Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av michael123
Vapen ljuden känns väldigt svaga, som om man sköt med soft air gun. Vafan, det är ju en bössa man håller i.

Det kan jag verkligen hålla med om. Inge pulver precis. Känns ganska onödigt att ha ljuddämpare på.

Visa signatur

Gigabyte GA-MA790FX-DQ6 | AMD Phenom 9950 @ 2,6 Ghz | Sapphire Radeon HD 4850 512MB GDDR3 | Samsung 400 GB | Corsair Dominator TWIN2X8500C5DF 4096MB | Tagan 400W

Permalänk
Avstängd

Efter att ha spelat betydligt mer så ser det faktiskt bättre ut nu. cod Waw (populärt med namn lika wow? war, waw)De verkar ha lärt sig under utvecklingens gång. RIktigt intensivt att springa runt med eldkastare och röjja ut japaner. Iofs går det väldigt sakta framåt då jag kör på svåraste. Jag kan sitta o strida om en o samma passage i en skyttegrav i 30min, måste vara perfektion för att klara det

Visa signatur

All datorprestanda kan jämföras i kronor och ören (kr/poäng). Exempel: Prestanda/krona på grafikkort | www.intrnet.se

Permalänk

nån som har testat att lira mot xbox 360 användare i Cod Waw?

Visa signatur

Antec 300, MSI K9A2 Platinum V2, Phenom 9850BE @3,17ghz, OCZ Reaper 2X2GB @1146 Mhz OC, Crossfire HD4870 @790/1100, Seagate Baracuda 500GB.

Permalänk
Medlem

Cod 4 är både bättre och Roligare än 5an - jag äger båda två till ps3. är rank 31 på Cod5 - å har nu lagt ner det å lirar bara 4an där jag är rank 54.

Visa signatur

Survival of Earthquake skåne 2008

Permalänk
Hedersmedlem

CoD4 är mycket bättre enligt mig, fast jag körde bara betan av CoD WaW. Skönare vapen, bättre maps bland annat.

Permalänk
Medlem

Jag tycker också CoD4 är bättre, la ner CoD5 skiten när jag märkte av de osynliga väggana hela tiden. Lite jobbigt när någon skjuter på en och så kan man inte springa iväg.

Permalänk
Medlem

I MP går det inte ens jämnföra.
MP banorna i Cod 4 håller en helt annan standard än de i Cod 5.
IW Har verkligen tänkt till. Tror ddet finns lite youtube videos där man ser alla versioner de går igenom av bland annat crash.
Treyarch, de medelmåttor som det är har misslyckats med MP bandesignen, gjort obalanserade maps och har släppt ett spel med de sämsta ljuden på länge. En person som står och mörsar 5 meter ifrån dig med en MG42 låter som han står en halvmil bort och skjuter luftgevär. De enda ljud som är bra är gib och Nade ljuden. Men allt ljud är fortfarande åt helvete.
Vapnen är mycket sämre, de har gjort några förändringar som folk klagade på i cod4 med perks/vapen men inget större.
De enda vapen som enligt mig är roliga är Rifles utan scope. Mosin Nagant och Arisaka.

Cod 5 känns lite som den olicenserade expansionen till cod 4. Håller ungefär samma kvalitet
Cod ligger nånstans runt 90/100 medans cod 5 ligger runt 70-75/100

Permalänk
Avstängd

CoD4, helt klart, älskade CoD5 tills man märkte alla glitchers, samt när man tog en runda CoD4 som var bra mycket roligare.

Permalänk
Medlem

COD4 är bättre. Men efter 240h spelande på MP känns cod5 banor på MP lite fräschare. Själv kör jag mycket bolt rifles only servrar. Känns som mer utmaning.
En expansion till 4an skulle inte va helt fel.
Single player går inte äns att jämföra. Cod4 ÄR 1000ggr bättre än Cod 5.

Permalänk
Medlem

Cod 4 suger. Förstörst hela j*vla cod serien.

Visa signatur

Ryzen 9800X3D (-15 CO), ASUS B850 TUF Gaming Plus, 2x16GB G.Skill Trident Z5 Neo 6000/CL30, Gigabyte RTX 5070 Ti Windforce SFF (.935v @3000MHz core, +3000 mem)

Permalänk

COD4 e ju sämre på SP? Varvar det på bara några timmar! COD5 är bättre gjort i SP och längre speltid oxå..
Men till MP gillar jag nog 4:an bättre, men men..

Visa signatur

Antec 300, MSI K9A2 Platinum V2, Phenom 9850BE @3,17ghz, OCZ Reaper 2X2GB @1146 Mhz OC, Crossfire HD4870 @790/1100, Seagate Baracuda 500GB.

Permalänk
Medlem

Cod4 SP är en grymt rolig SP tbh.. lirade igenom den på 360 med några polare.. riktigt skoj

Sen köpte jag det till PC för MP

Visa signatur

Det är aldrig för sent att ge upp!

Permalänk
Medlem

Har spelat Cod2 i flera år och det har alltid legat varmt om hjärtat hos mig. Gillar det skarpt.
Men tänkte förnya mig lite o köpte Cod5 för några dagar sen. Men blev lite besviken tyvärr :/... tycker det känns som ett helt annat spel. Visst det skiljer flera år mellan spelen men vart har känslan och precisionen tagit vägen i Cod5? :S
Själv tycker jag banorna är lite väl stora och för mycket saker, och som tidigare nämnts så låter ju vapnena knappt nått -.-

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av JackeShan
Cod 4 suger. Förstörst hela j*vla cod serien.

Nej.

Permalänk
Medlem

Call of duty 4 krossar WaW enligt mig. Gillar inte de gamla vapnen i WaW.

Call of duty 4 FTW!

Visa signatur

Intel core i5 750 @ 3.0Ghz | 4GB Corsair DOMINATOR @1600Mhz | ATi PowerColor HD5870 PCS+ 1GB | Corsair PS 750W HX | SSD - Intel 320 160GB
Canon EOS 450D + 18-55/3,5-5,6 + Canon EF 50/1,8 II

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ThePreTor1aN
Kan säga att CoD5 är mycket bättre än CoD4. Känslan i spelet är mycket bättre och det känns tyngre och en kanon bra fysik.
Banorna är mycket bättre på detta än i 4:an. CoD 4 har ett par riktiga skitbanor medans ett par är riktigt bra. I World at War är alla bra och med större variatiation

Du har ingen aning om vad du snackar om ju...

Nr 1, Cod spelen har INGEN bra fysik! Tänk bara på de runda stolparna! De beter sig som de var fyrkantiga om man kastar en granat på dem om du inte har lagt märke till det. Det är sikta, tänk, slaktaspel (sånt jag gillar) Enligt mig är Cod waw inte mer än en mod till cod4 med lite eld och påklistrad, lite mer färgglad grafik, och palmer! sånt gillar vi inte^^.
Sen behöver du inte skryta om hur vida du maxar dina spel eller inte, och det är inget att skryta me om cod-spelen i alla fall, som maxas utan problem av en dator utan det värsta;)

Cod WaW I multiplayer, skaparna tänkte hmm nu ska vi göra spelet nästan identiskt med cod4 multiplayer men vi slänger in 5 nya saker som är helt åt helvete. T.ex. jaha när spelaren har dödat 7 fiender fick han ju en helikopter i 4an... Fan det fanns ju inte under ww2, jag vet vi släpper ut 500 hundar som springer och slaktar allt dom ser utan att spelaren behöver lyfta på fingret. Suck.. Sen så är det enda vapnet som är spelbart Thomson ^^ men det är ju jag de:P + i multiplayer att man kan modda vapnen mer, ex. sätta på stort magasin på Thompson
COD 4 FTW!

Visa signatur

Intel Core i5 750 @ 3 Ghz | Asus P7P55D-E PRO | Powercolor HD 5850 | 4 Gb Corsair XMS3 1600 Mhz | Corsair HX 650W | FDD R2

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av one4tyHar spelat Cod2 i flera år och det har alltid legat varmt om hjärtat hos mig. Gillar det skarpt.
Men tänkte förnya mig lite o köpte Cod5 för några dagar sen. Men blev lite besviken tyvärr :/... tycker det känns som ett helt annat spel. Visst det skiljer flera år mellan spelen men vart har känslan och precisionen tagit vägen i Cod5?

Det ÄR ett helt annat spel.

Visa signatur

Antec Twelwe Hundred | Asus M4A78-E | Phenom 2 x4 940 Black Edition, Corsair H50 Hydro | Sapphire 5870 1GB Vapor-X | Fractal Design 650W | Kingston 4GB 800MHz DDR2 | Samsung SyncMaster P2450H | Apple iPhone 3GS 16GB | Sony PlayStation 3 Slim 250GB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av REALIN
Det ÄR ett helt annat spel.

Ja du. Båda heter Call of duty, det är first person shooter och det utspelar sig i andra världskriget. Så ett helt annat spel vet ja inte om ja tycker att det är, iaf inte en annan typ av spel. Men det går ju ändå inte att jämföra dom spelen (dåligt av mig) men jag tycker väl snarare att det är synd att dom är så olika.

Permalänk
Medlem

Kör CoD 4 och tagga inför Modern Warfare 2 som kommer 2010! (försenat såklart:D)

Permalänk

cod var från början ww2 och så skare va!

nej seriöst men, har lirat båda och det är riktigt grymma spel, jag är lite av en ww2 fantast så för mig är cod waw mycket roligare men det är ju en smaksak,

jag skulle dock ta 4an om jag var du, bara för att det är ett så sjukt bra spel!

DOCK måste det tilläggas att spelen är väldigt korta, lirade ut cod waw på en dag och 4an tog lite längre tid, men sjukt prisvärda!

Visa signatur

"- rostat bröd är rostat bröd. Det är inte därför jag köpte brödrosten." - Quenya

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av one4ty
Har spelat Cod2 i flera år och det har alltid legat varmt om hjärtat hos mig. Gillar det skarpt.
Men tänkte förnya mig lite o köpte Cod5 för några dagar sen. Men blev lite besviken tyvärr :/... tycker det känns som ett helt annat spel. Visst det skiljer flera år mellan spelen men vart har känslan och precisionen tagit vägen i Cod5? :S
Själv tycker jag banorna är lite väl stora och för mycket saker, och som tidigare nämnts så låter ju vapnena knappt nått -.-

Som REALIN säger, det är ett helt annat spel. Det som gör att det är helt anorlunda är att det är utvecklat av Treyarch och inte Infinity Ward. CoD 2 och CoD 4 är gjorda av Infinity Ward, medans 3 och 5 är av Treyarch. (Dem två företagen får utveckla vartannat spel.).

Jag tycker att CoD 4 och CoD 2 är dem bästa i serien, dvs. dom som är gjorda av Infinity Ward. CoD 6 aka. Modern Warfare 2 kommer ju snart, och det utvecklas av Infinity Ward, ser mkt fram emot det därför

Permalänk
Medlem

CoD4 helt klart! Mesigare vapen än dom man hittar i WaW finns inte.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers
PC: Ryzen 9 5900X | RTX 4080 Super 16GB | G.Skill Trident Z Neo 64GB 3600MHz CL16 | 12TB NVMe SSD - 4TB SATA SSD = total 16TB SSD + Seagate IronWolf 10TB internal HDD | Synology DS920+ w/20GB RAM SHR 48TB
Skärmar: ASUS PG32UCDM 32" 4K OLED 240Hz, Acer Predator XB323UGX 32" 1440p 270Hz
Foto:
Canon 80D & 60D + Canon 17-55/2.8 IS, Canon 10-22, Canon 70-200/2.8L IS II, Canon 100/2.8L IS Macro