lite info om 4870x2 / 4870x2 crossfirer moderkort Asus P6T deluxe V2, och artic cooling accelero xtreme 4870x2. mitt råd tänk inte mer på denna config, är precis klar med min och önskar jag valt att kyla med vatten block,när grafikkorten är installerade är det inte länger möjligt att använda pci platserna pci express x4 platsen är möjlig att använda men kortet som installeras där får det varmt och gott i mitt fall sitter där ett ljudkort ,efter 30 minuter kan man knapp hålla kvar fingret på täckplåten,4870 slaven värmer main kortet jag använder ett supertunt liggunderlag mellan korten för att hålla ner värme transfern mellan korten,utan liggunderlaget är main kortets idel temp 71c med 50c.om någon tänker test denna uppsättning kolla noga att reset / start / hdled kablar inte ligger mot änd fläkten på slavkortet,mitt asus kort kom med en snabbplint för dom kablarna används den kommer inte slavkortets änd fläkt att rotera,mainkortet änd fläkt har samma problem bara denna gång tar fläkten i sata kablarna. slutsats artic cooling accelero xtreme 4870x2 som kyllösning för singel kort är den kanon tyst och kall. dubbelmackor i crossfirer glöm det köp vatten block, har bara ett litet råd till om ni tänker använda dom här kylarna för dubblelmackor kolla om ni kan installera PSUn så långt från grafikkorten de går. ( min ligger löst orka inte dra om all kablar och flytta den skulle den vara fast skruvad går slav grafikkortet inte att installera, min burk är HAF 932 lagd på sidan. sorry för lång första post
Corsair 7000D Airflow > 2x Alphacool NexXxus 420mm Rads > EK Quantum Kinetic TBE 300 >
AMD 5900X > Aorus X570 Master > G.Skill 32gb @ 3733mhz CL14 > 5080FE
Skärmar: > Acer 31,5" 2160p@144hz > 27" 1440p@60hz
Garaget.org > Ford Focus ST mk3 Stage 2