ska man slå till eller inte ?

Permalänk

ska man slå till eller inte ?

hej !

jag har hittat en butik ( säger dock inte vilken)

där man kan köpa ps3 80gb för 2790 :-

frågan är , ska man slå till eller inte ?

Bra pris eller inte ?

Va tycker ni?

Visa signatur

xbox series s / nintendo switch / ps5

Permalänk
Medlem

Det är ju upp till dig att avgöra.

Om din budget tillåter sånt och du tycker PS3 har ett tilltalande spelbibliotek

Permalänk
Medlem

Slå till!!

såvida det inte är Kameraexperten.se..

Visa signatur

hahahahahahahahahsdhah

Permalänk
Avstängd

Re: ska man slå till eller inte ?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av shqiptari
hej !

Bra pris eller inte ?

Va tycker ni?

Xbox 360 Elite kostar 2549:- ink 120GB, HDMI kabel och headset. Men var säger jag inte.

Att köpa PS3 istället för Xbox 360 är ju som att köpa dator utan nätverk.

Permalänk
Medlem

Varför vara så självisk att hålla det för sig själv? Antar att du är en liten plutt som känner tillfredställelse att veta mest?

Och nej, ett PS3 är inte som en dator utan nätverk. Finns gott om spelare online för att inte träffa samma person två gånger, varför antar xbox spelare att det är en coregrupp på 20 personer som sitter online jämt och ständigt i varje spel?

Men mer OnT: Tycker det är ett riktigt okej pris, men vet inte vad jag har att komma med då jag köpte PS3:an när den var ny för runt 5500, och det tyckte jag var ett bra pris!

Visa signatur

I7 7700k, Asus ROG STRIX Z270i, Geforce GTX 1070 mini ITX, Lian-Li PC-Q04

Permalänk
Medlem

Vad jag tycker är hemligt!!!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av shqiptari
hej !

Bra pris eller inte ?

Va tycker ni?

www.prisjakt.se <- kika där ifall det är bra pris eller ej.
finns det ingen respektabel butik som har bättre pris så är det väll bra pris. se bara till att det är en bra butik också

Citat:

Ursprungligen inskrivet av MartenKL
Xbox 360 Elite kostar 2549:- ink 120GB, HDMI kabel och headset. Men var säger jag inte.

http://www.webhallen.com/prod.php?id=77068

Visa signatur

| HAF932 | Ryzen 3700X @ 4,3 GHz | Gigabyte X570 Aorus Ultra | 32 GB G.Skill @ 3600 MHz | RTX 2070 @ 2 GHz | O2 + ODAC | SN850 2TB + MP600 1TB + 2x 4TB SSD RAID 1 + 2x 2TB RAID 1 | Win10 Pro 64-bit |

Permalänk

Skriv vad det är för butik så kan vi råda dig om det är nå scam eller inte...

Visa signatur

inför åldergräns på ÖÄ!

Permalänk
Permalänk
Medlem

Håller med.
Bra pris, men kolla upp så det inte är nåt lurt.

PS3 = Dator utan nätverk...hmpf =P
Fler bland mina bekanta har ps3 än xbox.
Och jag har då inga problem och hitta folk att lira med/mot online.
Och man slipper betala 600/år för att lira online

Visa signatur

| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem

Du vinner inte direkt på att inte säga vart du köper den i från.
2790:- kan gå rakt ner i någons ficka och du får inget för det eller så kan andra kolla du ha några polare att spela med??

Visa signatur

Skrotar bilar

Permalänk
Medlem

Svaret är ja eller nej, jag säger dock inte vilket.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Toivo83
Och man slipper betala 600/år för att lira online

400:-/år*. Och det är en väldigt liten kostnad för en så sjukt bra onlinetjänst.

Visa signatur

[Lian-Li PC-Q33 + Seasonic P-520FL + Gigabyte B660I AORUS PRO DDR4 + Intel i5 12600k + Noctua NH-U12S + Kingston FURY Beast DDR4 32GB 3200MHz + Inno3D GeForce RTX4060 + Samsung 970 EVO Pro 500GB + WD Blue 4TB]

Permalänk
Medlem

Den finns antingen på siba eller på siba.

WOPS BUSTED!!!

Permalänk

Annars finns ju ett PS3 Slim 120gb för 2995kr, om man säger så.

Visa signatur

i5 4690k @ 4.2ghz, Gtx 1060 3gb stock, 4x4gb ddr3

Permalänk
Medlem

microsoft hosta alla spelservrar själva vad jag vet , där kommer lite av månadskostnaden in, hos sony så får alla utvecklare stå för servrar själv.
vilket kan medföra ojämn kvalitet . har ingen ps3 så jag vet inte hur pingen ser ut i cod 4 t.ex.

har dock en 360 , lite jobbig är det att betala extra , men för själva internet betalas det 300 kr/månaden , så 400 per år är inte en så bissar siffra per hushåll.
men det är en såndär grejj som man bara kan tvinga på konsolfolk vilket är synd.

man ska givetvis köpa den konsoll som flest vänner har , om man är begränsad till endast en.
möjligen om det är något exklusivt spel man bara måste ha.

Visa signatur

| HAF932 | Ryzen 3700X @ 4,3 GHz | Gigabyte X570 Aorus Ultra | 32 GB G.Skill @ 3600 MHz | RTX 2070 @ 2 GHz | O2 + ODAC | SN850 2TB + MP600 1TB + 2x 4TB SSD RAID 1 + 2x 2TB RAID 1 | Win10 Pro 64-bit |

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Devildoll
microsoft hosta alla spelservrar själva vad jag vet , där kommer lite av månadskostnaden in, hos sony så får alla utvecklare stå för servrar själv.
vilket kan medföra ojämn kvalitet . har ingen ps3 så jag vet inte hur pingen ser ut i cod 4 t.ex.

har dock en 360 , lite jobbig är det att betala extra , men för själva internet betalas det 300 kr/månaden , så 400 per år är inte en så bissar siffra per hushåll.
men det är en såndär grejj som man bara kan tvinga på konsolfolk vilket är synd.

man ska givetvis köpa den konsoll som flest vänner har , om man är begränsad till endast en.
möjligen om det är något exklusivt spel man bara måste ha.

Bra sagt. Köp den om du tycker det är prisvärt.
Så länge du och dina kompisar kan spela ihop.

Permalänk
Medlem

Re: Re: ska man slå till eller inte ?

Citat:

Men så låter 360n som en tröska också... och det passar sig inte i mitt vardagsrum. Håller med ovanstående talare om att man skaffar den konsollen som ens vänner har

Permalänk
Moderator

Citat:

PS3 utan nätverk, eller vad fan snackar du om egentligen?

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
🍎 Macbook Air 13" (2025) - M4 10C CPU 8C GPU 16GB/256GB
🍏 iPhone 16 PRO 128GB Natural titanium
🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

Re: Re: Re: ska man slå till eller inte ?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sergeant44
PS3 utan nätverk, eller vad fan snackar du om egentligen?

De han menar är antagligen att han tycker PS3 Network är värdelöst?

Visa signatur

Skrotar bilar

Permalänk
Moderator

Re: Re: Re: Re: ska man slå till eller inte ?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av NoobZone
De han menar är antagligen att han tycker PS3 Network är värdelöst?

Låter mer som han tror att PS3 inte har nåt nätverk?

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
🍎 Macbook Air 13" (2025) - M4 10C CPU 8C GPU 16GB/256GB
🍏 iPhone 16 PRO 128GB Natural titanium
🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

Citat:

Haha den bästa hittills, 360 ska de va

Visa signatur

| CPU R7-9800X3D | Mobo MSI MAG X670E Gaming Plus WIFI | Ram 32Gb DDR5 6000MHz CL30 | GFX RTX 4080 Super | HDD 2x 1024Gb M.2 SSD | Corsair 850W | Playstation 5 | Xbox Series X |
"Om allt verkar gå bra vet du förmodligen inte alls vad som pågår."

Permalänk
Medlem

Det priset för en 80GB är sjukt billigt. Jämfört med vad den kostar i vanliga fall.

XBOX 360 är en fail consol i mina ögon. Alla mina kompisar som har köpt det klagar som barnungar på att den hackar, blir varm,vässnas osv
Även skickas till service väldigt ofta pga överhettat grafikkort.
Dom har fått ok fix på den nu men. Men spelar ingen roll. Fortfarande lika dålig.

Permalänk
Medlem

Det ni små fanboys glömmer snabbt är att xbox sitter med en dvdspelare och inget wifi. Som ps3 redan har inbyggt. Så medans ps3 människor njuter av hd dd och hd dts samt hd bild på filmer, samt slipper en sladd runt hela huset för att faktiskt vara online och spela gratis. Så kan man på xbox köpa till hd-dvd och wifi adapter för över 1000kr.

För övrigt äger jag båda konsolerna.

Visa signatur

|AMD Ryzen 7 9800X3D| |ASrock B850 Steel Legend| |Kingston Fury Beast 32GB CL30@6000MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |NZXT C1200 Gold ATX 3.1| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk

All rrod och oväsendet avskrämmer mig från att köpa ett xbox.
Annars hade jag haft en. Men är lite sugen, då det finns 1 spel till boxen som lockar extremt.

http://www.metro.se/2009/09/03/81217/sa-ofta-kraschar-din-spe...

Visa signatur

3570K | Asus P8Z77-V Pro | Corsair 16GB | Asus 7970T DCII | Fractal Design R3 | Phanteks PH-TC14P | Svintyst

Permalänk
Medlem

Så alla 360 fanboys, det ska väll få tyst på er

http://www.metro.se/2009/09/03/81217/sa-ofta-kraschar-din-spe...

Själv äger man ett Wii just för att det är den bästa partymaskinen.. Ska man spela seriösa spel har man datorn ju

Visa signatur
Permalänk

Detta blev tydligen en ps3 vs 360 tråd, dåååå.......röstar jag på 360.

Förövrigt är det väl ett "bra" pris

Visa signatur

CPU:AM3 955BE@3.6+True black, MB:MSI 790FX-GD70, RAM:8GB Corsair, GPU:HD5870, SSD:Intel 80G g2(Win7) + 120G corsair(spel), PSU:Zalman 850w Chassi: Fractal design define XL

Permalänk
Medlem

Haha nu kom den lirarn in me, dmc......

Visa signatur

| CPU R7-9800X3D | Mobo MSI MAG X670E Gaming Plus WIFI | Ram 32Gb DDR5 6000MHz CL30 | GFX RTX 4080 Super | HDD 2x 1024Gb M.2 SSD | Corsair 850W | Playstation 5 | Xbox Series X |
"Om allt verkar gå bra vet du förmodligen inte alls vad som pågår."

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Devil May Cry
Det ni små fanboys glömmer snabbt är att xbox sitter med en dvdspelare och inget wifi. Som ps3 redan har inbyggt. Så medans ps3 människor njuter av hd dd och hd dts samt hd bild på filmer, samt slipper en sladd runt hela huset för att faktiskt vara online och spela gratis. Så kan man på xbox köpa till hd-dvd och wifi adapter för över 1000kr.

För övrigt äger jag båda konsolerna.

Ahh, men Xbox har Video Marketplace istället - med full HD. Att hålla på med skivor och annat trams är stenålder

Nejdå, jag har också båda (och en Wii) och det finns plus och minus med allihop. Xboxen har mycket bättre online gaming, no question about it. So what om det kostar några hundralappar (om ens det - själv köper jag från eBay med bra rabatt) per år, det fungerar iallafall som det ska. PS3 å andra sidan har några bra spel som inte finns på andra platformer.

Media wise är de egentligen ganska lika, förutom att 360'n kan användas som en Media Center extender för de som inte har råd/lust att investera i riktig HTPC för alla rum.

Wii då ... barnslig Men jävlar vad kul man kan ha ibland.

Visa signatur

on the internet since 1993
[ Geek - Dad - Programmer - RC enthusiast - Technology evangelist ]

Basically, you’re the guy who survived the shipwreck because you had a lifeboat, and now you’re standing on the shore telling the people still drowning that the ocean isn’t that bad.

Permalänk

oh oh! ps3 vs 360! Måste bara vara med!

Har haft 2st 360's och båda har fått rrod. Och efter sista fick jag nog och köpte ett ps3. Passade mer smak för mig, inget tjaffs om röd ring här inte. Och älskar
mgs serien

Så aldrig mer röda ringar i mina mardrömmar längre.

*ONTOPIC*

Ja, bra pris. Men kolla upp butiken, mm. Låter lite skumt dock.

Visa signatur

"On the frontlines there is only one commandment... THOU SHALT KILL"