Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tipsaossgärna
Du sitter alltså på flera konton? Det låter lite små-sjukt.

Hihi, dagis humor

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Evil_AnAnAs
Lägg lövblåsaren utanför och led in luften via ett stort rör. Då slipper du ljudet och kan använda minst en rulle silvertejp för att bygga det.

Bra ide!
Såg ju någon reklam, då pappan hade byggt någon vindblås för flickorna som skulle köra karaoke. Du menar typ så?

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ala_95
Bra ide!
Såg ju någon reklam, då pappan hade byggt någon vindblås för flickorna som skulle köra karaoke. Du menar typ så?

Det var faktiskt mamman, inte pappan!1oneoen

Visa signatur

Core i7 6700k, Msi Z170m mortar, 16gb Hyperx DDR4, Evga GTX 970 4gb ACX 2.0+ SSC, Corsair hydro H100i , Corsair Carbide Air 240 , Fractal Design Integra M 750w

Permalänk
Medlem

Tusan jag inte har nån bild på det men jag har en som kanske skulle godkännas som gettomod (även om det inte var jag som gjorde den).

Var över och skulle hjälpa till att sätta upp en filial i San Diego slutet av 90 talet. Kontoret var i en helt ny kåk som visade sig vara lite ev ett fuskbygge och luftkonditioneringen pajade efter nån vecka. Och det skulle ta några veckor att fixa.

+30 grader varmt, 90% luftfuktighet och massiv glasfasad. Ni han ju gissa hur datorerna och servrarna gillade det

Ett antal mobila aircons införskaffades, men dom gjorde knappt nån nytta, det var rent för varmt för det.

Då inträdde en kreativ IT tekniker som stack och shoppa en massa meter böjliga luftrör ca 15 cm i diameter.
Sen tog han kartong och skar ut 4 cirklar i en kvadrat, tejpade fast luftrören (ja, med silvertejp) i hålen och monterade kartongen med dom 4 rören framför utblåset på airconen, mer silvertejp.

Sen tog han bort chassi fläktarna bakpå datorerna och satte fast andra änden av luftrören i fläkthålet (ja, ni vet hur...) så airconen blåste luften direkt in i datorerna via rören.

4 datorer var nu sammanbundna med en aircon med 4 långa rör. Såg tusan inte klokt ut. Fast det blev kallt som attan, tom så kallt så luften som kom ut datorerna var riktigt sval. Så alla fick också sin lilla dator/aircon på bordet som gav lite svalka om man satt riktigt nära den

En av dom mer kreativa lösningar jag stött på.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ala_95
Bra ide!

Ja (fast det var mamman som påpekat) de skulle väl leka Carola med SingStar... Det är ju asbra idé, man får årets kylning och man får använda lite silvertejp. Frågan är ju hur man ska få ut luften också, annars får man ju "lite" övertryck i huset. Kanske leda ut ett rör också och sätta en rakbladsvass fläkt i utblåset i ytterväggen (det måste ju finnas risk för personskada). Bara att ta fram slagborren, motorsågen och lufthammaren och köra i gång med den mest avancerade ghettomodden jag har hört talas om!

Visa signatur

Den här texten är helt j*vla onödig, men den ska vara här helt enkelt.
The Sleeper: Intel Core i7 930+Noctua NH-C12P SE14, Gigabyte GA-X58A-UD3R, XFX HD6970, Corsair 6GB 1600MHz, be quiet! Dark Power Pro P8 750W, WD Black 640GB, Lian Li PC-A77F
MacBook Pro 4,1 17" iMac 12,2 27" Retina MacBook Pro 12,1 13"
CITERA VID SVAR PÅ MINA INLÄGG SÅ ATT JAG FÅR EN NOTIS!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Piece of Cake
Ja (fast det var mamman som påpekat) de skulle väl leka Carola med SingStar... Det är ju asbra idé, man får årets kylning och man får använda lite silvertejp. Frågan är ju hur man ska få ut luften också, annars får man ju "lite" övertryck i huset. Kanske leda ut ett rör också och sätta en rakbladsvass fläkt i utblåset i ytterväggen (det måste ju finnas risk för personskada). Bara att ta fram slagborren, motorsågen och lufthammaren och köra i gång med den mest avancerade ghettomodden jag har hört talas om!

Angående farlig fläkt. Konstruera en egen i typ aluminium. Tunna, vassa blad och sen så snurrar den typ 5400rpm eller nåt. Det kan man kalla "risk för personskada"!

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Evil_AnAnAs
Lägg lövblåsaren utanför och led in luften via ett stort rör. Då slipper du ljudet och kan använda minst en rulle silvertejp för att bygga det.

kylnings pipeline?

Visa signatur

"Fidelis Ad Mortem"

Permalänk
Medlem

Jag har oxå en bords fläkt, Men den e nåt magnetiskt me ?? :S för den stör ut skärmen så jag undrar om de e bra för datorn?

Visa signatur

ASRock P45TS - Intel core 2 duo 2,8Ghz Thermaltake bigtype +12mm CM rödLED - ASUS ENGT240, DDR2 Samsung 2Gb x2, maxtor 160Gb, 3st SEAGATE 250Gb. 420Watt

Permalänk
Hedersmedlem

Man skulle ju annars kunna bygga in sin dator i toppen på denna:

http://www.blocket.se/helsingborg/Centrifugalflakt_22020352.h...

Köra bladen på lågvarv. Det skulle förmodligen ge tyst och effektiv kylning.
Centrifugalpump is the way to go!
Fast frågan är väl hur långsamt man kan köra centrifugalfläktar innan de börjar tappa föt mycket verkningsgrad...

Visa signatur

💻 → Lenovo Yoga slim 7 pro 14" Oled
🎮 → Steamdeck

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Söderbäck
Man skulle ju annars kunna bygga in sin dator i toppen på denna:

http://www.blocket.se/helsingborg/Centrifugalflakt_22020352.h...

Köra bladen på lågvarv. Det skulle förmodligen ge tyst och effektiv kylning.
Centrifugalpump is the way to go!
Fast frågan är väl hur långsamt man kan köra centrifugalfläktar innan de börjar tappa föt mycket verkningsgrad...

Blåsa på max, sen så behöver man inga fläktar alls i datorn.

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000

Permalänk
Medlem

var det nån som sa ghettomods?

grafikkortskylningen kördes på hårt i över ett år innan jag skaffade nytt, orginal fläktarna började vobbla så var tvungen att göra nått åt saken.
hd kylningen sitter igång än idag och kyler en disk under cd läsarn, konstant drift i säkert 4 år nu.
switchen är en dlink DGS-1016D med 16 portar, en av orginal fläktarna gick sönder (ett blad gick sönder). är nog mest stolt över den här modden då jag fick till ett perfekt hål och hittade en fläkt som jag kunde koppla in på en intern 2 pins kontakt. är så pass bra tryck i fläkten att det blåser ut sval luft på sidorna där 2st små ~25mm fläktar satt från början.

Permalänk
Medlem

Den första med grafikkortskylningen var ju grymt bäst!

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000

Permalänk
Medlem

Hur kan du få ca 100grader vid 100% fanspeed? Du måste ha grymt dåligt luftflöde i burken eller en kass fläkt på kortet

Visa signatur

Core i5 3570K@stock||Asus Z77 Sabertooth||16GB 1600mhz G.Skill RipJaws X||5850 1GB||Corsair Force GT SSD 120GB||XFX XXX 650W||CM HAF XB||Opad Mk-85 MX Red||Win7 Ultimate Signature Edition signerad av Steve Ballmer

Permalänk

Finns nog minst tusen andra som kör exakt på samma sätt faktiskt :-}

Permalänk

Svårflörtat var ordet...

/K