Missa inte Amazon Prime Deal Days!

Nokia 5800 (iPhonedödaren)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zidust

Ska bara få programmet så jag kan hacka min 5800 så ska jag fixa det här temat+effekterna tror jag :): http://www.youtube.com/watch?v=vBvYtX1wzYY.

Länken fungerar inte för mig.
Hur menar du hacka? Via hellox?

Visa signatur

||Ryzen 5800X3D, Asus TUF X570 Plus, 32GB RAM, Intel ARC a750. 4TB nvme SSD|| Surface Pro 2017 || Google Pixel 8 Pro|| BMW R1300GS 2025

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av NoNamesWayne

http://www.youtube.com/watch?v=vBvYtX1wzYY

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av NoNamesWayne

Jag råkades visst lägga in en punkt efteråt men teposens länk fungerar.

HelloOX2. Behöver göra det för att kunna installera ett nödvändigt program (xplore)

Visa signatur

Acer Predator G5-793 - [17.3" IPS][i7 6700HQ][GTX1060][16GB DDR4 ram][500GB SSD]

Permalänk
Medlem

Fått upp ögonen för denna lur nu men det är visst en 5900 på gång. Jobbigt med teknik, man får alltid spela the waiting game...

http://www.mirror.co.uk/news/technology/2009/08/14/nokia-5900...

Permalänk
Medlem

Kan bli intressant men de säger bla att de kommer använda en 3.5" skärm. Detta innebär att telefonens storlek kommer öka. Enligt mig har 5800 den perfekta storleken.

Jag tycker att det är som om de har gjort en n97 fast utan fysiskt qwerty tangentbord. Bra eller dåligt återstår att se. Med mer i ram kommer den troligtvis bli riktigt intressant.

Tips till dig. Don't wait because the game will never end. Köp 5800 om du tycker den verkar bra (om du inte har gjort det).

Jag tror att vi kommer få se en riktigt trevligt FW uppdatering tredje/fjärde kvartal i år. Där hoppas jag på att de kommer lägga till några saker som bla Kinetic Scrolling, ny startsida och en rejält förbättrad inbyggd webbläsare. Gör de detta kommer då i varje fall 5800 vara den perfekta mobiltelefonen för mig.

Visa signatur

Acer Predator G5-793 - [17.3" IPS][i7 6700HQ][GTX1060][16GB DDR4 ram][500GB SSD]

Permalänk
Medlem

Jag la på InvisibleShield igår på min 5800. Usch så klibbig yta det har. Är detta något som förbättras efter ett tag eller är IS helt enkelt värdelöst?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Jag la på InvisibleShield igår på min 5800. Usch så klibbig yta det har. Är detta något som förbättras efter ett tag eller är IS helt enkelt värdelöst?

Har du satt den åt rätt håll?

Satte ett hel-kit på en Ultra Touch och det var inga problem, fick korrigera lite men sen sitter den som en smäck och har så gjort i snart 2 månader.

Visa signatur

My arms, your hearse

Permalänk
Medlem
Citat:

Har också testat den, men den "klibbiga" ytan förstörde hela touchfunktionen tyckte jag, så jag rev bort den igen. Har inga repor ännu efter ~6 månaders användning.

Visa signatur

AMD Phenom II X4 965BE @3,9GHz &1,47V | Club 3D Radeon HD 4870 512MB | 8192MB Mushkin XP2-6400 | Corsair CMPSU-750HX | MSI DKA790GX Platinum | Seagate Barracuda 7200.10 320GB | Seagate FreeAgent 500GB | NOCTUA NH-U12P | G15v2 + G7 ("carbon fibre-look") | Cooler Master Cavalier 3 Black | Logitech X-230 | Samsung SyncMaster 204B
HTPC:AMD X2 4850e | Corsair TWIN2X 6400C4 | GeForce 7900GT | Asus M2N-E | iMon Inside |

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Isengrim
Har också testat den, men den "klibbiga" ytan förstörde hela touchfunktionen tyckte jag, så jag rev bort den igen. Har inga repor ännu efter ~6 månaders användning.

Tycker också att ytan är klibbig o jobbig. Funderar på att riva bort den.

Visa signatur

[Asus P5Q-E] [Q6600 G0 @ 3,6 ghz] [Scythe Yasya] [Gigabyte Gtx 460 1gb] [4x2 Gb Kingston HyperX PC8500] [OCZ ModXstream Pro 700 W ] [Crucial M4 128 gb ]
HTPC - AMD Athlon X2 5050e - M4N78-VM - Kingston HyperX 2 GB - Seagate 7200.12 1 TB - Seagate Green SATA III 2TB

Permalänk
Medlem

någon som vet om det finns ett G-force program till möbilen?
vore skoj att ha det i flyget när vi är ute...flyger.
eller i bilen.

fann denna bara, dock till S60v3
http://dibosmobile.blogspot.com/2009/06/g-meter-v10-s60v3-sym...
vågar inte testa, då det är v5 i våra?

Visa signatur

Haha.. Se på fan..

Permalänk
Medlem

Hej hopp....

Hade en Nokia 6110 Nav som jag haft i 3 år och när den åkte in på service för 4e gången tröttnade jag och plockade ut en 5800 istället.

Lite saker jag reflekterat över.
- Det blev snyggare bilder med 6110.
- Invisible Shield är skitbra! Blir inga hål eller bulor när man trycker med pennan och det påverkar inte mitt användande med fingret på något sätt.
- Nokia Maps... suck, vilket skitprogram! Inte i närheten av Route66 som var installerat (och gratis) på 6110. Använder GPS nästan varje dag i jobbet och har upptäckt att den är mycket segare att räkna om rutten, visa rutten och uppdatera mig med info medans jag kör om man jämför med Route66. Dessutom, lägger jag in en rutt från A till C men under resans gång kommer på att jag vill svänga förbi B så kan man inte bara söka upp "bensinstation" eller en adress och välja gör via som man kunde med Route66 vilket jag saknar väldigt mycket. Vi får hoppas att Route66 teamet fixar en version som fungerar med 5800XM snart.

Sen: Har plöjt igenom hela tråden här nu och man skulle nog kunna rensa 20 sidor om folk hade orkat läsa instruktionsboken innan dom postar en tråd här

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av thokar
[Phunky Fred] Undrar detsamma, har själv inte lyckats med det i alla fall.

EDIT

Hittade just nu på ett annat forum att det ej går att ladda den via USB, riktigt dåligt.

Jag har en sån här kabel. Laddar fin-fint via USB.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Brandten
Jag har en sån här kabel. Laddar fin-fint via USB.

Tippar på att han menar en sån här USB: http://www.mrgizmo.se/images/miniusbsladd.JPG
Vilket inte går på 5800.

Permalänk
Medlem

Ja, jag borde ha lagt till det i slutet av mitt inlägg, att jag fattade att han menade en ren usb ladd funktion. Men tycker den där över fungerar kanonbra

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Red Beaver
Tycker också att ytan är klibbig o jobbig. Funderar på att riva bort den.

Har haft min över helgen och den är lika värdelös. Blev nästan som om man blev van med detta efter ett tag men då testade man en 5800 utan IS och vips så tyckte man IS kändes ännu värre än förr.

Det sägs finnas något som heter Martinfield som inte har samma klibb effekt som IS. Har själv funderingar på att testa denna.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Någon som fått in firmware 31?

Visa signatur

My arms, your hearse

Permalänk
Medlem

Finns det? Jag trodde 30.0.0.011 var senaste och den fixade jag genom byte produktkod 0559110 (röd). För er med en blå 5800 finns 0559375 (blå).

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Har haft min över helgen och den är lika värdelös. Blev nästan som om man blev van med detta efter ett tag men då testade man en 5800 utan IS och vips så tyckte man IS kändes ännu värre än förr.

Det sägs finnas något som heter Martinfield som inte har samma klibb effekt som IS. Har själv funderingar på att testa denna.

Jag köpte med ett skärmskydd för 36:- när jag beställde ett siliconskal från http://www.themobilestore.se/se/art/snap-on-cover-nokia-5800-...
Det var busenkelt att sätta dit och känslan är precis som utan skydd.

Permalänk
Medlem

Sådärja, nu har vi köpt det skärmskydd du rekommenderade Baxer19. Kostade bara 60kr inkl frakt så helt klart värt att testa innan man kör på dyrare alternativ som Martinfield.

Är det verkligen så bra? Den sitter inte löst eller något? Man ser inte filmen alls och den är borttagbar? Har du sett om det finns någon review någonstans om denna? Har du koll på vilka som tillverkar detta skydd?

Blev lite frågor men hoppas du kan svara på dessa. Vill inte ta bort bort min Björkebyvägen IS utan att vara helt säker på att det är någonting bättre jag sätter på därefter.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

har märkt en sak med Nokias GPS-program.
när jag ska använda den för att hitta ställen, så funkar navigeringen i ca 30sek, sen stannar kartan och "bilen" åker vidare, sen får man ett medelande om att..ja vad stod det nu.

men varjefall, efter dryga 30sek så stannar alltid navigeringen.
fler smo har fått så eller vet vad som kanske är felet?

//D

Visa signatur

Haha.. Se på fan..

Permalänk
Medlem

Köpte detta för 3 Dollar vilket blir drygt 20kr inkl frakt och är super nöjd.

http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.22505

Permalänk
Medlem

¤Reason¤ pma den här killen: http://www.sweclockers.com/profil/?id=134836

Han har riktigt bra koll på saker gällande GPS och kan förhoppningsvis hjälpa dig. Har själv inga direkta kunskaper inom det området och kan därför inte hjälpa dig :(.

Till topic. Ska vi kanske döpa om tråden till 5800/5530/5230 tråden? Eller 5xxx tråden då det nu kommit/kommer två liknande lurar?

Visa signatur

Permalänk
Medlem

För någon vecka sedan försvann alla mina kontakter. Dock finns dom kvar någonstans i mobilen eftersom jag kan se namnet på folk när dom ringer till mig.

Sedan igår försvann alla sms(700+) helt plötsligt.

Någon som har varit med om något liknande?
Hur löste ni det med kontakterna?
Lyckades ni få tillbaka sms´en?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av BergLake

Köpte detta för 3 Dollar vilket blir drygt 20kr inkl frakt och är super nöjd.

Detta fodralet är skit bra!

Permalänk
Medlem

Funderar på köpa en sån där 5800 då min Samsung D500 har tjänstgjort färdigt, men vad pratar ni om för skydd igentligen, hittar då inget för 30 hittar dock ett för 60 & 69 vad är skillanden samt ett för 75 men det är för att det är "spegelglas". Vill inte köpa nå klibb. Går det att använda den som GPS om man har ett kontantkort och ej 3G ?

Visa signatur

/ Göran

Permalänk
Medlem

Ska du köpa skyddsfilm till 5800 ska du undvika Invisible shield då den bla har klibbeffekten. Sägs att Martinfield inte har samma klibbeffekt. Jag ska själv testa den billiga skyddsfilmen från themobilestore. Denna sägs också sakna klibbeffekten.

GPSsen fungerar vara sig du har 3g kort eller ej. Men eftersom det är gratis att byta upp sig till ett 3g kort (telia har gratis i varje fall) så rekommenderar jag dig starkt att göra detta.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Okej bra att veta , Okej funderade lite vad det kostar att ha det, har för tillfället Telia till Vänner kontantkort utan bindningstid och vill gärna ha kvar nummer och allt sådant, men vad ger det att ha ett 3G kort då ? vill inte få en dyrare kostnad än vad jag redan har...

Visa signatur

/ Göran

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sunemangs
Detta fodralet är skit bra!

Oja.jag är super nöjd för det lilla priset!
synd bara att jag inte lyckats lägga in bild på det(verkar inte funka med IMG...)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Wrathis
Okej bra att veta , Okej funderade lite vad det kostar att ha det, har för tillfället Telia till Vänner kontantkort utan bindningstid och vill gärna ha kvar nummer och allt sådant, men vad ger det att ha ett 3G kort då ? vill inte få en dyrare kostnad än vad jag redan har...

Du kommer fortsätta ha telia till vänner. Enda skillnaden är att de skickar ett kontantkort med 3g kompatibilitet. Nummer och allt sådant kommer du få behålla.

3g (eller 3.5g som 5800 har) ger betydligt snabbare internet hastighet. Detta anser jag vara mycket nödvändigt eftersom man inte alltid har tillgång till wifi. Kostnaden är samma som du nu har via gsm kortet. Finns inga nackdelar med ett 3g kort så ring telia supporten imorgon och fråga efter ett :).

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Du kommer fortsätta ha telia till vänner. Enda skillnaden är att de skickar ett kontantkort med 3g kompatibilitet. Nummer och allt sådant kommer du få behålla.

3g (eller 3.5g som 5800 har) ger betydligt snabbare internet hastighet. Detta anser jag vara mycket nödvändigt eftersom man inte alltid har tillgång till wifi. Kostnaden är samma som du nu har via gsm kortet. Finns inga nackdelar med ett 3g kort så ring telia supporten imorgon och fråga efter ett :).

Finns en nackdel, nämligen batteritiden.

Visa signatur

| ASUS ROG Crosshari VIII Dark Hero | AMD Ryzen 5950X | Noctua D15 Chromax | G.Skill TridentZ Royal Gold 32GB DDR4 @ 3600Mhz CL14 | PowerColor Radeon RX 9070 XT 16GB Reaper | 2x WD SN850 1TB @RAID 0 + 2x Samsung 860 EVO 1TB @RAID 0 | Corsair HX 1000W | Corsair Obsidian 1000D | LG 34GN850 |

Monitor Audio Platinum PL100 II + Marantz Cinema 60
Klipsch R-115SW
Sennheiser HD650