Windows 7 billigt i Storbritannien

Permalänk
Hjälpsam

Snyggt att dom skickar med både 32 bitars och 64 bitars skivor.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5700X | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/51gntq | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/gwcxfs
HTPC | https://valid.x86.fr/gqtxws |

Permalänk

Eftersom det svenska folket pratar skaplig engelska men definitivt inte mår dåligt av mer träning så är det en god idé att beställa från England..

Permalänk
Medlem

Jag beställde för ca 1 månad sen då första batchen las upp, och betalade då 45£/st för 2 kopior. Sålde slut på en dag.

Visa signatur

Fuck fruit! Sitting around being all smug on trees and in pies.
En vänlig liten puff blev en hatisk knuff.
Keso är köttfärs gjord på mumintroll.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Doctor Pepper
Går det att göra RC'n till "final" genom att köpa Win7 och sedan köra in nyckeln?

Jag tror inte att det går tyvärr!

Visa signatur

HTPC

Permalänk
Medlem

Hur många nycklar får man om man beställer från amazon.co.uk? Är det bara en eller är det för tre datorer?

Visa signatur

Neon
Citera mig om du vill ha svar!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av this
Kan inte förstå varför man väljer fullversion före OEM. Vad jag vet så kan man inte installera dessa fullversioner på mer än en dator heller.

Skall man följa licensvillkoren så gäller OEM för ett specifikt moderkort. Fullversionen får installeras på hur många datorer som helst, så länge man bara har den installerad på en dator i taget.

En annan skillnad är att MS står för supporten för fullversionen, medan det är datortillverkaren (dvs du själv) som står för support på OEM-versionen.

För min del tänker jag använda Win7 längre än jag behåller moderkortet, och då är en fullversion det enda (lagliga) alternativet.

/Olle

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jeddan
Äsch, ska nog ändå strunta i Windows 7. Var inte så stora skillnader i prestanda enligt Sweclockers senaste test.

Windows kör man knappast för prestanda endå, det är det segaste av alla OS. Det är hårdvaru stödet som kommer bli mycket bättre, och stabilare än vista.

Visa signatur

CachyOs. MSI MPG Z490 GAMING PLUS// Intel Core i5-10600K@4800Mhz// Radeon rx 6800 16gb // Corsair VENGEANCE LPX 32GB.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Neonxz
Hur många nycklar får man om man beställer från amazon.co.uk? Är det bara en eller är det för tre datorer?

Självklart bara 1 nyckel, varför skulle man få 3?

Visa signatur

Fuck fruit! Sitting around being all smug on trees and in pies.
En vänlig liten puff blev en hatisk knuff.
Keso är köttfärs gjord på mumintroll.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Neonxz

En per licens som vanligt. Det ryktas ju dock om att det skall komma ett familjepaket med tre licenser.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Scirocco
Windows kör man knappast för prestanda endå, det är det segaste av alla OS.

Det där är ett ganska djärvt och svårbevisat påstående.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av P-NILZ
Självklart bara 1 nyckel, varför skulle man få 3?

Var nog familjepaketet jag läst om någonstans då. Tyckte det lät lite för billigt för att vara sant

Visa signatur

Neon
Citera mig om du vill ha svar!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Scirocco
Windows kör man knappast för prestanda endå, det är det segaste av alla OS. Det är hårdvaru stödet som kommer bli mycket bättre, och stabilare än vista.

den tiden det tar att lära sig ett nytt os och sedan konffa den vinner man tillbaka med lite sämre presterande os ganska snabbt.

Visa signatur

thank you, come again

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ratatosk
Snyggt att dom skickar med både 32 bitars och 64 bitars skivor.

De lärde väl sig från idiotin från Windows Vista...

Citat:

Ursprungligen inskrivet av this
Kan inte förstå varför man väljer fullversion före OEM. Vad jag vet så kan man inte installera dessa fullversioner på mer än en dator heller. Men datorbutiker måste ju egentligen sälja OEM licenserna tsm med en dator, vilket de flesta av dem inte bryr sig om. Till konsumenternas glädje

Varför ska man inte välja fullversion före OEM om det är till ett överkomligt pris. Finns så vitt jag vet inga nackdelar med fullversionen annat än att priset brukar vara mycket mer.

Visa signatur

| Errare humanum est |

Permalänk

dum fråga kanske, men vill vara säker.

Är det retail eller OEM på amazon? står inte nånstans (antar att det är retail)

Permalänk

Konstigt om det skiljer så mycket i pris men antar att de kan kräma ur mer pengar från amerikanarna då de är lite mer personer..

Jag har gärna ett OS på svenska men är inte helt omöjlig att köra engelskt. Dock blir det problem o man felsöker och den som hjälper har ett annat språk så är det jobbigt.

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk

skitnajs, då var en ultimate beställd... trodde att man skulle vara tvungen att betala det dubbla men, men...den som ser...

Visa signatur

PC: GeForce GTX 1080 Ti / GeForce GTX 560 TI / i7 4770K / 32GB / 1TB SSD+1.4TB / Bluray / 27".
Laptop A: ASUS ROG STRIX G164FR / GeForce RTX 5070 Ti / Ryzen 9 9955HX / 32GB / 3TB M.2 SSD / Laptop B: Dell XPS 13 (9380) / i7 8565U / 16 GB / 256GB M.2.
Server: GeForce GT 710 / Ryzen 5 1600 / 16GB / 250GB M.2 SSD+9,5TB / RDC-Controlled.
Additional Storage: 34,5TB.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av -=FULLMOON=-
Konstigt om det skiljer så mycket i pris men antar att de kan kräma ur mer pengar från amerikanarna då de är lite mer personer..

Jag har gärna ett OS på svenska men är inte helt omöjlig att köra engelskt. Dock blir det problem o man felsöker och den som hjälper har ett annat språk så är det jobbigt.

dvs det är lättare med engelsk verision, då det är fler som använder den än svenska verisionen.

Visa signatur

[ASUS P9X79] [Corsair RM850i] [Corsair 32GB DDR3 1600mhz] [i7 3930K] [Noctua NH-D14] [Gainward GTX 1080 "GLH" Golden Sample 8GB GDDR5X][Sandisk 256GB][Fractal Design Define S]

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Konstigt om det skiljer så mycket i pris men antar att de kan kräma ur mer pengar från amerikanarna då de är lite mer personer.

Nja, det normala är att mjukvara är betydligt dyrare i Europa.

Permalänk
Citat:

har du ultimate varianten, och såvida det inte är något bootproblem eller dylikt som hindrar dig från att gå in i windows, så kan du ju ändra språket under "hjälpen" till ex. svenska, och sedan byta tillbaka när felet är åtgärdat...

kräver som sagt ultimate varianten...men även om språket skulle skilja sig åt..så sitter ju "spakarna" på samma plats...så en kunnig person skulle kunna vägleda en ändå...

sedan finns ju google translate som kan översätta det mesta till något sådär begriplig svenska

Visa signatur

PC: GeForce GTX 1080 Ti / GeForce GTX 560 TI / i7 4770K / 32GB / 1TB SSD+1.4TB / Bluray / 27".
Laptop A: ASUS ROG STRIX G164FR / GeForce RTX 5070 Ti / Ryzen 9 9955HX / 32GB / 3TB M.2 SSD / Laptop B: Dell XPS 13 (9380) / i7 8565U / 16 GB / 256GB M.2.
Server: GeForce GT 710 / Ryzen 5 1600 / 16GB / 250GB M.2 SSD+9,5TB / RDC-Controlled.
Additional Storage: 34,5TB.

Permalänk

Man känner ju sig sjukt lurad för att man köpte Vista Ultimate :(. För ett halvår sedan dessutom...

Edit: Det är ju ingen större skillnad gentemot Home Premium.

Visa signatur

Gammalt nick: Darkst@r

Permalänk

För er som inte förstår så går det att byta språk genom uppdatering jag kör sj med win7. finns typ 50 språk. Simpelt
1.Tryck på start menyn
2.Alla program "All Programms"
3.Windows uppdate
4.Search for updates
5.Tyck på important updates
6.Leta upp det språket du vill ha.
7.Gör uppdateringen klar.
8. Gå in på "Control panel"
9 Tryck på Choose a display language som är under Clock, language,
10. Välj svenska så kommer du bli ut loggad.
Grattis du har win 7 på Svenska

Visa signatur

Tryck på Citera om du vill ha svar.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av gudbrandsen
För er som inte förstår så går det att byta språk genom uppdatering jag kör sj med win7.

Förutsatt att man kör Ultimate eller Enterprise, det vill säga. (RC-versionen räknas som Ultimate)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av gudbrandsen
För er som inte förstår så går det att byta språk genom uppdatering jag kör sj med win7. finns typ 50 språk. Simpelt
1.Tryck på start menyn
2.Alla program "All Programms"
3.Windows uppdate
4.Search for updates
5.Tyck på important updates
6.Leta upp det språket du vill ha.
7.Gör uppdateringen klar.
8. Gå in på "Control panel"
9 Tryck på Choose a display language som är under Clock, language,
10. Välj svenska så kommer du bli ut loggad.
Grattis du har win 7 på Svenska

Det fungerar bara på ultimate.
http://windows.microsoft.com/en-US/windows7/products/compare-...

Permalänk
Hjälpsam

Beställde nyss 2 home premium, kan vara bra att ha.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5700X | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/51gntq | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/gwcxfs

Permalänk
Medlem

Alltså har jag fattat fel eller är det så att OEM-versionerna endast går att installera på en dator, så om man byter moderkort så måste man skaffa en ny nyckel? Eller vad det kanske retailversionerna som det gällde?

Suger ju isf, eftersom man byter hårdvara oftare än man byter operativsystem, har ju haft XP sen 2001-2002, nåt sånt iaf. Bra dock att man får både 32 och 64-bits skivor, stort plus:)

Såg ni förresten att det stod att IE8 följer med vid installationen? Det var ju tal om att det inte skulle följa med, hur går det här ihop?

Visa signatur

FT02B • HX620W • P5E Deluxe @ PL11 • Yorkfield Q9450 C1 lappad @ 440x7,5 = 3,3GHz @ 1,380V w/ NH-D14 • 2x2 + 2x1 GB DDR2 @ 880MHz 5-5-5-18 • Palit 55nm GTX260 Sonic • Xonar DX • 36GB Raptor • 3TB Caviar Green • U2713HM • W7 x64 • Ikari Laser • Sidewinder X6

Permalänk
Medlem

Microsoft delar ut gratis Win7 Professional i Portland om man deltar vid en mässa om Win7

Ska försöka komma in o få ett ex

Visa signatur

Core i5 3570K@stock||Asus Z77 Sabertooth||16GB 1600mhz G.Skill RipJaws X||5850 1GB||Corsair Force GT SSD 120GB||XFX XXX 650W||CM HAF XB||Opad Mk-85 MX Red||Win7 Ultimate Signature Edition signerad av Steve Ballmer

Permalänk
Medlem

Bara i5 kommer här i veckorna och jag får hem delarna i lådan så ska jag dra in Win7 Professional som ligger och väntar på disken!

Visa signatur

CyberpowerPC Tracer III EVO: i7-9750H | GTX 1660 Ti | 16GB | 1250GB SSD

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KNI-861
Alltså har jag fattat fel eller är det så att OEM-versionerna endast går att installera på en dator, så om man byter moderkort så måste man skaffa en ny nyckel? Eller vad det kanske retailversionerna som det gällde?

OEM-versioner är främst tänkta att levereras tillsammans med färdiga (märkes)datorer som inte kommer uppgraderas (mer än tillåtet). Dock brukar det inte vara några större problem att ringa och tigga sig till en omaktivering om man till exempel måste byta ut ett trasigt moderkort.

Permalänk

"If the Amazon.co.uk price decreases between the time you place your order and the release date, you will pay the lowest price."

Det är ju inte fy skam det heller.

Permalänk
Hjälpsam

Ha ha, såg just att Home Premium bara stödjer 16GiB! hur framtidssäkert är det?
Vilka jävla idioter!

Visa signatur

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ratatosk
Ha ha, såg just att Home Premium bara stödjer 16GiB! hur framtidssäkert är det?

Det kommer förmodligen räcka tills nästa windowsversion kommer...