Permalänk
Medlem

Video / Bild redigerings Burk

Har funderingar på att skaffa mig en burk avsedd för främst Video redigering.

Jag hade för ett par 5-6 årsedan en burk med AMD Athlon 64bit Cpu på ca 2ghz, 2st Nvidia GeForce 6600GT SLI med Asus A8N-SLI Deluxe mobo.

Detta funkade helt ok att arbeta med Adobe Premier.....då.

Men är nu sugen på att skaffa nya delar.

Tänkt mig en lagom liten SSD (ca 60gig) för OS samt själva redigerings programet (Adobe Premier) och sedan en vanlig mekanisk disk som är snabb samt mycket lagring.

Sedan vet jag inte om jag ska ha Intel eller AMD CPU (AMD var ju bättre än Intel på den fronten för 5-6år sedan)

Så ni får gärna hjälpa mig att pilla ihop ett paket, priset kan variera allt från det bästa av det bästa till mer "ekonomisk" version.

Vill gärna ha ett bra Ljudkort med, anpassat främst för 5.1 eller Stereo (mer än 5.1 krävs inte)

Hört att Apple´s stationära ska vara väldigt stabila gällandes bild/video redigering, någon som kan flika in med något där....?

Tack på förhand.

Permalänk
Medlem

här är mitt förslag, ja det kostar en del med det kommer gå undan framför skärmen också du kan gå ned till 8gb ram om du vill komma ned i pris. tog inget värsting grafikkort eftersom det inte lät som du lera så mycket spel, kan ändå vara bra att ha ett cpu:n är även ordentligt kyld med vattenkylning så överklockning kommer inte bli något problem. moderkortet har dubbla nätverksuttag om du skulle behöva det. USB3 finns framme på chassit och på moderkortet såklart. chassit är även ljuddämpat lycka till!