long-term members of good standing.
Monthly Payment (1 month): Standard Price €24.95.(280kr) Setup fee waived.
Quartal Payment (3 months): Standard Price €49.95.(550kr) Setup fee waived.
Semi-annual Payment (6 months): Standard Price €89.95.(995kr) Setup fee waived.
Yearly Payment (12 Months): Standard Price €149.95.(1660kr) Setup fee waived.
Two years' Payment (24 months): Standard Price €249.95.(2760kr) Setup fee waived.

Permalänk
Medlem

Ursäkta en dum fråga men vore det inte enklare börja använda usenet newsgroups istf bittorrent. Eller hitta något annat, vara steget före hela tiden, som det alltid gjorts. Många gick ju över från DC till torrent när, innan dess från kazaa o liknande till DC

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fagge
Dold.se har ju en liknande tjänst, & dom påstår att hastigheten inte ska påverkas!.
Någon som har testat deras tjänst?.

Ta inte dold.se, seg hastighet duger bara till vanlig surfning+att dold följer svensk lagstiftning, välj nått utomlands, finns många bra allternativ.

Visa signatur

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av emigrating12
WPA är numera knäckbart också - 10-15 minuter utan att använda sig av en dictionary attack. WPA2, om man kör TKIP, är också kompromissat (är det ett ord? ).

Komprometterat på svenska.

Så här har jag uppfattat det (låt säga att jag "hört det från en kompis" )

- tankar du en vanlig ipv4-torrent så ser alla på torrenten allas ip, annars funkar det inte. Om du kryssat i kryptering i ditt torrentprogram och det inte är en okrypterad torrent, så är du något säkrare.
- ipv6-torrents är bättre, men efter ett tag kommer väl piratjägare ikapp. Kräver utrustning och programvara som stödjer ipv6.
- vad jag förstår så hoppar alltså mediaföretagsspioner på en torrent (eller skapar en) för att få allas IP och vad som tankats.
- trådlösa nätverk kan man kryptera och sedan dela ut SSID. Om du kan skylle på grannen beror på hur duktiga välbetalda mediaföretagsadvokater är gentemot din försvarsadvokat.
- Med de nya lagarna har de rätt att både be myndigheter lämna ut trafik (om trafiken passerat landets gränser) och din ISP att tala om vem som äger IP-adressen. Det ger material som kan ge grund för ett åtal.
- Troligen kan detta också ge grund för husrannsakan om de kan ge skäl för misstanke om grövre brott, terrorism, etc. Detta kan leda till ett riktigt tufft åtal.
- krypteringar kan knäckas.
- proxy är inget särskilt skydd.
- VPN är det bästa skyddet, och det är så säkert som din tillit till de som kör nätverket.

- Tor är gratis, och teoretiskt säkrare än VPN pga routningen. Men det är långsamt och duger inte till vare sig surf eller torrents, tills de har en bättre server/klient-ratio. Troligen ökar antalet klienter nära på i takt med antal servrar.
- En nackdel med Tor är att man inte vet hur det routas, och det är mycket troligt att din anslutning till Tor passerar landets gränser, vilket gör att din trafik från Tor till dig (och därmed din IP) lagras av FRA.
- En svensk VPN-tjänst är mycket säker, då trafiken passerar krypterad från dig till servern inom landets tjänster. Ju färre uppgifter som lagras om kunderna, desto bättre. Mediaföretag kan möjligen sätta press på VPN-företaget att lämna ut IP, men de har inget att sätta bakom, då de inte kunnat komma åt trafiken alls. Dvs de vet inte vad du laddat ner (eller vart du surfat).
- Jag känner till TPB's begynnande VPN-tjänst och Relakks här i Sverige, men det finns många "vanliga" företag som kan sätta upp en sån tjänst.

- Det absolut säkraste är att dra ner till ett internetcafe eller annan WIFI-accesspunkt med en laptop och tanka trådlöst. Det blir svårt för dem att åtala caféägaren för allt han tankat

Puh Sticky?

Visa signatur

[4790k@4.6]+[RTX 3070 OC]+[16GB]+[4x SSD]+[NZXT+700W Gold]+[Win7]+[2x Samsung SA27950D <3]+[Topre TKL]+[G403 Hero wired]+[HyperX Cloud Alpha S]+[KingKong 2 Pro]. ZBook 17 G5, Quadro P3200, Win11.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av HolyFather
Komprometterat på svenska.

Så här har jag uppfattat det (låt säga att jag "hört det från en kompis" )

- tankar du en vanlig ipv4-torrent så ser alla på torrenten allas ip, annars funkar det inte. Om du kryssat i kryptering i ditt torrentprogram och det inte är en okrypterad torrent, så är du något säkrare.
- ipv6-torrents är bättre, men efter ett tag kommer väl piratjägare ikapp. Kräver utrustning och programvara som stödjer ipv6.
- vad jag förstår så hoppar alltså mediaföretagsspioner på en torrent (eller skapar en) för att få allas IP och vad som tankats.
- trådlösa nätverk kan man kryptera och sedan dela ut SSID. Om du kan skylle på grannen beror på hur duktiga välbetalda mediaföretagsadvokater är gentemot din försvarsadvokat.
- Med de nya lagarna har de rätt att både be myndigheter lämna ut trafik (om trafiken passerat landets gränser) och din ISP att tala om vem som äger IP-adressen. Det ger material som kan ge grund för ett åtal.
- Troligen kan detta också ge grund för husrannsakan om de kan ge skäl för misstanke om grövre brott, terrorism, etc. Detta kan leda till ett riktigt tufft åtal.
- krypteringar kan knäckas.
- proxy är inget särskilt skydd.
- VPN är det bästa skyddet, och det är så säkert som din tillit till de som kör nätverket.

- Tor är gratis, och teoretiskt säkrare än VPN pga routningen. Men det är långsamt och duger inte till vare sig surf eller torrents, tills de har en bättre server/klient-ratio. Troligen ökar antalet klienter nära på i takt med antal servrar.
- En nackdel med Tor är att man inte vet hur det routas, och det är mycket troligt att din anslutning till Tor passerar landets gränser, vilket gör att din trafik från Tor till dig (och därmed din IP) lagras av FRA.
- En svensk VPN-tjänst är mycket säker, då trafiken passerar krypterad från dig till servern inom landets tjänster. Ju färre uppgifter som lagras om kunderna, desto bättre. Mediaföretag kan möjligen sätta press på VPN-företaget att lämna ut IP, men de har inget att sätta bakom, då de inte kunnat komma åt trafiken alls. Dvs de vet inte vad du laddat ner (eller vart du surfat).
- Jag känner till TPB's begynnande VPN-tjänst och Relakks här i Sverige, men det finns många "vanliga" företag som kan sätta upp en sån tjänst.

- Det absolut säkraste är att dra ner till ett internetcafe eller annan WIFI-accesspunkt med en laptop och tanka trådlöst. Det blir svårt för dem att åtala caféägaren för allt han tankat

Puh Sticky?

Varför blanda in FRA i det här, FRA används för att säkra Sveriges rike, mot typ terrorism osv...
Inget som media industrin kan använda sig av, känns som det börjar bli en höna av en fjäder..
Använd VPN, så är allt lugnt...

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Vill bara säga att dold.se är helt värdelöst. Kan inte ens surfa via dom.

Ivacy är det "bästa" alternativet just nu, vet inte hur IPREDator fungerar, men vi får väl se snart när dom öppnar.

Jag har 30/30mbit fiber, med ivacy får jag ungefär 10% av det, har inte tweakat runt så mycket dock, kan säkert få mer genom att byta protokol. Betalar inte än för Ivacy då dom är dubbelt så dyra som dold.se/IPREDdator. Men som det ser ut nu är Ivacy det enda alternativet, vet inte om det dom skriver om deras policy är sant, men om det är så är det perfekt. Dom har sin egen file sharing vilket verkar funka rätt så bra.

Fick ett svar ifrån dold.se för 2 veckor sedan där dom skrev att dom uppgraderar sitt nät för att klara av alla kunder. Har inte varit någon skillnad de sista veckorna. Skickade ett nytt brev idag och väntar på svar.

Iallafall har sett många få bra speed via ivacy, väldigt nära sin normalla connection speed.

Permalänk

aslsthlm, nu ja. Men lagar kan få tillägg. Med FRA lagras trafiken och görs sökbar. Gissa om mediaföretagen kommer att spendera pengar på att lobba mot riksdagen för att få tillgång till data och tjänster "under vissa omständigheter".

Visa signatur

[4790k@4.6]+[RTX 3070 OC]+[16GB]+[4x SSD]+[NZXT+700W Gold]+[Win7]+[2x Samsung SA27950D <3]+[Topre TKL]+[G403 Hero wired]+[HyperX Cloud Alpha S]+[KingKong 2 Pro]. ZBook 17 G5, Quadro P3200, Win11.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av HolyFather
aslsthlm, nu ja. Men lagar kan få tillägg. Med FRA lagras trafiken och görs sökbar. Gissa om mediaföretagen kommer att spendera pengar på att lobba mot riksdagen för att få tillgång till data och tjänster "under vissa omständigheter".

Vågar jag säga till 1000% att det aldrig kommer hända...

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Nu har jag letat efter massor av anonymitetstjänster... De jag hittat och som verkar seriösa är:
ivacy.com
swissvpn.net
trilightzone.org
perfect-privacy.com
Sedan finns ju de svenska som flashback.name, dolt.se och ipredator..
Vilken skulle ni säga ger bäst anonymitet mot the internet? Det gäller en 8/1-lina som vill tappa så lite kraft som möjligt. Möjligtvis att den ökar till 24/1 om alternativet finns tillgängligt i framtiden.

Och är det viktigt att registrera med ett "fejknamn" för att få ännu högre anonymitet? Hört att vissa gör det men själv gillar jag att använda mitt riktiga namn om det någon gång uppkommer problem då man måste identifiera sig..

Sedan, hur funkar det med att surfa runt? Säg att man har kopplat upp sig mot ivacy.com och använder sig utav ett delat ip, finns inte risken att detta är bannat på många sidor då folk på något sätt utnyttjat tjänsten?
//pscs3

Visa signatur

Cat funeral! Cat funeral!
>>> 112383 <<<