Missa inte Amazon Prime Deal Days!

Nokia 5800 (iPhonedödaren)

Permalänk
Medlem

Vet någon om Nokia 5800 borde klara av att spela musik från Mobbler ( http://code.google.com/p/mobbler/ ) på Wifi och sedan spela upp den i hemmabion genom en Sony MBR-100 ( http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=374717).

Testade innan men det gick inget vidare, ljudet hackade som bara den, funderar på om det kan finnas någon inställning för att buffra ljudet eller liknande? Fungerar fint att spela musik från minnet i telen i hemmabion, och likaså att lyssna på mobbler direkt i telen.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av GarfieldPower
Finns en nackdel, nämligen batteritiden.

Visst det är en nackdel med 3g med inte med 3g kortet. Man kan utan problem slå av 3g funtionen när den ej används om man vill utöka batteritiden.

Visa signatur

Acer Predator G5-793 - [17.3" IPS][i7 6700HQ][GTX1060][16GB DDR4 ram][500GB SSD]

Permalänk
Medlem

Sedan gäller det ju att vara medveten om att det där med standbytid med 3g är en mognadsfråga också. En stor anledning till varför de drar mer ström är ju på grund av 3g är en mindre mogen teknologi än 2g:n (gsm). Så nyare telefoner blir ju sakteligen bättre och bättre på att köra 3g effektivt så skillnaden tycker jag blir mindre och mindre.

Värt att tänka på är ju också att på många av våra telefonoperatörer idag väljer att bygga 3g-master istället för 2g, vilket gör att man kan få bättre täckning om man kör i hybridläget.

//C

Permalänk
Medlem

Det visste jag inte. Tack för infon conio :).

Visa signatur

Acer Predator G5-793 - [17.3" IPS][i7 6700HQ][GTX1060][16GB DDR4 ram][500GB SSD]

Permalänk
Medlem

jag har beställt en 5800 nu men är lite orolig, har hört att det är drygt att skriva sms, dåligt tangentbord på skärmen osv.

ni som använt den ett tag, hur känns det? kommer jag bli frustrerad för att jag inte kan skriva tillräckligt snabbt och säkert?

och eftersom skärmen inte stöder fler tryckningar samtidigt, måste man liksom vänta lite innan man skriver nästa bokstav?

tvekar lite såhär i sista stund så om det är ett problem kanske man ska strunta i att öppna kartongen och skicka tillbaka den :/

Visa signatur

...

Permalänk
Medlem

Jag skriver sms snabbare än jag någonsin gjort med 5800 skärmen :). Skärmens tangentbord är i mitt tycke riktigt bra.

Vill man inte använda sig av qwerty tangentbordet så går det lika bra att använda standard formatet så det blir som om man har ett riktigt knappsats.

När du använder en vanlig mobiltelefon. Trycker du in flera knappar samtidigt eller använder du dig av tummen på en knapp i taget eller flera? Multitouch till sms anser jag vara totalt onödigt. Multitouch gör bara så att du kan trycka på flera ställen samtidigt. När man skriver sms och liknande trycker man bara på en tangent åt gången. Det finns heller ingen "delay" som du verkar oroa dig lite över. Så jag tror nog det kommer gå bra för dig :).

Visa signatur

Permalänk
Medlem

okej tack det jag menade med multitouch är att jag använder oftast båda tummarna och man kanske inte är tillräckligt snabb att lyfta föregående finger

men jag antar att det är ganska mycket en vanesak med.

vilke mods/apps och sånt måste man ha då? finns det nåt mod som tar bort dubbelklick? det verkar lite jobbigt men inget stort problem...

Visa signatur

...

Permalänk
Medlem

Dubbelklick gäller inte i allt och är inget jag själv tänker på. Jag tycker det i många lägen är bra att första klicket markerar.

Apps finns hur mycket som helst. Jag kan väll räkna upp listan jag använder mig av:

AccuWeather (free) - Ett riktigt bra väderprogram som jag rekommenderar starkt.

Bright Light (free) - Mycket enkel on/off switch ficklamp app. Bästa ficklampsprogrammet jag någonsin sett till en smartphone.

Concise oxford dictionary (buy) - Kör trial av denna just nu. Finns direkt en ordlista förinstallerad i mobiltelefonen som kanske fungerar bra för flesta normala användare. Men jag har valt att fixa den här då jag anser att den är grymt användbar när jag läser.

HelloOX2 (free) - hackar telefonen så man kan installera unsigned program.

Nimbuzz (free) - Msn liknande program till s60v5. Fungerar utomordentligt bra i mitt tycke.

Nokia Messaging (free) - Email program till s60v5.

nUnlock (buy) - Kostar 2euro via Ovi store och är enligt mig helt klart värt det. Var i början lite pessimistisk till detta. Tänkte "varför ska jag ha ett program som endast ändrar sättet jag låser upp mobilen på. Men efter att jag kört trial var jag helt fast. Du låser upp på ett Iphone liknande sätt och får en mycket bra "låslägesskärm". Utan att låsa upp mobilen genom att endast trycka på valfri kanpp så för du fram så att en stor klocka samt datum syns tydligt. Kolla upp denna ;).

Opera mini (free) - Riktigt snabb webbläsare och den bästa i mitt tycke. Inbyggda fungerar bra så länge man inte vill att det ska gå riktigt fort, då kan opera mini vara att föredra ;).

Ovi maps (free) - När du får 5800, skaffa ovi maps direkt. Nokia maps 2.0 är betydligt sämre än ovi maps. Jag rekommenderar alla att fixa detta. Ett annat tips är att du fixar ner hela sverige kartan (ca 60MB) direkt. Gör det riktigt billigt att använda GPSen :).

Ovi store (free) - Kollar denna varannan dag för att se om något nytt intressant app kommit ut. Man kan lada ner många av applikationerna jag sagt upp nu där.

Quickoffice (free/buy) - För mig var det här programmet gratis så jag laddade ner det direkt.

Shazam (free några mån) - Ta reda på vilken musik som spelas via att enkelt ha på programmet och rikta den mot musikkällan. Ett riktigt roligt litet program.

Sports tracker (free) - För den som springer/cyklar eller motionerar på annat sätt är detta program riktigt bra :).

X-plore (free) - Bästa utforskarprogrammet till s60v5 i mitt tycke. Är enligt mig mycket nödvändigt då jag vill kunna ladda ner och utforska direkt i mobilen :).

Youtube (free) - En mobil youtube klient som inte är helt klockren ännu men trots det fungerar riktigt bra. Går att öppna via webbläsaren men detta program gör det hela betydligt snabbare och smidigare :).

Zipmanager (free) - Gör som det låter, hanterar zip filer.

SudokuMaster (free) - Spel för oss som gillar sudoku.

Xdancery (free) - Det roligaste spelet jag kört hittils på min 5800. Spelet läser av musik som du väljer och gör så att musiken fungerar i spelet. Man kan säga stepmania fast till telefonen. Rekommenderar :).

Sen finns det förståss en hel del intressant förinstallerade program också.

Det jag väntar på just nu är bara Coreplayer till s60v5 så att man kan se divx filmer och slipper konvertera dessa. Detta lär komma innan septembers slut enligt utvecklarna själva.

Finns förutom dem jag nämnt en hel del andra program som är riktigt intressant. Mitt tips till dig är att du registrerar dig på www.symbian-freak.com. Det är en riktigt trevlig sida där det finns att hitta allt från program och spel till egna modifikationer, teman osv, osv.

En annan sak jag rekommenderar dig att göra är byta produktkod så att du kommer åt den senaste v30 firmwaren. Detta är enligt mig ganske enkelt men om du inte vill förstöra garantin eller liknande (vet ej om man gör det via byte) så kan du undvika detta och vänta på att den släpps till din produktkod. Själv anser jag det vara värt att göra detta kanske några veckor efter du haft mobilen i varje fall och sett att den fungerar bra. Den nya firmwaren gör telefonen märkbart snabbare, speciellt vid rotation mellan landscape och mobile mode.

Blev lite tex men hoppas du orkar läsa detta :).

Visa signatur

Permalänk
Medlem

okej jag får ta och kolla in dom där har precis fått den och laddat nere opera mini och nimbuzz.

EDIT, lyckades synka med datorn nu

men finns det något sätt att få mobilen att alltid använda wifi nätverket när det är tillgängligt? det verkar som att den lite slumpmässigt använder 3g nätverket vilket blir ganska dyrt med kontantkort

Visa signatur

...

Permalänk

Tack Zidust.. det där var riktigt bra.
Många utav dem där som jag ska kolla upp, haft min mobbe sen juni, inte en enda app på den än!
Men det ska ändras på nu...

Permalänk

EDIT: Någon hade visst redan svarat...

Visa signatur

SWECLOCKERS.COM

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av L4gG3r
men finns det något sätt att få mobilen att alltid använda wifi nätverket när det är tillgängligt? det verkar som att den lite slumpmässigt använder 3g nätverket vilket blir ganska dyrt med kontantkort

Yup det här går att fixa. Flesta program har inbyggd funktion för om wifi ska användas istället för 3g när det finns tillgängligt. Jag har löst detta enkelt genom att de programmen som saknar den här funktionen frågar vad man vill använda sig av för anslutning.

Så här har jag gjort i varje fall:

Meny - inställningar - anslutningar - nätverksdestination - val - standardanslutning - fråga en gång.

Gör man så här så frågar telefonen alltid vilken anslutning man vill använda sig av. Om man vill söka ett wifi nätverk, använda sig av sin default anslutning eller kanske eventuellt 3g. Jag anser att detta är effektivt i varje fall eftersom man då alltid vet om telefonen använder sig av wifi eller inte :).

Det finns också program som automatiskt ska kunna ställa in så att man använder wifi när ett sådant nätverk finns tillgängligt. Jag tror att handywi kan göra detta. Har inte själv testat det men det kan kanske fungera.

Hoppas detta svarade på din fråga :).

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av FoxRacingInc
Tack Zidust.. det där var riktigt bra.
Många utav dem där som jag ska kolla upp, haft min mobbe sen juni, inte en enda app på den än!
Men det ska ändras på nu...

Inga problem :). Mitt tips är att du tar dig en liten titt i nokias ovi store. Du kan hitta riktigt mycket intressanta program där som kanske passar dig perfekt. Väljer du applications och trycker val så kan du välja kategorier. Det gör det lite lättare att hitta vad du är ute efter.

Annars kan man söka efter free samt most popular vilket kan göra det hela lite enklare.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

okej det ska jag testa men jag tror jag fixade en sak som var ganska irriterande, den använde alltid 3G när jag gick via inställningar till teman och sen valde att kolla efter nedladdningsbara teman, men man kunde ställe in en sak så att den använde sig av "internet"

typ inställningar - allmänna - kopplingspunkt. alltså inställningarna man kommer åt genom att trycka på "val" i "nedladdade teman"

men iaf hittade jag ett riktigt snyggt tema igår

http://www.tube5800.com/nokia-5800-theme-review-azenis-xm-by-...

Visa signatur

...

Permalänk
Medlem

Ett helt ok tema helt klart.

Jag kör vanliga temat men har ändrat bg till det som visas 1:47 i denna video: http://www.youtube.com/watch?v=7oPaLwQte8k.

Jag har valt att ha den i nunlock programmet samtidigt som jag har samma bg till vanlig homescreen bg. Helnöjd med detta. Får se om jag byter tema någon gång i framtiden men just nu är jag nöjd med det jag använder :).

Visa signatur

Permalänk
Medlem

har ett litet klur med min lur.. höhö

jag lyssnar på radio dagen lång under arbetet, har då KOSS Porta Pro lurar till telefonen, har märkt att ibland så bryts sändningen i telefonen.
blir tyst i 2-3sek sen börjar sändningen igen.

vissa dagar är det helt otroligt många avbrott, som igår.. :S
var säkert 10st bara på vägen hem från jobbet (ca 30min) och flera gånger under jobbtid med..

fler som varit med om det?

Visa signatur

Haha.. Se på fan..

Permalänk
Relik 📜
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zidust
En annan sak jag rekommenderar dig att göra är byta produktkod så att du kommer åt den senaste v30 firmwaren. Detta är enligt mig ganske enkelt men om du inte vill förstöra garantin eller liknande (vet ej om man gör det via byte) så kan du undvika detta och vänta på att den släpps till din produktkod. Själv anser jag det vara värt att göra detta kanske några veckor efter du haft mobilen i varje fall och sett att den fungerar bra. Den nya firmwaren gör telefonen märkbart snabbare, speciellt vid rotation mellan landscape och mobile mode.

Blev lite tex men hoppas du orkar läsa detta :).

Underbart inlägg, fick min Nokia 5800 idag.

Fråga på det här om produktkoden.. Om jag byter så jag kan få in v30 och telefonen skulle börja krångla, kan jag inte bara byta tillbaka då? Eller går det inte i och med att jag har en nyare firmware?

EDIT: Mer fråga. "Ovi Maps" verkar vara Nokia Maps 3.0 numera? Har det skett nyligen eftersom du pratar om Nokia Maps 2.0?

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje -> R7 5700X3D - Prime B450-Plus - RX 7900 XTX - 32 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Xbox Series S

Permalänk
Medlem
Citat:

Fråga på det här om produktkoden.. Om jag byter så jag kan få in v30 och telefonen skulle börja krångla, kan jag inte bara byta tillbaka då? Eller går det inte i och med att jag har en nyare firmware?

Eftersom du byter till en annan Scandinavia kod så ska inget problem ske.

Produktkod: 0559110 (röd), 0559375 (blå).

Använd Nemesis service suite när du ändrar produktkod och spara den gamla. Är lite osäker på om det går att byta tillbaka till den andra då den inet har samma FW. Kan inte svara på det men har själv inte haft några problem i varje fall.

Citat:

EDIT: Mer fråga. "Ovi Maps" verkar vara Nokia Maps 3.0 numera? Har det skett nyligen eftersom du pratar om Nokia Maps 2.0?

Jepp :).

Visa signatur

Permalänk

nyss skaffat en beggad, hur får man bort "pitch" effekten på alla signaler ?
låter inte alls mysigt att vakna upp till..

edit: hittade det..

Permalänk
Relik 📜
Citat:

Använd Nemesis service suite när du ändrar produktkod och spara den gamla. Är lite osäker på om det går att byta tillbaka till den andra då den inet har samma FW. Kan inte svara på det men har själv inte haft några problem i varje fall.

Tack för snabba svar!
Jag testar runt för fullt, kollar in dina app-tips och annat. Lite krångel med nätverk, nu verkar den dock alltid plocka WLAN.. Hoppas bara den tar 3G om WLAN:et är utom räckhåll..

Visa signatur

Permalänk
Medlem

kan ju tillägga att efter uppdatering av OVI-maps så funkar Navigeringen kalas. hehe

Visa signatur

Haha.. Se på fan..

Permalänk
Avstängd

Detta är min historia!

http://fairshopping.se/viewopinion.asp?opinionid=4421

Fyfan på Nokia

Visa signatur

Halleluja

Permalänk
Medlem

Kommer det fortfarande vara värt att köpa en 5800 till våren? (vet att det är en svår fråga men hade vart kul att veta)

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MarkoV
Detta är min historia!

http://fairshopping.se/viewopinion.asp?opinionid=4421

Fyfan på Nokia

Ägd;)

Permalänk
Medlem

Nikorasu detta återstår att se. Det kan ha kommit ut en efterföljare till 5800 som är betydligt bättre än denna. Vad gäller mobiltelefoner så kan man max se 3 månader fram i tiden. Utöver det är det hela väldigt osäkert.

Däremot är 5800 en grymt bra mobil. Så länge som det fortfarande fortsätter komma ut nya telefonmodeller till s60v5 så skulle jag tro att 5800 kommer förbli köpvärd. Däremot kan det hända att vi kommer få se ett grymt bra symbian ^2 OS. Men många tror att detta OS inte kommer vara själva symbian revolutionen. Samma år dvs 2010 kommer man komma ut med Symbian ^3. Väldigt lite info finns om dessa OS dock.

Så som svar på din fråga. Ja, jag tror det kan vara värt att köpa en 5800 till våren. Eftersom Symbian ^3 knappast har hunnit komma ut då och 5800 kommer bli ännu mer prisvärd (tveksam om detta går ) så tror jag helt enkelt att 5800 kommer förbli köpvärd så länge som nokia inte bestämmer sig för att skrota tillverkningen av denna och börja satsa på 5800s uppföljare mer.

Ska bli mycket spännande att följa Nokia under kommande åren. Mycket är på gång i detta företag. Nu lanserar man N900 som körs med ett helt nytt OS Maemo 5. Detta är väll egentligen en revolution inom mobila världen då man egentligen kör ett dator OS (Linux) och inte en mobil variant som Symbian och Iphone OS. Nokia lanserar även fler billiga mobiler som nyttjar s60v5 däribland 5230 och 5530. Är detta en smart strategi? Ja, jag skulle nog säga att det är det. Man lämnar själv lite grann s60v5 sidan vad gäller högprestanda segmentet nu iom n900 samtidigt som man lanserar billiga mobiler på budget segmentet. Detta kan få folk som ska köpa en mobil att tänka om. Är det verkligen värt att köpa en Satio eller Omnia HD för över 6000kr när man kan få tag på en mobil som kör samma OS för under 2000kr. Visst, kameran på dessa är riktigt bra men långt ifrån alla touchscreen användare prioriterar kamera. Som sagt, ska bli spännande att följa detta företag.

Samsung är inte lika "hemlighetsfulla" som nokia är och har i princip sagt rakt ut att de kommer satsa mer på Android. Däremot tror jag också att samsung kommer följa efter Nokia när det nya Symbian OSen kommer. De var dem första som satsade på s60v5 efter nokia förståss och kommer säkerligen vara nummer 2 i följande symbian OS. Så de kommer nog satsa på: Eget OS (värdelöst programutbud), Android och kommande Symbian OS.

Apple vette tusan vad dem planerar men jag anser att Apple trots allt har totalt ej prisvärda produkter och jag tror att de kommer fortsätta med detta. Jag tror inte på direkt någon revolution på Iphone OS sidan eftersom man är beroende av Appstore och skulle man göra ett nytt OS som ej är kompatibelt med appstore så skulle det bli en total flopp.

LG kommer snart med en unik 21:9 skärm något som jag i varje fall tror kommer bli en total flopp. Vem vill gå omkring med en fjärrkontroll i fickan? Sen utnyttjar långt ifrån alla filmer detta format och vill man se en film i detta format så kommer det istället snart släppas en TV som kör detta format (Phillips Cinema). Nej som sagt, 21:9 hör inte hemma hos en mobiltelefon. Här ska det vara 16:10 eller 16:9. Förutom det kommer även dem att lansera fler android telefoner i framtiden. Kommer nog satsa på LGs egna OS och Android.

HTC, kort sagt framtidsplaner = android. HTC känns ju lite som Androids "hemmatillverkare". Har faktiskt lanserat ett par stycken intressanta lurar må jag säga.

Sony Ericsson har jag däremot ingen aning om vad dem planerar. Det känns som om det går starkt utför för denna tillverkare. Man lanserar under fjärdekvartalet två telefoner Aino och Satio. Aion tror dem kommer bli någon form av revolution inom spel+telefoni världen. Detta tror jag kommer bli ännu en flopp dock. Satio däremot verkar rätt högintressant nu under q4. Den använder sig av en 12Mpix kamera och S60v5. Detta kommer helt klart bli en riktig Omnia HD och Iphone 3gs utmanare. Men SE allmänt ligger så efter. man släpper sin första s60v5 lur 1år efter att nokia släppt sin. Vad SE har för planer i framtiden vette tusan. Men det går helt klart nerför för denna tillverkare. Kommer nog försöka följa efter de andra stora jättarna Samsung och nokia men kommer nog misslyckas med detta. Frågan är om SE kommer finnas kvar om 5 år.

Ledsen men var tvungen att skriva vad jag tror om framtidsplanerna. Eftersom det egentligen hör samman med din fråga så passade det bra och ta upp det här :).

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Nikorasu detta återstår att se. Det kan ha kommit ut en efterföljare till 5800 som är betydligt bättre än denna. Vad gäller mobiltelefoner så kan man max se 3 månader fram i tiden. Utöver det är det hela väldigt osäkert.

Däremot är 5800 en grymt bra mobil. ......

Tack för informationen! väldigt trevligt att få allt rakt upp och ned :D. Tror nästan jag håller med dig på alla punkter utom "fjärrkontrolls-telefonen" som förutom UIn ser riktigt snygg ut. Om det är en smart utforming kan jag inte bestämma just nu.
Näe, Nokia och HTC känns som de smartaste valen just nu (och i framtiden) för mig

Permalänk
Citat:

Sony Ericsson har jag däremot ingen aning om vad dem planerar. Det känns som om det går starkt utför för denna tillverkare. Man lanserar under fjärdekvartalet två telefoner Aino och Satio. Aion tror dem kommer bli någon form av revolution inom spel+telefoni världen. Detta tror jag kommer bli ännu en flopp dock. Satio däremot verkar rätt högintressant nu under q4. Den använder sig av en 12Mpix kamera och S60v5. Detta kommer helt klart bli en riktig Omnia HD och Iphone 3gs utmanare. Men SE allmänt ligger så efter. man släpper sin första s60v5 lur 1år efter att nokia släppt sin. Vad SE har för planer i framtiden vette tusan. Men det går helt klart nerför för denna tillverkare. Kommer nog försöka följa efter de andra stora jättarna Samsung och nokia men kommer nog misslyckas med detta. Frågan är om SE kommer finnas kvar om 5 år.
.

Intressant läsning:) håller med dig på de flesta punkterna. Kan fylla i lite vad sony ericsson har för sig. En design mobil med genomskinlig skärm, den ser häftig ut men suger antagligen, verkar inte ha färgskärm (eller kamera?). Xperia serien fortsätter de med, x2 kommer troligtvis efter jul någon gång, en uppdaterad x1 helt enkelt. X3 kommer komma nästa år någon gång, kodnamn Rachael. En androidlur med eclair (android 2.0), verkar riktigt lovande förutom att prislappen kommer att bli hög:P

Permalänk
Relik 📜
Citat:

Fler frågor!

Sports tracker, på hemsidan hittar jag varken för N97 eller 5800? :/
Funkar det ändå?

Finns det något annat program som med GPS loggar vart man går och sparar rutten så man kan rita ut i t.ex. Google Maps? Hittar inte en sådan funktion varken i Google eller Nokia Maps.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Ska ta och beställa en på Katshing på måndag, ; )

Tips på bra program, såg några listade tidigare, de ska kollas på.
Eller tips på att göra i telefonen, något man ska tänka på osv?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nikorasu
Tack för informationen! väldigt trevligt att få allt rakt upp och ned :D. Tror nästan jag håller med dig på alla punkter utom "fjärrkontrolls-telefonen" som förutom UIn ser riktigt snygg ut. Om det är en smart utforming kan jag inte bestämma just nu.
Näe, Nokia och HTC känns som de smartaste valen just nu (och i framtiden) för mig

Men du måste hålla med om att dess avl¨ånga form gör att den påminner lite om en fjärrkontroll ;). Som sagt, det återstår att se hur denna blir men jag tror själv inte att 21:9 blir någon direkt hit på mobiltelefoner. Det sägs att den kommer köra LGs egna OS och inte vara en Smartphone. Faller bort direkt pga detta. Men formatet är något nytt och intressant dock.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av fiskmasen_99
Intressant läsning:) håller med dig på de flesta punkterna. Kan fylla i lite vad sony ericsson har för sig. En design mobil med genomskinlig skärm, den ser häftig ut men suger antagligen, verkar inte ha färgskärm (eller kamera?). Xperia serien fortsätter de med, x2 kommer troligtvis efter jul någon gång, en uppdaterad x1 helt enkelt. X3 kommer komma nästa år någon gång, kodnamn Rachael. En androidlur med eclair (android 2.0), verkar riktigt lovande förutom att prislappen kommer att bli hög:P

Genomskinlig skärm låter helkonstigt och förstår inte vitsen. Är väll bara en coolpryls faktor. Ser fram emot när utvecklingen går så långt så att mobilen lyser upp en form av hologram (ni vet som i SF filmerna ). X2 tror många kommer bli en flopp. Man tror att denna kommer använda samma processor som x1 och fortsätta köra windows mobile. Ej hört talas om Eclair, måntro vad detta blir men det verkar då i varje fall inte vara någonting unikt. Bara en av alla Androids i mängden.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lezziter
Fler frågor!

Sports tracker, på hemsidan hittar jag varken för N97 eller 5800? :/
Funkar det ändå?

Finns det något annat program som med GPS loggar vart man går och sparar rutten så man kan rita ut i t.ex. Google Maps? Hittar inte en sådan funktion varken i Google eller Nokia Maps.

Här ahr du senaste kompatibla versionen med 5800: Nokia Sports tracker 2.06. Jag kan inte svara på om den vanliga fungerar till 5800 men vet att den där ska fungera i varje fall. Kör själv en gammal version (1.83) men skadar inte att köra senaste så kör du den där.

Eftersom Sports Tracker fungerar perfekt till 5800 så behövs inget annat program :). Du ser på GPSen var du sprungit :).

Citat:

Ursprungligen inskrivet av 511
Ska ta och beställa en på Katshing på måndag, ; )

Tips på bra program, såg några listade tidigare, de ska kollas på.
Eller tips på att göra i telefonen, något man ska tänka på osv?

Jag beställde min där. Tips är att du kollar direkt om det är någonting som saknas i förpackningen. För mig saknades ena delen för hörlurarna (den del där play/next/previous/call finns på) så mina hörlurar var praktiskt taget värdelösa. Jag beställde för Katshing jag med så tänkte bara upplysa dig om det :).

De program jag listat är dem jag använder och rekommenderar själv alla dessa. Säg bara till om det är någon form av program du vill ha som du inte ser där så ska jag försöka hjälpa dig och få fram ett sådant :).

En sak att tänka på kan vara om du vill ha ett skärmskydd. Jag tycker det kan vara nödvändigt om man är rädd om sin mobil att ha ett sådant. Undvik Invisible Shield om du ska ha ett skärmskydd. Det lider av den sk klibbeffekten. Mobilestores skyddsfilm sägs inte ha denna effekt men ahr inte testat denna så vet inte riktigt. Dock är det inget som säger att du kommer repa skärmen. Skulle du lyckas göra det så kan man lägga på ett skärmskydd så syns inte repan längre (gör inte för mig iaf) samtidigt som du heller inte märker av den.

Annars vet jag inte om det är så mycket du behöver tänka på. Har du några problem är det bara du frågar här i 5800 tråden så ska vi försöka hjälpa dig.

Visa signatur