Permalänk
Medlem

Problem med ventrilo

Mitt ventrilo har fungerat utan några som helst problem tills igår då jag bytade Anti-Virus program. Jag testade de flesta inställningarna i Norman Security för att hitta vad det var som blockerade, efter ett tag gav jag upp och avinstallerade och installerade in Norton igen. Problemet kvarstod.

Finns det någon som har något tips?

Jag kör 64bitars Windows7 Ultimate.

Så här ser det ut, den hittar inte servern utan söker tills man ger upp.

Permalänk
Medlem

Testa att installera om ventrilo först, kanske bara något som blivit galet.

Om det inte funkar så kanske det är så att servern bara är nere för tillfället?

Permalänk
Medlem

Ska testa att installera om, fattar inte att jag inte tänkte på det xD
Och mina kompisar var inne på servern när jag försökte komma in så är säker på att problemet är mitt

Permalänk
Medlem

Är inte säker på om detta funkar, hittades via google men du kan ju alltid testa.

1. go to start menu and go into my computer
2. then go into local disk
3. after that go into documents and settings
4. Then go to the user that has vent installed
5. go into Application Data
6. there you will find a list of your programs, go down to Vent and delete the whole flippin folder
7. then go and open vent it should ask u the tutorial question and it should allow u to join servers again! yay!

källa: http://www.ventrilo.com/forums/showthread.php?t=33821

En annan som skriver

Citat:

I have found a way to Fix, all you need to do is make a new Page, for you Server Info, Fix all buggs that happend Just click on your Server tab, Then New, enter diff name for the server then your last, then renter the same info, BAM! there ya go peeps, sorry took so long, to get info, Guildy helped me out,

Permalänk
Medlem

Ominstallation funkade tyvärr ej, samma problem

Permalänk
Medlem

Verkar som att ventrilo sparar alla inställningar i den här mappen så du kan ju testa med att ta bort den, dock förlorar du alla inställningar du gjort. (Glöm inte att ta på Visa dolda filer&mappar)

XP genväg
C:\Documents and Settings\ANVÄNDARE\Application Data\Ventrilo

Tyvärr så är jag inte helt säker på genvägen till App. Data i W7 men den borde du hitta lätt.