RAID problem asus p5gd1
Tjenare!
Jag är något av en okunnig jävel inom detta så jag skulle uppskatta er experthjälp oerhört.
Till problemet/en;
Jag har ett gammalt ihop-plock till dator som jag äntligen ska få såld. Den har krånglat i alla år med krascher och den har nästintill varit omöjlig att formatera/installera windows på.
Men nu när jag ska få den såld krävs en formatering och en nyinstallation av windows. Nackdelen är att hårddisken som är satt på master vägrar hittas av bios. Har suttit och pillat med det här hela dagen och har väl antagligen gjort mer skada än nytta på skiten.
Jag har fått med ett par raidfloppys av snubben som byggde den som jag försöker installera (F6 osv, ni vet.) På disketten ligger filerna iteraid.sys iteraid.inf och iteraid.cat + ett par filer till. Kruxet är att dom kan av en okänd anledning inte bli kopierade och den ber mig att "Retry(Enter) eller skip (ESC)"
Så jag skippar dom 3 filerna i hopp om att kunna installera dom i windows i efterhand. Men när windowsinstallationen ska göras hittas inte hårddisken.
Var ligger felet? Hårddisken, moderkortet eller raidfloppyn(som jag är 100% säker på att filerna finns på då jag dubbelkollat i en fungerande dator)
Extremt tacksam för snabba och enkla svar då jag förhoppningsvis får den såld innan jul vilket generar i julklappspengar och en förhoppningsvis nöjd flickvän.
Tack på förhand!