Permalänk
Medlem

Så ska jag välja AMD Phonem II X4 965 eller Intel i7 920?

Permalänk
Medlem

Vilket är bäst om jag spelar mycket.

Permalänk
Medlem

Någon som vet? < bump §4> / CrAcKman

Permalänk
Medlem

Någon som vet nu då? < bump §4> / CrAcKman

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av drin
Någon som vet?

Lägg av med dina dubbel och trippelpostar om du inte vill att tråden ska bli låst och du bli bannad. Läs igenom reglerna igen!

Jag skulle inte satsa på en I7 920. Din fråga borde vara I5 750 eller AM3 965. I5 750 är något bättre stock och klockar mycket bättre så den reommenderar jag. Till I5 s1156 ska det vara dual-channel minnen, t.ex. 2x2Gb 1.65V, inte som I7 s1366 triple channel t.ex. 3x2Gb.

Permalänk
Medlem

Är i5 bra till andra saker också? För jag ska också kunna bildredigera filmredigera.

Permalänk
Medlem

Och om jag köper processor. Kommer processor fläkten med eller måste jag köpa det separat.

Permalänk
Medlem

Och om jag köper Haf 932. Kommer jag få plats med en 120mm fläkt längst ner?

Permalänk
Citat:

Och om jag köper Haf 932. Kommer jag få plats med en 120mm fläkt längst ner?

För i helvete, sluta posta nya svar hela jävla tiden!!! Använd ändra knappen elle vänta tills du fått svar på din första fråga! Med lite tur blir tråden "bara" låst och du varnad. Med lite otur blir du bannad!

Dina frågor:
1. Ja, du kan göra allt möligt med den.
2. Fläkt följer med men den är högljudd och inte något om du vill överklocka. Angånde ljudnivån spelar det mindre roll om du väljer ett Haf då de låter mycket i övrigt.
3. Ingen aning, pröva.

Permalänk
Medlem

Förlåt, jag ska köra med en fråga i taget denna gången

Permalänk
Medlem

Med lite tur så blir han bannad. Då kan han lära sig att använda sökfunktionen istället.

Visa signatur

MSI B650 GAMING PLUS WIFI | AMD Ryzen 5 7600x | 32Gb Corsair DDR5
| X Radeon RX 7800 XT Dual OC Edition 16GB GDDR6 | Samsung SH-S203B| Samsung 850 EVO 500GB SSD |2 TB HDD | Antec P182 | Corsair HX 1000i | H212 Evo | Win11

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av f@boy
Med lite tur så blir han bannad. Då kan han lära sig att använda sökfunktionen istället.

Det blir väl lite svårt om han blir bannad?

Permalänk
Medlem
Citat:

Så ska jag välja AMD Phonem II X4 965 eller Intel i7 920?

Gissa?
Får du bättre spelprestanda för billigare pris, vad väljer du?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av klk
Gissa?
Får du bättre spelprestanda för billigare pris, vad väljer du?

Han ska ju använda den till bildredigering och videoredigering också och då är en I5:a eller I7:a ett perfekt val.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av id_hunter
Han ska ju använda den till bildredigering och videoredigering också och då är en I5:a eller I7:a ett perfekt val.

"Bild" spelar ingen roll alls, operationerna som utförs tar ingen tid oavsett processor.
Man får vara VÄLDIGT krävande användare på videoredigering för att det skall vara värt och köra i7, samt tänk på att om man kör andra program samtidigt som om man konverterar så har den inte lika bra hastighet.
Program som inte är optimerade för Intel är heller inte lika snabba (gratisversioner och annat)

Permalänk
Hedersmedlem

*tråd låst*

Med följande notering.
1. Att bumpa är inte tillåtet §4.
flera inlägg efter varandra från samma person är tillåtet bara och bara om dessa inlägg tillför något av värde till tråden. Därav följande punkter nedan.
2. funktionsknappen "Ändra" gör det möjligt att ändra sina inllägg för att lägga till/ta bort text från dem, tex om man missat viss information man vill lägga till.
3. Det går att citera flera personers inlägg i samma svar. Det gör man genom att kryssa i de inlägg man vill citera och sedan trycka på citera länken brevid en av kryssrutorna. Då får man fram ett inlägg man kan skriva in sina svar för respektive citat.

Visa signatur

Samlingstråd om SSD/HDD | PC:amd ryzen 9 5900x, 64gb, nvme SSDs | Silverstone ft03 svart | Seasonic x460FL Server:Intel, 8GB, 20+TB,Ubuntu | Kamera:Canon 5d mk4 oj vad gammal länk MySpace