Serier man kan slösa tråkiga sommardagar på?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bonno
Jag kom på att jag såg reklam på tv för ett teg sedan +6 månader kanske om en serie eller film.
Det var en tjej som låg på bårhuset och sedan vakade hon upp och såg att dom hade öppnat hennes mage och så... någon som vet vilken jag menar?

Ska kolla igenom lite serier ni rekomenderat

Du menar antagligen Heroes. Riktigt bra S1. Efter det dalar kvaliteten. Kolla S1 och fortsätt sen tills du tröttnar. Det är inte slöseri på tid även fast du inte ser klart serien eftersom S1 helt klart är sevärd Jag slutade en bit in i S3 har jag för mig.

Visa signatur

Rigg: ASUS ROG Strix B660-I Gaming WIFI | i5 12400F | Corsair Vengence DDR5, 32 GB | nVidia Geforce GTX 1060 3GB | Samsung 980 PRO, 1 TB

Permalänk
Medlem

Kan trappt tro mina ögon att ingen har tippsat om The Shield! Brutal polisserie med coolaste snuten någonsin? Vic Mackey... http://www.youtube.com/watch?v=z4ut8WUrncQ
Det är en riktigt skön serie.

Sen så kan du ju alltid kolla igenom Band of Brothers om du inte har sätt den. 10 långa avsnitt om några fallskärmsjägare i den amerikanska armen under andra världskriget.

Om du vill ha lite brittisk kvalité så går ju alltid The Office (har hört att den amerikanska versionen också är bra) och Extras in som komediserier. Skins är också en bra brittisk serie som är som en lite mer "hardcore" OC.

Southpark, Family Guy och Simpsons kan man ju självklart också kolla på. Går att spendera många dagar åt att kolla på alla dessa serier.

Visa signatur

Antec Designer 500| Antec Earth 500W | Asus M3A Socket Am2+ | AMD Phenom 9500 | Kingston 2x1024mb| Sapphire Radeon HD3850| Western Digital Caviar WD2500KS 250GB 7200rpm 16MB SATA2

Permalänk
Medlem

Tror ingen har nämnt:

Breaking Bad
Jericho
Battlestar Galactica

Permalänk
Medlem

My name is Earl så klart

Visa signatur

Phenom II X6 1055t @ 3,5GHz
Sleeva.se »

Permalänk

3 kronor

Visa signatur

Ride wit me, or collide wit me
jag älskar trådar som spårar ur redan vid första inlägget :)

Permalänk

var fan tittar ni på alla serier nånstans Streamat eller har ni lyckats hitta nånstan där man lagligt kan ladda ner dom ?

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Avstängd

Vad tror du?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rouge of Darkness
var fan tittar ni på alla serier nånstans Streamat eller har ni lyckats hitta nånstan där man lagligt kan ladda ner dom ?

Visa signatur

Detta är första varningen va, jag ämnar brisera ur denna japanska kampställning och fullständigt förinta dig om inte du försvinner härifrån.

Permalänk
Medlem

True Blood är en riktigt bra HBO-serie om vampyrer (och lite annat övernaturligt), rekommenderas.

http://www.youtube.com/watch?v=vxINMuOgAu8

Visa signatur

Laptop: Lenovo Legion 5 (Ryzen 5 5600H, 16GB, RTX 3060) OS: Windows 11 Pro
TV: LG C1 65" ✪ Konsol: PS5 Pro (+4TB SSD), PS3 Slim (500GB SSD), PS Vita, Xbox One X (1TB SSD)
A/V Reciever: Marantz Cinema 60 ✪ 4K UHD Blu-ray: Panasonic DP-UB820 ✪ CD-spelare: Onkyo C-7030
Högtalare: Triangle Esprit Antal EZ, Triangle Esprit Voce EZ, Triangle Borea BRA1, XTZ 10.16
Hörlurar: beyerdynamic DT 700 PRO X ✪ DAC/AMP: Fosi Audio Q4

Permalänk
Medlem
Citat:

Hahaha, kom igen!

Tror det mesta blivit rekommenderat nu men själv tycker jag;

Top Gear
The Shield
Scrubs
Prison Break och Heroes men dalar bara neråt efter säsong 1
How I Met Your Mother
Entourage
Weeds

Permalänk
Medlem

Chuck
Lost
Scrubs
Friends
Joey "uppföljare" av Friends
Two and a half men
My name is Earl
How I met Your Mother

Kommer inte på fler nu

Edit
Jag kollar på http://ninjavideo.net
Det borde vara lagligt då man inte laddar ner något till sin dator som man kan sprida vidare

Moderatorer, ta bort länken om det inte är lagligt.
Tack!

Permalänk
Medlem

Family Guy
2½ men

Sen är jag förvånad över att inte fler har nämnt Dexter, bästa serien enligt mig!

Visa signatur

Nintendomulator: Projektlogg
Main: Intel Core i5 2500k | Radeon 6950 2GB | Corsair Vengence 8GB | Intel SSD 120GB |
Server: MSI k8 Neo4 s939 | AMD 1800+ @ 2,5 GHz | Corsair 2 GB |
HTPC: Jetway NC81-LF (Mini-ITX) | 1TB 7200rpm | PC5300 2GB | AMD X2 4850e 2,5 GHz | 110w PicoPSU | Projektfilm

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nalle
Chuck

Edit
Jag kollar på http://ninjavideo.net
Det borde vara lagligt då man inte laddar ner något till sin dator som man kan sprida vidare

Moderatorer, ta bort länken om det inte är lagligt.
Tack!

Kollade på ninjavideo innan fast nu är det as segt tar typ en dag att ladda ett avsnitt nu =/ det verkar inte fungera på min dator heller sedan jag formaterade om den har testat med explorer, firefox och safari...

Visa signatur

Hej

Permalänk
Medlem

Life on Mars (Brittiska) - Grymt bra serie, finns även en Amerikansk version vet dock inte hur bra/dålig den är.

Ashes to Ashes - "Uppföljare" till Life on Mars också riktigt bra.

Wallander Brittiska verisonen - Riktigt bra enligt mig, kanske bara för Wallander-fans.

Visa signatur

Dator 1 | Intel Core i7-4770K @ 4,6Ghz | Corsair H100i | Asus Z87-A | Crucial DDR3 BallistiX Sport 2x8GB 1600Mhz CL9 | KFA2 GTX 980TI HOF | Corsair TX650W | Intel 335 240GB | LG 24" + Philips 27" + Philips 27" | Fractal Design R3 |
Dator 2 | Intel Xeon W3520 | TRUE Spirit 120M | Asus Rampage II Extreme | Patriot Viper II Sector7 3x2GB 1600Mhz CL8 | PNY 8800 Ultra | Intel 330 120GB |

Permalänk
Medlem

Its Always Sunny In Philadelphia

Sjukt bra serie, humorn är enastående Sätt många komedi serier, denna får en att skratta igenom hela avsnitten.

Visa signatur

pff

Permalänk
Medlem

Förstår inte hur så många kan ha missat Veronica Mars!

Band of Brothers (mini-serie)
Friends
Ghost Whisperer
Gossip Girl
Heroes (s01)
How I Met Your Mother
My Name Is Earl
Privileged
Scrubs
That '70s Show
The O.C.
Two and A Half Men

Visa signatur

AMD 8320, Radeon 7950 etc... | Trächassi :) |

Permalänk
Medlem

Six Feet Under skulle jag vilja rekommendera.

Visa signatur

They invented "SUV" because they can't call them Jeep
"Tycker alltid att du är lite tjurskallig när du skriver till mig och andra.. har jag fel?" - tcntad
"Du är fan min idol på Sweclockers Martiis. Tack för att du finns!" -
Crippa90

Permalänk
Medlem

herregud, att ingen har nämnt Eureka, bättre serie får man leta efter!!

Eureka, handlar om en stad där alla världens genier är samlade
Scrubs, alla borde veta vad denna serie handlar om
Full frys, Jävligt skön svensk komedi serie. Tyvärr bara en säsong.
Viva la Bam, Handlar om Bam Margeras helsköna liv XD
Svensson Svensson, jadu vad kan man säga om denna serie, Kung!
Fresh Prince in Bel Air, Epic serie. Will smith då han är som bäst!
Futurama, samma skapare som Simpsons!
Knight rider, se de äldre avsnitten. David Hasselhoff!
Weeds, som många har nämt. Riktigt bra serie:)
Burn notice, bra serie. Går även på 6an.
Dexter, GRYMT bra serie. Ny säsong börjar snart på 6an

Där har du några iafl du kan titta på

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Varrity
herregud, att ingen har nämnt Eureka, bättre serie får man leta efter!!

Det är så lätt att glömma, kan inte annat än att hålla med om att Eureka är grymt bra.

Visa signatur

| Errare humanum est |

Permalänk

Dexter
Lost
30 rock
Eastbound and down
Grey's Anatomy

Visa signatur

Får jag lov eller skall vi dansa först? http://www.rpgsource.net/gallery/chinko_eng.swf kekekek

Permalänk

2½ men
Prison Break
Band of Brothers
Jericho
Rome
Planet Earth
X-Files

...South Park

Visa signatur

Bears.
Beets.
Battlestar Galactica.

Permalänk
Medlem

Big Bang theory, Family Guy och American Dad

Visa signatur

Det man inte vet, det lider man inte av.

Permalänk
Medlem

Dexter:)

Visa signatur

Citera så får du svar :)

Permalänk
Medlem

Jericho är ju en riktigt riktigt bra serie, tyvärr lades den ju ner så att man knöt ihop den lite väl snabbt i slutet.

Kan annars tipsa om Star trek enterprise som jag själv precis har tittat igenom, riktigt schysst faktiskt, och kändes inte lika B som den första serien.

Dexter. Bästa serien som finns! Vill ha en ny säsong!

Visa signatur

I7 7700k, Asus ROG STRIX Z270i, Geforce GTX 1070 mini ITX, Lian-Li PC-Q04

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Chobi
Kan annars tipsa om Star trek enterprise som jag själv precis har tittat igenom, riktigt schysst faktiskt, och kändes inte lika B som den första serien.

Om du med första serien menar original series så kan jag hinta om att DS9, Voyager och Next generation alla är mycket bättre.

Visa signatur

| Errare humanum est |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av heande
Om du med första serien menar original series så kan jag hinta om att DS9, Voyager och Next generation alla är mycket bättre.

Har sett tre avsnitt av Next Generation och det har varit rena rama sömnpillret, men ska ge det en chans upp till avsnitt 10 - 20 någonting

Visa signatur

I7 7700k, Asus ROG STRIX Z270i, Geforce GTX 1070 mini ITX, Lian-Li PC-Q04

Permalänk
Medlem

Firefly - love it or hate it. Skitbra enl mig.
Dexter - Bäst den första säsongen men sevärd.
Californication - David e grym i den.
How I met your mother - sjyrre komedi.
Scrubs - gammal klassiker.
Harper's Island - När du behöver lite gammal hederlig b-films skräck.
Carnivale - Grym serie.
Twin Peaks - skruvad David L klassiker.

Permalänk
Medlem

Firefly (och Serenity, som är en avslutningsfilm på serien). Blev kär i serien. 13 avsnitt + en mycket bra film = 1 vecka bortspolad.

Visa signatur

Ryzen 9800X3D (-15 CO), ASUS B850 TUF Gaming Plus, 2x16GB G.Skill Trident Z5 Neo 6000/CL30, Gigabyte RTX 5070 Ti Windforce SFF (.935v @3000MHz core, +3000 mem)

Permalänk
Musikälskare

Börjat glo Dollhouse nu, helt ok att slö kolla på... Inte mer inte mindre ^^

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB 6000Mhz DDR5 Dominator ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X

💾 Min retrodator
📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem

O.C.

Visa signatur

- Katt åt programmerare - kunde inte C