Komplett och Inet priskrigar på Prisjakt

Permalänk
Melding Plague

Komplett och Inet priskrigar på Prisjakt

Två välkända återförsäljare kämpar med hålla ställningarna på Prisjakt. Inet och Komplett ser ut att vara indragna i ett fullskaligt priskrig.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Trevligt! Tycker dock Komplett har sjukt höga frakt kostnader så använder bara Inet eller Dustin.

Permalänk
Medlem

Trevlig när priserna är så bra som möjligt, dock så har komplett hög frakt

Permalänk
Medlem

Lol dom graferna är inverterade mot varandra. =P

Visa signatur

Asus ROG Strix Z370-H Gaming | Intel Core i7-8700K | AMD Radeon RX 6950 XT | Corsair Vengeance LPX 3500 MHz 2x16 GB 16-18-18-38 | Diverse lagring | Fractal Design - Define R5 | Corsair RM1000x

C64 | C64C | NES | Amiga 500 | Mega Drive | Game Gear | SNES | N64 (RGB) | GCN | DS Lite | Xbox 360 | Wii | 3DS XL | Wii U | New 3DS XL | PS4 Pro | Switch

Permalänk
Skrivet av Radook:

Trevligt! Tycker dock Komplett har sjukt höga frakt kostnader så använder bara Inet eller Dustin.

Håller med. Även fast jag köpt min bärbara hos dom men deras frakt är som sagt dyr.

Visa signatur

Bärbar Speldator: AMD Ryzen 5 5600H I Nvidia RTX 3050 Ti
Xiaomi Poco X3 Pro I Nvidia Shield TV V2 I PS4 I

Permalänk
Medlem

Intressant artikel. Dock lite för mycket "aftonbladet" känsla över det. "Även om diagrammet signalerar helt annorlunda". Låter småkonspiratoriskt.

Hade sett en enkel mer renodlad fakta artikel istället, som sweclockers artiklar brukar se ut. (Inget svammel).

Skönt dock att det blir lite priskamp, sådant resulterar alltid i bättre priser för kunden. Grymt bra!

Permalänk
Medlem

Tänkte precis säga det, så länge Komplett har fraktkostnad på saker över 500 är dom ju ganska körda ändå

Visa signatur

CPU: i5 4690K+H80i @4.2Ghz | GPU: EVGA 970 FTW | MB: MSI Z97-G43 | RAM: 8gb 1600Mhz Corsair | SSD/SSD:Samsung EVO 840 120Gb/Kingston SV300 120Gb | PSU: CM 650M | Chassie: Air 240 | Skärm: Fujitsu P23T-6 | T-bord: Corsair K70 RGB | Mus: Logitech G502 | Ljud: Z906/Qpad QH-90

Permalänk

Trevligt, konkurrens brukar bidra till lägre priser. Det enda negativ med Komplett är att frakten kostar skjortan jämfört med Inet.

Visa signatur

"De är ju subjektsformen, dem är objektsformen.
Om man inte förstår skillnaden bör man använda dom."

Permalänk
Medlem

Kompletts frakt är alldeles för dyr vilket gör Inet till det bästa alternativet..

Visa signatur

Citera för svar.

Permalänk

Bra att det blir priskrig då vinner ju vi konsumenter

Visa signatur

Citera så att jag hittar tillbaka
:P

Permalänk
Medlem

Hade komplett haft bättre kostnader för frakten skulle ja nog kunna börja beställa där igen, men men. Har fastnat för Inet och kommer nog sitta fast ett bra tag

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Öh, dummaste "statistiken" jag någonsin sett. Totala motsatsen ju, dvs spegelvänt, dock i annan färg. ^^
Gör om, gör rätt, tycker jag.. Det där kan inte förklaras som äkta...

Visa signatur

Nikon Z6 • Nikkor AF-S 14-24/2.8G ED • Nikon Z 24-70/4 S • Nikkor AF-S 200-500/5.6E ED VR • Manfrotto BeFree Advanced Twist • Benro TMA47AL • iOptron GEM28 • William Optics Redcat 51 v2 • Lunt LS50THa/B600 • Player One Neptune-M • Player One Apollo-M Mini • Player One Mars-C • GSO 6" Classical Cassegrain

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nagel:

Kompletts frakt är alldeles för dyr vilket gör Inet till det bästa alternativet..

instämmer

Visa signatur

HDD 1: Surface Book 2 15" (W10 Enterprise)
HDD 2: RYZEN 5900X, 64GiB, 2TB SSD, 2080 Super (W10 Enterprise)
Colo: 3 x Dell R710 (proxmox)

Permalänk
Medlem

Lägger hellre beställningen hos Inet med den service, frakt-tid och fraktkostnad de har.
Dumpa inte priserna på bekostnad av service bara...
Betalar hellre ett par kronor extra för bra service. ( Och pingvinstång:) )

Visa signatur

Fractal Design C; Corsair RM750X; ASUS Prime Z370 A ll; I9 9900K; Celsius S24 ; Corsair 16GB; Samsung 970 evo 500GB; RTX 2080 TI; Dell U3415W; W10

Permalänk
Medlem
Skrivet av Radook:

Trevligt! Tycker dock Komplett har sjukt höga frakt kostnader så använder bara Inet eller Dustin.

Jo, skulle beställa kylpasta för några månader sen, var likvärdigt pris, men frakten på inet var väl något sådär 59kr för paketet, komplett var 150kr, 150kr frakt för att handla kylpasta för 200kr? Nej tack.

Visa signatur

Fractal Design Meshify C | Corsair RM650X v2 | MSI X570 MPG GAMING EDGE WIFI | AMD 5800X3D | RTX 3070 | 32GB 3200MHz CL16

Permalänk

RIktigt cool funktion på prisjakt! Kul med priskrig för oss. Hurra för det!

Visa signatur

~Mental åt min signatur :( (Sedan 2002)
Uppdaterad signatur 9 år senare:
|Asus P8P67 Pro| Intel I7 2600K@4,6 Ghz | 16GB Corsair Vengeance 1600Mhz 8-8-8-24 | Corsair H70 | OCZ 1250W 80+ Gold | 2x VTX3D Radeon HD7950 3Gb @930, VRM @1250 | Corsair Force 120GB + x antal satadiskar |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Barak:

Lol dom graferna är inverterade mot varandra. =P

Så klart att de är, det är ju en direkt jämförelse mellan två bolag... Det finns ingen tredjepart som kan ta % enheter. Ifall Inet går ner så går komplett upp direkt eftersom att de båda företagen jämförs direkt emot varandra

Roligt att se dock att det jämnats ut så mellan dessa två, syns ju tydligt att Inet hade ett stort övertag från början

Visa signatur

| CPU: Intel Core i5 3570K | Mobo: MSI Z77A-GD65 ATX | Ram: Corsair 16GB (4x4096MB) CL9 1600Mhz VENGEANCE | GFX: Gigabyte HD7970 OC 3GB | SSD: Corsair Force 3 120GB | HDD: Diverse Mekaniska 4TB | Chassi: Corsair 800D | PSU: Corsair AX 850W 80+ Gold Modulär | CPU Cooler: Corsair H50 |
Citera mig så hittar jag tillbaka hit :)

Permalänk
Medlem

inet fri frakt = win i 95% av fallen

dock gillar jag kompletts rea-kampanjer sjukt mycket, där gör man en del bra kap. inet borde ha liknande imo...

Visa signatur

Main Setup: Antec P193 | ASUS Crosshair IV Formula | AMD Phenom II X6 1090T @ 4.0 GHz | CORSAIR XMS3 8GB 1600MHz 7-8-7-20 | Powercolor 5870 PCS+ 1 Gb GDDR5 | Crucial RealSSD C300 128 Gb SATA3 | Samsung F3 HD103SJ 1000 Gb | Corsair AX 850W | Windows 7 Professional x64 |
Laptop: Acer Aspire 5740G | Intel Core i5-430M | 4 GB DDR3 1333 MHz | ATI Radeon HD5650 | Windows 7 Professional x64 |

Permalänk
Medlem

Man kan ju ta kompletts priser och lägga på ca 100 kr på varge sak för det är väl ungefär vad man får ge för frakten för ett medelstort föremål, då ser man att både inet och dustin (med flera) är billigare än komplett. Om man inte bor i storstad då. Man ska köpa på komplett när de har sina supererbjudanden med 50% eller mer

Permalänk
Medlem
Skrivet av UROG:

Öh, dummaste "statistiken" jag någonsin sett. Totala motsatsen ju, dvs spegelvänt, dock i annan färg. ^^
Gör om, gör rätt, tycker jag.. Det där kan inte förklaras som äkta...

Vad snackar du om? Läs ErDraug:s inlägg.

Permalänk
Medlem

Kommer fortfarande föredra inet med deras support och fria frakt.
Kompletts frakt drar tyvärr ner mer än 90% av gångerna man funderar på att handla där.

Visa signatur

MediaCen= Playstation 4, Playstation 3, Xbox 360, Proj= Epson TW700, Projduk= Grandview Cyber 100" tab-tension, Receiver= Marantz SR-6005, Front= Jamo S708, Cen= Jamo D8CEN, Surr= Jamo D8SUR, Surr bak= Jamo D8SUR, Sub= REL T3 + Audiovector K-Sub Signature, Köpta filmer= 1000++ och stiger stadigt

Permalänk
Skrivet av Sh1ft:

Man ska köpa på komplett när de har sina supererbjudanden med 50% eller mer

Instämmer. Inet är mitt val så länge inte komplett har 1337 deals

Permalänk
Medlem
Skrivet av UROG:

Öh, dummaste "statistiken" jag någonsin sett. Totala motsatsen ju, dvs spegelvänt, dock i annan färg. ^^
Gör om, gör rätt, tycker jag.. Det där kan inte förklaras som äkta...

ÖÖ, dummaste kommentaren kanske?

När en går upp går ju den andra ner precis samtidigt, något som dock PÅVISAR att det är som rubriken lyder...

Gör om gör rätt i skolan! Gå i skolan!

Permalänk

Komplettt = 250 kronor frakt om man köper ett par hörlurar för 500 kronor. Är det rimligt någon?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nagel:

Kompletts frakt är alldeles för dyr vilket gör Inet till det bästa alternativet..

Håller med 100% Och så pingvinstång

Visa signatur

- Xbox One Series X -
- Mac Mini M1 -
- MacBook Pro 14 M3 Pro -
- iPhone 15 Pro -

Permalänk
Medlem

godiset och frifrakt = epic win
Om komplett vill ligga på topp så får dom ju fixa en sak

ps: Svarat finns bland kommentarerna.

Permalänk

komplett @ 1337 deals+att dom inte endast har KFA2/sparkle/gigabyte som nvidia kort

annars inet

Visa signatur

Chassi: NZXT Hush Svart Mobo: P5QL pro RAM-Minne: 4GB Processor: Core2 Q9550 @3.6GHz Grafikkort: Gigabyte GTX 580 Nätagg: Corsair 750W Mus: Mionix Naos 5000 Headset: AKG K240/Sennheiser CX300-II TB: Qpad MK-50 Skärm: ASUS VW225N

Permalänk
Avstängd

Nää Alina blir det alltid för mig oavsett priset, 3 st butiker i uppsala är oslagbart. När något har gått sönder har det bara varit att åka upp och få det bytt på allt som allt ca 20 min , det är service det.

Visa signatur

P182. i5 750@4,01. 5770. 4GB corsair 1600mhz. win7 ultimate 64.X-25 g2 160GB. noctua nh-u12p.
Foto: D5100. 18-55mm.50mm1,8. sb800.

http://corruptio.blog.com/

Permalänk
Medlem

Handlar alltid från Inet. Kompletts fraktpriser är helt orimliga.

Visa signatur

pfSense: GA-J1900N-D3V Quad-core Celeron 2GHz, Samsung 4GB, pfSense 2.2.2@USB
ESXi: i5 3470S, Gigabyte GA-B75N, Corsair XMS3 16GB, Intel PRO/1000 VT Quad GbE, Streacom F7C, ESXi@USB
Campfire Audio Lyra II, HiFiMAN HE-400, Yamaha EPH-100, Audioengine D1, FiiO E10

Permalänk
Medlem

Jag bryr mig inte om frakten på Komplett bara om de har väldigt bra kundtjänst/support. Dessutom har de bättre sortiment än Inet.

Visa signatur

Laptop 4 13.5 - Ryzen 4680U - 16 GB DDR4 - 256 GB SSD