tvingas uppgradera MSN... FYFAN!

Permalänk
Medlem

tvingas uppgradera MSN... FYFAN!

tja

kom hem nyss och skulle logga in på MSN (använder version 8.5) är nöjd med den osv, HATAR nya versionen men går inte logga in om man inte uppgraderar (har gjort det för tillfället) MEN finns det ingen möjlighet att köra 8.5 då man kan patcha det osv??

tack

Visa signatur

GAMING
G60SD OLED|NR200P|SF750|ROG STRIX B650E-I|RYZEN 7800X3D|DOMINATOR TITANIUM RGB 32GB|RTX 4090 XLR8|990 PRO 2TB|PLAYSTATION 5
MEDIA
AM6B+|OLED77S90C|HT-A9M2

Permalänk

pidgin finns alltid som ett alternativ

http://www.pidgin.im/

Fick gå över till det sen msn börjat krångla som satan på en av mina burkar efter uppdatering.

Visa signatur

Stationär: Ryzen 9 3900X | MSI B550 Tomahawk | EVGA GTX1080 SSC | Corsair Force MP600
Kamera: Sony A7 III |Zeiss 18mm 2.8 | Sigma 35mm 1.4 | Sony 85mm 1.8 | Tamron 28-75 2.8

Permalänk

Jag fick samma nu när jag skulle logga in men googlade och hittade ett sätt som funkar

http://www.computing.net/answers/windows-xp/disable-windows-l...

Kör själv med Windows Live Messenger 8.5.1302.1018

Funkade utmärkt.

Visa signatur

Spelburken: https://valid.x86.fr/q4jhbt

Livet är inte de dagar som har gått utan de dagar man minns.

Permalänk
Medlem

Jo, visst är det jobbigt att tvingas uppgradera hela tiden! Man kan ju redan skicka meddelanden, så vad fan håller dom på med? Självklart finns säkert en uppsjö nya funktioner som man bara måste ha (no pun intended), men det verkar inte vara av intresse för TS.

Jag har själv kört Pidgin i flera år och aldrig kollat tillbaka. Samma gäller för samtliga kompisar som också provat det. Du slipper uppgradera stup i kvarten och dessutom slipper du allt bloat som finns i den officiella.
http://www.pidgin.im/

Visa signatur

MB: GA-MA770-UD3 || CPU: Phenom II 940 || GFX: HD6850 1GB || RAM: Corsair PC2-8500 6GB || SSD: Corsair Force 3 || PSU: Corsair TX 650W || Ljud: Asus Xonar DX

Permalänk
Medlem

okej men tror jag använder MSN men hur som helst, ett problem, hur fan får jag skiten att hamna vid klockan när jag minimerar eller stänger den? skiten hamnar ju vid windows loggan istället, använder Windows 7.

Visa signatur

GAMING
G60SD OLED|NR200P|SF750|ROG STRIX B650E-I|RYZEN 7800X3D|DOMINATOR TITANIUM RGB 32GB|RTX 4090 XLR8|990 PRO 2TB|PLAYSTATION 5
MEDIA
AM6B+|OLED77S90C|HT-A9M2

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Markus_H84
Jag fick samma nu när jag skulle logga in men googlade och hittade ett sätt som funkar

http://www.computing.net/answers/windows-xp/disable-windows-l...

Kör själv med Windows Live Messenger 8.5.1302.1018

Funkade utmärkt.

jag provade det men funka ej, ska testa igen...

vad skrev du för värden?

Visa signatur

GAMING
G60SD OLED|NR200P|SF750|ROG STRIX B650E-I|RYZEN 7800X3D|DOMINATOR TITANIUM RGB 32GB|RTX 4090 XLR8|990 PRO 2TB|PLAYSTATION 5
MEDIA
AM6B+|OLED77S90C|HT-A9M2

Permalänk
Inaktiv

Miranda är ett bra alternativ annars: http://www.miranda-im.org

Till skillnad från Pidgin går det skicka filer snabbare än 3kb/s med.
Eller är detta fixat i Windowsversionen nu?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gilgamesh
jag provade det men funka ej, ska testa igen...

vad skrev du för värden?

Jag provade först: 14.0.8089.726 de funkade men kör med: 15.0.0000.000 om dom skulle börja blockera den versionen.

Gillar verkligen inte 9.0 versionerna alls.

Visa signatur

Spelburken: https://valid.x86.fr/q4jhbt

Livet är inte de dagar som har gått utan de dagar man minns.

Permalänk
Medlem

Lite nyfiken, varför hatar du egentligen den senaste versionen? För modern? För... snygg?

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta till ditt svar.
airikr.me. Andra projekt: Keizai, Koroth & Serenum.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Markus_H84
Jag fick samma nu när jag skulle logga in men googlade och hittade ett sätt som funkar

http://www.computing.net/answers/windows-xp/disable-windows-l...

Kör själv med Windows Live Messenger 8.5.1302.1018

Funkade utmärkt.

Tackar tackar, fungerar utan problem

Permalänk
Medlem

dels för mycket skit osv, sen all reklam o skit som inte går att få pga att de inte finns nån patch till 9.0... vill ha det cleant o enkelt.

Visa signatur

GAMING
G60SD OLED|NR200P|SF750|ROG STRIX B650E-I|RYZEN 7800X3D|DOMINATOR TITANIUM RGB 32GB|RTX 4090 XLR8|990 PRO 2TB|PLAYSTATION 5
MEDIA
AM6B+|OLED77S90C|HT-A9M2

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av edgren
Lite nyfiken, varför hatar du egentligen den senaste versionen? För modern? För... snygg?

De är flera saker. Gillar inte att man kan vara inloggad på flera ställen samtidigt. Gillar inte utseendet på den i heller.

Kör visserligen Windows 7 med 8.5 versionen.

Visa signatur

Spelburken: https://valid.x86.fr/q4jhbt

Livet är inte de dagar som har gått utan de dagar man minns.

Permalänk
Medlem

JAA! funkar nu TACK

Visa signatur

GAMING
G60SD OLED|NR200P|SF750|ROG STRIX B650E-I|RYZEN 7800X3D|DOMINATOR TITANIUM RGB 32GB|RTX 4090 XLR8|990 PRO 2TB|PLAYSTATION 5
MEDIA
AM6B+|OLED77S90C|HT-A9M2

Permalänk
Medlem

Det vart ett jäkla bök med min mors dator som inte hade senaste servicepacket till XP. Hon är ju lika datorvänlig som en skål med vatten, så jag fick ju såklart rycka in när MSN skulle uppdateras häromdan.
Tycker det är skamligt för det finns faktiskt folk som inte har en blekaste aning om vad man ska göra och aldeles för många, tro det eller ej, är för rädda för att fråga om hjälp.

Permalänk
Medlem

Gamla versionen var helt klart bättre. kör med nya och 5.1 bara för funktionen fjärrhjälp som är den bästa funktionen i MSN.
plus att jag hatar alla smiles och text funktioner som gör vanlig text till rebusar I hate that.

Visa signatur

Asus X99-A i7-5820K GTX1060 men är typ P3 800MHz 256mb RAM 2xV2 12mb and Geforce3 Ti200 40Gb plus, Atari, Amiga, NES, SNES, SEGA and all the fun that make a retro geek happy :-)

Permalänk
Medlem

Det är mer en vanesak tyvärr tyckte precis samma sak när jag installera Windows 7, installera 8.5 och körde A-patch men det krasha konstant.

Fick bli det nya samt en A-patch på det, funkar riktigt bra. Tar någon dagar att vänja sig dock, gillar det mer och mer. En skön sak är att när man öppnar epost öppnar den direkt med Firefox t.ex om du har det.

Visa signatur

7800X3D - 4090 FE

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av anders.149
Miranda är ett bra alternativ annars: http://www.miranda-im.org

Till skillnad från Pidgin går det skicka filer snabbare än 3kb/s med.
Eller är detta fixat i Windowsversionen nu?

Nope, som tur är skickar jag inte filer genom MSN så spelar ingen roll för mig.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gilgamesh
dels för mycket skit osv, sen all reklam o skit som inte går att få pga att de inte finns nån patch till 9.0... vill ha det cleant o enkelt.

Jag har allra senaste MSN och den är väldigt stilren o fin, tack vare A-Patch och MSN Plus. Ingen reklam alls, inga jobbiga popups hela tiden, 100% customized, väldigt säker kryptering på konversations-loggarna, med mera.

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta till ditt svar.
airikr.me. Andra projekt: Keizai, Koroth & Serenum.

Permalänk
Medlem

Kapar tråden lite:

Har nu stött på samma problem som jag fick förra gången jag dummade mig och testade senaste Messenger.

Det blir helt fuckad kort och gott.

Öppnar jag ett MSN så får jag två flikar, stänger jag en av dem så stängs båda ner. Kör jag multiMSN, dvs med två inlogg så får jag fyra flikar och samma sak där.

Det är det som stör mig mest.

Hade samma problem sist och det var ett HELVETE att bli av med skiten så att jag kunde köra med en äldre version av MSN. Provade digsby, miranda o allt vad de heter men de föll mig inte riktigt i smaken...

Hur får man bort alla de flikar som skapas varje gång, eller är det meningen att det ska vara så?

Alt.
Hur får jag bort skiten så jag kan köra en ominstallation av den senaste versionen?

Edit:

Sådär ser det ut. Går inte att få bort flikarna utan att stänga programmet.

Kör med W7 och provat att avinstallera med Revo uninstaller etc, men ändå så är det på samma sätt varje gång.

EDIT:

Lösningen till mitt, banala, problem, som jag trodde berodde på en bugg visade sig vara väldigt enkelt att fixa. Välj att köra WLM i kompabilitetsläge för Vista så fixar det sig och den lägger sig som ett ikon i systemfältet.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av edgren
Jag har allra senaste MSN och den är väldigt stilren o fin, tack vare A-Patch och MSN Plus. Ingen reklam alls, inga jobbiga popups hela tiden, 100% customized, väldigt säker kryptering på konversations-loggarna, med mera.

Tack för att du nämnde MSN Plus! 9.0 ser bättre ut nu.

Dock så tror jag inte att A-Patch fungerar när man använder MSN Plus? För min reklam försvinner inte så länge jag inte aktiverar original temat.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RedRiderSWE
pidgin finns alltid som ett alternativ

http://www.pidgin.im/

Fick gå över till det sen msn börjat krångla som satan på en av mina burkar efter uppdatering.

För mig fungerar Pidgin helt klockrent, är så mycket skönare och renare än msn messenger. Blev så skönt när man kom på att detta alternativ fanns!

Permalänk

Pidgin är kanon, speciellt när man har en kompisar som vägrar lämna msn för fina icq

Permalänk
Medlem

jag ställde in msn 8.5 att köra i kompatibilitetsläge för win 2000.

Visa signatur

Desktop|Intel i5 12600|Asus Prime B760 Plus|Nvidia RTX 3070|Corsair DDR5 2x16GB|1TB M.2/1TB SSD
Mouse|Sensei Ten|Keyboard|Xtrfy K4|Monitor|Asus PG279QM|Asus PG279QZ
Laptop|HP ProBook 4320s I3|525GB SSD|4GB DDR3|NAS|Synology 412+ 30TB
Phone|iPhone 13 128GB|Tab|Mi Pad 4 64GB|HTPC|Google TV|Server|Intel Nuc

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bärplockaren
jag ställde in msn 8.5 att köra i kompatibilitetsläge för win 2000.

Tack för tipset. Funkar perfekt.

Visa signatur

Intel i7 2700k | Asus P8Z77-V PRO | Noctua NH-D14 | Gigabyte GTX 670 | Corsair 8GB LP | Samsung 830 128GB | Define R3 | Corsair HX 650W
Thinkpad X41 | Thinkpad X200 - RIP | Thinkpad X220 | Thinkpad T480s | Fri frakt - Inet.se | Dagens fynd

Permalänk
Medlem

Msn 8.5 BETA funkar utan att uppdatera.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bärplockaren
jag ställde in msn 8.5 att köra i kompatibilitetsläge för win 2000.

Tackar!! Funkar utmärkt

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av edgren
För modern? För... snygg?

Den är inte för snygg. Faktum är att man blir mäkta förvånad över hur designen kunde skena iväg åt det håll det gick, när det är år 2009. Har aldrig sett maken till ett så osmakligt gränssnitt med bloatware-tendenser förut. Nä, man blev ju aningen besviken när 8.5 var så mycket snyggare, och mer funktionellt. Sen att man dessutom blev tvingad att "uppgradera".

Varför måste man byta till ett plottrigare gränssnitt när jag redan kan skicka textmeddelanden och skicka/ta emot filer?

Visa signatur

📟 AMD Ryzen 9 7900X | Asus ROG STRIX X670E-A | 32 GiB Corsair Vengeance DDR5 | Noctua NH-D15 | GeForce RTX 3060 Ti | Samsung SSD 980 Pro 1 TB + 2 TB WD Black 7200 RPM | LG 27" UltraGear 27GP850 | Fractal Design Define R4 | Corsair RM1000x | Varmilo VEA88 Moonlight V2 (Cherry MX Brown) | Mionix Naos Pro

🎧 Sennheiser HD 650 | Topping E30 II DAC | Topping L30 II AMP | 🎤 Shure SM58 | MXL 770 | MOTU M4

Permalänk
Medlem

kör på t.ex. miranda, pidgin eller qnext istället, mycket bättre än wlm.

Permalänk
Hedersmedlem

Vilka bakåtsträvare det fanns i den här tråden då..
Säkert samma typ av folk som fortfarande sitter på Internet Explorer 6 också, med resonemanget "Men jag kan ju redan se webbsidor, varför ska jag uppdatera för?"

Klart att utvecklarna vill att man ska köra deras nyare grejer, inga konstigheter med det. Och jag har då hittills inte hittat nåt jag ogillar med nya Messenger, förutom möjligtvis att man inte kan skicka bilder lika enkelt längre, förr kunde man dra dom till skrivfältet men gör man det nu så "delar" man dom istället.
Det är faktist den enda saken jag ogilar med nya messenger, att dela filer och mappar, men man kan ju fortfarande skicka dom ändå så jag är nöjd för det.

Visa signatur

CPU: Intel i5-4670K MB: Asus Maximus VI Gene RAM: Patriot Viper3 16GB 2133MHz CL11 GPU: Zotac GeForce GTX 780 PSU: Corsair AX860 Chassi: Silverstone Temjin TJ08-E Kylning: Corsair H80i Lagring: 1x Samsung 840 Pro 256GB, 2x Seagate Barracuda 3TB (döda efter 3,5 år), 1x Seagate Firecuda 2TB, 1x Seagate Barracuda 2TB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Phukkitt
Vilka bakåtsträvare det fanns i den här tråden då..
Säkert samma typ av folk som fortfarande sitter på Internet Explorer 6 också, med resonemanget "Men jag kan ju redan se webbsidor, varför ska jag uppdatera för?"

Klart att utvecklarna vill att man ska köra deras nyare grejer, inga konstigheter med det. Och jag har då hittills inte hittat nåt jag ogillar med nya Messenger, förutom möjligtvis att man inte kan skicka bilder lika enkelt längre, förr kunde man dra dom till skrivfältet men gör man det nu så "delar" man dom istället.
Det är faktist den enda saken jag ogilar med nya messenger, att dela filer och mappar, men man kan ju fortfarande skicka dom ändå så jag är nöjd för det.

Ladda ner apatch.org som finns till senaste versionen, då kan du inaktivera fotodelningen så skickar du bilderna direkt. Du kan även ta bort reklamen. JA! Det funkar trots allt, vad än bakåtsträvarna i denna tråd påstår.

Tyvärr har jag gått över till Mac och det enda programmet jag saknar är just Windows Live Messenger, men kör med Adium istället som är nästan lika bra men långt ifrån lika mysigt att använda som originalet (Helst skulle jag vilja att alla gick över till irc, men det är väl för avancerat...)