Firefox + Adblock problem

Permalänk
Medlem

Firefox + Adblock problem

Jag installerade nyligen om Windows efter en del problem. Efter det slängde jag i vanlig ordning in Firefox och valde att ladda ner adblock+ från tilläggshanteraren. Firefox vill då starta om vilket jag låter den göra. När firefox sedan startar igen så brukar man sedan få upp en ruta där man får välja filter, t.ex easylist USA, men den dyker inte upp alls vilket betyder att inga anonser blockeras eftersom inget filter är inläst.

Har testat att plocka bort adblock och lägga in igen, men får ändå inte upp den vanliga rutan där man får välja filter. Vet någon hur man får upp den manuellt genom att t.ex. skriva något kommando? Genom inställningar på tillägget finns inte den möjligheten.

Visa signatur

Mac mini 2018 with external GPU over Thundelbolt 3 - Radeon RX580

Permalänk
Medlem

Jo det går. Klicka på adblock ikonen och välj inställningar. Klicka sen på filter i menyn och välj "Lägg till filterprenumeration"

Visa signatur

Dator: Corsair Obsidian 800D | Intel Core i7 920 @ 3.4GHz | 6GB Ram | Corsair 750w | Asus P6T Deluxe V2 | 750GB HDD + 150GB Velociraptor | 4870 512MB OC | 2 x Samsung SyncMaster T220