Datorns DVI/HDTV till TV:ns SCART/RCA?

Permalänk
Medlem

Datorns DVI/HDTV till TV:ns SCART/RCA?

Okej, så jag hade tänkt att köpa ett MSI GeForce GTX 260 grafikkort. Kortet har en HDTV och två DVI utgångar. Med mitt nuvarande grafikkort, GeForce 6600, så har jag använt en S-Video till SCART sladd för att överföra bilden från datorn till TV:n som är en gammal "tjock TV" utan något stöd för HD. Min fråga lyder, kommer det att gå att överföra bilden från datorn till TV:n med grafikkortet jag planerar att köpa?

Är det möjligt att använda samma S-Video till SCART-kabel med en VGA till TV omvandlare kopplat till en adapter med en DVI hane och en VGA hona?

Permalänk
Medlem

Jag tror att GTX 260 har likadan S-Video kontakt som du har på ditt gamla grafikkort och då kan du använda S-Video till Scart kabel för S-Video som du gjorde tidigare med GeForce 6600.

Men man kan använda S-Video till Komponent kabeln som följer med i kartongen och då blir signalen Komponent, det är detta som tillverkarna för grafikkorten kallar för HDTV och som fungerar för video signaler upp till 1080 upplösning, om man har komponent kontakter på TVn så blir bilden bättre jämfört mot S-Video signaler.

Visa signatur

janee