Corsair Obsidian 800D

Permalänk
Melding Plague

Corsair Obsidian 800D

När Corsair klev in på chassimarknaden med Obsidian var det många som höjde på ögonbrynen. SweClockers har fått tag i ett exemplar som testas både utan och innan för att se om det lever upp till förväntningarna!

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Ser bra ut.

Permalänk
Medlem

Dyr...

Visa signatur

Hiroshima 45, Tjernobyl 86, Windows 95.

Leeloo Dallas Multipass

Permalänk
Medlem

Bra artikel. Ser ut som ett gediget chassi

Visa signatur
Permalänk
Medlem

SKulle bara vilja önska mig att det fanns utan plexi glas också:(

Permalänk
Medlem

Riktigt snygg chassi och verka presteera väldigt fint också, skulle nog ha självt köpt det om den inte vore så dyr D: meh, kanske värt det

Visa signatur

Desktop Rigg
| Antec Ninehundred II | AMD Phenom II 810 @3.2GHz | NH-U12P | Asus M4A78T-E | 1024x3 1333mhz Corsair | Gigabyte HD4890 | Samsung Spinpoint F1 640GB | Corsair TX650W | Ur funktion för tillfället. Den överlevde inte frakten över atlanten xD

Permalänk
Medlem

Hårddisk

* Western Digital Raptor 36 GB

Endast 36 Gb????
Varför använder ni 64-bits när ni har 3gb ram?

Shit den var inte billig, men snygg.
Gillar att hela teman är svart, många chassitillverkare som t.ex. coolermaster missar några kablar och ser till att dem är i en annan färg.

Visa signatur

Fractal Design Define R3 || Corsair HX- 750W || MSI P67A-GD55 || i5 2500K || 2*4GB Corsair Vengence 1600MHz CL9 || Gigabyte 560 ti soc || Samsung Spinpoint F3 HD103SJ || CM Hyper 212+ || 3x Gentle Typhoon 1450rpm

SonyVaio Pro 13 ||

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Forss
Ser bra ut.

Ser SJUUUKT bra ut med vatten kylning in byggt.

Ligger på önskelistan till tomten.

Visa signatur

[Jonsbo TK-2 Svart] [ASUS ROG Strix 850W Vit] [Delidad i5 9600K] [Corsair iCUE Hydro H150i ELITE CAPELLIX Vit] [Corsair Vengeance RGB RS DDR4 32GB 3200MHz/CL16 Vit] [ASUS Rog Strix Z370-F] [ASUS RTX 4070 12GB ProArt OC] [C:Samsung 970 EvVO Plus 1TB M.2, E:Seagate Firecuda 1TB, F:Samsung 860 EVO 1TB, G:Seagate IronWolf 4TB & H:Seagate Momentus XT 7200.1 500]

Permalänk
Medlem

Jag är barnsligt förtjust i Corsairs mattsvarta design på saker.
Inte sådär billig svart som det är på 300-kronors skruttchassin från rusta utan även om chassit i sig verkar vara helt fenomenalt så ser det verkligen ut att vara det också.

Verkar också vara ett riktigt bra chassi. Dyrt, men riktigt bra.

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.

Permalänk
Medlem

Mycket smarta och bra lösningar på detta chassit, me like!
Det enda egentligen jag inte är så förtjust i är plexifönstret, men det är ju personligt, sedan kan man visserligen säga ett och annat om priset

Visa signatur

Lian Li PC7SE | Athlon 2800+ | 2x 512MB | Leadtek 6800LE 16/1,6 @ 1,3v 400/870 | 250 + 160 + 2x 200 + 40 = 850GB
Pergo-kuben | Pergomodd2 | PSX-modd | HTPC i CD-spelare | Pergo-tower

Permalänk
Medlem

Corsair kan sina saker! Nu hoppas jag att de kan klämma ur sig ett chassi i 1000-kronors klassen också. Typ utan HDD-hotswap och annat lull-lull.

Visa signatur

Fractal Design Define R3 | HP ZR24w & Hyundai L90D+ | Corsair HX520W | Asus P8P67 Pro | i5 2500k @ 4,0 | Samsung 850 Evo 500GiB | GTX960 | 16 GB

Permalänk
Medlem

dräglar

Visa signatur

https://hackernet.se - Wiki med inriktning open source och nätverk.

Permalänk
Medlem

Trevligt! Och en bra skriven artikel

Corsair verkar ju vara helt i klass med Lian Li, nästan bättre.

Visa signatur

"Maybe one day you will learn that your way, is not the only way"

Permalänk
Medlem

Jag skulle lätt lägga 3000:- på ett sådant chassi om det saknade hotswop och i stället hade plats för 12 HDD's och bara 3 st 5,25". Chassit är ju så pass stort att det borde få plats.

Nä inte 3k för 6 HDD-platser

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Snyggt, helt underbart.
Tycker dom borde släppa en modell utan hotswap och med någon smart fläktplats fram . För ett pris i p183 nivån.
Seriöst, vilken normal användare använder mer än 3 st 5,25"?

Visa signatur

Speldator: Rtx 3070, AMD 5700x3d, Asus B450-F, Corsair 32GB 3600Mhz, 2TB SSD, Corsair 400Q, Win11.
Uppgraderad sen 2017. Nätagg, lagring och chassi består.
Skärm: Philips Evnia 27M2N8500AM (OLED, 360 Hz)

Permalänk
Medlem

Fan hade den inte haft hotswap och en så stor prislapp hade det varit ett spikat köp. Nu får min Stacker duga tills jag hittar nått annat eller denna sjunker i pris.

Permalänk
Medlem

Verkar vara ett riktigt bra chassi, hade gärna bytt den mot mitt antec twelvehundred chassi, men sedan så kostar detta chassi ca 1300kr mer än mitt, så det känns långt ifrån värt det....

Permalänk
Proffsmobbare

Lite rolig kuriosa bara, såg en annan testsida får någon dag sedan som testade detta chassit, någon på Corsair hade dragit åt fönsterskruvarna så hårt att fönstret hade spruckit rejält vid leverans.

Tabbe av Corsair med tanke på att det var ett testchassi för recensering.

Permalänk
Medlem

Detta chassi gjorde mig riktigt köpsugen. Alla dessa finesser. kostar visserligen lite men det gör inte mig så mycket då man inte köper ett chassi 1 gång om året

Visa signatur

Tiden är alltid 17.00 någonstans i världen.

Permalänk
Medlem

Ser ju riktigt trevligt ut. Får hoppas det finns något smart sätt att montera 2,5" hårddiskar så man inte måste offra 5,25" till SSD-hårddiskarna som ska införskaffas under hösten/vintern. Även trevligt med plats för en 360-radda i taket. Dock lite väl dyrt men så är det ju kvalité också så...

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Oj oj oj. Första chassit med fönstersida som faktiskt faller mig i smaken. Ser att att vara ett sant nöje att dra kablar i den där... Dags att börja spara.

Visa signatur

NZXT H6 · NZXT C850 · STRIX B650E-F · 7800X3D · ASRock 7900XT · G.Skill 32GB DDR5-6000 · WD Black 2TB

Permalänk
Medlem

Ja, det där chassit såg ut som det bästa recenserat på länge. Dock hög prislapp. Men bort med hotswap, plexit, de onödigt många 5.25"-platserna, kymp det något och det skulle bli ett perfekt chassi i 1000kr-klassen? Någon form av hårddisk-dämpning kan ju vara bra också.

Tkr iaf det verkar som recensenten själv blev lite smått pilsk på chassit Ordentlig recension, som vanligt!

Visa signatur

+++ Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather

Permalänk
Medlem

fan, vart positiv genom hela läsningen tills ni presenterade priset ;(...

Men tydligen kostar det att ligga på topp

Permalänk
Keeper of Traditions

Usch.... 3000 för ett chassi... är det "corsair" märket som kostar 1500 extra, eller?

Visa signatur

|| AMD Ryzen 9800X3D || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 990 PRO 4TB || Kingston Fury CL30 64GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 ||

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem

Sjukt fin låda. Ångrar nu mitt köp av Lian Li PC-P50 :P. Bästa lösningarna jag har sett på länge. Klart i klass om inte bättre än Lian Li som tidigare sades.

Permalänk
Medlem

Om man struntar i prislappen, vilken är bättre mellan P182/3 och Corsair's?
Låter ju på recensionen att denna är hur tyst som helst liksom......

Visa signatur

Cooler Master Cosmos S | Corsair HX 750W | Asus P7P55D Evo | Core i5 750 @ 3.89ghz | Noctua U12P SE | Asus 7970 DCII | 8GB G.skill 2133Mhz

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av matx
Om man struntar i prislappen, vilken är bättre mellan P182/3 och Corsair's?
Låter ju på recensionen att denna är hur tyst som helst liksom......

Antec har ju sina äckliga tri-cool fläktar och mycket plast i sig, har själv ett P180 och corsairs chassi ser ju mycket låvande ut, själv skulle jag nog ta ett corsair utan att tänka 2 gånger

Visa signatur

Stationär Corsair Obsidian 650D, Asus Rampage III Extreme, Intel i7 980X @ 4,4 GHz, Noctua NH-D14, Asus DCII GTX580 @ 940/1880/2480 MHz, A-Data DDR3 6x2GB 1600MHz CL7-7-7-20, 2x Intel X25-M G2 160GB i Raid0, Samsung Spinpoint F1 1TB, Auzentech Bravura 7.1, EVGA SuperNOVA G2 1000W PSU, Dell U2410

Permalänk

Utsidan är ful men insidan är snygg men dyrt :/

Visa signatur

Intel i5 @ 2,66Ghz | Noctua NH-D14 | 4gb corsair 1600mhz | Asus P7P55D-E PRO | Antec p182 | Corsair 550w |Asus 6950 2gb upplåsta shaders, ASUS 5770 V2|Samsung SpinPoint F3 1 TB |Benq BL2400PT | LG 42PQ6500 | Steelseries Siberia v1 |Asus Xonar DX |Creative EP-630 | AKG K601 | Dynavoice F-6 EX 5.0 |Canton Reference 9.2 DC | Atacama Nexus 6| Onkyo 607

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ripex
fan, vart positiv genom hela läsningen tills ni presenterade priset ;(...

Men tydligen kostar det att ligga på topp

japp, var ett givet köp fram tills man såg priset, riktig nice

Visa signatur

5800x -- 32Gb DDR4@3600 -- 3080Ti -- 500Gb M2+1Tb M2 +2x1Tb sata SSD

Permalänk

Blir nog ett köp, som tidigare talare sa så köper man ju inte chassi speciellt ofta, i alla fall inte jag.

Visa signatur

i73820 | P9X79 PRO| Intel 330 120gb | 16gb Corsair 1600 | GTX680OC | Antec P280 |