Overlord 2 sälklubbning

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mattias
kul att jag som "är" vegan inte har några problem med det. Men då kan jag också skilja på att döda någon i TV-spel och döda någon i verkligheten.

Testat båda eller?

Permalänk
Inaktiv

Själv reagerade jag också på det när jag testade det, sen att det är många omogna idiot inlägg i tråden det var väntat när det handlar om djur. sen handlar det väl inte om att det är pixlar det är ändå idén av att göra det som är vidrig.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Timeless Visions
Själv reagerade jag också på det när jag testade det, sen att det är många omogna idiot inlägg i tråden det var väntat när det handlar om djur. sen handlar det väl inte om att det är pixlar det är ändå idén av att göra det som är vidrig.

Men vad är skillnaden mellan att skjuta flera oskyldiga människor i ett datorspel eller klubba sälar? människor är ju mer medvetande så en människa plågas mer enligt mig.

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RzOXz
Men vad är skillnaden mellan att skjuta flera oskyldiga människor i ett datorspel eller klubba sälar? människor är ju mer medvetande så en människa plågas mer enligt mig.

måste säga att det är lite off topic, ok så du tror att djur känner minde smärta än folk? i det stora hela tycker jag att människor är de mest puckade som finns på denna jord, vi förstör och utrotar allt vi kommer över och oftast har det med pengar att göra, det finns inget annat djur som gör det, det flesta lever i bra harmoni för att naturen ska funka medan vi gör inte det. och att vi tror att bara för att vi kan prata och komma på saker att vi är smarta är inget att hurra över genom att vi gör mer ont än gott.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tcntad

Citat:

Ursprungligen inskrivet av mattias
kul att jag som "är" vegan inte har några problem med det. Men då kan jag också skilja på att döda någon i TV-spel och döda någon i verkligheten.

+1

Permalänk
Medlem
Citat:

måste säga att det är lite off topic, ok så du tror att djur känner minde smärta än folk? i det stora hela tycker jag att människor är de mest puckade som finns på denna jord, vi förstör och utrotar allt vi kommer över och oftast har det med pengar att göra, det finns inget annat djur som gör det, det flesta lever i bra harmoni för att naturen ska funka medan vi gör inte det. och att vi tror att bara för att vi kan prata och komma på saker att vi är smarta är inget att hurra över genom att vi gör mer ont än gott.

Common misconception.
Djur lever inte i "harmoni" i naturen. När de saknar naturliga fiender överexploaterar de precis som vi människor gör.
Deras instinkter handlar om överlevnad och producera avkomma och utan en kontrollerande faktor (rovdjur, skyddsjakt mm) kommer djuren inom några generationer vara för många för att naturen skall kunna försörja dom i det område de lever i.
Googla lite på det så hittar du hur många exempel som helst. I vissa fall får dessutom "överbefolkningen" av vissa djur ödesdigra konsekvenser för naturen i flera år även efter situationen är löst (svältdöd, skyddsjakt, migration mm).

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MIFFo_BEast
Vilket larv, sälar är skadedjur

SANT! jag väntar på ett spel i stil med carmageddon därman klubbar sälar... kajakmageddon!

Visa signatur

xfx780i, e8500, corsair 650w, 4gb 6400 corsair, 2xleadtek9600gt extreme, vista 64, x-fi extrememusic. 17222 3dmark06 @3,8ghz (för länge sen)

Permalänk
Medlem

Haha du är bara för underbar, xhriz.

Permalänk

Kommentaren som minionen drar är ju underbar annars "Die you fluffy furball!"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lorithlor
Kommentaren som minionen drar är ju underbar annars "Die you fluffy furball!"

------------
haha jag bara måste ladda hem liret o prova demot, älskade ettan så jag har mina misstankar om att jag kommer älska detta oxå:D

Visa signatur

fanns inte plats för alla mina leksaker här:(

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ulath666
Common misconception.
Djur lever inte i "harmoni" i naturen. När de saknar naturliga fiender överexploaterar de precis som vi människor gör.
Deras instinkter handlar om överlevnad och producera avkomma och utan en kontrollerande faktor (rovdjur, skyddsjakt mm) kommer djuren inom några generationer vara för många för att naturen skall kunna försörja dom i det område de lever i.
Googla lite på det så hittar du hur många exempel som helst. I vissa fall får dessutom "överbefolkningen" av vissa djur ödesdigra konsekvenser för naturen i flera år även efter situationen är löst (svältdöd, skyddsjakt, migration mm).

ok "harmoni" kanske var att ta i, men det finns en viss symbios i naturriket som krockar med det samhälle människan har byggt upp. Och skyddsjakt som teori är i princip ett ideal där både stammar av byte och rovdjur kontrolleras till friska nivåer, men, i praktiken ger det lätt inavlade stammar och obalans för att det alltid finns nån girig sate som vill skjuta lite extra utan omtanke för konsekvenserna. Människan som är "intelligentare" skulle hela tiden kunna göra val som gynnar både natur och samhälle, val som djur inte kan, men i slutändan är det girighet och grymhet som gör oss dummare än djuren som handlar efter instinkt och överlevnad. När behövde nån av oss senast gå ut i skogen och döda ett djur för att vårt eget liv hängde på den måltiden? Plocka ett bär för fan!

Permalänk
Medlem
Citat:

Nej jag tror inte att djur känner minder smärta, jag menar att det är mer plågsamt för oss att få en pistol mellan ögonen. och djur lever verkligen inte i harmoni djurena själva mördar varandra på ett mycket hemskare sett än vad vi gör med dom.

Permalänk
Medlem

Anser att så gott som ALLT är okej i spelväg. Låt marknaden bestämma vad de vill ha. Om någon skapar ett spel som gå ut på att tortera småbarn och det säljer... ja då är det tydligen ett spel som är acceptabelt. Att hålla reda på vad det är för tomtar som inte kan skilja på rätt och fel är lite knepigare.

Det här om att klubba ihjäl sälar i ett spel är väl inget problem egentligen. Klart man kan känna sig illa till mods om det påminner en om någonting. Men samtidigt så har jag sett en film där de visade hur några kineser flådde diverse djur levande(bland annat får om jag minns rätt). Om det skulle hindra mig ifrån att banka sönder fåren i Overlord så skulle det bli ett kort spel
Med andra ord, om verkligheten inte passar så är det bara att försöka att ändra den. Om spelen inte passar är det bara att låta bli att spela dem, om det är många som tycker samma sak så kommer spelen att bli mer "politisk korrekta"(good lord NO!).

Permalänk
Medlem

Om spelskaparna skulle ta hänsyn till vad vissa personer tycker är fel så skulle inte ens pacman kommit ut, någon piller narkoman kanske skulle se det som stötande att bli refererad till en gul boll som äter piller.

Visa signatur

AMD Ryzen 9 5900X // Corsair iCue H150i RGB PRO XT // G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB (2x16GB) 3600Mhz CL16 // ASUS GeForce RTX 3080 12GB TUF GAMING OC // Asus Tuf Gaming x570 Plus // PSU: Corsair RM750W v2 // Chassi: Lian Li PC-O11 Dynamic // Keyboard: Weikav Stars75 // Mouse: Redragon M686 // Display 1: Philips 34M2C6500 // // Display 2: Dell S3422DWG // Cam: Nikon D7500 //

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av godspeed
------------
haha jag bara måste ladda hem liret o prova demot, älskade ettan så jag har mina misstankar om att jag kommer älska detta oxå:D

Poäng på den.

Permalänk
Medlem

Detta spelet är ju knappast värre än postal 2
Vilken däremot var ett väldigt underhållande spel.

Sen angående djurens plats i världen så är det 2 tankar som rusar genom deras primitiva hjärnor.

Kopulera och äta.

Permalänk
Medlem

Jag mår illa, inte av klubbandet av pixellerade sälar, utan av någras taskiga människosyn.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av anders.149
Att civila människor skadas/dödas i spel bryr jag mig mindre om, människor är om något skadedjur och har till skillnad från veckogamla sälungar möjlighet att försvara sig och undvika att hamna i vägen.

Jo, veckogamla människobarn få ju för fan se till att flytta på sig!

Citat:

Människor kan gott klassas som skadedjur om man ser till den påverkan vi gjort på den korta tid vi funnits på denna planet om man ser vår planets livslängd.

Citat:

måste säga att det är lite off topic, ok så du tror att djur känner minde smärta än folk? i det stora hela tycker jag att människor är de mest puckade som finns på denna jord, vi förstör och utrotar allt vi kommer över och oftast har det med pengar att göra

Din människosyn är farligt nära vad Hitler tyckte om judarna.

Är det konstigt att det blir krig och etniska utrensningar när man tycker att andra människor är puckade skadedjur?

2 tips till er:

1. Skaffa aldrig barn med den inställningen ni har.

2. Ät bara kött fråm djur ni kan tänka er att döda själv, varför ska ni tvinga andra människor att slakta djur som ni ej kan döda själv?

Finns inget värre än "rättfärdiga människor" som sätter sig själv på höga hästar.

Permalänk
Inaktiv

Zubbe, du satte ett leende på min ofrivilliga morgon.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Neco
Testat båda eller?

Visst har jag det. Både direkt och indirekt.

Visa signatur

kärlek.

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zubbe
Jag mår illa, inte av klubbandet av pixellerade sälar, utan av någras taskiga människosyn.

Jo, veckogamla människobarn få ju för fan se till att flytta på sig!

Din människosyn är farligt nära vad Hitler tyckte om judarna.

Är det konstigt att det blir krig och etniska utrensningar när man tycker att andra människor är puckade skadedjur?

2 tips till er:

1. Skaffa aldrig barn med den inställningen ni har.

2. Ät bara kött fråm djur ni kan tänka er att döda själv, varför ska ni tvinga andra människor att slakta djur som ni ej kan döda själv?

Finns inget värre än "rättfärdiga människor" som sätter sig själv på höga hästar.

Till en början så drog jag alla över en linje. Att du drar det som "vad Hitler tyckte om judarna" så tycker jag att du är ute och cyklar. Förstår inte hur du kan dra den parallellen. sen varför vill man ens skaffa barn i en sådan här värld? du själv dömer dom till förtryck/hat/fattigdom/krig och ingen fri vilja om det fortsätter som det gör. vem har sagt att jag äter djur? sen måste jag säga att du tycker allt är bra det är ditt problem att dra ett skynke över världens problem och blunda för det är så många gör. sen att du blir stött av det, ja vad ska man säga, vi lever väl i ett ganska fritt samhälle än eller hur?

Permalänk
Medlem

Illasinnad bugg.

SPOILERVARNING:

Är i the last sanctuary, har råkat ut för 2 illasinnade buggar nu, har ni inte varit här, sluta läs.

Först när man möter salamandern, den stora, som snurrar, jag får mina minions att öppna bron och gå över, när de går över kommer han, de fastnar i luften då bron sänks. Kan inte göra något då.
När jag sedan stänger av så börjar jag bakom den delen, och har alltså en solid stenvägg framför mig, kan inte ta mig igenom på något sätt.

Är det bara jag som missat en lösning eller är det helt kört och jag måste köra om cirkus 3 timmar?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lasermannen
Sedan att det händer i verkligheten gör mig riktigt förbannad, en av anledningarna att jag inte gillar norrmän.

Kan man inte skilja på spel och verklighet ska man inte spela tycker jag.

Kan man inte skilja på nationalitet och yrke framstår man som ignorant tycker jag
/norrman som aldrig har sett en säl

Visa signatur

i7 2600k | P8P67Deluxe | Noctua NH-D14 | KFA2 GTX1080 EXOC | Corsair 750W | Corsair Obsidian 800D | Dell U2412M
America's Army: Proving Grounds

Permalänk

Köpte spelet igår, riktigt underhållande lir, kommentarerna slår ju allt.

Permalänk
Medlem
Citat:

Till en början så drog jag alla över en linje. Att du drar det som "vad Hitler tyckte om judarna" så tycker jag att du är ute och cyklar. Förstår inte hur du kan dra den parallellen.

Du demoniserar människor och säger att de gör allt för pengar, ganska precis så gjorde Hitler för att få tyska folket att vända sig mot judarna.
Jag vet mycket väl att det inte var så du menade men vill ändå uppmärksamma dig om hur det KAN uppfattas och lite var dina tankegångar kan vara på väg.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Timeless Visions sen varför vill man ens skaffa barn i en sådan här värld? du själv dömer dom till förtryck/hat/fattigdom/krig och ingen fri vilja om det fortsätter som det gör. vem har sagt att jag äter djur? sen måste jag säga att du tycker allt är bra det är ditt problem att dra ett skynke över världens problem och blunda för det är så många gör. sen att du blir stött av det, ja vad ska man säga, vi lever väl i ett ganska fritt samhälle än eller hur?

Så bra, då behövde du inte mina tips, jag lever inte med slutna ögon men jag tycker jag ser mer och mer miljökämpar/djurrättsaktivister/frihetskämpar sila mygg och svälja kameler, det verkar vara oerhört lätt att tappa all självkritik och bara mala på i sina miljöriktiga sandaler.

Permalänk
Citat:

Jag instämmer med TS.

Att civila människor skadas/dödas i spel bryr jag mig mindre om, människor är om något skadedjur och har till skillnad från veckogamla sälungar möjlighet att försvara sig och undvika att hamna i vägen.

Jag skulle vilja se dom veckogamla människoungar som klarar att försvara sig mot någon som försöker klubba dom.

Mvh,
Viper@God

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av viper@god
Jag skulle vilja se dom veckogamla människoungar som klarar att försvara sig mot någon som försöker klubba dom.

Mvh,
Viper@God

Normalt sett klubbas inte veckogamla människoungar men du har rätt i att de inte kan försvara sig iallafall.

Permalänk
Medlem

varför är inte denna tråden låst?

Visa signatur
Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av J0hAnN48
varför är inte denna tråden låst?

Varför skulle den vara låst?

Permalänk
Medlem