Muskampen 2025: Segraren korad!

Galet mycket reklam i Spotify!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Alakai
Alltså finns ett program som byter låt åt en sekunden innan låten är slut. Testade själv för några veckor sedan, och fick reklam ändå, men det kanske ändrats, dunno.

Länk?

Givetvis kan man få reklam, men det är inte orimligt att man får mindre reklam.

Visa signatur

Keytronic for keyboard!
Sanningen måste döljas!

Permalänk
Medlem

"Just det ni hörde rätt, Melody Club här på Spotify!"

Så mycket reklam är det inte, jag klarar av 2 reklamer var 5-10 låt i alla fall. Använder Spotify dagligen allt emellan 12.00-04.00 och lyssnar på musik som hög popularity.

Visa signatur

- Q6600 - 3870 Crossfire - 4GB 6400 - 300GB *2 Raid0 - Windows Vista Bussines 32Bit - 24" 1920 x 1200 -

"The Journey Is The Destination"

Permalänk
Medlem

Snåljåpar.

Visa signatur

Where is my 3080?!

Permalänk
Sötast
Citat:

Ursprungligen inskrivet av daevilb
Snåljåpar.

Jaså är jag?

Jag lyssnar i snitt på c:a 2 låtar per dag.på spotify, tycker du verkligen att jag borde betala 99/mån för det?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Allexz
Jaså är jag?

Jag lyssnar i snitt på c:a 2 låtar per dag.på spotify, tycker du verkligen att jag borde betala 99/mån för det?

Lyssnar du på 2 låtar om dagen tror jag inte reklamen är något jättehinder för dig ärligt talat.

Själv upptäckte jag Spotify för inte länge sen. Jag var inte alls sen med att pröjsa 99 kr /månaden. Vad kan det ha tagit, max 30 sekunder. Då är det också en engångsprocess. Nu dras det pengar per automatik från mitt VISA och jag behöver längre inte bry mig. Med andra ord är lathet knappast ett argument.

Är inte detta vad vi alla väntat på? En laglig tjänst där vi får tag i det vi vill ha på ett smidigt sätt och kunna betala för oss. Det tragiska i det hela är att det är ett par jävligt duktiga svenska snubbar som startat detta på egen hand, och dom feta bolagen inte bidragit med ett skit även fast de håller på gigantiska resurser. Haha!

Så förfan pynta upp 99kr om ni tycker reklamen är störande. 99kr är inget ett skit, titta på vad EN cd-skriva kostar.
Väntar spänt på Voddler!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Allexz
Jaså är jag?

Varför tar du åt dig då? Om du lyckas få reklam på de två låtarna så har du extrem otur.

Har iallafall all musik som jag vill ha på iTunes, är inne på Spotify ibland när folk ger länkar till någon låt som oftast är dålig.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av -Aspen-
Lyssnar du på 2 låtar om dagen tror jag inte reklamen är något jättehinder för dig ärligt talat.

Själv upptäckte jag Spotify för inte länge sen. Jag var inte alls sen med att pröjsa 99 kr /månaden. Vad kan det ha tagit, max 30 sekunder. Då är det också en engångsprocess. Nu dras det pengar per automatik från mitt VISA och jag behöver längre inte bry mig. Med andra ord är lathet knappast ett argument.

Är inte detta vad vi alla väntat på? En laglig tjänst där vi får tag i det vi vill ha på ett smidigt sätt och kunna betala för oss. Det tragiska i det hela är att det är ett par jävligt duktiga svenska snubbar som startat detta på egen hand, och dom feta bolagen inte bidragit med ett skit även fast de håller på gigantiska resurser. Haha!

Så förfan pynta upp 99kr om ni tycker reklamen är störande. 99kr är inget ett skit, titta på vad EN cd-skriva kostar.
Väntar spänt på Voddler!

Nu är ju inte killarna som startade spotify några fattiga studenter direkt, dom har ett väl ett par hundra miljoner kronor så det är ju inte säkert dom ville ha för mycket folk som lägger sig i.

Problemet med reklamen är ju att det ökat så förbannat de senaste veckorna. Jag får reklam säkert var fjärde låt, och det är fruktansvärt irriterande reklam och precis som med tv-reklam gör dom allt för att få så hög ljudnivå som möjligt.

Permalänk
Sötast
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Handa
Varför tar du åt dig då? Om du lyckas få reklam på de två låtarna så har du extrem otur.

Har iallafall all musik som jag vill ha på iTunes, är inne på Spotify ibland när folk ger länkar till någon låt som oftast är dålig.

What? Tar åt mig? LÄS tråden?

Permalänk
Medlem

fixar man voddler som man fixa spotify?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zorikal
fixar man voddler som man fixa spotify?

Inte än tyvärr.

Visa signatur

Sverige är ett så litet land att det bara får plats en åsikt i taget där.

Permalänk
Medlem

Gissa vad som händer nu för tiden om man sänker volymen mycket på Spotify när det kommer reklam...

Korrekt, reklamen pausas!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jimjavel
Gissa vad som händer nu för tiden om man sänker volymen mycket på Spotify när det kommer reklam...

Korrekt, reklamen pausas!

Det märkte jag också, otroligt störigt. Som tur är har jag en muteknapp på tangentbordet men det är väl bara en tidsfråga det också.
Jag använder inte Spotify i vanliga fall men när man åker någonstans är det skönt att köra via 3G-nätet. Efter senaste rensningen finns det dock inte mycket kvar för mig att lyssna på så någon prenumeration är det inte tal om än.

Men sen är jag ju en sån som inte lyssnar på radio, inte kollar på TV och inte lyssnar på skvalpop så det kan ju ha med det att göra.

Visa signatur

11600K@5.1 GHz + 32GB Corsair Vengeance RGB PRO 3200@3400 MHz + MSI RTX 2080 Super Gaming X Trio +
WDC Blue SN550 1TB + Black OEM SN730 500GB + Kingston A1000 480GB + A2000 500GB + NV2 1TB + 2TB R10 + RGB most of THE THINGS! + Corsair 4000D Airflow + 2*ZyXEL NSA326 2*3TB @ R1 + Netgear RN2100 4*3TB @ R10 + RN204 4*4TB @ R5 + Synology DS216j 2*4TB @ SHR R1 + DS418 4*8TB @ SHR R6
| tmp: R5 3600@4.2 GHz + 32GB 2666@3066MHz + 2070 8GB + 1 TB NV2 & 512GB SN730

Permalänk

Nån mer än jag som fått 3 reklamjinglar på raken?
Fösökte ha lite "sommarkväll" igår o lyssnade på gyllene tider men varannan låt följdes av reklam så stämningen försvann lite. "Spåtyfaii!"

Själv tänker jag inte gå och börja betala förrän alla artister och låtar som jag vill ha finns där.
Knappt nån metallica och ingen AC DC. WTF?

Visa signatur

Belysningstekniker låter väl lagom flummigt?
signature your as this use backwards this read to enough dumb were you if

Permalänk
Medlem

Mitt pausas fan om jag använder mute knappen på tangentbordet och har varit så skitlänge, hela Juli minst, kan dock sänka ljudet på receivern.

Visa signatur

- Q6600 - 3870 Crossfire - 4GB 6400 - 300GB *2 Raid0 - Windows Vista Bussines 32Bit - 24" 1920 x 1200 -

"The Journey Is The Destination"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Axne^^
Mitt pausas fan om jag använder mute knappen på tangentbordet och har varit så skitlänge, hela Juli minst, kan dock sänka ljudet på receivern.

Sen kommer man inte ens undan om man bara håller för öronen.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Random-person
Länk?

Givetvis kan man få reklam, men det är inte orimligt att man får mindre reklam.

Haha, fattade inte vad du ville ha länkat till. Upptäckte att det var jag som var förvirrande otydlig
Jag har inte själv testat sådant program, jag bara menade att det rimligtvis borde finnas då Spotify är ett populärt program och reklam är mindre poppis. Vill någon med kunskaper inom programmering göra ett reklam-mute-program så gör den det.
Själv testade jag alltså manuellt, men det funkar inte i dagarna när jag nu testar.

Visa signatur

It's not that you don't comprehend what's laid out before you, or that you're unable to process. It's all about what you're to live up to, your position, an identity created by the expectations of your affiliation.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ZaInT
Det märkte jag också, otroligt störigt. Som tur är har jag en muteknapp på tangentbordet men det är väl bara en tidsfråga det också.

Märkte nu att när jag mutar med en knapp på tangentbordet så pausas reklamen, resistance is futile!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av daevilb
Snåljåpar.

Ursäkta, men varför är du så våldsamt oförskämd? HUR är jag en snåljåp?
Har du ingenting ordentligt att säga borde du inte säga det alls.

Visa signatur

Keytronic for keyboard!
Sanningen måste döljas!

Permalänk
Medlem

Våldsamt oförskämd?

Spotify (free) är reklamfinancierad och ni klagar på att ni får reklam?

Betala om ni inte klarar av reklamen.

Visa signatur

Where is my 3080?!

Permalänk
Korsordsguru
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mortifer666
Själv tänker jag inte gå och börja betala förrän alla artister och låtar som jag vill ha finns där.
Knappt nån metallica och ingen AC DC. WTF?

Om det är någon musik du saknar så maila till skivbolaget eller till bandet/artisten direkt och fråga varför de inte finns på Spotify! Är ju inte direkt så att någon på Spotify sitter och väljer bort band som The Beatles, Metallica, Led Zeppelin och Pink Floyd för att de tycker det är kul, deras mål är ju att ha all musik i världen. Det är banden och/eller deras skivbolag som har valt att deras musik inte ska få vara tillgänglig och sätter käppar i hjulen för Spotify. Lyckligtvis så finns denna bakåtsträvaranda bara bland ett mindre antal artister, men det är ändå förbannat surt.

Visa signatur
Permalänk

Man märker när man sitter på spotify vid någon annans dator hur jävla mycket reklam det har kommit på sistone, helt sanslöst. Riktigt irriterande faktiskt som tur är har man premium själv, slipper reklam och får bättre ljudkvalitet.

Visa signatur

[i7 2600k @ 5GHz| NH-D14, fläktar utbyta mot ljudlösa 120mm SySS 800| Asus P8P67| HD6870 DirectCU| Corsair 4x8GB (32GB) 1600MHz DDR3| Moddat Corsair 550VX | Mac Pro / G5 Chassi| 2x120GB raid0 Intel 520 sys+ 2x3TB slask & home (riktig lagring på 12TB ZRAID NAS som även home backuppas/rsyncas till) ] - Helt ljudlös om man inte lägger örat intill chassit
[ MacBook Pro Retina 13 | 16GB ram | 256GB PCIe SSD | OS X(main), Arch ]

Permalänk
Medlem

Jag har i stort sett ingen reklam alls, kan knappt komma ihåg när jag hörde en senast faktiskt, kanske nån månad sedan.
Tänkte på det härom dagen, hur lite reklam det egentligen är, sen såg jag den här tråden.
Lyssnar dagligen på spotify och blandade artister/genrer.
Kanske har nåt med att jag har via Bredbandsbolaget, annars är väl jag spotifyanvändaren som reklamen glömde.

Visa signatur

Laptop: Lenovo Legion 5 (Ryzen 5 5600H, 16GB, RTX 3060) OS: Windows 11 Pro
TV: LG C1 65" ✪ Konsol: PS5 Pro (+4TB SSD), PS3 Slim (500GB SSD), PS Vita, Xbox One X (1TB SSD)
A/V Reciever: Marantz Cinema 60 ✪ 4K UHD Blu-ray: Panasonic DP-UB820 ✪ CD-spelare: Onkyo C-7030
Högtalare: Triangle Esprit Antal EZ, Triangle Esprit Voce EZ, Triangle Borea BRA1, XTZ 10.16
Hörlurar: beyerdynamic DT 700 PRO X ✪ DAC/AMP: Fosi Audio Q4

Permalänk
Hjälpsam

Jag lyssnar inte så ofta att det känns lönt att bli premiumkund än.
Det går också att köpa ett reklamfritt dygn för 9kr.
Reklam är något man får ta om man inte vill betala, den kommer nog också bli mer varierad i framtiden, jag är fortfarande helnöjd med tjänsten.
Att dom hade väldigt lite reklam under försöksperioden, betyder inte att det alltid skulle vara på det sättet

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5700X | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/51gntq | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 9600 XT 16GB | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/gwcxfs
HTPC | https://valid.x86.fr/gqtxws |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Axne^^

Mute -> Play funkar annars och sen unmute när reklamen är klar.

Permalänk
Medlem

stör mig inte så mycket på reklamen faktiskt förutom att volymen är mycket högre än musiken samt att de spelar lady gagballs jävla dänga hela tiden... det är riktigt trist att de inte har åtminstone genreanpassad reklam... hur ofta sitter jag och lyssnar på discopop liksom? hade det varit reklam för musik som jag gillade så hade jag inte haft nåt emot det.

Permalänk
Hjälpsam

Att dom borde nivåanpassa reklamen är något jag skriver under på.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5700X | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/51gntq | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 9600 XT 16GB | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/gwcxfs
HTPC | https://valid.x86.fr/gqtxws |

Permalänk
Medlem

Spotify har haft problem med ekonomin ett tag, speciellt pga deras kraftiga expansion, men nu har de börjat sända mer reklam och fick nyligen något avtal som gav dem mycket pengar. Tycker att spotify är precis vad jag velat ha, väntar bara på att få kunna köpa ned musik också.

Och seriöst, varför klaga på reklamen? Hur fan tror du annars att de har råd att låta dig lyssna GRATIS på musiken? Gillar man inte reklamen och vill ha musiken ändå får man faktiskt lov att betala för sig.

Enligt min åsikt så spelar de fortfarande inte lika mycket reklam som alla jävla radiostationer gör där man ändå inte får välja vilka låtar som spelas själv.

Permalänk
Medlem

Deras idé med Iphone är grym.
Så fort appen släpps så ska jag fixa premium.

Man ska ju kunna spara sina låtlistor och lyssna på dem offline, vilket jag gillar skarpt!

Visa signatur

Irish today, hungover tomorrow

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av 2infinity
Spotify har haft problem med ekonomin ett tag, speciellt pga deras kraftiga expansion, men nu har de börjat sända mer reklam och fick nyligen något avtal som gav dem mycket pengar. Tycker att spotify är precis vad jag velat ha, väntar bara på att få kunna köpa ned musik också.

Och seriöst, varför klaga på reklamen? Hur fan tror du annars att de har råd att låta dig lyssna GRATIS på musiken? Gillar man inte reklamen och vill ha musiken ändå får man faktiskt lov att betala för sig.

Enligt min åsikt så spelar de fortfarande inte lika mycket reklam som alla jävla radiostationer gör där man ändå inte får välja vilka låtar som spelas själv.

Problemet är inte att de har reklam, problemet är att de har så fruktansvärt jävla mycket reklam. Skulle klaga lika mycket på godtycklig TV-kanal om de hade reklam var 3:e minut (reklamradio vet jag inget om för det lyssnar jag aldrig på). Sedan hjälper det ju inte att man blir extra irriterad på att det är samma reklamer precis hela tiden; skottpengar på den där jävla 'tarden Daniel Lindström, skulle inte lyssna på hans skiva om jag så fick betalt för det.

Som tidigare sagts flertalet gånger skulle jag betala för tjänsten om inte deras utbud hade varit så kraftigt begränsat. Som det är nu känns det som att betala för Sollefteå Bokbuss när man är ute efter Kungliga biblioteket.

Visa signatur

Lee Adama is a bitch!

Permalänk
Medlem

Amy MacDonald har en väldigt enerverande röst.

Visa signatur

"Just what do you think you're doing, Dave?"

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av gusIII
Amy MacDonald har en väldigt enerverande röst.

Haha har inte de flesta skottar det