HTPC med små komponenter (24p möjligt?) AMD eller Intel? Radio->Dator

Permalänk
Medlem

Alltid kul att hjälpa till inkui. Hoppas du blir nöjd isåfall köper jag samma kit så fort jag får lite pengar över

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zendrim:

Alltid kul att hjälpa till inkui. Hoppas du blir nöjd isåfall köper jag samma kit så fort jag får lite pengar över

Vad tror du om http://www.prisjakt.nu/produktlistor.php?do=lista&k=1032065 ?
Då jag fastnat med distanser (som är sjukt dyra eller omöjliga att få tag på!) sitter jag och kikar runt igen, mest för att ha något att göra. Antar det blir varmare osv. med detta dock? Kanske är sämre i XBMC, prestandamässigt, jämfört med ION2 dock? Ingen aning, som du kanske märkt!

Hur som.. om någon som gjort ett eget chassi, eller vet av någon annan anledning, hur eller vart man kan få tag på distanser vore jag väldigt tacksam. I mitt tyckte är 380ish kronor lite dyrt för fyra distanser (med frakt). Men det kanske helt enkelt är det äpplet, surt eller inte, man får bita i?

Tack på förhand,

Visa signatur

Richard aka inkui

Permalänk
Medlem
Skrivet av inkui:

Vad tror du om http://www.prisjakt.nu/produktlistor.php?do=lista&k=1032065 ?
Då jag fastnat med distanser (som är sjukt dyra eller omöjliga att få tag på!) sitter jag och kikar runt igen, mest för att ha något att göra. Antar det blir varmare osv. med detta dock? Kanske är sämre i XBMC, prestandamässigt, jämfört med ION2 dock? Ingen aning, som du kanske märkt!

Hur som.. om någon som gjort ett eget chassi, eller vet av någon annan anledning, hur eller vart man kan få tag på distanser vore jag väldigt tacksam. I mitt tyckte är 380ish kronor lite dyrt för fyra distanser (med frakt). Men det kanske helt enkelt är det äpplet, surt eller inte, man får bita i?

Tack på förhand,

Med dom delarna kommer tror jag inte du kommer klara dig på det nätagget. och det blir dyrare och betydligt varmare, och kompabiletet med linux är inge vidare just nu. det finns ingen hårdvaruvideoavkodning eller 24p stöd.

Jag byggde en ny lista i veckan baserat på i3 men med lika bra linux stöd som atom+ion2 listan

http://www.prisjakt.nu/produktlistor.php?do=lista&k=1032081

Jag den är betydlig mer krävande både plats och watt, Men mycket kraftigare dock lär den bli mycket varmare.

Angående bygga eget chassi. Så skulle jag personligen avstå från det det låter som nåt väldigt krångligt och opraktisk. du kan få ett chassi med nätagg för under runt 500 spänn.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zendrim:

Med dom delarna kommer tror jag inte du kommer klara dig på det nätagget. och det blir dyrare och betydligt varmare, och kompabiletet med linux är inge vidare just nu. det finns ingen hårdvaruvideoavkodning eller 24p stöd.

Jag byggde en ny lista i veckan baserat på i3 men med lika bra linux stöd som atom+ion2 listan

http://www.prisjakt.nu/produktlistor.php?do=lista&k=1032081

Jag den är betydlig mer krävande både plats och watt, Men mycket kraftigare dock lär den bli mycket varmare.

Angående bygga eget chassi. Så skulle jag personligen avstå från det det låter som nåt väldigt krångligt och opraktisk. du kan få ett chassi med nätagg för under runt 500 spänn.

Mjoo.. tänkte också det. Aja, var värt ett "försök"! Får bli ION2 grejset då.

Största anledningen till HTPC är för att få en anledning att använda gamla radions "chassi", så bökigt eller inte det är vad som ska ske. Ordnar sig förhoppningsvis med distanser... nån gång!

Tack för tipsen.

Mvh,

Edit: Stavning.

Visa signatur

Richard aka inkui

Permalänk
Medlem

Dags för beställning!

Tänkte bara dubbelkolla RAM-minnena så jag inte gör något tokigt!
Moderkortet blir alltså ett Asus AT5IonT-I Deluxe.

Frågan är antagligen väldigt enkel. Vilka minnen blir bäst?
Kingston ValueRAM - en sticka eller Corsair Value Select - stvå stickor?
Blir det någon skillnad med två minnen, prestandamässigt?

Tack, återigen, super massa! Återkommer med logg.

Visa signatur

Richard aka inkui

Permalänk
Medlem
Skrivet av inkui:

Dags för beställning!

Tänkte bara dubbelkolla RAM-minnena så jag inte gör något tokigt!
Moderkortet blir alltså ett Asus AT5IonT-I Deluxe.

Frågan är antagligen väldigt enkel. Vilka minnen blir bäst?
Kingston ValueRAM - en sticka eller Corsair Value Select - stvå stickor?
Blir det någon skillnad med två minnen, prestandamässigt?

Tack, återigen, super massa! Återkommer med logg.

Najs! Dom där minnena är kollade ifrån en lista över från asus med testade minne. Just de där moderkortet ska tydligen vara väldigt känsligt på minnen

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zendrim:

Najs! Dom där minnena är kollade ifrån en lista över från asus med testade minne. Just de där moderkortet ska tydligen vara väldigt känsligt på minnen

Åå, se där! Vilken tur jag hade får man ju kanske säga. Men vilken av dom ger mest prestanda?

Mvh,

Visa signatur

Richard aka inkui

Permalänk
Medlem
Skrivet av inkui:

Åå, se där! Vilken tur jag hade får man ju kanske säga. Men vilken av dom ger mest prestanda?

Mvh,

hah ojj blev lite fel där det ska vara att kingston minnena (dom, det är två stycken )

Permalänk
Medlem

Haha, är du lite trött eller? För Kingston minnet var den med en sticka, Corsair dom med två. ;P
Men det ger alltså mer med två stickor (Corsair!)? På grund av Dual Channel, eller?

Mvh,

Visa signatur

Richard aka inkui

Permalänk
Medlem
Skrivet av inkui:

Haha, är du lite trött eller? För Kingston minnet var den med en sticka, Corsair dom med två. ;P
Men det ger alltså mer med två stickor (Corsair!)? På grund av Dual Channel, eller?

Mvh,

hahah oj ja som jag är inte i form uppenbarligen. Jag kontrollerat att dom här stickorna ska funka:
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=468611 2 st av dem.

Permalänk
Medlem

Haha! Right. Tack, beställde några randoms nu. Undrar om det inte var dom.. Fungerar det inte går jag till Kjell o Company o handlar nya. ^^

Visa signatur

Richard aka inkui

Permalänk
Medlem

hej

fungerar HFX Micro M2 tillsammans med AMD llano A-3850 om man hittar moderkort som passar?
har tänkt underclocka genom att sänka volten något.

kraven är ganska modest. är i behov av en mer kraftfull allround-maskin än nuvarande från år 2006: intel c2d e6600 geforce (7600 gs 256 MB), 4 GB RAM

Visa signatur

P[a]cman äter spöken så ofta han kan.

citera mig, annars är risken överhängande att jag inte hittar tillbaka.