Bilder på ditt senaste inköp (2012)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cruentusa:

Jag har missat att visa flera köp jag gjort de senaste månaderna så här kommer ett gäng på en gång.

2012-07-21
Sista saken som jag impulsköpte bara för att rean jag hittade var så bra, 60% sänkt pris kunde jag inte motstå. Ett knivset på fem delar som jag gav 4500kr för, ordinarie pris låg på över 12000kr. Knivarna är av märket Shun och serien heter Kai Steel. Knivarna är från japan är gjorda i VG-10 stål och är täcka av ett vågigt mönster som är resultatet av att stålet viks 64 gånger och de olika lagren kommer fram när kniven slipas. Knivarna var något av en besvikelse, de är bättre än allt annat jag provat förutom mina andra japanska knivar som kostar bara hälften så mycket om man bortser från rean. Fast det går inte att göra ett komplett set med Ryusen Hattori HD kvnivar så de ska säljas så fort jag hittar någon villig.

Bilden blev inte alls bra, under den ser ni två av mina gamla knivar fast bilden är lånad från försäljaren
http://imageshack.us/a/img11/7164/shunkaisteel.jpg

http://www.japanesechefsknife.com/images/Img1046.jpg

Ååh, damaskusstål. Tror jag jizzed in my pants!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Batman:

Shit! En månads inköp ? Finns det nåt kvar på kontot är väl den enda frågan? Riktigt fina grejor också ska tilläggas

Hehe ja, det blir så när det kommer många behov på en o samma gång, några kronor finns nog allt kvar

Permalänk
Medlem
Skrivet av SueCia:

Hehe ja, det blir så när det kommer många behov på en o samma gång, några kronor finns nog allt kvar

Det är ju dom köpen som är roligaste egentligen.
Ett stort per mån.
Då har mna lite att pilla med

Visa signatur

| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem

Vart 1 malibu och en cider idag.

Permalänk
Medlem

Köpte ett USB-ljudkort, eller ja, jag vill väl kalla det 2x3,5mm -> USB-adapter då det inte finns någon mic-ingång på MacBooken och det går ju inte för sig när man ska skype'a och fläkten går för fullt.
Stack iväg för att kolla på ett nytt headset som hade USB. Köpte denna adapter för 169:- på Kjell & CO istället.

Permalänk
Medlem
Skrivet av tcntad:

Kom tyvär på att min flaska inte ser så iskall ut som den gjorde en gång (Avfrostad frys) annars hade du fått se kyld jäger hehe:)

Skrivet av Batman:

Helt rätt! Det är ju en ren på flaskan, så den hör ju hemma ute i naturen

Ja, eller hur

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av Hawkeye01:

Ja, eller hur

Blev en iaf: https://fbcdn-sphotos-e-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash3/545412...

Aja, inget nytt inköp så men arbetströja fick ja

Permalänk
Medlem

Ett till hundhalsband till valpen

Visa signatur

Aka Specialized på irc

Permalänk
Medlem

Jobbar du med kaffe?

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Dblood:

Ibanez! <3 Älskar kroppen på S-modellen!

Skaffade också en ny Ibanez. En RGA42. Gamla RGT42 ovanför

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

Chaching! Gjorde ett tag iaf, varit till och från här sen 2003 men nu fått "fast" tjänst nämligen på reklamdelen..
Innebär istortsett att ta emot och skicka paket till både privatpersoner som vunnit tävlingar till olika företag, ett ansikte utåt mao:)

Permalänk
Entusiast

Det trillade in en gigantisk låda från CDON i veckan. Det fanns även en liten låda från Dustin som kom förra veckan och en annan liten låda från Inet som trillade in förra månaden. Resultatet av de tre lådorna är det här:

Fractal Design R4, MSI Z77A-G43, Asus HD7870 DirectCUII, Intel i7 3770, Samsung 830 256 GB, 2x 8 GB DDR3 1600 MHz, Cooler Master Hyper 212 Evo, DVD-brännare från Samsung och ett par högtalare från Sony.
Eller ja, det krävdes en fjärde låda för jag saknade två sladdar för strömkablarna till SATA var för korta när jag skulle montera två 2,5" enheter på baksidan. Det går nämligen bara att använda sista kontakten på kabeln då så det krävdes en SATA-powet Y-splitter för att få ordning på det. Sen hade jag glömt att kolla vilka kontakter det satt på grafikkortet så fick köpa till en HDMI-sladd för att kunna köra båda mina skärmar.

Work in progress... Jag har koll, jag lovar.

Och resultatet. Diskar och nätagg plockade jag från min gamla dator.

Jag förstår nu varför Jonas var så lyrisk över R4 för det är ett väldigt trevligt chassi att bygga i. Som natt och dag mot mitt gamla Antec 300. Det stora utrymmet bakom moderkortsplåten behövs om man som jag har ett nätagg med många kablar som inte är modulärt. Tro mig, ni vill inte se kaoset på baksidan för det är inte vackert...

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk

Inte direkt ett köp, men en (mindre lustig) utgift iallafall.
Reparation av telefon (dagens nypris 2190kr) via 3.
Intressant nog var reparationsbeloppet 245,00 kr då jag godkände det.

Man kan ju sammanfatta förmiddagen med att jag undrar vad tusan 3/Anovo håller på med.

Visa signatur

Dator:
*Censurerad av jantelagen*

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zotamedu:

http://i16.photobucket.com/albums/b23/Zotamedu/2012-09-261535...

Jag förstår nu varför Jonas var så lyrisk över R4 för det är ett väldigt trevligt chassi att bygga i. Som natt och dag mot mitt gamla Antec 300. Det stora utrymmet bakom moderkortsplåten behövs om man som jag har ett nätagg med många kablar som inte är modulärt. Tro mig, ni vill inte se kaoset på baksidan för det är inte vackert...

Går också i tankarna att byta till en R4:a.
Mitt Antec 300 ser ut som ett råttbo och jag är väldigt skeptisk till om jag kan få plats med ett till 7970 där i.

Visa signatur

l Main PC l QNIX QX2710 | i7 3770K @ 4.5 Ghz | ASUS P8Z68-V PRO/GEN3 | 16GB DDR3 l GTX 1070 Ti l
l Konsoler l NES, SNES, N64, GC, Wii, Wii U, Switch, SMS, MD, SAT, DC, 360, PS2, PS3, PS4, PCE-Duo

Permalänk
Medlem
Skrivet av n_sandstrom:

http://farm9.staticflickr.com/8037/8042884580_4556920129_b.jp...

Inte direkt ett köp, men en (mindre lustig) utgift iallafall.
Reparation av telefon (dagens nypris 2190kr) via 3.
Intressant nog var reparationsbeloppet 245,00 kr då jag godkände det.

Man kan ju sammanfatta förmiddagen med att jag undrar vad tusan 3/Anovo håller på med.

Råkade ut för samma sak gällande en 3GS för något år sedan. Dioderna till displayen hade dött och de ville ha 3.7k för att fixa det. Sa åt de att skrota helvetet. Skulle tydligen få betala för det men kom aldrig någon faktura på det heller.

Anovo är värdelöst.

Visa signatur

» Bytt namn ifrån "cyme"
» Citera mig vid svar så jag hittar tillbaka!
» Gillar du Trance/Vocal-Trance? Spana in min playlist på Spotify här.

Permalänk
Föredetting

Eftersom "mindre lustiga utgifter" nämns kan jag väl stämma in...

Det landar på antingen 1000:- eller 5000:- att få det där omlackerat, får se om jag lyckas smoothtalka LF till att ge mig den där tilläggsförsäkringen jag missat att teckna retroaktivt. Sedan ska man genomgå helvetet som är Bilia och deras verkstäder.

Sensmoralen: parkera inte i Husby.

Visa signatur

Internet of Things. Translation: Anything that connects to the internet, no matter how useless nor how much of a security risk it poses.

Permalänk

Ett Helios 44M i riktigt bra skick förutom en böjd filtergänga vilket ju inte direkt gör nåt iom att jag inte använder filter på gamla objektiv. Runt en hundring på loppis

Visa signatur

Simlärare

Permalänk
Musikälskare
Skrivet av Batman:

Shit! En månads inköp ? Finns det nåt kvar på kontot är väl den enda frågan? Riktigt fina grejor också ska tilläggas

Har man en buffert är det inga problem, många som inte har det dock

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB 6000Mhz DDR5 Dominator ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X

💾 Min retrodator
📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem

buffert är A & O oavsett hur mycket man lagt eller lägger där

Visa signatur

| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Toivo83:

buffert är A & O oavsett hur mycket man lagt eller lägger där

Så sant, buffertsparande bör ingå i allas budget, om det så är 100 kronor eller 5000 så bör det läggas pengar i en buffert

Permalänk
Medlem

frugan och jag kör med 10% av inkomst, några kronor hamnar där iaf.

Visa signatur

| Steam - Toivo |

Permalänk
Skrivet av Meantek:

Eftersom "mindre lustiga utgifter" nämns kan jag väl stämma in...

https://fbcdn-sphotos-g-a.akamaihd.net/hphotos-ak-snc6/240587...

Det landar på antingen 1000:- eller 5000:- att få det där omlackerat, får se om jag lyckas smoothtalka LF till att ge mig den där tilläggsförsäkringen jag missat att teckna retroaktivt. Sedan ska man genomgå helvetet som är Bilia och deras verkstäder.

Sensmoralen: parkera inte i Husby.

Jag har aldrig haft problem med bilia gällande reparatoner vid skada. Har ju dock volvia, så jag har bara bokat en tid för skade bes, fått en tid för reparation och en för när bilen ska vara klar. Körde skade bes samma vecka och rep av bilen veckan efter. Både en på körning höger framdörr och blivit på körd (krock) bakifrån. Detta är bilia i segeltorp och de är inte kända för att vara den bästa i sthlm. Nacka och Alvik är riktigt bra annars.

Visa signatur

Workstation:*Acer TimelineX 4830tg *8gb DDR3 1066MHz *Core i5, 2410M, *GeForce GT 540M 2gb, *80gb ssd intel x-25 g2*Griffin Elevator
HTPC:*Lian Li C36B*Gigabyte GA-MA78GM-UD2H*AMD Athlon X2 4850e 2.5GHz + Scyte Shuriken*2x1gb pc8500 corsair dominator*XFX Radeon HD5450 512MB - passivt*40gb ssd intel x-25 g2

Permalänk
Medlem

Blev 3 spel väldigt för väldigt lite pengar. Goonies 2 är inte med på bild då jag redan hade det sen innan. Det var dessa jag var ute efter.

Visa signatur

Vivi Orunitia- "How do you prove that you exist...? Maybe we don't exist..."

Permalänk
Medlem

Dagens fångst! Del 8 av Carl Barks - Till Bords I Ankeborg dyker upp i veckan också

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Föredetting
Skrivet av DasBoot_swe:

Jag har aldrig haft problem med bilia gällande reparatoner vid skada. Har ju dock volvia, så jag har bara bokat en tid för skade bes, fått en tid för reparation och en för när bilen ska vara klar. Körde skade bes samma vecka och rep av bilen veckan efter. Både en på körning höger framdörr och blivit på körd (krock) bakifrån. Detta är bilia i segeltorp och de är inte kända för att vara den bästa i sthlm. Nacka och Alvik är riktigt bra annars.

Bilia har failat mig 100% av gångerna. Dvs en gång av en möjlig. Bokade besiktning av ett katastrofalt lacksläpp på en panel, det började med att skadeberäknaren var helt 100% säker på att det inte skulle gå på garantin. Några veckor senare ringer han och säger att det går på garantin, bokade en tid till slutet på Augusti (det var i början av Juli). Dyker upp på plats den avtalade dagen, frågar hur lång tid det kan tänkas ta, får till svar "en halvtimme eller så". 45 minuter senare kommer de på att de inte alls har fått delen i fråga, bara att åka hem...

Skadebesiktning imorgon, får se hur det slutar. Det blir åtminstone svårt för dem att säga "näe, det går nog inte på vagnskadeförsäkringen det här". Bävar bara för att det kommer dröja tills man ställt av bilen för vintern och några månader till...

Visa signatur

Internet of Things. Translation: Anything that connects to the internet, no matter how useless nor how much of a security risk it poses.

Permalänk
Medlem

Present till farsan, Tvål o schampo

Visa signatur

R4 Titan, 5800x, 16 Gig , Dell U2410, G502 ,Philips HP 800 hörlurar, Ducky shine 3 cherry black, Nvidia 3070, Samsung 840 basic 250 GB, WD blue 1TB m2 SSD
"Where knowledge ends, religion begins." -- Benjamin Disraeli"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gavelinus:

Blev 3 spel väldigt för väldigt lite pengar. Goonies 2 är inte med på bild då jag redan hade det sen innan. Det var dessa jag var ute efter.
http://i.imgur.com/h3dgB.jpg

Dream master väcker sannerligen minnen 2 riktigt bra spel du köpt där.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zalice:

Ibanez! <3 Älskar kroppen på S-modellen!

Skaffade också en ny Ibanez. En RGA42. Gamla RGT42 ovanför

Absolut! riktigt sköna och spela på Dock byter jag nog mickar senare

Visa signatur

Dator 1: EVGA SuperNOVA Gold 750W | DELL S2340L 23"" | Sapphire Radeon R9 280X Dual-X OC | Intel i5 4670k@4.4Ghz | Asus Z97-a | Samsung 830 128GB SDD | Corsair DDR3 1600mhz 8GB | Win 8.1 Pro | HAF 912 Plus

Permalänk
Medlem

Blev en Logitech M525 till den bärbara Funkar på dom flesta underlag, perfekt för soffan/sängen.

Permalänk
Skrivet av Meantek:

Bilia har failat mig 100% av gångerna. Dvs en gång av en möjlig. Bokade besiktning av ett katastrofalt lacksläpp på en panel, det började med att skadeberäknaren var helt 100% säker på att det inte skulle gå på garantin. Några veckor senare ringer han och säger att det går på garantin, bokade en tid till slutet på Augusti (det var i början av Juli). Dyker upp på plats den avtalade dagen, frågar hur lång tid det kan tänkas ta, får till svar "en halvtimme eller så". 45 minuter senare kommer de på att de inte alls har fått delen i fråga, bara att åka hem...

Skadebesiktning imorgon, får se hur det slutar. Det blir åtminstone svårt för dem att säga "näe, det går nog inte på vagnskadeförsäkringen det här". Bävar bara för att det kommer dröja tills man ställt av bilen för vintern och några månader till...

Tråkigt, för oss har det funkat till 100%. Besiktning på rätt tid och tog så långtid som de lovat. Tog en fika och läste tidningen under tiden. Nästa tid kom snabbt och bytte bara nycklar och tog hyrbilen hem. De ringde direkt när bilen var klar så vi kunde hämta den samma dag. Vilken bilia strula för dig? Så jag vet vilken jag ska undvika. Upplandsmotor är ju riktigt bra men vet inte om de tar försäkrings uppdrag.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Workstation:*Acer TimelineX 4830tg *8gb DDR3 1066MHz *Core i5, 2410M, *GeForce GT 540M 2gb, *80gb ssd intel x-25 g2*Griffin Elevator
HTPC:*Lian Li C36B*Gigabyte GA-MA78GM-UD2H*AMD Athlon X2 4850e 2.5GHz + Scyte Shuriken*2x1gb pc8500 corsair dominator*XFX Radeon HD5450 512MB - passivt*40gb ssd intel x-25 g2