SweKlockers - Vad har ni för klocka på er arm?

Permalänk
Medlem

Har köpt mig en IK Colouring Skeleton jag också. Har velat ha en självuppdragande klocka länge har dock inte kunnat bestämma mig för någon men för $20 är det inte mycket att fundera över. Återstår väl att se hur länge den håller men den ser riktigt bra ut och "känns" bra.

Här är en (dålig) bild, finns bättre längre bak i tråden.

Har även en Casio AQ-180WD-2AVEF

Visa signatur

Dator 1 | Intel Core i7-4770K @ 4,6Ghz | Corsair H100i | Asus Z87-A | Crucial DDR3 BallistiX Sport 2x8GB 1600Mhz CL9 | KFA2 GTX 980TI HOF | Corsair TX650W | Intel 335 240GB | LG 24" + Philips 27" + Philips 27" | Fractal Design R3 |
Dator 2 | Intel Xeon W3520 | TRUE Spirit 120M | Asus Rampage II Extreme | Patriot Viper II Sector7 3x2GB 1600Mhz CL8 | PNY 8800 Ultra | Intel 330 120GB |

Permalänk
Medlem

Köpt hos http://www.klockimport.com/visa_produkt.asp?id=1017&t=Seiko+P...

Permalänk
Medlem

Atlantic Worldmaster i brukskick. mekanisk från typ 50-60 talet. den ska renoveras i sommar.

Visa signatur

Laptop: Thinkpad W540, i7-4910QM, 32GB, 1TB, Windows 10
MAC: Macbook Pro 13, 16GB, Intel HD4000, Crucial 240GB, 11.6 Big Sur

Permalänk
Medlem
Visa signatur

//Gelantious
I heard life sucks, that''s why I''m glad I don''t have one.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gelantious
[url]http://www.mmmkay.se/images/Misc/20090502077.jpg[ /url]

Snälla kan du inte ladda upp en större bild?

Visa signatur

They invented "SUV" because they can't call them Jeep
"Tycker alltid att du är lite tjurskallig när du skriver till mig och andra.. har jag fel?" - tcntad
"Du är fan min idol på Sweclockers Martiis. Tack för att du finns!" -
Crippa90

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av thompson
Har köpt mig en IK Colouring Skeleton jag också. Har velat ha en självuppdragande klocka länge har dock inte kunnat bestämma mig för någon men för $20 är det inte mycket att fundera över. Återstår väl att se hur länge den håller men den ser riktigt bra ut och "känns" bra.

Här är en (dålig) bild, finns bättre längre bak i tråden.
http://pici.se/pictures/aILmpgywp.jpg

Har även en Casio AQ-180WD-2AVEF

http://pici.se/pictures/NayatPBOc.jpg

Fungerar IKn fortfarande? Har du märkt några uppenbara fel och minus?

Permalänk
Medlem

Zodiac V-Wolf.

Visa signatur

90% av dagens ungdomar kan inte vara dyslektiker, det är fysiskt omöjligt...
Så vem FAN har pissat i genpoolen?
JA, jag kan vara spydig.

Permalänk
Medlem

Tjena!

Jag söker en hyffsat billig klocka som man kan ha hela tiden. Gummi armband eller läder, sportigt, gärna ganska stor, är det nån som kan rekommendera nått ur till mig? prisklass <2000kr

onlineköp är inget problem.

//H

Visa signatur

Workstation: -€ Corsair Carbide 500R -€ DFI DK X58 -€ Intel Core i7 920 -€ 2 X GTX670 SLI

Permalänk
Medlem

Suunto T1c

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Purgatory
Kul tråd

Hittade hit när jag letade en klocka men det slutade med att jag föll för en jag hittade hos en butik i stan.

"Certina DS Podium Big Size" heter den och är tydligen en nyare modell i serien. Gillar att länken är i både silver å svart.

http://pici.se/pictures/VGlMDfFAG.jpg
http://pici.se/pictures/uujnuFSkd.jpg
http://pici.se/pictures/htXLSRTDR.jpg

Någon som har bra koll på modeller från Breitling?
Ska till afghanistan nästa år och har hört att dom säljs billigare till folk i utlandsstyrkan.

Snygg klocka Hur mycket kostade den?

Jag kan erkänna att jag är en av dem som använder mobil som klocka. Jag tycker det är mycket snyggare att bära klocka än att ta upp mobilen från fickan när man ska kolla klockan.

Jag håller på att leta efter en klocka till mig men alla jag tycker om kostar ju 10 k och uppåt vilket är för dyrt för mig

Jag är ute efter en som är följande:
Stålarmband
Visarna synas om det är mörkt.
Sekundvisaren ska helst vara steglös dvs den ska inte ticka eller hur man säger.
Pris runt 1000 max 2000 :-

Permalänk
Medlem

Notred: Kolla tradera och ebay. Man kan hitta en del fint där.

Visa signatur

Solen i africa! Hjälp snabbt. Tävling i klassen!
Det var High noon.
Om solen i Africa en truckförare kommer från East till Weast på huvudvägen. och exact vid eqvatorn vid Africa. Landskapet är totalt slät. På en tidpunkt var solen så ett par telestolpar gjorde så att det blev skugga.
3 gissar jag på, men kan inte förklara?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Notred
Snygg klocka Hur mycket kostade den?

Jag kan erkänna att jag är en av dem som använder mobil som klocka. Jag tycker det är mycket snyggare att bära klocka än att ta upp mobilen från fickan när man ska kolla klockan.

Jag håller på att leta efter en klocka till mig men alla jag tycker om kostar ju 10 k och uppåt vilket är för dyrt för mig

Jag är ute efter en som är följande:
Stålarmband
Visarna synas om det är mörkt.
Sekundvisaren ska helst vara steglös dvs den ska inte ticka eller hur man säger.
Pris runt 1000 max 2000 :-

5000:- men den höjdes till 5600:- dagen efter jag köpte den.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Purgatory
5000:- men den höjdes till 5600:- dagen efter jag köpte den.

Gött att ha sån tur 5,6k är lite för mycket för mig..speciellt jag när man ska spendera i en Macdator , ny iPod och lite nya kläder nu i höst.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Murer

har en likadan så jag kan svara, haft min i drygt 2 månader.
fungerar sjukt bra, enda negativa är att den ibland stannar om du inte har haft den på dig +-10 timmar.

Permalänk
Medlem

Jag har en intatuerad klocka i armen, istället för siffror och visare är det en smiley i den har dock ingen bild men ska försöka fixa

Visa signatur

Maskinen:
[ASUS Maximus Ranger VII][Intel I5 4690K @ 4.6Ghz 24/7 med Noctua NH-U14S]
[16Gb Gskill 2400Mhz 2x8Gb][MSI GTX 770 Gaming i SLI][XFX PRO 850w PSU]
[Kingston HyperX 240Gb SSD + 2Tb HDD]
[Windows 7 Ultimate][CoolerMaster Silencio 650 PURE][+ massa noctua fläktar]

Permalänk
Medlem

ingen, har mobil

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av saabcool
Jag har en intatuerad klocka i armen, istället för siffror och visare är det en smiley i den har dock ingen bild men ska försöka fixa

En finsk modell?

Visa signatur

Citera så att jag hittar tillbaka! AMD Ryzen 7 5800X3D | MSI B450 Tomahawk Max | 32GB Ballistix @ 3733/16 | Aorus Xtreme WB 3080 | Samsung 970 EVO Plus | Corsair HX1000i | Windows 10

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Murer

Får väl börja med en ursäkt att det tog så länge att svara, har inte tittat i denna tråden på länge.

Ja klockan fungerar fortfarande fint, lika bra som den gjort hela tiden. Uppenbara fel och minus, tja den går väl inte helt exakt men det är ju oundvikligt med en mekanisk klocka.

Visa signatur

Dator 1 | Intel Core i7-4770K @ 4,6Ghz | Corsair H100i | Asus Z87-A | Crucial DDR3 BallistiX Sport 2x8GB 1600Mhz CL9 | KFA2 GTX 980TI HOF | Corsair TX650W | Intel 335 240GB | LG 24" + Philips 27" + Philips 27" | Fractal Design R3 |
Dator 2 | Intel Xeon W3520 | TRUE Spirit 120M | Asus Rampage II Extreme | Patriot Viper II Sector7 3x2GB 1600Mhz CL8 | PNY 8800 Ultra | Intel 330 120GB |

Permalänk
Medlem

Postade en produktbild som inte ens var helt rätt i mitten av tråden nångång.

Här är den riktiga på armen, en Certina Automatic Blue Ribbon från 1960-nånting. Dras enbart upp genom att man rör på den, inga batterier eller manuella uppdragningsmekanismer.

Visa signatur

Brass knuckles and a 2x4

Permalänk
Medlem

Kom hem från Bali för några timmar sedan där jag inhandlade denna snygging från Rip Curl

http://www.surfstitch.com/images/catalog/live/imageLibrary/A2...
Billabong hade också en del fina, men det blev denna.

Permalänk
Medlem

Citizen Eco-Drive Titanium

Visa signatur

Server: Hp Microserver Gen8, Xeon E3-1265V2 , 16gb RAM

Permalänk
Medlem

Har en ny importerad fossil klocka.

Permalänk
Medlem

Nu får ni skaffa er en kamera, produktbilder suger.

Har lite olika, men titanaren (andra från vänster högst upp) är favoriten.
Känns alltid som jag tappat den till skillnad från den till vänster som är sjukt tung.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SUMITOMO
Nu får ni skaffa er en kamera, produktbilder suger.

Har lite olika, men titanaren (andra från vänster högst upp) är favoriten.
Känns alltid som jag tappat den till skillnad från den till vänster som är sjukt tung.]

nu är ju detta ingen produktbild men ska lägga upp en så fort batterierna e laddade!

Permalänk
Medlem

Nej, man kanske skulle ta och bli man och införskaffa sig ett armbandsur. Var till en urmakare häromveckan och den snubben stod ju och malde på i cirkus en timme om diverse klockor. Jag tror att jag blev mer konfunderad av det besöket.

Det enda jag har kommit fram till är väl att den ska vara automatisk... och snygg förstås. Av ren nyfikenhet (litar inte ett skvatt på säljare) - hur väl står sig klockor i värde? Alltså, om man då rent hypotetiskt skulle slå till på en någorlunda limiterad omega exempelvis och sedan ångrar man sig efter ett år kanske. Hur stor procentsats kan man vänta sig att få ut, dvs, är det som att sälja en TV eller kanske står de sig som båtar till och med? Förstår att detta garanterat är väldigt olika, men finns det någon snäll själ som har en aning?

Visa signatur

Dekadens

Permalänk

Champion, bra med stor urtavla. Då slipper man att ta på sig glasögonen.

Visa signatur

Intel(R) Core(TM) i9-9900K CPU @ 3.60GHz | Asus ROG Strix Z390-F Gaming | Nvidia Geforce RTX 2080Ti | 32,0GB Dual-Channel DDR4 | Samsung SSD 840 EVO Basic 250GB, Samsung SSD 860 EVO 1TB | ASUS MX34VG

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av oggan
Nej, man kanske skulle ta och bli man och införskaffa sig ett armbandsur. Var till en urmakare häromveckan och den snubben stod ju och malde på i cirkus en timme om diverse klockor. Jag tror att jag blev mer konfunderad av det besöket.

Det enda jag har kommit fram till är väl att den ska vara automatisk... och snygg förstås. Av ren nyfikenhet (litar inte ett skvatt på säljare) - hur väl står sig klockor i värde? Alltså, om man då rent hypotetiskt skulle slå till på en någorlunda limiterad omega exempelvis och sedan ångrar man sig efter ett år kanske. Hur stor procentsats kan man vänta sig att få ut, dvs, är det som att sälja en TV eller kanske står de sig som båtar till och med? Förstår att detta garanterat är väldigt olika, men finns det någon snäll själ som har en aning?

ta en titt på blocket o tradera! så kollar du vad folk begär räknar av någon/några tusen och till sist ta en titt vad en likadan kostar hos en handlare(butik o nätet).

Permalänk
Medlem

Nej, jag tror bestämt att jag ska ta och införskaffa mig en Speedmaster. Står och väljer mellan några olika just nu. Sedan måste det bara ta och flyta in i skallen. Av princip tycker jag att det är äckligt mycket pengar för en klocka egentligen, men men, man lever bara en gång I guess....

Visa signatur

Dekadens

Permalänk
Medlem

jag har en sånhär, men versionen med pingviner på. Finns för ca 400kr ink. frakt på ebay.

Permalänk
Medlem

Fick nyligen hem en Nixon The Capital! Riktigt nöjd!

Har tidigare haft en Nixon The Player som nu åker iväg på Tradera för de som är intresserade!
http://tinyurl.com/kj2svh