Vad tycker ni om iPhone 4S?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tanax:

Fick telefonen igår, riktigt snabb leverans av Tele2! Min första smartphone så har fortfarande inte riktigt vant mig vid att smsa med en sån typ av tangentbord men i övrigt så gillar jag den grymt mycket! Gillar att kunna sitta på bussen och kolla Facebook(haha lite efter ).

Här är lite bilder(som är tagna med min gamla mobil så kvalitén är *sådär*):
http://img560.imageshack.us/img560/8130/dsc00393k.jpg

http://img820.imageshack.us/img820/2497/dsc00394gb.jpg

http://img214.imageshack.us/img214/5430/dsc00395ne.jpg

http://img855.imageshack.us/img855/2512/dsc00396a.jpg

http://img52.imageshack.us/img52/7467/dsc00397mh.jpg

Här är med skärmskydd(som inte direkt syns..) och case:
http://img511.imageshack.us/img511/5016/dsc00398s.jpg

Och en gruppbild:
http://a5.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash4/s720x720/38717...

Snyggt! Jag vill ha 4s nu, men får vänta till efter jul, pga ekonomin..
Utifall någon undrar så är det ett Speck PixelSkin HD case, riktigt snyggt och riktigt bra fit! Skyddar både baksidan, kanterna och framförallt sidorna på framsidans glas(vilket är en anledning till att glaset spricker så lätt ifall man tappar den). Skärmskyddet är Power Support HD Anti-Glare, kan verkligen rekommendera detta skärmskydd! Så himla skönt att använda, fingrarna glider runt mycket lättare, eliminerar reflektion och fingeravtryck fastnar inte alls(har dock bara använt det en dag nu.. men iaf).

Har även lyckats spela in en video med den för att testa bild- & ljudkvalitén. Musiken i bakgrunden låter en aning "dunkelt" men det är nog pga att högtalarna stod bakom datorn och dessutom vinklade bort från telefonen - gitarrljudet låter ju cleant. Har dock inte provat med hög volym där förstärkaren är på(detta är ju unplugged) så vet inte hur den hanterar höga volymer än. Bildkvalitén måste jag säga är rätt bra ändå. Har ju inte så mycket att jämföra med men tycker den definitivt är helt okej för en mobilkamera(observera att klippet är inspelat med framkameran och inte den på baksidan - vet inte om det är olika kvalité på dom).

http://www.facebook.com/photo.php?v=10150442821301522
(ska vara public så hoppas det går att se )

All in all, är riktigt nöjd än så länge!!

Snyggt! Jag vill ha en nu, men blir efter jul pga ekonomin..

Permalänk
Medlem
Skrivet av majje:

Tack för tipset!! Tänkte gå till lanmasters och be dem kolla på den men jag kanske väntar lite med det så för att se om Apple har någon lösning på problemet. Har inaktiverat min pin kod nu. Hoppas det löser problemet! Funkat bra än så länge!!!

Skickades från m.sweclockers.com

Jag hade inte väntat på apple. Du skulle kunna reklamera den. Det finns ju en period där i början som man kan lämna tillbaka telefonen och få en ny om den nu är trasig vid leverans, vilket den verkar vara tycker jag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tanax:

ra(observera att klippet är inspelat med framkameran och inte den på baksidan - vet inte om det är olika kvalité på dom).

All in all, är riktigt nöjd än så länge!!

Hum.
Frontkameran är en sketen VGA kamera aka skrot
Baksidan är den riktiga kameran.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nivity:

Hum.
Frontkameran är en sketen VGA kamera aka skrot
Baksidan är den riktiga kameran.

Klippet var iaf ganska bra, om det var den där fram..

Permalänk
Skrivet av Cindori:

CPU - Förväntad, inte bättre än konkurrenterna
Battery - 1h längre samtalstid, men 100h kortare standby än iPhone 4!!!
Camera - Förväntad, inte bättre än konkurrenterna
Siri - Lär finnas i Cydia 3 dagar efter release ändå! och fungera med 3GS osv
iOS 5 - Kommer redan till äldre telefoner!

Nej, vänta på 5 för mig

Nej kameran är nog allt vassare skall du se.
http://techie-buzz.com/mobile-news/apple-iphone-4s-vs-samsung...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tanax:

Fick telefonen igår, riktigt snabb leverans av Tele2! Min första smartphone så har fortfarande inte riktigt vant mig vid att smsa med en sån typ av tangentbord men i övrigt så gillar jag den grymt mycket! Gillar att kunna sitta på bussen och kolla Facebook(haha lite efter ).

Här är lite bilder(som är tagna med min gamla mobil så kvalitén är *sådär*):
http://img560.imageshack.us/img560/8130/dsc00393k.jpg

http://img820.imageshack.us/img820/2497/dsc00394gb.jpg

http://img214.imageshack.us/img214/5430/dsc00395ne.jpg

http://img855.imageshack.us/img855/2512/dsc00396a.jpg

http://img52.imageshack.us/img52/7467/dsc00397mh.jpg

Här är med skärmskydd(som inte direkt syns..) och case:
http://img511.imageshack.us/img511/5016/dsc00398s.jpg

Och en gruppbild:
http://a5.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash4/s720x720/38717...

Utifall någon undrar så är det ett Speck PixelSkin HD case, riktigt snyggt och riktigt bra fit! Skyddar både baksidan, kanterna och framförallt sidorna på framsidans glas(vilket är en anledning till att glaset spricker så lätt ifall man tappar den). Skärmskyddet är Power Support HD Anti-Glare, kan verkligen rekommendera detta skärmskydd! Så himla skönt att använda, fingrarna glider runt mycket lättare, eliminerar reflektion och fingeravtryck fastnar inte alls(har dock bara använt det en dag nu.. men iaf).

Har även lyckats spela in en video med den för att testa bild- & ljudkvalitén. Musiken i bakgrunden låter en aning "dunkelt" men det är nog pga att högtalarna stod bakom datorn och dessutom vinklade bort från telefonen - gitarrljudet låter ju cleant. Har dock inte provat med hög volym där förstärkaren är på(detta är ju unplugged) så vet inte hur den hanterar höga volymer än. Bildkvalitén måste jag säga är rätt bra ändå. Har ju inte så mycket att jämföra med men tycker den definitivt är helt okej för en mobilkamera(observera att klippet är inspelat med framkameran och inte den på baksidan - vet inte om det är olika kvalité på dom).

http://www.facebook.com/photo.php?v=10150442821301522
(ska vara public så hoppas det går att se )

All in all, är riktigt nöjd än så länge!!

Köpte du speck skalet från apples hemsida eller?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

SpelDator: Ghost s1, Ryzen 5, RTX 2060 FE

Datorljud: O2+ODAC & Beyerdynamic DT990 250 ohm

Permalänk
Medlem

Hämtade min i butiken i fredags. Ganska roligt att se folk köa och få till svars att e är slutsålda. Min tur här är din Iphone 4s. Lite lätt sura miner på vägen ut.

Iafall är på jakt efter ett trevligt skal. Köpte ett i läder har skydd på sidorna bakom samt en flärp man kan skydda skärmen med också.
Eftersom stämningen i butiken vara lite tråkig ville jag inte stå där och testa olika skal utan litade på säljaren. Nu blir det till att lämna tillbaka det fodralet då det inte alls kändes speciellt vällgenomtänkt.

Skyddet på sidorna hämmar en grymt mycket vid använding av skärmen på sidorna.
Det går inte heller att stoppa nallen i min universall bilhållare. inte heller går det att ladda telefonen utan att man har flärpen för skärmen. Något man absolut inte alltid vill bara för att man har den i fodralet..
Någon som har några tipps på liknande skal som kanske är lite mer genomtänkta

Permalänk
Medlem
Skrivet av drulle:

Ångrar mig som FAN att jag köpte 4S ... hade 4an innan o den är så fan mycket bättre den "snabbare" processorn drar bara mer batteri, den känns inte alls snabbare (finns tester på detta, sök på google så får ni se). Vill ha tillbaka min 4 som dock redan är såld o skickad på tradera så får väl leva med denna då kanske den blir bättre med tiden, kameran är inte heller särskilt bra verkligen inte 1080p snarare 720 fusk uppskalat till 1080i/p...

http://www.guardian.co.uk/technology/2011/oct/29/iphone-4s-ba...
Många som har raporterat att batteritiden på 4s är alldeles off mot vad den SKA vara.

Typ alla tester jag sett så startar den allt snabbare.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Jag köpte en iPhone 4S i fredags och har redan en jädrans massa problem.

1. IOS 5 med iPhone 4S kan inte uppdatera nätet, dvs, när du förlorar nät så måste du starta om din telefon för att kunna få tillbaks nät.
2. Batteriet dör dubbelt så fort som iPhone 4. Jag kan faktist se hur batteriet rullar ned och behöver ladda den 2 ggr om dagen (apple undersöker problemet och ska lösa det till nästa uppdatering, men när?)
3. skärmen låser sig då och då

Permalänk
Medlem
Skrivet av clarko:

Jag köpte en iPhone 4S i fredags och har redan en jädrans massa problem.

1. IOS 5 med iPhone 4S kan inte uppdatera nätet, dvs, när du förlorar nät så måste du starta om din telefon för att kunna få tillbaks nät.
2. Batteriet dör dubbelt så fort som iPhone 4. Jag kan faktist se hur batteriet rullar ned och behöver ladda den 2 ggr om dagen (apple undersöker problemet och ska lösa det till nästa uppdatering, men när?)
3. skärmen låser sig då och då

Är det någon mer som skaffat 4s som märkt av batteriet?

Skickades från m.sweclockers.com

Edit: alltså någon mer här på swec, som skaffat den och märkt stora skillnader.

Permalänk
Medlem
Skrivet av clarko:

Jag köpte en iPhone 4S i fredags och har redan en jädrans massa problem.

1. IOS 5 med iPhone 4S kan inte uppdatera nätet, dvs, när du förlorar nät så måste du starta om din telefon för att kunna få tillbaks nät.
2. Batteriet dör dubbelt så fort som iPhone 4. Jag kan faktist se hur batteriet rullar ned och behöver ladda den 2 ggr om dagen (apple undersöker problemet och ska lösa det till nästa uppdatering, men när?)
3. skärmen låser sig då och då

Förhoppningsvis löser de det ganska snabbt. Efter att jag tog bort pin koden har jag inte haft några som helst problem med nätverket!! Är riktigt nöjd med telefonen nu!!!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

SpelDator: Ghost s1, Ryzen 5, RTX 2060 FE

Datorljud: O2+ODAC & Beyerdynamic DT990 250 ohm

Permalänk
Medlem
Skrivet av clarko:

Jag köpte en iPhone 4S i fredags och har redan en jädrans massa problem.

1. IOS 5 med iPhone 4S kan inte uppdatera nätet, dvs, när du förlorar nät så måste du starta om din telefon för att kunna få tillbaks nät.
2. Batteriet dör dubbelt så fort som iPhone 4. Jag kan faktist se hur batteriet rullar ned och behöver ladda den 2 ggr om dagen (apple undersöker problemet och ska lösa det till nästa uppdatering, men när?)
3. skärmen låser sig då och då

1. Det är ett känt problem att den tappar nätet ibland men jag har inte hört talas om någon som måste reboota för att få tillbaka det. Själv så kan jag bara gå in och söka efter nät.

2. Om du har SIRI aktiverat, testa att stänga av funktionen "Håll upp för att tala". Har hört att det hjälper.

3. Automatiskt-Skärmlås?

Visa signatur

Stationär: Intel i5 2500k, Corsair 8GB, XFX HD6870, Fractal Design Core 3000 Svart. Steelseries 6G V2, Ikari.
Bärbar: Lenovo x121e

Permalänk
Medlem

Bara jag som beställt från Apple och får min leverans mellan 9 Nov - 16 Nov?

Permalänk
Medlem
Skrivet av impacter:

1. Det är ett känt problem att den tappar nätet ibland men jag har inte hört talas om någon som måste reboota för att få tillbaka det. Själv så kan jag bara gå in och söka efter nät.

2. Om du har SIRI aktiverat, testa att stänga av funktionen "Håll upp för att tala". Har hört att det hjälper.

3. Automatiskt-Skärmlås?

Så att ha "håll upp för att tala" aktiverat ska lösa batteri problemet? tveksamt!

jag mena att skärmen fryser sig. Det är ju ett känt fel alla dessa jag har nämnt ovan i och med att apple officielt har gått ut med att recalla telefoner i USA

Permalänk
Medlem
Skrivet av clarko:

Jag köpte en iPhone 4S i fredags och har redan en jädrans massa problem.

1. IOS 5 med iPhone 4S kan inte uppdatera nätet, dvs, när du förlorar nät så måste du starta om din telefon för att kunna få tillbaks nät.
2. Batteriet dör dubbelt så fort som iPhone 4. Jag kan faktist se hur batteriet rullar ned och behöver ladda den 2 ggr om dagen (apple undersöker problemet och ska lösa det till nästa uppdatering, men när?)
3. skärmen låser sig då och då

Jag har inga problem av de du listade. Har tappat teckning men inte behövt starta om telefonen och skärmen har aldrig låst sig. Batteriproblemet går att få bukt på genom att stänga av vissa saker, t.ex. Siri. Jag har Siri avstängt, använder det ändå aldrig, och jag har inte behövt ladda min telefon sen jag fick den i fredags. För övrigt har jag notiser och platstjänster aktiverat och en ganska stark ljusstyrka på skärmen. Testa med att stänga av Siri till att börja med och se om det hjälper. Det är förmodligen i Siri som denna batteribugg sitter då det, bortsett från hårdvaran, är den enda skillnaden jämfört med 4an i IOS 5, och det är nog hårdvaran som gör skillnaden på 200h och 300h i standbytid.

Visa signatur

Intel i5 12600K | Asus TUF Gaming Z690-Plus D4 | Asus Geforce RTX 3060 Ti | 32 GB DDR4 | Fractal Design North | Corsair iCue Link H100i | Cooler Master V750 Gold i Multi

Permalänk
Medlem

Jag har inte upptäckt så mycket att mitt batteri har dragits så jävla mycket, men det beror väl på hur mycket man använder den och vad man använder den till. Kör jag med Siri i 10 minuter och leker lite så sugs det typ 1% / minut.

Hittade detta, kanske hjälper för någon : http://www.redsn0w.us/2011/10/location-services-bug-being-mos...

Permalänk
Medlem
Skrivet av majje:

Förhoppningsvis löser de det ganska snabbt. Efter att jag tog bort pin koden har jag inte haft några som helst problem med nätverket!! Är riktigt nöjd med telefonen nu!!!

Skickades från m.sweclockers.com

Men visst vare så för dig innan att den aldrig kunde snappa upp signalen när den väl var "ingen service" eller inga "pinnar" ?

Jag testade nu att ta bort "Sim Pin" så får vi se hur den fungerar nu

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dassh:

Bara jag som beställt från Apple och får min leverans mellan 9 Nov - 16 Nov?

Nej du är inte ensam, dock har jag 3 nov - 10 nov. Låter lite otroligt då dom inte ens skeppat iväg den.

Permalänk
Medlem

Blir ganska irriterad på det för jag beställde 25 okt. Någon som vet om dom har slut på telefonerna i lagret eller vad det beror på?

Permalänk
Medlem

Förhandsbokade min hos Telenor och när jag ringer för att kolla om de skickat telefonen så kan de inte ens se att jag bokat. Väntar nu på svar från internetbutiken men det lär väl bli 2 veckor extra väntan nu.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dassh:

Blir ganska irriterad på det för jag beställde 25 okt. Någon som vet om dom har slut på telefonerna i lagret eller vad det beror på?

Bokade min den 21e från Apple's hemsida och för mig står det 02 nov - 09 nov... Denna väntan...

Visa signatur

| AMD 8350 8-Core || Asus R9 270X ||
Corsair 8Gb 1866MHz || Asus Sabertooth 990FX R2.0 || Corsair CS750M ||
Windows 8.1 x64 ||

Permalänk
Medlem

Jag själv har inga problem alls, batteritiden är nu nere på 84% sedan 05:30 i morse, då har jag pillat lite då och då under jobbet.
Har aldrig tappat täckning heller.

Sambon´s tele fungerar inte som den ska, tappar täckning titt som tätt, batteriet är tomt efter en halv dag. (Inte så konstig när den söker nät hela tiden.) Vi tog bort PIN-koden som du måste slå in i början, nu tror jag telefonen fungerar bättre. Har hört på ryktesvägen att det ska komma en uppdatering från Apple som ska lösa problemen, men om det stämmer återstår att se.

Permalänk
Medlem
Skrivet av majje:

Köpte du speck skalet från apples hemsida eller?

Skickades från m.sweclockers.com

Ja.. men jag ska lämna tillbaka det då den version av skalet dom har är den äldre versionen och Speck tydligen uppdaterat skalet inför releasen av 4S. Pratade dessutom med Specks kundtjänst om varför dom uppdaterade skalet(bl.a. har den en större cut-out för kameran på baksidan) och det skulle - enligt dom - varit på Apple's begäran som dom ändrat. Högst intressant. Vill ha den nya versionen i vilket fall så lämnar tillbaka och köper någon annanstans då dom inte visste om dom skulle få in dom nya versionerna från Speck enligt Apple Store Online's kundtjänst.

Skrivet av ost486:

Snyggt! Jag vill ha en nu, men blir efter jul pga ekonomin..

Ja men visst är det? ;D
Jo det kostar ju en del >.<

Skrivet av Nivity:

Hum.
Frontkameran är en sketen VGA kamera aka skrot
Baksidan är den riktiga kameran.

Ahaa! Jag tyckte väl att det inte riktigt kändes 1080p.. även fast den ändå är bra jämfört med min tidigare. Får ta och filma med bakkameran nästa gång

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tanax:

Ja.. men jag ska lämna tillbaka det då den version av skalet dom har är den äldre versionen och Speck tydligen uppdaterat skalet inför releasen av 4S. Pratade dessutom med Specks kundtjänst om varför dom uppdaterade skalet(bl.a. har den en större cut-out för kameran på baksidan) och det skulle - enligt dom - varit på Apple's begäran som dom ändrat. Högst intressant. Vill ha den nya versionen i vilket fall så lämnar tillbaka och köper någon annanstans då dom inte visste om dom skulle få in dom nya versionerna från Speck enligt Apple Store Online's kundtjänst.

Ja men visst är det? ;D
Jo det kostar ju en del >.<

Ahaa! Jag tyckte väl att det inte riktigt kändes 1080p.. även fast den ändå är bra jämfört med min tidigare. Får ta och filma med bakkameran nästa gång

Jahapp. Vart ska man få tag på den nya varianten då?

Visa signatur

SpelDator: Ghost s1, Ryzen 5, RTX 2060 FE

Datorljud: O2+ODAC & Beyerdynamic DT990 250 ohm

Permalänk

Märker inte så mycket skillnad :/ förutom på display ljus styrkan mycket märkligt...

Köpte 2st iPhone 4s på ena är det mörkare display än den andre!!?!? Har testat samma inställning på båda men samma fel undrar vad det kan va? Hur kan det skilja så?? Båda har samma displayskydd osv ökat ljudstyrkan till Max på båda men ändå ena är mörkare färg på display.. Nån som känner till detta???

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

abbe!

Aspire 8930G

Permalänk
Medlem

Applicerade ett Copter-displayskydd innan idag och telefonen vilar nu. Blev inte så bra som jag hoppats...

Men det lilla jag hann använda den innan appliceringen var fantastiska. Mycket bättre än min 3GS! Hade inte klarat mig ett år till med den.

Visa signatur

Intel Core i5 13500 3,5 GHz | Sapphire Radeon RX Vega 56 Pulse 8 GB | Gigabyte B760M Aorus Elite | EVGA Supernova 750 G2
Corsair 32 GB DDR5 5600 MHz CL36 Vengeance | Corsair Carbide Air 540 | Acer XF270HUA | Ducky Shine 3 | Logitech G305

Permalänk
Medlem
Skrivet av knegil:

Bokade min den 21e från Apple's hemsida och för mig står det 02 nov - 09 nov... Denna väntan...

Samma här! Jobbiga för mig är att de reserverade pengarna å sen helt plötsligt av-reserverade dem. Så nu vet jag inte ens om de har fått in min order eller ej. Å inget svar från apple =(

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wifi:

Applicerade ett Copter-displayskydd innan idag och telefonen vilar nu. Blev inte så bra som jag hoppats...

Men det lilla jag hann använda den innan appliceringen var fantastiska. Mycket bättre än min 3GS! Hade inte klarat mig ett år till med den.

Jag kör också med copter display skydd. Vad är det som du inte är nöjd med? Du kanske har applicerat det fel? Mitt funkar klockrent.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xclusiv8:

Samma här! Jobbiga för mig är att de reserverade pengarna å sen helt plötsligt av-reserverade dem. Så nu vet jag inte ens om de har fått in min order eller ej. Å inget svar från apple =(

Samma hände mig, pengarna låg som skyddat belopp, men inte längre... Fattar ingenting, men får se vad som händer nu i veckan annars blir det att lyfta på luren

Visa signatur

| AMD 8350 8-Core || Asus R9 270X ||
Corsair 8Gb 1866MHz || Asus Sabertooth 990FX R2.0 || Corsair CS750M ||
Windows 8.1 x64 ||