Logitech drar sig ur gamingmarknaden

Permalänk
Medlem

Nå, vi klarar oss nog med vad som finns idag hur som helst. När det eventuellt kommer något som ersätter tangentbord och mus, då lär vi se Logitech glöda till igen.
Det finns egentligen inte så mycket att förändra och förbättra. Vi är redan uppe i känsligheter som tillåter oss att flytta muspekaren pixel för pixel. Tangentbord gör sitt jobb och antalet specialknappar hit och dit, de övergår redan vår förmåga att hantera. LCD-displays är en god tanke, men mer avancerade sådana behövs inte. Vi är redan fullt upptagna att titta på våra större och större datorskärmar.

Möjligtvis bör fler tangentbord få nog med simultana nedslagstangenter (ingenting jag bryr mig om själv dock). Dessutom kommer de ju naturligtvis uppdateras med nästa generations USB-hubbar osv. Men det är väl ungefär vad som kan utvecklas. DVORAK/SVORAK-uppsättningar kommer kanske - bara kanske - att fasas in långsamt över en lång tidsperiod, men jag är tveksam.

Nej som sagt, när vi börjar styra våra spel och eventuellt applikationer via VR-miljöer - vilket bara är en tidsfråga, trots ifrågasatta användningsområden - då börjar loppet igen.

Visa signatur

Gammal garvad IT-tekniker med lång erfarenhet av nätverk, server och IT-säkerhet m.m.

Permalänk
Geeks
SweClockers
Citat:

Ursprungligen inskrivet av anders.149
Precis. Värre är om stödet för produkter som använder specialskrivna drivrutiner och liknande inte längre får några resurser.

Förhoppningsvis är det felaktig info då det hela låter rätt konstigt.

Vad är det för fel på Logitechs Illuminated utöver prislappen? Eller syftade du på de "riktiga" gamertangentborden i G-serien?

Jag fick ett upprört samtal från Logitechs Sverigekontor för någon timme sedan där de bestämt hävdade att G-serien ska fortsätta säljas, men vi har inte påstått någonting annat heller. Förhoppningsvis får vi en officiell bekräftelse/dementi under morgondagen.

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify) » Pappa till Moderskeppet 1–3 » SweClockers chefredaktör 2007–2015 (Team Jonas, Emil, Jacob och Ytterberg)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DivinityZ
Klart som fan dom inte tjänar när dom tar så lite betalt. Därför är dom stora i Sverige också... ni är så jävla snåla!

Har inget ur G serien, endast MOMO och X-540. Dom duger.
Men Logis grejer presterar likvärdigt eller sämre som andra, och fula produkter...
Razer däremot. Bra och snyggt... mjau. (Förutom mjukvara, men det använder jag aldrig. Hotkeys ska FAN sitta på T-bordet.)

Varför vill alla ha G25? G27 då?

Vafan snackar du för skit, Razer är dom sämsta jävla skit grejerna på marknaden! Fan Ace nivå på grejerna fast med en flashigare design!
Kom inte o säg att jag inte vet nått om Razer för jag har ägt flertalet möss.
Tangentborden har jag läst att det är massa kvalités problem med så dom har jag inte ens orkat testa. Jag köper dom flesta nya mössen för att testa.
Just nu sitter jag med en MS X8 sen en tid tillbaka men MX518 är ändå den mus som jag gillar mest genom tiderna.

"Varför vill alla ha G25?"

Det är ju typ den ända ratten på marknaden med koppling o H-låda som inte kostar 4000kr(Fanatecs Porche Rattar är de ända andra jag känner till).
Så för oss lite seriösare simulator förare så är det ett klockrent alternativ.

Permalänk
Medlem

blir o vänta tills priserna sjunker så haffar jag mig en g27 eller g25'a igen

Visa signatur

Särskrivningar & Felstavningar är min specialitet

Permalänk

G5 bästa musen

Permalänk

Lite synd men det finns mycket att välja på ändå.

Permalänk
Avstängd

Godt å lese at Logitech ikke skal lage mere skrap.

Har tidligere kasta ny Logitech mus i søpla og sitter nå med et middels godt tastatur (Logitech Illuminated), men irriterer meg over ujevn kvalitet på tastene, som bråker og lager for mye ulyd i min mening når en trykker på dem.

Permalänk
Medlem

Hoppas de slutar tillverka deras värdelösa datorhögtalare också!

Visa signatur

4690K, 16GB ram, 1,25TB SSD, Radeon 7750
100% PASSIVT

Permalänk
Medlem

Har en Logitech mx 510 och en Logitech G5.
Väldiga sköna möss.

Synd att dom drar sig ur

Visa signatur

Stationära: Ryzen 7 3700X | 32GB DDR4 3200MHz | EVGA Geforce 1070 8GB | 120GB Intel 520 SSD | 500GB Samsung 850EVO |
Server/ NAS : Phenom2 X4 965 | 6GB DDR2 RAM | Nvidia 6600LE 128MB | WD Red 3TB | Ubuntu server 16.04
HTPC: Raspberry Pi 2 | 8GB class 6 SD card | 900MHz quad core

Permalänk

trist med slutet för G25 ratten:/ den är annars jäklit fin

Visa signatur

Stationär: Ryzen 9 3900X | MSI B550 Tomahawk | EVGA GTX1080 SSC | Corsair Force MP600
Kamera: Sony A7 III |Zeiss 18mm 2.8 | Sigma 35mm 1.4 | Sony 85mm 1.8 | Tamron 28-75 2.8

Permalänk
Inaktiv

Med tanke på hur många som klagat på kvalitet på Logitechs produkter så vill jag bara nämna att min MX500 som köptes veckan efter premiären 2002 fortfarande idag används, över sju år senare. Självklart så har vissa skador uppkommit under åren (tumhållaren har gummit försvunnit något, symbolerna på musens knappar bortnötta, Logitechmärket något bortnött) men fungerar fortfarande bra. Den idag låga DPI'en är dessvärre inte lika rolig.

Hur många andra tillverkare har möss som fungerar lika bra efter sju år som vid inköpstillfället?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Andreas D
Jag fick ett upprört samtal från Logitechs Sverigekontor för någon timme sedan där de bestämt hävdade att G-serien ska fortsätta säljas, men vi har inte påstått någonting annat heller. Förhoppningsvis får vi en officiell bekräftelse/dementi under morgondagen.

Jag(/vi?) hoppas verkligen att Logitech fortsätter som innan och detta bara är något konstigt rykte (även om formuleringen i artikeln verkar hänvisa till olika källor vilket kan öka chansen/risken för att det är äkta).

Chefredaktören för Sveriges största datorrelaterade sida får skälla lite på Logitech ifall de nu tänkt ändra på lineup'en framöver.

Permalänk
Medlem

Har en G9, 510, 518, G5 samt MX1000(trådlös mus), G15, DiNovo laptoptangentbord, 3D nånting joystick, och nyligen inköpta G35:or.

Har mycket annat Logitech som inte varit i samma kvalité billigare grejer.

För mig har aldrig Logitech svikit, är grymt bitter över att dessa snygga och bra produkter går i graven.

Permalänk
Medlem

Ojdå, har en Logitechratt till PCn som fortfarande är bra fast jag köpte den för ~10 år sedan. Och tittat lite på Logitechrattar nu till PS3an som ska köpas när GT5 släpps (när det nu sker). Antar att man får kolla på andra ratttillverkare nu istället.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Blackbird_CaD_
Jag har en Logitech G5, G15, och G25.
Vafan ska jag köpa för ratt när min G25:a pajar? Blir väl G27 men efter att den har pajat också? Logitech har enligt mig i princip monopol på rattar, jag är screwed den dagen när min G27:a pajar.
Samma sak med G15.. när min G15 pajar så köper jag nog en G19, men sen då? När min G19 pajar så är jag screwed.
Möss finns det dock gott om, använder just nu en Coolermaster Sentinel.

Ehh.. har du rökt på eller?
Logitech är ju fan som Toyota, går aldrig sönder.
Har inte haft några som helst problem med några produkter från Logitech, det känns som att deras produkter håller för evigt.

Steelseries produkter ser designmässigt ut som hästskit, Logitechs produkter är hur sexiga som helst i jämförelse mot Steelseries.

Hehe.. Du måste ju inte alltid köpa en ny modell. Man kan väl köpa exmpelvis G15 tre gånger i rad? Om du nu är nöjd med modellen, varför måste det tvunget komma en uppgradering?

Folk satt ju och köpte 3.0 igen och igen och igen i början av tvåtusentalet utan att klaga.

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RedRiderSWE
trist med slutet för G25 ratten:/ den är annars jäklit fin

Men alltså vad slut?

Har folk verkligen läst? Det står ju klart och tydligt att dom ska sluta UTVECKLA G-serien, inte sluta TILLVERKA.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ridder
Har en G9, 510, 518, G5 samt MX1000(trådlös mus), G15, DiNovo laptoptangentbord, 3D nånting joystick, och nyligen inköpta G35:or.

Har mycket annat Logitech som inte varit i samma kvalité billigare grejer.

För mig har aldrig Logitech svikit, är grymt bitter över att dessa snygga och bra produkter går i graven.

Håller med

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av snozan
http://www.vmart.pk/main/images/Intellimouse_main.jpg

tack!

Visa signatur

Meshilicious, Amd 9950X3D, Asus X870E-I ,96 GB DDR5 6000,RTX5090 FE, Crucial 4TB Pcie5 m.2 / Corsiar Pcie4 4TB, Samsung 57" G9 , Samsung 49" G9 Oled

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av coopdeo
Nej! Jag tycker Logitech gör utmärkta gamingtillbehör. Deras G9-mus är superb!

Instämmer fullständigt.

Man kanske ska köpa par stycken G9x när de sjunker i pris så man har några i reserv.

Visa signatur

"Some Bright Wizards have even been known to dabble in the healing arts, however cauterizing a wound with white hot fire is never a soldier’s first choice!"

Permalänk
Musikälskare

G3an är kung!

Tillverkas inte längre (så klart) så jag får köpa upp begagnade

EDIT: Z-5500 rockar på bra med

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB 6000Mhz DDR5 Dominator ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X

💾 Min retrodator
📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem

Buuuuuuuuuuuuuuu

Permalänk
Medlem

vad synd, logitech har varit mitt första val när det kommer till kringutrustning för dator. Gör ju riktigt bra grejjer för hyffsade priser. Min gamla logitech mx500 har jag verkligen inte varit försiktig med men den har hållit i snart 7 år och jag har aldrig sett en anledning till att byta mus. lackade om den när färgen blev totalt utnött, samt gjorde rent inuti sen var den som ny igen.

Permalänk

Är jag den enda som faktiskt läst nyheten? Där står klart och tydligt att g-serien fortfarande kommer att sälja befintliga produkter. De kommer bara sluta utveckla produkter inom den serien. Förutom det så ingår väl ändå inte mx518 i g-serien?

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Googolplex
Är jag den enda som faktiskt läst nyheten? Där står klart och tydligt att g-serien fortfarande kommer att sälja befintliga produkter. De kommer bara sluta utveckla produkter inom den serien. Förutom det så ingår väl ändå inte mx518 i g-serien?

Läs tråden, vi har redan nämnt detta ett par gånger.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Blackbird_CaD_
.....

Ehh.. har du rökt på eller?
Logitech är ju fan som Toyota, går aldrig sönder.
Har inte haft några som helst problem med några produkter från Logitech, det känns som att deras produkter håller för evigt.

......

Det var ju en ganska dum jämförelse. Missat senaste veckornas nyheter om Toyota?

Synd att de lägger ner utveckligen, om det nu stämmer. Får väl hålla mig till det de redan fått ut på marknaden. Tycker de gör riktigt grymma pryttlar, både till höger och till vänster

Permalänk
Medlem

Alla i familjen har varsin Mx518 mus, har ett gammalt g15v1 liggandes i en låda någonstans, även en trasik mx510 !

Visa signatur

Gaming: MSI X570 MPG Gaming Plus -- AMD Ryzen 9 5900X -- Sapphire Radeon RX 6800 XT NITRO+ -- G.Skill 32GB 3600MHz CL14 -- Samsung 960 EVO 1TB -- 2x ASUS MG278Q -- Arch-based EndeavourOS
VR: ASRock B550M-ITX/ac -- AMD Ryzen 5 5600G -- ASUS RTX 3070 -- Corsair 16GB 3600MHz CL18 -- Kingston A2000 250GB -- Windows 10

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av anders.149
Läs tråden, vi har redan nämnt detta ett par gånger.

Hahaha, han ska ju inte snacka om att läsa tråden när han själv inte läser posterna vi skrivit

Visa signatur

AMD Phenom II 955BE x4 @3.61GHz|SamSung 2 x 500GB 7200 RPM|Asus M4A79T Deluxe|4GB OCZ Black Edition 12800@1600MHz|Sapphire HD5870 1GB RAM|OS varierar, men mest Win XP x64

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av belga
Det var på tiden!
Jag får rysningar när jag tänker på mängden pengar jag lagt ut på deras "gaming"-saker som inte egentligen känts som mer än vanliga kontorsprylar med flashigare design. Det är lite som min relation till D-link. Jag kan bara inte låta bli att köpa en av deras prylar då och då för att se om de lärt sig någonting och faktiskt blivit bättre, men blir lika besviken varje gång.

Just möss tycker jag inte det finns så mycket alternativ till, min mx518 har stoppat bra, och formen är klockren ! Lite liten kanske..
Visst det kanske inte är 5x så dyr hårdvara osv men iallafall dubbelt upp mot 100kr möss, det sitter i detaljerna !

Hahah ja d-link, jag har varit nära att göra som dig men lyckats hålla mig

EDIT:
Någon mer än jag som inte kör med locitechs bloatwaredrivare ?
Registerhack för att ta bort accellerationen och öka pollraten på usb-porten is the shit

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kylig
G5 MX518 G11....

okej de tjänar som intel mest på att sälja skitgrejer i "paket" alltså sånna budgetmöss som bara följer med allt etc. Sånna entusiast-prylar har ingen marknad jämfört med mainstream.

Håller helt och hållet med!!!!

Visa signatur

CPU: AMD Phenom II X4 965 "C2" | MEM: 8Gb Corsair XMS3 DDR3 minne | MB: MSI 790FX GD70 | GPU: Sapphire HD 4890 1Gb | HDD: 1# Intel x25 -M G2 80Gb 2# Samsung Spinpoint F3 1TB | PSU: Crosair HX620W | OS: Windows 7 Ultimate SWE x64 | CHASSI: CM Storm Sniper AMD Dragon Edition | SKÄRM: acer GD245HQ | Tangentbord: Microsoft Sidewinder x4 | Mus: Logitech mx518 |

Permalänk
Medlem

Tråkigt, med tanke på att allt konkurrens bidrar till utveckling och bättre priser, så en mindre utvecklare som gör gaming relaterat = en mindre konkurrent =(

Visa signatur

CPU: AMD Phenom II X4 965 "C2" | MEM: 8Gb Corsair XMS3 DDR3 minne | MB: MSI 790FX GD70 | GPU: Sapphire HD 4890 1Gb | HDD: 1# Intel x25 -M G2 80Gb 2# Samsung Spinpoint F3 1TB | PSU: Crosair HX620W | OS: Windows 7 Ultimate SWE x64 | CHASSI: CM Storm Sniper AMD Dragon Edition | SKÄRM: acer GD245HQ | Tangentbord: Microsoft Sidewinder x4 | Mus: Logitech mx518 |

Permalänk
Medlem

Där dog det nästan enda som var av kvalitet och värt att köpa i min mening.

Detta betyder nog att mindre tillvärkare med mindre kvalitet kommer att kosta mer än innan.

Visa signatur

MediaCen= Playstation 4, Playstation 3, Xbox 360, Proj= Epson TW700, Projduk= Grandview Cyber 100" tab-tension, Receiver= Marantz SR-6005, Front= Jamo S708, Cen= Jamo D8CEN, Surr= Jamo D8SUR, Surr bak= Jamo D8SUR, Sub= REL T3 + Audiovector K-Sub Signature, Köpta filmer= 1000++ och stiger stadigt