Mitt ljud sprakar när jag har i lite bas

Permalänk
Medlem

Mitt ljud sprakar när jag har i lite bas

Hej! Jag har börjat märka på senaste tiden att när jag lyssnar på musik med bas så är det som nått konstigt brus/sprak ljud. Har provat flera olika headsets som jag vet är bra och har nu konstaterat att det är i datorn felet är.

Moderkortet är MSI P35 NEO-FI

Och ljudinställningarna ser ut på följande vis:

http://data.fuskbugg.se/skalman01/Ljudkort.jpg

Jag måste ha det på "inget", sätter jag den på "rock" eller "bas", det är då spraket börjar.

Tack!

Permalänk

Antingen så blir utsignalen för stark och du får överstyrning och det kan du minska med Huvudvolym reglaget, eller så har du ett ytterligare ljudprogram inkopplat som överstyrs.
Det senare har jag själv råkat ut för med SoundMax egna ljudförbättringsprogram.

Visa signatur

Windows 10 Pro x64 | inwin A1 Plus White | AMD Ryzen 9 3900X | Asus ROG Strix X570-I Gaming | Corsair 3600MHz 16GB | Sapphire Radeon RX 5700XT | Samsung SSD M.2. 960 Pro. 1TB | LG 4K OLED55C9PLA

Permalänk
Medlem

Vad menar du? T.ex Jag har igång WoW, Skype, Spotify, kan de va felet?

Permalänk
Medlem

Kolla i spelaren du spelar musik i.
Kan vara ngt där eftersom resten fungerar.

Permalänk
Medlem

Nej, allt ljud, typ vind ljud och forsande vatten speciellt framkaller bruset

Permalänk
Medlem

sätt den på inget då?

Visa signatur

Yrke: Certifierad Fibertekniker
Hi-Fi: Harman Kardon HK990 |Dynaudio Contour 1.3 | CORDA Headfive | Grado RS1 | Ultimate Ears Super fi5 EB | beyerdynamic DT770Pro 250Ohm | REL B3
HTPC: Intel Nuc Haswell | Console: XBOX One Projektor: Sony HW30ES Duk: Euroscreen Reactor III

Permalänk
Medlem

Forsande vatten ska brusa

Permalänk
Medlem

testa att byta och sedan starta om datorn, brusar det fortfarande vid uppstart?

Permalänk

Nvm, tittade på bilden och såg att du kör digitalt...
Lycka till ändå!

Mvh

Martin

Visa signatur

WS: Asus Commando, E8400 @ 3.8ghz, 4gb ocz reaper pc 8500, 3x750 samsung spinpoint, Ocz vertex ssd, antec p182, radeon 4870. 2x samsung syncmaster 245B. Xfi fatal1ty.

HTPC: Asus barebone av nåt slag, E6550, 4gb corsair xms2, nvidia 8500gt, 80gb samsung spinpoint. Audigy 2 ZS