Hjälp mig att välja konsol

Permalänk
Medlem
Skrivet av GaMeR2K5:

Du missade eller missförstod min citering va?

Zcorc skrev att skivor är ett dött format. Enda alternativet just nu till konsolerna är ju digital distibution, eller chippning/flashning för att kunna lägga in spel på hårddisken. Alltså, poängen var att skivor ej används.

Missade citeringen totalt makes a lot more sense now

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zcorc:

Xbox har också 1080p upplösning, det är dock inte möjligt att spela upp blue-ray utan bara HD skivor.

PS3 spelar inte heller blue-ray skivor. Blu-ray däremot är en annan femma.

Till TC:
Jag hade skaffat samma konsol som mina vänner har pga multiplayer.
I övrigt så tycker jag att 360:n har bättre handkontroll.

Visa signatur

Asus ROG Strix Z370-H Gaming | Intel Core i7-8700K | AMD Radeon RX 6950 XT | Corsair Vengeance LPX 3500 MHz 2x16 GB 16-18-18-38 | Diverse lagring | Fractal Design - Define R5 | Corsair RM1000x

C64 | C64C | NES | Amiga 500 | Mega Drive | Game Gear | SNES | N64 (RGB) | GCN | DS Lite | Xbox 360 | Wii | 3DS XL | Wii U | New 3DS XL | PS4 Pro | Switch

Permalänk
Medlem

Går det att köpa gamla spel från PSN (Playstaton Network)?
Tänkte på klassikerna: Crash Bandicoot 1,2 osv. Om det går, vilket pris ungefär?
Hade varit roligt att kunna ha såna klassiker på hårddisken!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swe91:

Går det att köpa gamla spel från PSN (Playstaton Network)?
Tänkte på klassikerna: Crash Bandicoot 1,2 osv. Om det går, vilket pris ungefär?
Hade varit roligt att kunna ha såna klassiker på hårddisken!

Ja båda finns på psn, har för mig att ett ps1 spel kostade 45 kr.

Visa signatur

Fuck fruit! Sitting around being all smug on trees and in pies.
En vänlig liten puff blev en hatisk knuff.
Keso är köttfärs gjord på mumintroll.

Permalänk
Medlem
Skrivet av P-NILZ:

Ja båda finns på psn, har för mig att ett ps1 spel kostade 45 kr.

Spelen kan laddas ner flera gånger och stannar med sitt account? Begränsningar med nerladdningar, installationer mm?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swe91:

Spelen kan laddas ner flera gånger och stannar med sitt account? Begränsningar med nerladdningar, installationer mm?

Ja dom följer med accountet, det finns någon slags begränsning men jag kommer inte ihåg vad då jag inte har kvar ps3.

Visa signatur

Fuck fruit! Sitting around being all smug on trees and in pies.
En vänlig liten puff blev en hatisk knuff.
Keso är köttfärs gjord på mumintroll.

Permalänk
Medlem

Halo 4

Halo 4 kommer att lanseras!
Känns som en eventuell dealbreaker!:D
Jäkla nice alltså..!
Då är man lite fundersam om man ska vänta tills nästa box.. Man vill ju inte köpa en "döende box" för "bästa boxen" priset:p Men samtidigt är ju boxarna ganska mycket dyrare i början om jag inte minns fel och jag skulle ju vilja ha den nu snart^^
Länk till annan tråd