Battlefield Bad Company 2-tråden - del 1

Permalänk
Medlem

Är de någon mer som har som mig att de är riktigt segt när banan startar om..

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ThomasL
Dogtags sparas, iaf på PS3.

Sparas på PC också.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Aeqvist
Med V-sync har jag EXTREMA, utan det har jag det fortfarande men väldigt lite....Drar man musen fort så hänger den inte med helt enkelt. Vad jag vet är det så för alla, bara att vänta på en fix tyvärr :/

vsync är av. får fortfarande massa muslagg.

Permalänk

Bara jag som inte kan få fram servrar?
När jag ska connecta en kompis inne i BC2 så står det att det inte är någon cennection till EA servers!.
Någon som har någon susning.

Visa signatur

[Stationär dator] - [ Cooler Master Cosmos 1000 ] [ Corsair 650W ] [ASUS P8Z68-V PRO] [ Intel i5 2500K @ 4.3ghz] [Noctua NH-D14] [ ATI HD7950 ] [Corsair 8GB CL9 1600Mhz VENGEANCE LP] [ SSD Intel 520 180gb] [Samsung F3 1500gb] [ Seagate Barracuda 3000gb ]

Permalänk

Någon mer som får: "Connection to the gameserver has been lost. Please check your network connection and try again" när ni ska joina en server?

Uppkopplingen fungerar som det ska i övrigt, är bara i spelet som det klagas...

Visa signatur

| Dell Alienware AW3225QF 4K QD-OLED | Acer Predator XB271HU | Klipsch Reference R-51PM | Sennheiser HD 560S med V-MODA BoomPro Mikrofon |
Keychron K4 Pro QMK/VIA RGB Hot Swap K Pro Brown | Logitech Pro X Superlight | Platta: Ipad 9th Gen | Nätverk: Unifi Dream Router

Twitch: https://www.twitch.tv/revolt_III

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av manutd
Någon mer som får: "Connection to the gameserver has been lost. Please check your network connection and try again" när ni ska joina en server?

Jag får exakt likadant, väldigt störande då jag spenderar mer tid att komma in i en server än att spela...

Visa signatur

Dator R7 7800X3D, 64GB@6Ghz, RTX 4080
Bild & Ljud: LG C1 55", MA Silver 7.0, XTZ Sub 12, Marantz SR7015
Konsoler: PS5, Nintendo Switch, Xbox One

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dalton Sleeper
Verkar flyta på väldigt bra på min burk ändå, system i sign på 1920*1080,2AA,16AF, har maxfps (60) mestadels av tiden på sp, går ner lite ibland.

Dock har jag flashande fönster & vatten ibland, ibland inte, kör crossfire ai advanced samt catalyst 10.3 preview. Igentligen kör jag några pixelrader mindre eftersom de två upplösningarna ger interlaced istället för progressive. Någon lösning?

Det jag tycker suger är att det inte verkar finnas dedicated server & inga bottar på mp, hoppas fan dom lägger till det i framtida patch, SP håller ju bara en eller två rundor... kasta pengar i sjön är vad det är annars.

Bottar i MP?!
Vad ska du med bottar till?

Och det är dedicated servrar

Visa signatur

| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem

Gaaaaaah, server browsern är så FRUKTANSVÄRT värdelös att jag bara vill slita mitt hår, lägga mig i fosterställning och gråta...

Visa signatur

WS: AMD 7800X3D | ASUS Rog Strix B650E-I | 32GB G.Skill Flare X5 6000 | MSI RX 6800 | Samsung PM981a 1TB | Louqe Ghost S1
Laptop: ASUS UX32LN | i7-4510U | 12GB DDR3 | 13.3" FHD | 256GB SSD
Server: Intel Xeon E5-2660 | 32GB DDR3 | UnRaid

Permalänk
Keeper of Traditions
Citat:

Ursprungligen inskrivet av PsychedelicZ
Är du seriös?
Eller?
För att om du är seriös säg bara så ska jag argumentera dig in i helvette.

Föresten: RED DOT syns inte heller. Det räknas som crosshair antar jag.

argumentera hur mycket du vill, men att man har ett crosshair, och med crosshair menar jag ett sådant crosshair som finns när man inte kör HC, ett kryss som man siktar efter, kan du inte argumentera för. Sen att inte de vanliga "systemen" som man har i verkligheten och återfinns i bl.a BF2, det tycker jag också är dumt.

Rödpunktssiktet fungerade i betan, så om inte det heller fungerar så kommer nog i alla fall det att fixas till.

Visa signatur

|| AMD Ryzen 9800X3D || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 990 PRO 4TB || Kingston Fury CL30 64GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 ||

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av manutd

+1

Men ibland så händer det ingenting när jag försöker joina det står bara please wait och sen försvinner det bara. Jag kan hålla kontakten med server i ca 1 runda sen får jag meddelandet "conection lost" och spelet kraschar även spontant också både ingame och i menyn

Visa signatur

MSI GT70

Permalänk

Kan det vara så att Bad Company 2 helt enkelt inte kan maxxas med en 2-kärnig processor?

Finns det Någon här med en Core 2 Duo som kan köra högsta med bra flyt?
Jag tvingas köra "Low" nu för att få en fint flyt, visst går det att köra "High", men det är ospelbart för mig om jag vill spela som en man.

Visa signatur

Snabbare än Bolt på Jolt ⚡

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SjdN
Hittade en print-screen från en kille som hade samma probs:

http://img26.imageshack.us/img26/7580/bfbc2error.jpg

Får fortfarande exakt samma även idag...

ingen annan som stött på detta?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av pellen
Gaaaaaah, server browsern är så FRUKTANSVÄRT värdelös att jag bara vill slita mitt hår, lägga mig i fosterställning och gråta...

ja trodde dom hade lärt sig något sen battlefield 2 men det är ju så man blir riktigt irriterad när man försöker göra saker i den

Permalänk
Medlem

Nåväl, jag ger upp för idag att kunna spela.
Hoppas dom löser nåt problem av alla imorgon.
Dock gäller bara joiningsproblem för min del.

Visa signatur

| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem

Jag har skrivit in min promo kod man jag har inte fått mina unlocks

Permalänk

Verkar va riktigt jävla hit and miss med den här server browsern. Ibland kan jag hitta servers och joina utan några som helst problem, och lira i timmar. Men när jag återvänder senare kan jag plötsligt inte joina ett skit, eller ens ansluta till EA. handlar det om överbelastning eller vad är de fråga om? Att öppna portarna som de postade på BC2 forumet verkade inte göra ett skit.

Permalänk
Medlem

Fick äntligen ner patchen utan att routern stängdes av, helt otroligt!
Skrev in koderna för limited edition unlocksen, och försökte gå in på en server.. men självklart funkade det inte :S.
Det är samma problem som många andra har tror jag, "Connection to the game server has been lost".
Har uppdaterat Punkbuster men det hjälpte inte, hoppas detta fixas snart.

Permalänk
Medlem

Tänkte på de här unlocksen, får man de vid start om man har limited edition? Medan man är tvungen att levla till sig dem med vanliga?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av curl
Tänkte på de här unlocksen, får man de vid start om man har limited edition? Medan man är tvungen att levla till sig dem med vanliga?

Svar ja

Visa signatur

PSN: TheDarkRuler

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ThomasL
Svar ja

Aaah, skönt. Projicerade fram ett scenario där LE-spelarna hade ensamrätt på de nämnda puffrorna och grunkorna, - det hade varit jävligt sjukt.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SjdN
ingen annan som stött på detta?

Jag installerade och uppdaterade just och får det problemet också.

Visa signatur

Intel Core i7 8700K, MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X, Samsung 960 EVO 1TB, MSI Z370 GAMING M5, Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance, EVGA Supernova G3 850W

INTEL CORE I7 3930K 3.20GHZ 12MB S-2011, FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R3, CORSAIR HX 1050W, ASUS RAMPAGE IV FORMULA, Asus STRIX GTX970, CORSAIR 16GB DDR3 DOMINATOR QUAD 1866MHZ CL9 (4X4GB) Ljud: ASUS Xonar D2X/XDT 7.1 | Elac 5.1 +förstärkare | Cambridge dacmagic plus | Astro gaming A40 | Sennheiser HD 650
You ask me if I have a god complex? Let me tell you something, I am god!

Permalänk
Medlem

Köpte spelet på elgiganten.se, valde fraktsätt "Collect @store" och hämtade upp spelet på elgiganten efter jobbet.

Då betalade jag bara typ 370kr istället för de 499kr som det stod på prislappen i butiken.

Kan varmt rekommendera detta för er som inte fått era spel än. Då är det inte centrallagret som gäller, utan den specifika butikens som du väljer att hämta upp i.

Själv sitter jag och tankar patchen med en alldeles för långsam uppkoppling. Hållt på i två timmar nu. Som tur är har det varit bokrea och att jag har en massa böcker att läsa.

Verkar ju inte vara så mycket att 'stressa' för iochmed alla de problem ni snackar om.

Vilka har allt fungerat bra för med registreringar osv? Man hör ju oftast bara från de som stöter på problem...

Visa signatur

Spelar mestadels Arma 3, men även sådant som Factorio och Rimworld.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Toivo83
Bottar i MP?!
Vad ska du med bottar till?
Och det är dedicated servrar

Citat:

Ursprungligen inskrivet av SteFFoo
Botar i mp?
Fanns inget läskigare när man spelade DoD en stund och upptäckte att alla spelare var bottar
Usch!

Botar har man därför att man endast har mobilt internet, sen är det ballt att köra tokmånga spelare mot ett par i sitt egen lag...

Finns det dedicated servers man kan starta själv, på lan? Vart?

Permalänk
Medlem

Att testa detta verkar ha hjälpt några men inte mig iaf.

Jag postar det här från ea-forumet och kanske nån av er får det funka enligt som det står nedan.

" Goto PunkBuster Online Countermeasures

download punkbuster and update it. THEN a little further down the page you'll see

FOR PLAYERS
FOR ADMINS

Right click on FOR PLAYERS and SAVE AS. Copy that file into your C:\Program Files (x86)\Electronic Arts\Battlefield Bad Company 2\pb. I also put a copy in the C:\Program Files (x86)\Electronic Arts\Battlefield Bad Company 2\pb\htm folder. No disconnects, no issues.

-----------------------------------------------------------

Also for those who cannot add favs or ping not showing.
right-click on your BC2 shortcut > select run as administrator

Visa signatur

[ Intel Core I7 930 4.2GHz HT på ] - [ Corsair Dominator GT 12GB DDR III 2000Mhz CL9-10-0-27 2N ] - [ ASUS P6DX58 Premium ] - [ MSI Gaming 4G GTX 970 - [ Creative SB X-FI Fatal1ty Pro ] - [ 1TB-750-500-Intel 80 G2 SSD] - [ Corsiar AX860 ] - [ Logitech Z530 ] - [ Antec P182SE ] - [ ASUS PA246Q ] - [ LG Blu-Ray Burner ] - [ Windows 7 64 Ultimate Swe ] - [Acer Aspire 8920G]

Permalänk
Medlem

Jag har 2kärnig processor och maxxar spelet. Speccs står i Signatur.

fps oftast mellan 30-40

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av IceDread
Jag installerade och uppdaterade just och får det problemet också.

drygt, har haft såhär sen igår..

Har mailat supporten och dragit in ett par inlägg på forumet, där flertalet andra har samma problem, så jag skriver väl här så fort jag ser nån lösning.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av FortuN
Jag har 2kärnig processor och maxxar spelet. Speccs står i Signatur.

fps oftast mellan 30-40

Vilken upplösning, AA och AF nivå?

Permalänk
Hedersmedlem

Betan fungerade utan större problem.
Denna version av spelet hänger sig och spelet svarar inte. De kanske borde stannat vid betan?

Visa signatur

🖥️ MAIN: 13600KF • RTX 4080 • 32GB DDR5 • 2TB NVMe • LG C3 OLED 42"
💾 FILSERVER: 13600KF • GTX 1080 • 32GB DDR4 • 1TB NVMe • 14TB HDD • Plex ❤️
💻 BÄRBART: MacBook Air M1
🎮 SOFFSLACK: Xbox Series X

Permalänk

Patchen ni pratar om är det den som laddas ner automatiskt av spelet när man startar det?
För mitt spel blev uppdaterat på ca 2 min och det känns lite väl snabbt även för min uppkopling.

Visa signatur

MSI GT70

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dalton Sleeper
Botar har man därför att man endast har mobilt internet, sen är det ballt att köra tokmånga spelare mot ett par i sitt egen lag...

Finns det dedicated servers man kan starta själv, på lan? Vart?

Nop, inga egen startade servar.
Finns bara utvalda som har egna servar, så du får hyra om du ska ha en egen.

Sen är det galet onödigt att lägga tid på koda "bra" bottar, så jag är glad att dom ej har lagt ner tid på det.

Visa signatur

| Steam - Toivo |