Macbook Mini – netbook från Apple?

Permalänk
Melding Plague

Macbook Mini – netbook från Apple?

Fotografier från en rysk tidning sägs föreställa en netbook från Apple. Men det är inte säkert om datorn verkligen existerar – bilderna kan vara en välgjord bluff.

Läs nyheten

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

de verkar inte ha koll på dagarna. första april är imorgon ^^

Visa signatur

"Allt du säger skall vara sant, men du behöver inte säga allt som är sant" - Göran Persson

Permalänk
Medlem

Vore underbart om det är äkta.
Jag skulle inte ha några problem alls att betala mer för en snygg netbook från apple med en vettig trackpad. (touchpad'en på min wind är ju vidervärdig)
Prestandan bör ju räcka fint för skolarbete, musik och lite tv-serier.
Hoppas, hoppas.

Permalänk
Medlem

Ser lite ut som min MSI Wind, rip off?

Visa signatur

|| Surface GO 4 ||

|| NR200P MAX, 12600K, Z690M-ITX, Arc B580 Challenger, SKC2500 500GB, Fury 16GB||

|| TerraMaster F4-424 Pro, TrueNAS ||

Permalänk
Medlem

Är det sant är det ju verkligen kul

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers
PC: Ryzen 9 5900X | RTX 4080 Super 16GB | G.Skill Trident Z Neo 64GB 3600MHz CL16 | 12TB NVMe SSD - 4TB SATA SSD = total 16TB SSD + Seagate IronWolf 10TB internal HDD | Synology DS920+ w/20GB RAM SHR 48TB
Skärmar: ASUS PG32UCDM 32" 4K OLED 240Hz, Acer Predator XB323UGX 32" 1440p 270Hz
Foto:
Canon 80D & 60D + Canon 17-55/2.8 IS, Canon 10-22, Canon 70-200/2.8L IS II, Canon 100/2.8L IS Macro

Permalänk
Medlem

Som alla andra äpplen så kommer den säkerligen vara svindyr, troligen 7000-8000kr, medan dom andra märkena tar mellan 2000-4000kr för sina.

Permalänk
Medlem

Jag är själv en designer och enligt mig ser det
fejk ut.

Titta på:
- Skärmen
- Blänket på skärmen

Permalänk
Medlem

Varför har tangentbordet qwerty samt ryska bokstäver?
Vore konstigt att de gör en prototyp med ryska bokstäver då apple tillverkas i USA.
Eller?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Birge
Som alla andra äpplen så kommer den säkerligen vara svindyr, troligen 7000-8000kr, medan dom andra märkena tar mellan 2000-4000kr för sina.

Dock brukar man få lite mer för de där 7-8k.

ont: som sagt, stämmer det är det en väldigt rolig nyhet:)

Visa signatur

På A svarar jag B, och på C vill jag höra om frågan.

Permalänk
Medlem

Känns inte alls omöjligt att apple släpper en egen version av netbook under 2009.

Sen om den här ryska siten bara spekulerar uttalar jag mig inte om.

Visa signatur

//Bacon

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av POMAH
Ser lite ut som min MSI Wind, rip off?

Nej, ser ut som en liten Macbook? isf är det ju msi som gör en ripoff

Visa signatur

Intel E8400@3,15 Ghz (AMAZING?)| XfX 9800 GTX+ @ 800/1988/1165 | Corsair Dominator PC2-8500 | Aerocool Extremengine <3t | Gigabyte EP35-DS3 | 900 GB...
Hp NC8000 Intel Pentium 1,6 Ghz | 1 GB ram | Amd Mobility 9600 64mb | Slutkört batteri...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av TsunamiCoZ
Nej, ser ut som en liten Macbook? isf är det ju msi som gör en ripoff

Bevisar igen att de som köper MAC inte har något mellan höger och vänster hjärnhalva.

Visa signatur

|| Surface GO 4 ||

|| NR200P MAX, 12600K, Z690M-ITX, Arc B580 Challenger, SKC2500 500GB, Fury 16GB||

|| TerraMaster F4-424 Pro, TrueNAS ||

Permalänk
Musikälskare
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Birge

Men då får man ju ändå en Mac *rolleye*

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB 6000Mhz DDR5 Dominator ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X

💾 Min retrodator
📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av akka
Dock brukar man få lite mer för de där 7-8k.

Tjaa.. Man får massa "automatiska omstarter" och man slipper virus..

On topic:
Instämmer med den som noterade de krylliska tangentbordet.. Känns väldigt fjärran och underligt att Apple skulle tillverka ett sample med sådant, även om det naturligtvis måste göras och testas så skickar man väl knappast ut ett sådant ex för recension..
Och varför till en sajt som Neowin..?
Dock som Neowin själva nämner, det kan mycket väl vara ett av misstag läckt aprilskämt..

Permalänk
Medlem

Varför gör man bluffprodukter? För att aktien ska stiga och de ska tjäna pengar?

Apple har varit duktiga på att hålla saker hemliga, och att de skulle läcka precis nu vid april låter ju bara mer suspekt.

Permalänk
Medlem

Apple har kommenterat tidigare att de inte kan tillverka en netbook för under 500 USD. De var väl rätt så tydliga på att det inte kommer någon netbook ifrån dem.

Sedan finner jag ingen anledning till en netbook när de redan har sin MB Air!

Permalänk
Medlem
Citat:

Bevisar igen att de som köper MAC inte har något mellan höger och vänster hjärnhalva.

Gör det? Det där talar mer om dig själv. Han/hon som skrev kommentaren har ju ingen Macintosh enligt sign... Kom igen, håll diskussionen på en värdig nivå nu.

Det vore rätt trevligt med en Netbook-mac.

Visa signatur

Övriga ämnen i våra minnen

Permalänk

Haha, jag läste "mini-dialysport" först

Permalänk
Medlem
Citat:

Snyggt alu-skal, trevligt tangentbort, sinnessjukt mkt. trevligare trackpad, slippa köra "hackintosh".
Det har jag inga problem att betala extra för.
Macbook Air må vara tunn, men den är fortfarande ganska osmidig.

Detta är mina högst personliga åsikter och jag vill inte delta i någon pajkastning

Permalänk
Medlem

"en krympt Macbook Air" XD kan den bli mindre =P

Visa signatur

*AM3 X3, Gtx 560ti, 8gb corsair DDR3 1333mhz*
http:///

Permalänk
Medlem

Kolla den här bilden: http://9to5mac.com/files/image/00000/attachment-3.jpg

Och lägg märke till vinkeln på texten "mini" jämfört med "MacBook", samt damm på följande tangenter som är exakt lika på MB och MB mini: "P", caps lock, ctrl, alt. Helt klart någon som lekt i Photoshop. Priset som nämndes var 899 dollar, btw.

Permalänk
Medlem

Låter ju nästan som man skulle kunna köra Windows på den där... ..

Visa signatur

🖥️:Phanteks Enthoo Evolv X | Ryzen 7 7800X3D | Arctic Freezer II 420 | 6x Noctua NF-P14s Redux 1500 | Asus B650 ProArt Creator | 32Gb Corsair Vengeance 6000Mhz CL30| Samsung 990 Pro 2+1TB | ASUS TUF 3080 12Gb | Corsair RM1000x Shift | Acer XB27HU | Mionix Naos QG | Ducky One 3 Mini RGB |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av doomas
Kolla den här bilden: http://9to5mac.com/files/image/00000/attachment-3.jpg

Och lägg märke till vinkeln på texten "mini" jämfört med "MacBook", samt damm på följande tangenter som är exakt lika på MB och MB mini: "P", caps lock, ctrl, alt. Helt klart någon som lekt i Photoshop. Priset som nämndes var 899 dollar, btw.

Helt klart. Tangenbordet på Macbook mini är som du säger väldigt likt den på Macbook, hur stor är oddsen att dammpartiklar ska lägga sig på precis samma vis på två olika ställen.
Tittar man längst ner på Macbook mini så ser man också en del misstag med lite för mycket utsuddningar vid kanterna. Bra försök dock.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Humper
Jag är själv en designer och enligt mig ser det
fejk ut.

Titta på:
- Skärmen
- Blänket på skärmen

Att man lägger till en ljusreflektion och bakgrundbild är inget nytt.

Visa signatur

"Jo men det var exakt det jag menade med att den enda moddningen detta galleriet innehåller är Sanningsmodifikation och photoshoppande :)"

Permalänk
Medlem

8000 för en dator som inte ens har dual core hmm :/ ?

Permalänk
Medlem

8000 för en dator som inte finns

Permalänk
Avstängd

Världens dyraste netbook.

Permalänk
Medlem

Såg en svart Mac idag, den var så snygg att den nästan bägde upp för nackdelarna med datorn i sig. Apple borde verkligen variera sig lite mer, sovjetiska kommunister hade större valfrihet på utbudet än apple erbjuder för tillfället, illa.

Permalänk
Medlem

Var det inte Apple som fullständigt har förkastat idén med netbooks?

Visa signatur

| Errare humanum est |

Permalänk
Avstängd

hmmm, en dator