Windows Vägrar samarbeta HJÄLP!

Permalänk

Windows Vägrar samarbeta HJÄLP!

Tjena!

för ca 1,5 år sen installera jag windows 7 ultimate på min gamla fabriksdator Scaleo T .

Allt flöt på fint och jag var nöjd med mitt nya OS, men nu har den helt plötsligt bara börjat vägra allt jag gör!

T.ex. varje gång jag installerar ett nytt spel så är det något fel även om jag har installerat det tidigare på datan så tjatar den hela tiden om att det fattas DLL filer, att mscorwks.dll i microsoftNET är fel och att jag måste ominstallera. Jag har laddat ner den senaste uppdateringen från Microsofts hemsida men den vägrar installera dem och fortsätter tjata om att jag måste ominstallera. Det är ju precis vad jag försöker göra men den är helt knäpp :S

Någon som är riktigt kunnig som kan hjälpa mig för jag börjar seriöst bli riktigt besviken på datan och har lusten att bara bränna upp skiten om den ska strula såhär!!

Visa signatur

| NZXT S340 Elite | i5 6600K @ 4.6Ghz | Vengeance LPX 16GB |
| ASUS 1070 @ 2.1Ghz | Z170 Pro Gaming | Samsung 850 pro 250GB |
| Western Digital Blue 1TB |

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

Du skulle behöva installera mindre skit och surfa mindre på skumma sidor och köra en full genomsökning av C:\ till att börja med.

Varför bränna datan för? Då förlorar du ju alla filer..

Permalänk
Medlem
Skrivet av tcntad:

Du skulle behöva installera mindre skit och surfa mindre på skumma sidor och köra en full genomsökning av C:\ till att börja med.

Varför bränna datan för? Då förlorar du ju alla filer..

this... Ta bort SBS;en

Installera ett bra virusskydd

Sluta klicka på länkar i mailen som du inte känner igen.

Ja... sunt förnuft

Visa signatur

System: Aerocool DS Cube|| i5 4690K @ Stock || Phanteks PH-TC12DX || MSI Z97M-G43 || G.Skill Ripjaws 8-9-9-24 1866 MHz 8 GB || Gigabyte GTX460 1GB OC || PNY Optima SSD 480GB || Crucial C300 128 GB || Samsung Spinpoint F3 1TB || Fractal Design Edison M 750W 80+ Gold

Permalänk
Skrivet av sj6:

this... Ta bort SBS;en

Installera ett bra virusskydd

Sluta klicka på länkar i mailen som du inte känner igen.

Ja... sunt förnuft

Ja du klicka på saker i mailen gör jag ju inte i alla fall det kan jag ju försäkra er båda om, jag är inte helt blåst

Har funderingar på att formatera om datan kanske installera om hela os:et men problemet är att jag är så j*vla lat och orkar inte installera alla program igen ^^

Visa signatur

| NZXT S340 Elite | i5 6600K @ 4.6Ghz | Vengeance LPX 16GB |
| ASUS 1070 @ 2.1Ghz | Z170 Pro Gaming | Samsung 850 pro 250GB |
| Western Digital Blue 1TB |

Permalänk
Skrivet av tcntad:

Du skulle behöva installera mindre skit och surfa mindre på skumma sidor och köra en full genomsökning av C:\ till att börja med.

Varför bränna datan för? Då förlorar du ju alla filer..

1. är aldrig inne på sidor jag inte känner sen tidigare eller som mitt anti virus skydd varnar för.

2. att köra en hel sökning e C:\ gör jag varje vecka med Norton 360 en rutin jag har satt datan på.

Skrivet av sj6:

this... Ta bort SBS;en

Installera ett bra virusskydd

Sluta klicka på länkar i mailen som du inte känner igen.

Ja... sunt förnuft

Visa signatur

| NZXT S340 Elite | i5 6600K @ 4.6Ghz | Vengeance LPX 16GB |
| ASUS 1070 @ 2.1Ghz | Z170 Pro Gaming | Samsung 850 pro 250GB |
| Western Digital Blue 1TB |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Supertuba:

1. är aldrig inne på sidor jag inte känner sen tidigare eller som mitt anti virus skydd varnar för.

2. att köra en hel sökning e C:\ gör jag varje vecka med Norton 360 en rutin jag har satt datan på.

Men ska du inte ha ett virusskydd som gör sitt jobb då?

Visa signatur

System: Aerocool DS Cube|| i5 4690K @ Stock || Phanteks PH-TC12DX || MSI Z97M-G43 || G.Skill Ripjaws 8-9-9-24 1866 MHz 8 GB || Gigabyte GTX460 1GB OC || PNY Optima SSD 480GB || Crucial C300 128 GB || Samsung Spinpoint F3 1TB || Fractal Design Edison M 750W 80+ Gold

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av sj6:

Men ska du inte ha ett virusskydd som gör sitt jobb då?

Och det gör det inte..?

TS: Kör en genomsökning med t.ex MBAM. Alt. får du reparera eller ominstallera Windows.

Permalänk
Skrivet av sj6:

Men ska du inte ha ett virusskydd som gör sitt jobb då?

Norton gör ju sitt jobb

att DLL filer fattas när jag installerar spel kan ju knappast ha någon som helst koppling till att jag skulle vara inne på olämpliga sidor?

Spelen är på skiva och inte nedladdade om det är det du menar med att det alltid är fel

Visa signatur

| NZXT S340 Elite | i5 6600K @ 4.6Ghz | Vengeance LPX 16GB |
| ASUS 1070 @ 2.1Ghz | Z170 Pro Gaming | Samsung 850 pro 250GB |
| Western Digital Blue 1TB |

Permalänk
Skrivet av tcntad:

Och det gör det inte..?

TS: Kör en genomsökning med t.ex MBAM. Alt. får du reparera eller ominstallera Windows.

Tack för svar jag överväger nog att köra en om installering av w7 och hoppas på att den senaste updaten löser problemet

Visa signatur

| NZXT S340 Elite | i5 6600K @ 4.6Ghz | Vengeance LPX 16GB |
| ASUS 1070 @ 2.1Ghz | Z170 Pro Gaming | Samsung 850 pro 250GB |
| Western Digital Blue 1TB |

Permalänk
Medlem
Skrivet av tcntad:

Och det gör det inte..?

TS: Kör en genomsökning med t.ex MBAM. Alt. får du reparera eller ominstallera Windows.

Skrivet av Supertuba:

Norton gör ju sitt jobb

att DLL filer fattas när jag installerar spel kan ju knappast ha någon som helst koppling till att jag skulle vara inne på olämpliga sidor?

Spelen är på skiva och inte nedladdade om det är det du menar med att det alltid är fel

enligt min erfarenhet så finns det bättre alternativ.

Visa signatur

System: Aerocool DS Cube|| i5 4690K @ Stock || Phanteks PH-TC12DX || MSI Z97M-G43 || G.Skill Ripjaws 8-9-9-24 1866 MHz 8 GB || Gigabyte GTX460 1GB OC || PNY Optima SSD 480GB || Crucial C300 128 GB || Samsung Spinpoint F3 1TB || Fractal Design Edison M 750W 80+ Gold

Permalänk
Skrivet av tcntad:

Och det gör det inte..?

TS: Kör en genomsökning med t.ex MBAM. Alt. får du reparera eller ominstallera Windows.

Körde sökningen hittade inget, och försäkrade mig om att det inte fanns någon kvarglömd uppdatering i windows.

En fråga till jag startar upp BF2 och sedan står det att "D3dx9_25.dll fattas" och när jag laddar ner dll-filen så kraschar spelet så fort den ska visa allt EA,Dice etc... Vad kan jag göra? Vad ska jag göra?

Visa signatur

| NZXT S340 Elite | i5 6600K @ 4.6Ghz | Vengeance LPX 16GB |
| ASUS 1070 @ 2.1Ghz | Z170 Pro Gaming | Samsung 850 pro 250GB |
| Western Digital Blue 1TB |

Permalänk

Har du ens installerat directx? verkar ju vara där problemet ligger, installera http://www.microsoft.com/downloads/sv-se/details.aspx?FamilyI...

Finns det redan så avinstallerar du och installerar om igen, då det fattas dll filer så är en fullständig ominstallation bättre än att försöka patcha med nertankade dll filer.

Visa signatur

Här skryter vi om vem som lägger ut mest pengar på hårdvara.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Supertuba:

En fråga till jag startar upp BF2 och sedan står det att "D3dx9_25.dll fattas" och när jag laddar ner dll-filen så kraschar spelet så fort den ska visa allt EA,Dice etc... Vad kan jag göra? Vad ska jag göra?

Filer av typen D3Dx9_## är olika mini varianter av DX9 Direct3D som regelbundet släpptes. Spel behöver tillgång till en specifik version för att kunna starta (de kan inte använda nyare eller äldre varianter).

Dessa unika versioner installeras inte automatiskt, då de inte är strikta 'updateringar' som många brukar tro; utan de ska läggas in under installationen av mjukvaran. Om detta inte sker, kan man som länkat åvan köra ett specielt program för att ladda ner alla existerande varianter av D3Dx9.

Permalänk
Skrivet av edasvangen:

Har du ens installerat directx? verkar ju vara där problemet ligger, installera http://www.microsoft.com/downloads/sv-se/details.aspx?FamilyI...

Finns det redan så avinstallerar du och installerar om igen, då det fattas dll filer så är en fullständig ominstallation bättre än att försöka patcha med nertankade dll filer.

Där ligger problemet! jag laddade ner directX9 och satt igång installationen men datan låter mig inte installera det för att det är fel på mscorwks.dll. Då jag ska ominstallera Microsoft.NET med mscorwks.dll filen så får jag inte det heller för datans nuvarande mscorwks.dll är sönder (ett redigt ond cirkel!). har prövat att försöka byta ut filen mot en likadan på nätet men det får jag inte.

Skrivet av eXale:

Filer av typen D3Dx9_## är olika mini varianter av DX9 Direct3D som regelbundet släpptes. Spel behöver tillgång till en specifik version för att kunna starta (de kan inte använda nyare eller äldre varianter).

Dessa unika versioner installeras inte automatiskt, då de inte är strikta 'updateringar' som många brukar tro; utan de ska läggas in under installationen av mjukvaran. Om detta inte sker, kan man som länkat åvan köra ett specielt program för att ladda ner alla existerande varianter av D3Dx9.

Som sagt så är det ovanstående fel som förhindrar allt från att funka.

Visa signatur

| NZXT S340 Elite | i5 6600K @ 4.6Ghz | Vengeance LPX 16GB |
| ASUS 1070 @ 2.1Ghz | Z170 Pro Gaming | Samsung 850 pro 250GB |
| Western Digital Blue 1TB |