Permalänk
Medlem

Vad händer i Ånge egentligen??

Jag har beställt en skärm från komplett.se och jag har kunnat följa paketets väg från stockholm till örebro och vidare till ånge men där tar det stopp! Vad sjutton sysslar dom med i Ånge som gör att det tar sån evig tid att skicka vidare paketet till Umeå? Jag googlade lite och det verkar vara ett fenomen som många råkar ut för. Hur kan alla andra orter i Sverige ha effektivare posthantering än just Ånge? Störande värre >:-(

Visa signatur

www.filipsprogram.tk - lite freeware
"Delight, herregud. Talang är bara förnamnet."

Permalänk

Jag ahr för mig att det finns en avdelning där uppe som hanterar gods som väger för mycket. dvs någon måste skjuta till de pengar som saknas annars ligger reklam där några dagar och viktigare saker runt ett halvår innan det förstörs.

Fast det kan ju vara så att uppdateringen på sidan är seg. ibland kan det vara att det inte känt av registreringen och har hunnit flera terminaler längre bort. Det är inte ens alla 'små' ställen det indikerar på att det passerat mm.

Hur länge har det legat där? 1dag? orolig bör man bli efter några dagar och det är sällan brev som försvinner i postens hantering isf är det av tjuvar eller att det fasnat någon dag i en brevlåda eller råkat hamna i fel lastbil. Sen så har posten poliser som förhindrar att postens anställda snor paket mm.

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem

Paketet har varit i Ånge i snart 24h, men då gick sträckan örebro-ånge som är en rejäl sträcka att åka på 9h. Hoppas bara jag får skärmen under morgondagen, annars kommer jag klättra på väggarna i helgen. Man kanske skulle ta en taxi ner till ånge och hämta paketet själv. Undrar om man ens får göra så?

Visa signatur

www.filipsprogram.tk - lite freeware
"Delight, herregud. Talang är bara förnamnet."

Permalänk
Medlem

Det kommer ska du se, vart bor du? Paketen jag har fått har legat i ånge på morgonen och körs ut under samma dag.

Det kommer säkert imorrn.

Permalänk
Medlem

paket stannar alltid(nästan) i ånge i en hel dag, och jag är alltid lika frustrerad.

Skickar man ifrån sundsvall till sthlm tar det en dag.
skickar man ifrån sthlm till sundsvall tar det 2 dagar.

Postterminalen i ånge är hemsk.

Permalänk
Medlem

jag läste precis på svenska dagbladets hemsida om en 22-årig kvinna som helt oprovocerat blev knivhuggen tre gånger i ryggen och sedan nerslängd på ett järnvägsspår.

Vilka I-landsproblem man har då, skäms nästan att jag startade en tråd om en skärmleverans som tar mer än ett dygn jag är pinsam...

Visa signatur

www.filipsprogram.tk - lite freeware
"Delight, herregud. Talang är bara förnamnet."

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Delight
jag läste precis på svenska dagbladets hemsida om en 22-årig kvinna som helt oprovocerat blev knivhuggen tre gånger i ryggen och sedan nerslängd på ett järnvägsspår.

Vilka I-landsproblem man har då, skäms nästan att jag startade en tråd om en skärmleverans som tar mer än ett dygn jag är pinsam...

I-landsproblem är också problem

Har själv upplevt fenomenet ett antal gånger.
Lika frustrerande varje gång.

Visa signatur

WS: [i5 2500k@4.5ghz, 16gb ram, HD6870]@Win 7 / Debian
Laptop: [Samsung 700Z5C-S02]
@Win 8

Om du har smak för elektronisk musik: soundcloud.com/skepth

Permalänk
Musikälskare

Finns inget värre än att vänta på nått man har beställt :/

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av flashen
Finns inget värre än att vänta på nått man har beställt :/

Jo att få hem grejen och inte ha något mer att vänta på :/ Alltid lika spännade att se om det dimper ned en avi på hallgolvet.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Det är säkert ett gäng 8:e klassare som har praktik där eller så tar dom lite oftare kafferast därborta.

Visa signatur

AMD Athlon xp 2100+ | Asus A7M266 | 512 DDR | GeForce3 | 40 GB Hdd | DVD Plextor 16X

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av plope
paket stannar alltid(nästan) i ånge i en hel dag, och jag är alltid lika frustrerad.

Skickar man ifrån sundsvall till sthlm tar det en dag.
skickar man ifrån sthlm till sundsvall tar det 2 dagar.

Postterminalen i ånge är hemsk.

Vafan stannar allt i den hålan? måste väll gå bra mycket smidigare å skicka direkt ifrån sthlm på tåg till Sundsvall.

Skitort...knappa 3000invånare

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ryden
Jo att få hem grejen och inte ha något mer att vänta på :/ Alltid lika spännade att se om det dimper ned en avi på hallgolvet.

Hatar hemsidor som inte har SMS-avi. Om det inte finns så tar jag bara med mig kollid och hämtar ut det. Jag gillar inte att vänta nej. Dock inte vara med om Ånge, eller så har jag bara inte tänkt på det.

Permalänk
Medlem

Detta är vad som hänt med din skärm
http://dagbladet.se/nyheter/ange/1.1080535

Permalänk
Medlem

De gånger jag beställt saker som skickats som postpaket har fastnat i Ånge några dagar
Väldigt irriterande...

Visa signatur

Galleriet: Dynamic Black Chassi: Lian-Li O11 Dynamic & custom loop CPU: AMD Ryzen 5600X RAM: GSkill Trident Z 32GB Moderkort: Gigabyte X570S Auros Master GPU: EVGA RTX 3080 XC3 SSD: Samsung 970 EVO 500GB PSU: Seasonic PX850

Permalänk
Medlem

det kan inte vara så att postens lastbilar inte gå från Ånge varje dag?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Delight
jag läste precis på svenska dagbladets hemsida om en 22-årig kvinna som helt oprovocerat blev knivhuggen tre gånger i ryggen och sedan nerslängd på ett järnvägsspår.

Vilka I-landsproblem man har då, skäms nästan att jag startade en tråd om en skärmleverans som tar mer än ett dygn jag är pinsam...

Alla problem är relativa!

Visa signatur
Permalänk

Har också råkat ut för skit ÅNGE! Dom lyckades tappa bort ett helt surround paket som vägde ca. 70 kg!

Dom borde ju verkligen göra någonting åt deras inkompetenta personal!

Visa signatur

AMD64 4000+, Geforce 6800, 1024 Ram, HP 19" TFT 16ms, 660 Gb HDD

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Meganeoman
Har också råkat ut för skit ÅNGE! Dom lyckades tappa bort ett helt surround paket som vägde ca. 70 kg!

Dom borde ju verkligen göra någonting åt deras inkompetenta personal!

Och du fick ett nytt en vecka senare?

Fan vad alla gnäller.. även posten kan göra fel och 'bara' 15 000 försvunna försändelser ser jag som väldigt lågt. det är nog bättre än övriga företag sysslar med

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av -=FULLMOON=-
Och du fick ett nytt en vecka senare?

Fan vad alla gnäller.. även posten kan göra fel och 'bara' 15 000 försvunna försändelser ser jag som väldigt lågt. det är nog bättre än övriga företag sysslar med

Man säger inget bra om dom när allting går som det ska men när någonting går fel, då jävlar!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Handa
Man säger inget bra om dom när allting går som det ska men när någonting går fel, då jävlar!

Exakt!
Alla bara tror att det ska fungera bara för att teorin säger så. sen så är vi människor och vi gör fel inte mer med det och det 'gör' även maskiner. eller mja. de gör väl inte fel utan det kan fastna ibland och adresser mm kan vara oläsliga.
Jag skickar runt 5-20paket i månaden och tar emot runt 5-20 själv. Jag har ännu inte varken förlorat några pengar eller brev som kommit bort. men någongång ska vara den första iofs.

Sen så försvinner sällan postpaket mm isf skickar bara företaget nytt paket efter någon vecka o så jävla brottom är det inte alltid att ha sina delar 1-2 dagar efter man handlat det på nätet.

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av -=FULLMOON=-
så jävla brottom är det inte alltid att ha sina delar 1-2 dagar efter man handlat det på nätet.

Njae, inte 2 dagar, men gärna efter 4-5.
Beställde en hastighetsgivarvajer till hojen i måndags och den har inte skickats än. Nu är det inte postens fel, men firman kan väl få tummen ur rektum och skicka min beställning. Visst, jag kan fortfarande köra, men det är inte så spännande att köra utan en fungerande hastighetsmätare.

Sen är det alltid jobbigt att sitta och vänta på paket. man vill ha sina saker på en gång. Ibland önskar man att de hade kunnat teleportera paket

Permalänk

När man läser om hur många som klagar på att det tar sån tid, verkar det som om att de tror att de ska få en avi i brevlådan, sekunden efter att de tryckt på beställ-knappen.

Visa signatur

Asus ROG Crosshair VIII Dark Hero...AMD Ryzen 7 5800X @ 4600MHz / 1.23V...Phanteks P600S
G.Skill Trident Z RGB 2x16GB 3600MHz CL14...Sapphire Radeon RX 7900XT Pulse Gaming OC
LG 34'' UltraGear 34GN850...Logitech MX Keys S...Logitech MX Master 3S...Corsair RM750x
Kingston KC3000 2TB M.2 + Kingston KC3000 4TB M.2...Filserver - WD Gold 6TB x 4 + Seagate IronWolf PRO 8TB x 4

Permalänk
Medlem

Ojojoj! En tråd om lilla Ånge!

Kan berätta för dig att det var full rulle på byn igår. Kulturnatt... Så visst händer det saker i Ånge, men kanske lite mindre på Posten.

Har haft prao på posten totalt 7 dagar i mitt liv och de verkar vara effektiva. Många som jobbar där osv.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tomas_88
Det är säkert ett gäng 8:e klassare som har praktik där eller så tar dom lite oftare kafferast därborta.

Haha, läste vidare lite i tråden innan jag skrev. Jag är just en 8:e klassare som hade prao där 5 av 7 dagar.
Men alltså, alltid lastbilar överallt i ånge. Cyklar förbi posten varje dag (skolan ligger alldeles ovanför) och det är full rulle. Även på kvällarna brukar man kunna se folk där. Den där dagbladet artikeln, se bilden där. Skön "lastkaj" där

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Medlem

Haha, yes! Det här var oväntat
Har flera kompisar som jobbar deltid på posten i ånge. Tror förresten att halva gymnasiet jobbar eller har jobbat där, jag ska be dom skärpa sig.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av fankn
Haha, yes! Det här var oväntat
Har flera kompisar som jobbar deltid på posten i ånge. Tror förresten att halva gymnasiet jobbar eller har jobbat där, jag ska be dom skärpa sig.

Jo, du borde känna ett antal som jobbar där

Och en tråd om Ånge! Helt otroligt!

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Medlem

men då som tröst till alla er som hatar ånges postterminal...flytta till ånge då! man får ut paketen direkt och de sugs ju hit som kulor till magneter på tal om lastbilar så går det fan så många postlastbilar varje dag att man tappar räkningen...och då räknar man inte in timmer, klorat, bensin...osv lastbilar
men roligt att ni ville skriva om lilla ånge ändå

Visa signatur

"Fidelis Ad Mortem"

Permalänk

Jag har inga bra erfarenheter av Ånge. Körde fel och kom dit påväg till fjällen, det fick man höra en vecka sen.

Visa signatur

My ego is my god. Given authority by the enlightenment of science, the enlightenment of the age of freedom. Freedom - the name in which we legalize all. The name in which we tolerate all.

Permalänk
Medlem

Beställde en switch 3e juni 06:03 och hade den i handen idag fredag. Har sedan tidigare ett extremt hat mot Ånge då paket brukar fastna där i ett par dagar, så detta var en liten överraskning.

Visa signatur

“More Human Than Human”
kniffswelt

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KniFF
Beställde en switch 3e juni 06:03 och hade den i handen idag fredag. Har sedan tidigare ett extremt hat mot Ånge då paket brukar fastna där i ett par dagar, så detta var en liten överraskning.

Jag hoppas att det inte är Ånge du hatar utan snarare postterminalen i Ånge.

Och angående vad som händer. Träslaget idag

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Inaktiv

Jag bor precis utanför posten och jag kan lova det är full rulle dygnet runt..

Men dom som jag vet jobbar på posten är oftast lata så jag kan förstå att det går långsamt ibland..