SweClockers 5.0 på väg

Permalänk
Medlem

Ser bra ut!

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Hedersmedlem

Ska bli kul att se vad ni gör med sidan, jag litar på att det kommer bli betydligt bättre!

Permalänk
Medlem

Trevligt! Ser inga direkt svagheter i den nuvarande, men tror inte detta blir sämre. Alltid kul med en injektion botox på en sida för att fräscha upp lite Behövs beta-testare ställer jag gärna upp

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers
PC: Ryzen 9 5900X | RTX 3080 12GB | G.Skill Trident Z Neo 64GB 3600MHz CL16 | 12TB NVMe SSD - 5TB SATA SSD = total 17TB SSD | Synology DS920+ w/20GB RAM SHR 48TB | Seagate IronWolf 10TB HDD intern HDD
Skärmar: Acer Predator XB323UGX 32" 270Hz 1440p, Asus PG349Q 34" 120Hz 1440p UW, Asus PG279Q 27"
Foto
: Canon 80D & 60D + Canon 17-55/2.8 IS, Canon 10-22, Canon 70-200/2.8L IS II, Canon 100/2.8L IS Macro

Permalänk

Andreas D, jag skulle vilja be om en sak till nya versionen eller eventuellt till någon "patch" senare. Problemet är att när jag går in på min ipod touch genom wi-fi på sweclockers.com så håller bilden på och hoppar hela tiden. Anledningen är att den där texten som rullar:
15:24 DHW09: Blablabla
Den skapar problem. Varje gång den uppdateras så hoppar bilden upp till texten och sedan ned igen till stället man var och skrev på (dvs stället man skriver när man gör ett nytt inlägg i en tråd). Det skulle vara helt ok om man kunde skriva samtidigt men om man skriver när bilden hoppar upp (kanske i 0,4sek) så fastnar bilden där och texten blir helt åt hillvitti.

Du kanske inte förstår exakt vad som händer, men varje gång texten byts ut så flippar alltihop vilket gör att det är nästan omöjligt att skriva här genom en ipod touch, speciellt när man är lite ovan (som jag).

Det skulle underlätta om man kunde ställa in i inställningar för sin inloggning att det inte ska finnas någon text eller bara någon checkruta där man kan stänga av texten.

Annars gillar jag den nya designen starkt, bra jobbat!
/Nils B

Permalänk
Geeks
SweClockers
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nilsie
Andreas D, jag skulle vilja be om en sak till nya versionen eller eventuellt till någon "patch" senare. Problemet är att när jag går in på min ipod touch genom wi-fi på sweclockers.com så håller bilden på och hoppar hela tiden. Anledningen är att den där texten som rullar:
15:24 DHW09: Blablabla
Den skapar problem. Varje gång den uppdateras så hoppar bilden upp till texten och sedan ned igen till stället man var och skrev på (dvs stället man skriver när man gör ett nytt inlägg i en tråd). Det skulle vara helt ok om man kunde skriva samtidigt men om man skriver när bilden hoppar upp (kanske i 0,4sek) så fastnar bilden där och texten blir helt åt hillvitti.

Du kanske inte förstår exakt vad som händer, men varje gång texten byts ut så flippar alltihop vilket gör att det är nästan omöjligt att skriva här genom en ipod touch, speciellt när man är lite ovan (som jag).

Det skulle underlätta om man kunde ställa in i inställningar för sin inloggning att det inte ska finnas någon text eller bara någon checkruta där man kan stänga av texten.

Annars gillar jag den nya designen starkt, bra jobbat!
/Nils B

Jepp, det är "tickern" som spökar och det ska vi fixa.

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify)
» Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015

Permalänk
Medlem

Ser nice ut! Skulle vilja se en liten lista med dom ~10 "senaste nytt" istället för den lilla remsan under loggan. har alltid stört mig på att dom byts efter 1 sec :). Och sen hoppas jag verkligen att alla dom gamla trådarna i forumet hänger med i den nya versionen. Dom är guld värda.

Visa signatur

ninoscript :: Intel i9 9900k @ 5 ghz | Kingston HyperX 3200 mhz 32 gb | Gigabyte 2080Ti RTX Windforce OC | EVGA SuperNOVA G3 1000w | Samsung EVO 970 250 GB nvme m.2 | Samsung EVO plus 1 TB nvme m.2 | Asus z390-f Gaming | Fractal Design r6 blackout windowed | Creative Soundblaster AE-5 gaming | Philips Fidelio x2 + boom mic | Qpad CT large | Corsair Ironclaw RGB | Corsair strafe RGB

Permalänk
Geeks
SweClockers
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nino
Ser nice ut! Skulle vilja se en liten lista med dom ~10 "senaste nytt" istället för den lilla remsan under loggan. har alltid stört mig på att dom byts efter 1 sec :). Och sen hoppas jag verkligen att alla dom gamla trådarna i forumet hänger med i den nya versionen. Dom är guld värda.

Självklart kommer databasen föras över till nästa version.

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify)
» Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015

Permalänk
Medlem

3 år! Bra jobbat! Jag ser fram emot nästa version!

Btw, jag skulle önska en funktion där man ser vilka senaste trådar man har skrivit i! och typ hur många inlägg som har gjorts efter senaste besök i tråden osv...

Ett pinsamt exempel, men enda sidan jag kommer på just nu: www.fragbite.com ; http://data.fuskbugg.se/skalman01/--------------fb.jpg

Visa signatur

Corsair 8GB / 80 GB Intel SSD + 2TB WD Lagring
AMD Phenom2 X4 940 3.0Ghz / ATI Radeon 5850 XFX

Permalänk
Legendarisk

NeuX: Det finns en flik för det i det nya forumet.

Visa signatur

Abstractions all the way down.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ala_95
Vore trevligt om ni kunda fixa mailsystemet.
6 mail i inkorgen om den här tråden mellan 17:14 och 17:26 trots att jag inte ens har läst den här tråden efter att jag skrev mitt inlägg. Händer så ofta för mig.

Jag har haft samma problem, nu har jag avmarkerat all övervakning p.g.a. det, så du är inte ensam.

Avslutar med att inviga tomtesmiliserna, dem är så söta!

m.v.h.

Visa signatur

[ Antec P182 ][ Asus M3A79-T Deluxe ][ AMD Phenom II 955 @ 3.2 Ghz ][ Zerotherm Nirvana 120 ][ Corsair Dominator PC8500 2x2 Gb @ 1066 Mhz 5-5-5-15-14 2T Unganged ]
[ Sapphire HD4870X2 ][ X-fi Xtreme Gamer ][ WD Caviar AAKS 640 Gb ][ Corsair TX650 W ][ Samsung T200 ][Windows 7 Ultimate x64 RC]

Permalänk

Kommer det bli nyregistrering eller kommer användarkontona flyttas över?

Visa signatur

««« »»»

Permalänk
Geeks
SweClockers
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jonte[YoT]
Kommer det bli nyregistrering eller kommer användarkontona flyttas över?

Allt flyttas över.

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify)
» Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015

Permalänk

Asnajs!

förändring är alltid välkommet, så länge det är positivt!

Visa signatur

"- rostat bröd är rostat bröd. Det är inte därför jag köpte brödrosten." - Quenya

Permalänk

Looking good

Permalänk
Medlem

trevligt, skulle faktiskt varit roligare att få detta som en julklapp. Men det kommer ju alltid en version 6

Visa signatur

pff

Permalänk
Medlem

Najs, alltid roligt med uppdateringar ! Ser snyggt och enkelt ut.
Bra att ni ska fixa det som Nilsie skrev om också, störande när man ska skriva ett inlägg i sin iPod Touch

Permalänk
Medlem

Super fint! Nyfiken på färgerna nu

Kan man få en kommentar på den nya "Testcenter" fliken och "redaktionen tipsar" spalten?

Tänkte också på den lilla kommentarräknaren på ingresserna, de känns lite för stora och skapar lite för mycket bloggkänsla enligt mig. Notis och privatannons boxarna ser lite ut som två svarta hål också. Kanske bara för det är svartvitt

Lycka till!

Visa signatur

Intel i7 930 ► GTX460 SLI ► Evga x58 Mini ► Corsair Dominator 1600mz 6GB ► Intel X25-M G2 80GB ► WD 1TB x3 ► Antec P180 Mini ► Noctua NH-U12P | Asus UL30JT | Twitter/Kidrow

Permalänk

Kan inte vänta!

Visa signatur

Intel Core 2 Q6600 G0 2.4Ghz@3,6Ghz | Tuniq Tower 120 |Gigabyte GA-P35-DQ6 | 4x1gb Corsair XMS2-6400 CL4
| XFX GTX260+ 896MB | Antec Three Hundred | Corsair HX520 | Intel 510 120GB | Samsung Spinpoint F1 750GB | Samsung Spinpoint F3 1TB | Windows 7 Pro x64

Permalänk
Geeks
SweClockers
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kidrobot
Super fint! Nyfiken på färgerna nu

Kan man få en kommentar på den nya "Testcenter" fliken och "redaktionen tipsar" spalten?

Tänkte också på den lilla kommentarräknaren på ingresserna, de känns lite för stora och skapar lite för mycket bloggkänsla enligt mig. Notis och privatannons boxarna ser lite ut som två svarta hål också. Kanske bara för det är svartvitt

Lycka till!

Vi kommer avslöja fler detaljer när CSS'er och liknande är spikade. Nu är sajten under utveckling och saker och ting kan förändas. Håll ut ett tag till.

Ser det för övrigt som ett mycket positivt tecken att vi faktiskt tänkt på det mesta som nämnts i denna tråd. Jag övertygad om att detta blir ett mycket lyckat projekt.

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify)
» Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015

Permalänk
Medlem

Hoppas de fixat så man kan söka i aktuell tråd istället för att behöva söka igenom en hel forumdel.

Visa signatur

< :: Intel i9 9900ks@5.0Ghz/Ring@4.5Ghz | 32Gb DDR4@3600Mhz | Geforce RTX 4070 :: >

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Andreas D
Jag övertygad om att detta blir ett mycket lyckat projekt.

Jag med!

GLHF!

Visa signatur

» AMD Ryzen 5 2600X » 16 Gb DDR4 » ASUS GTX 1060 6 Gb OC » 1 Tb M.2 PCIe NVME

Vänligen citera om du pratar med mig

Permalänk
Legendarisk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av shelter
Hoppas de fixat så man kan söka i aktuell tråd istället för att behöva söka igenom en hel forumdel.

Ja, det har vi.

Visa signatur

Abstractions all the way down.

Permalänk
Medlem

Skulle vara kul med lite olika användarklasser också. Har man varit reggad X antal år blir man "befodrad" eller vad man ska säga. Kanske lite fjantigt, men ack så uppskattat på forum världen över

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers
PC: Ryzen 9 5900X | RTX 3080 12GB | G.Skill Trident Z Neo 64GB 3600MHz CL16 | 12TB NVMe SSD - 5TB SATA SSD = total 17TB SSD | Synology DS920+ w/20GB RAM SHR 48TB | Seagate IronWolf 10TB HDD intern HDD
Skärmar: Acer Predator XB323UGX 32" 270Hz 1440p, Asus PG349Q 34" 120Hz 1440p UW, Asus PG279Q 27"
Foto
: Canon 80D & 60D + Canon 17-55/2.8 IS, Canon 10-22, Canon 70-200/2.8L IS II, Canon 100/2.8L IS Macro

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gandalf_^
När kommer det blåa tillbaks?

Saknar oxå den blå tiden

Annars ser det bra ut.

Visa signatur

AMD Ryzen 5 5600x
32gb ram
Asus Rog Strix B550-e gaming
Asus Rog Strix RTX 2070 oc

Permalänk

Vad nice

Kommer det komma så man ser om någon "svarar" tillbaka på ens svar osv i forumen?

Visa signatur

Dator: Gigabyte GTX 275 | Intel Q9400 | 4 GB RAM | Lian Li Pc-7F | Corsair 650W | 500Gb Hdd
Ljud: Cerwin-Vega A123 | Cerwin-Vega XLS-12S

Permalänk
Medlem

Härligt. Forumet ser jag mest fram emot, det kunde ju verkligen behöva uppdateras lite.

Visa signatur

Spara på minnen, inte saker.

Permalänk

jag tycker d kommer mindre å mindre nyheter

Visa signatur

ÐeviL

Permalänk
Medlem

Nu blev man nyfiken ju... tänkte på det häromdagen att ni haft ungefär samma design länge nu.

Ser fram emot 5.0

Visa signatur

Ryzen 9 5900X, Asus TUF X570-PLUS, XFX 6950XT, 48GB G.Skill 3600Mhz, Corsair HX650, Samsung 840 EVO 250Gb, Kingston A2000 M.2 500GB, 1+2 Tb HDD, MSI Optix MPG321UR-QD

Permalänk
Medlem

Längtar !! fin julklapp

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av armind
Har jag missat 2.0, 3.0, 4.0?

Absolut, 1999 vad det "blåa eran"

Sen blev den trist, tristare och okej (överlever)

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.