Gratis antivirus från Microsoft

Permalänk

Jag kör vista 64 SWE och det fungerar för mig i alla fall.
Har svensk 32-bitars XP på bärbara men där fick jag problem med nedladdningen.
Löste sig dock genom att jag drog hem det med en annan dator och själva installationen fungerade bra även på bärbara datorn.
Tankningsproblemet berodde säkerligen på att det var en dell-installerad dator.

Visa signatur

/ SvSm
- Datorer ska synas men inte höras.
AMD Barton 2600+, 1024 DDRAM 400 @ 333, ASUS A7V880, Radeon 9800 Pro, Eizo FlexScan L557.

Permalänk
Medlem

Någon mer än mig som har problemet "You appear to be in a country or region where Microsoft Security Essentials is not available. Thank you for your interest in Microsoft Security Essentials. " Isf, vet nån hur man fixar ?

Permalänk

Ja.
Läs posten ovanför din.
Detta kräver dock en andra dator men i värsta fall kan någon säkert maila dig rätt version av installern.

Visa signatur

/ SvSm
- Datorer ska synas men inte höras.
AMD Barton 2600+, 1024 DDRAM 400 @ 333, ASUS A7V880, Radeon 9800 Pro, Eizo FlexScan L557.

Permalänk
Medlem

Not available in your country or region
You appear to be in a country or region where Microsoft Security Essentials is not available. Thank you for your interest in Microsoft Security Essentials.

Starkt jobbat MS, NOT!

Visa signatur

| Intel i9 10900K | Noctua NH-U14S | ASUS ROG Maximus Hero XII |
| EVGA NEX750B 750W | Kingston HyperX 32GB DDR4 @3200Mhz |
| Fractal Design R4 | ZOTAC RTX 3080 Trinity OC |

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SIR_HanZen
Not available in your country or region
You appear to be in a country or region where Microsoft Security Essentials is not available. Thank you for your interest in Microsoft Security Essentials.

Hm, jag fattar inte heller varför det felmeddelandet dyker upp nu, men inte första gången jag felfritt laddade ner programmet.

Permalänk
Medlem

fick upp medelandet att de inte gick sökte lite på google och hitta detta

fungerar hur bra som helst för vista 64 och windows 7 64bit

http://www.filehippo.com/download_security_essentials_vista_6...

mvh E

Visa signatur

8700k @5.2ghz

Permalänk

Lysande research EddAa!

För oss som inte kör 64-bitarsversionerna av MS operativsystem så finns MSE att ladda ned utan problem på samma site:

http://www.filehippo.com/search?q=Microsoft+security+essentia...

Ladda hem, prova ett tag, prova ett tag till, kritisera, utvärdera, besluta ifall MSE är något att ha!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Captain kid
Lysande research EddAa!

För oss som inte kör 64-bitarsversionerna av MS operativsystem så finns MSE att ladda ned utan problem på samma site:

http://www.filehippo.com/search?q=Microsoft+security+essentia...

Ladda hem, prova ett tag, prova ett tag till, kritisera, utvärdera, besluta ifall MSE är något att ha!

glad att få hjälpa till

Visa signatur

8700k @5.2ghz

Permalänk
Medlem

Jag har redan NOD32 ver.4 till Win7. Värt att byta?

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mocka
Jag har redan NOD32 ver.4 till Win7. Värt att byta?

har du nu redan betalt för en av marknadens bästa antivirus program så är det väl klart att det inte är lönt att byta.

Visa signatur

| Errare humanum est |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av heande
har du nu redan betalt för en av marknadens bästa antivirus program så är det väl klart att det inte är lönt att byta.

Man vet aldrig Men nu vet jag

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem

Vad nu? Har ett stort multinationellt mjukvaruföretag infört en ny dum regionsbegränsning eller är det bara jag som inte kommer in på security essentials-sidan?

EDIT: Skumt, funkar med Firefox men inte internet explorer. IE kanske inte har stöd för MS egna sidor, vad vet jag...

Visa signatur

Desktop - Intel i7 6700K | Asus Z170-A | 32 GB Corsair DDR4 | RX 6700 XT w/ Arch Linux
Laptop - Thinkpad X1 Carbon Gen. 4 w/ Arch Linux
NAS - Ryzen Pro 3400G @ 35W | 64GB ECC | 32 TB HDD w/ TrueNAS Core

Permalänk
Medlem

En sak som MSE verkligen borde fixa är hur de hanterar uppdateringar och loggen efter det. Nu läggs det en post i windows update loggen varje gång deras MSE uppdaterar definitionerna. Fullständigt idiotiskt att fylla den loggen med MSE definitionsuppdateringar.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zpiritual
Vad nu? Har ett stort multinationellt mjukvaruföretag infört en ny dum regionsbegränsning eller är det bara jag som inte kommer in på security essentials-sidan?

EDIT: Skumt, funkar med Firefox men inte internet explorer. IE kanske inte har stöd för MS egna sidor, vad vet jag...

Ändra språket till engelska i IE så funkar det

Visa signatur

"Med datorer kan man lösa problem
man inte hade tidigare" anonym

Permalänk
Medlem
Skrivet av Buio:

En sak som MSE verkligen borde fixa är hur de hanterar uppdateringar och loggen efter det. Nu läggs det en post i windows update loggen varje gång deras MSE uppdaterar definitionerna. Fullständigt idiotiskt att fylla den loggen med MSE definitionsuppdateringar.

Såg det också nu. :S

Visa signatur

En laptop atm för lättare spel/arbete/surfande

Permalänk

Jag installerade precis MSE eftersom folk verkar snacka om att det är "Lightweight", men för mig tar processen MsMpEng.exe 82 980K minne av mig konstant.

NOD32 tog "bara" 40Mb.

Konsigt att den drar så mycket.

Visa signatur

Snabbare än Bolt på Jolt ⚡

Permalänk
Medlem
Skrivet av Den Maskerade Daskaren:

Jag installerade precis MSE eftersom folk verkar snacka om att det är "Lightweight", men för mig tar processen MsMpEng.exe 82 980K minne av mig konstant.

Att den är "lightweight" är något som folk har verkat fått för sig. Den är varken snabbast på scanning eller tar lite minne. Däremot är jobbar den på ett sätt som inte stör, UIt är smidigt och enkelt att använda. Den bör dock gå ner lite efter boot om du kollar några minuter senare borde den dra drygt 60MB normalt vilket är vad jag sett andra rapportera (min ligger på cirka 63000KB, men högre direkt efter boot eller när den uppdaterar).