Spelen på datorn har börjat hacka / slutat fungera.

Permalänk
Medlem

Spelen på datorn har börjat hacka / slutat fungera.

Hej Sweclockers. Jag har fått ett problem med min dator som jag hoppas ni kan hjälpa mig, eller ge tips. Det är så att jag byggde ihop en egen speldator för lite mer än ett halvår sen, den har funkat väldigt bra fram tills nu. Datorn rullar på som vanligt och inga ovanligt höga temperaturer.
Det är så att Gta Iv har slutat fungera och fracry 2 och Grid har börjat hacka, på Farcry 2 och Grid kommer det i vågor... Igår spelade jag på kvällen flera timmar Grid utan något hack alls, nu på morgonen när jag startar datorn så började det nästan dirrekt ? Någon som vet vad det är som spökar,Jag har även andra spel som inte laggar, har testat dom. Kom gärna med tips eller om något vart med om liknande problem.

Mvh/
Cer0n

Visa signatur

Chassi Lian li PC-7A Scand v3 Processor Intel E8400 @ 3,4 Moderkort ASRock P43D Grafikkort Geforce GTX 460 Ramminne Corsair xsm2 4 GB Nätaggregat Fractal design newton 500 W Hårddisk 1 samsung 250 GB Hårddisk 2 Samsung F1 750 GB

Permalänk
Medlem

Ingen som skriver....

Visa signatur

Chassi Lian li PC-7A Scand v3 Processor Intel E8400 @ 3,4 Moderkort ASRock P43D Grafikkort Geforce GTX 460 Ramminne Corsair xsm2 4 GB Nätaggregat Fractal design newton 500 W Hårddisk 1 samsung 250 GB Hårddisk 2 Samsung F1 750 GB

Permalänk

Man får väl inte bumpa? >.<

Kolla efter virus !

Visa signatur

Anything that can go wrong will go wrong.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Skuttokova
Man får väl inte bumpa? >.<

Kolla efter virus !

Men ingen skriver ju och ja måste få svar rätt snart.

Har gjort virus sökning flera gånger har nya norton antivirus.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Finns ett skäll till att många undviker Norton Antivirus som pesten t.o.m när de fått den gratis med datorn. Testa att avinstallera den och har du andra konstiga saker kan du ta bort de också.

Försök skriva vad du har för grejer.
Även nätaggets Tillverkare / Modell / Ålder.

Om du vill vara säker på att det inte är hårdvara så är det lättaste sättet att installera om och kolla om man fortfarande har samma fel.

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

Bumpa får man inte.

NAV/NIS09 är en skitbra version, gäller å hålla reda på vad man gör med och vid datorn, inte bara lita fullständigt på sitt AV..

Vad har du gjort med datorn den senaste tiden?
installerat program? twekat? ändrat nåt alls? drivrutiner?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av panpo98
Finns ett skäll till att många undviker Norton Antivirus som pesten t.o.m när de fått den gratis med datorn. Testa att avinstallera den och har du andra konstiga saker kan du ta bort de också.

Försök skriva vad du har för grejer.
Även nätaggets Tillverkare / Modell / Ålder.

Om du vill vara säker på att det inte är hårdvara så är det lättaste sättet att installera om och kolla om man fortfarande har samma fel.

Jag fick med gratisverision ja, men undvek den och köpte bättre från norton hemsidan.

Min dator:
Intel core E8400 3.0Ghz
Asus P5QL-E
4GB Corsair
Xfx HD 4870
Fractal design 500 w
Och datorn är knappt ett halvår gammal och minnena är redan bytta pga fabriksfel.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av tcntad
Bumpa får man inte.

NAV/NIS09 är en skitbra version, gäller å hålla reda på vad man gör med och vid datorn, inte bara lita fullständigt på sitt AV..

Vad har du gjort med datorn den senaste tiden?
installerat program? twekat? ändrat nåt alls? drivrutiner?

Nej har bara spelat och inte gjort något speciellt. Vad är NAV/NIS09 ?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Cer0n
Vad är NAV/NIS09 ? [/B]

NAV = Norton Anti Virus
NIS09 = Norton Internet Security 2009

För övrigt så vet jag inte vad som kan vara fel, skulle gissa på nätagget eller grafikkortet dock. Det där lagget som kommer i vågor som du pratar om hade jag på min förrförra dator. Kunde inte lista ut vad det var, så köpte en ny, eftersom datorn ändå var uråldrad (AMD Athlon XP).

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Aonike
NAV = Norton Anti Virus
NIS09 = Norton Internet Security 2009

För övrigt så vet jag inte vad som kan vara fel, skulle gissa på nätagget eller grafikkortet dock. Det där lagget som kommer i vågor som du pratar om hade jag på min förrförra dator. Kunde inte lista ut vad det var, så köpte en ny, eftersom datorn ändå var uråldrad (AMD Athlon XP).

Okej, men jag köpte nya Norton antivirus för bara någon dag sen. Men grafikkortet är nyinköppt, bara någon månad sen, kan säga datum sen när jag är hemma. Det låter lustigt om det skulle vara det eller nätagget, hur kollar man det ?

MVh/
Cer0n

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Kolla så att Norton inte har aktiverat schemalagd virus sökning. Kan vara så att den får för sig att virusöka datorn medans du spelar och segar ner hela fanskapet.

Visa signatur

R7-3700X, B450M Mortar MAX, 32GB DDR4 @ 3200, RTX 2080, Corsair CX650M Rev2

Permalänk
Vila i frid

...och tjänsten Windows Indexing Service är avslagen?

Permalänk
Medlem

Om allt annat inte fungerar....ominstallation av ett windows som ruttnat brukar hjälpa.

Visa signatur

Workstation: i9-13900K @ 6.1 GHz - Asus Z790 ProArt - G.Skill 6400MHz 2x32 GB - Asus TUF 4080 16 GB
Samsung 990 Pro MVMe 1 TB - Kingston Renegade MVMe 4 TB - Samsung 990 Pro NVMe 4TB
ASUS ROG Strix Aura 1000W - EK-Nucleus AIO CR360 - LianLi O11 Dynamic EVO
LG 38GL950G - Sound Blaster Katana V2X Soundbar - Corsair RGB Strafe - G-Wolves Sköll
Server: i7-6700K @ 4.2GHz - Asus Maximus VIII - Corsair DDR4 4x16 GB - Samsung 950 MVMe 256GB - Samsung EVO 1 TB

Permalänk
Medlem

Kolla på aktivitetshanteraren (ctrl alt del) om det är något som drar mycket CPU. Det gjorde det på min förra dator, något elakt virus, så varje gång jag startade en sak drog den 50 CPU och nästa med så det laggade ihop totalt.

Visa signatur

NR200P || 5600X || 3080 Strix ||

Permalänk
Medlem

Ta bort norton o skaffa kaspersky internet security istället, norton sucks. Har du program som kanske kan kolla din fps i spelen så ser du om den sjunker så e det kanske graffet. Segar datorn ner även när du använder vanliga program, grafikprogram musikprogram??
Kan va lite vad som helst annars!

Permalänk
Medlem

kolla så du inte har massa damm o skit i cpu,graffe fläkt o.s.v!
blås rent burken med tryckluft lr liknande.

Edit!
Tänk på att de e varmt ute nu och bra kylning e ett måste.

Visa signatur

╠═►MSI GX660 15,6'' 1920x1080 ╠═►Intel i5-450m ╠═►4GB ╠═►500GB ╠═►ATI HD5870 1GB ╠═►HDMI ╠═►BT╠═►W7HP

Konsole ╠═► Ps3 Slim 120G

Permalänk
Medlem

Själv använder jag NOD32 4 både säkert och segar inte ner dator ett dugg.
Sen så andvänder jag Malware's bytes också.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Xeno88
Kolla så att Norton inte har aktiverat schemalagd virus sökning. Kan vara så att den får för sig att virusöka datorn medans du spelar och segar ner hela fanskapet.

Det har jag inte kollat, ska kolla nu tack

Citat:

Ursprungligen inskrivet av hasenfrasen
...och tjänsten Windows Indexing Service är avslagen?

Vet inte vart den liggar ska kolla.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ninotramp
Kolla på aktivitetshanteraren (ctrl alt del) om det är något som drar mycket CPU. Det gjorde det på min förra dator, något elakt virus, så varje gång jag startade en sak drog den 50 CPU och nästa med så det laggade ihop totalt.

Jag har processor mätare uppe och den visar mellan 0-1 % i idle så .

Citat:

Ursprungligen inskrivet av keuz
Ta bort norton o skaffa kaspersky internet security istället, norton sucks. Har du program som kanske kan kolla din fps i spelen så ser du om den sjunker så e det kanske graffet. Segar datorn ner även när du använder vanliga program, grafikprogram musikprogram??
Kan va lite vad som helst annars!

Fan ta dig varför har ingen sagt innan, betalat för ett år nu.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av SvinVild
kolla så du inte har massa damm o skit i cpu,graffe fläkt o.s.v!
blås rent burken med tryckluft lr liknande.

Edit!
Tänk på att de e varmt ute nu och bra kylning e ett måste.

Damsugar dammfiltret fram minst en gång i veckan, blåste ur hela datorn idag, knappt något damm alls och tempen på grafikkort osv är väldigt fin.

Visa signatur