Att välja rätt konsol

Permalänk

Att välja rätt konsol

Hej att välja rätt konsol är svårt .
som jag har 2 barn snart 3 ja 4 barn i familjen med mig vad ska man ha för konsol då jag gillar verklighets trogna bilspel .
vill heler inte bytta konsol hela tiden .
har spelat på pc förut .
förstan konsolen var sega mega draiv 8 bits.

Permalänk
Medlem

Antingen ps3 eller xbox 360. Många utav spelen finns ju både till ps3 och xbox 360, men dem har ju såklart sina unika titlar. Du sa att du gillar verklighetstrogna bilspel, ps3 har ju gran turismo och xbox 360 har ju forza motorsport. Båda dem här spelen är riktigt roliga.

Jag själv föredrar ps3 just för att spela multiplayer är gratis och att den har bluray

Permalänk
Medlem

om du hade tänkt att ha ratt å pedal till så tycker jag ps3, den har lite fler att välja på

Visa signatur

PC

| Core i5 2500K |Nocutua NH-U9BSE2 | ASUS P8Z68-V PRO | ASUS GTX 560 ti Direct CU II| Corsair Vengeance 1600MHz 4x4GB | Corsair HX 750W | WD Caviar Black 1TB | Fractal Design Arc |

Permalänk
Medlem

ps3 eller xbox360

Visa signatur

Intel i9 10900K | H150i PRO XT | Asus Rog Strix Z490-E Gaming | Asus Strix 3090 OC | G.Skill Trident Z Royal 4x8GB 3600MHZ CL17 | Corsair Force MP600 1TB | Asus Rog Swift PG278QE | EVGA Supernova T2 1600W

Permalänk
Medlem

Det beror lite på hur mycket du är villig att lägga ut och om du ska köra med ratt och pedaler. Till Xbox 360 har du spelet Forza Motorsport 4 som är det mest verklighetstrogna bilspelet till konsol men om du vill spela seriöst med ratt så lär du köpa någon av Fanatecs porsche rattar som finns på webhallen och som är väldigt dyra. Till ps3 finns det billigare alternativ då det stödjer logitech g25 och g27 men då är spelet Gran Turismo 5 inte lika välgjort som Forza. Vill du däremot köra med handkontroll så tycker jag helt klart du ska skaffa ett xbox 360.

Visa signatur

NZXT Switch 810 Vit | Asus Rampage V Extreme | Intel i 5930k | 2666mhz DDR4 Corsair Vengence LPX CL16 | NZXT Kraken x61 | GeForce RTX 2080 Ti HOF | EVGA SuperNOVA G2 1300W | HyperX Predator 240GB M.2 |

Permalänk
Skrivet av Flawwoo:

Det beror lite på hur mycket du är villig att lägga ut och om du ska köra med ratt och pedaler. Till Xbox 360 har du spelet Forza Motorsport 4 som är det mest verklighetstrogna bilspelet till konsol men om du vill spela seriöst med ratt så lär du köpa någon av Fanatecs porsche rattar som finns på webhallen och som är väldigt dyra. Till ps3 finns det billigare alternativ då det stödjer logitech g25 och g27 men då är spelet Gran Turismo 5 inte lika välgjort som Forza. Vill du däremot köra med handkontroll så tycker jag helt klart du ska skaffa ett xbox 360.

Forza är ett Racing spel
Gt 5 är ett Simulator spel.
Forza är lättare pga det inte är ett simulator spel altså är det mer barn vänligt

Sen så går det inte jämnföra dom pga Forza är säkert det bästa Arcade racing spelet
Medans Gt5 är det bästa Racing simulator spelet.

Och denna diskutionen går ju hålla på i evigheter jag själv föredrar Ps3 och gt5 men säger inte att Forza är dåligt

Visa signatur

I was in Hong Kong and this guy on the street was selling these dodgy-looking CDs labelled 'Rindows' and 'Frotoshop'.
Display driver uninstaller

Permalänk
Medlem

för barnen kan man ju rekommendera wii..

Visa signatur

"De som fattar, fattar."

Permalänk
Medlem
Skrivet av CitroFrukten:

Forza är ett Racing spel
Forza är lättare pga det inte är ett simulator spel altså är det mer barn vänligt

Sen så går det inte jämnföra dom pga Forza är säkert det bästa Arcade racing spelet

Och denna diskutionen går ju hålla på i evigheter jag själv föredrar Ps3 och gt5 men säger inte att Forza är dåligt

Gt5 är inget simulatorspel.

MVH alla iRacing spelare

Visa signatur

Fuck fruit! Sitting around being all smug on trees and in pies.
En vänlig liten puff blev en hatisk knuff.
Keso är köttfärs gjord på mumintroll.

Permalänk
Medlem

Om det inte är kompiskrets du behöver ta hänsyn till, vilket jag anser som det viktigaste egentligen så handlar det om vilka typer av spel du är intresserad av.
Båda konsolerna känns rätt sunkiga numera (har båda) egentligen men bortsett från en handfull så släpps spelen till båda.

GT5 tycker jag själv är enormt överskattat, på alla plan. Har inte testat Forza mer än demot men tycker det kändes något fräschare åtminstone.

Permalänk
Hedersmedlem

Satt i ungefär samma sits och fick rådet att köpa den konsol flest vänner har, smidigast vid lån av spel och goda råd osv osv. Sen är det precis som många redan skrivit, Forza eller Gran Turismo som fäller avgörandet.

Jag köpte Xbox 360 för att jag uppskattar Forza, ett spel precis i min smak. Sen att jag upplever handkontrollen som skönare är ju ren bonus

Visa signatur

Numera nöjd med en Chromebook.

Permalänk
Medlem

Både XBOX360 och PS3 riktar sig till något äldre åldergrupp. Visst det finns säkert ett och annat barn spel men Wii har utan tvekan bättre titlar till barn.

Kanske ett Wii till barnen och ett XBOX360/PS3 till dig själv?

Vilket som är bäst av XBOX360 och PS3 är främst en smaksak, titta på vilka specifika spel som finns och vilka som tilltalar mest? Ex Halo, Gears Of War, GT5, Forza o.s.v

Visa signatur

CPU : AMD Ryzen 5 5600X Moderkort : ASUS ROG Strix B550-F GAMING Grafikkort :EVGA GeForce GTX 1080 Ti FTW3 iCX Gaming HDMI 3xDP 11GBMinne : Corsair 16GB Chassi :Fractal Design Define 7 Compact Nätdel : Corsair RM750x Skärm #1 : Asus VG349Q Ultrawide Skärm #2 : Acer X34 Ultrawide

Permalänk
Medlem
Skrivet av svenDuke1:

Hej att välja rätt konsol är svårt .
som jag har 2 barn snart 3 ja 4 barn i familjen med mig vad ska man ha för konsol då jag gillar verklighets trogna bilspel .
vill heler inte bytta konsol hela tiden .
har spelat på pc förut .
förstan konsolen var sega mega draiv 8 bits.

Spela nått bilspel på PC med ratt och pedal, och köp ett Wii till barnen.
(Du skrev att du spelat på PC förut, så det kan du fortsätta med

Permalänk

ja det får nog bli som jerka tycker för wi funktionen fins inte till 360 eller .

Permalänk
Medlem

360 har bäst bilspel om det nu är det du är ute efter.

Permalänk
Skrivet av P-NILZ:

Gt5 är inget simulatorspel.

MVH alla iRacing spelare

The term "The real driving simulator"
It is the slogan used by the franchise.

Okey varför skriver dom själva att det är The real driving simulator game.. Samt det står även på wiki och faller även in på wiki om man söker på Sim racing står på 3 ställen att det är simulator spel.

Visa signatur

I was in Hong Kong and this guy on the street was selling these dodgy-looking CDs labelled 'Rindows' and 'Frotoshop'.
Display driver uninstaller

Permalänk
Medlem

Spelar roll om ett spel är sim eller inte, det viktiga är att det är kul att spela och att det tilltalar en större grupp.

Att ett spel är bättre bara för att det är mer sim(mer likt verkligheten) är en ren smaksak. Jag anser personligen att spel blir väldigt tråkiga när de blir "för" lika verkligheten, ett spel är just ett spel och då ska det vara underhållande även om det tar ett steg ifrån verkligheten.

Visa signatur

CPU : AMD Ryzen 5 5600X Moderkort : ASUS ROG Strix B550-F GAMING Grafikkort :EVGA GeForce GTX 1080 Ti FTW3 iCX Gaming HDMI 3xDP 11GBMinne : Corsair 16GB Chassi :Fractal Design Define 7 Compact Nätdel : Corsair RM750x Skärm #1 : Asus VG349Q Ultrawide Skärm #2 : Acer X34 Ultrawide

Permalänk
Medlem
Skrivet av CitroFrukten:

Forza är ett Racing spel

Både Forza Motorsport 3 och 4 är bättre simulatorer än GT5 och det vet jag av en som både är vad vid sim racers och racing irl. Har själv aldrig spelat GT5. Dock är inget utav spelen fullfjädrade simulatorer utan bara att Forza har bättre bilfysik osv som är mer lik verkligheten.

Visa signatur

NZXT Switch 810 Vit | Asus Rampage V Extreme | Intel i 5930k | 2666mhz DDR4 Corsair Vengence LPX CL16 | NZXT Kraken x61 | GeForce RTX 2080 Ti HOF | EVGA SuperNOVA G2 1300W | HyperX Predator 240GB M.2 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Flawwoo:

Både Forza Motorsport 3 och 4 är bättre simulatorer än GT5 och det vet jag av en som både är vad vid sim racers och racing irl. Har själv aldrig spelat GT5. Dock är inget utav spelen fullfjädrade simulatorer utan bara att Forza har bättre bilfysik osv som är mer lik verkligheten.

Det är ganska meningslöst att jämföra de två spelen. Det finns lika många som säger att det ena spelet är bättre än det andra - och backade av personer som "är vana vid sim-racers och racing irl". Båda spelen gör både bra och dåliga saker. Själv tycker jag tycker ändå GT5 är snäppet bättre simulator. Det är ju stor skillnad på FM3 och FM4 i fysik dessutom, FM4 är ett rejält lyft och jag anser inte att FM3 var särskilt realistiskt öht.

Fast dessa spel är ju ändå långt ifrån t.ex simbins spel på PC.

Permalänk
Skrivet av svenDuke1:

ja det får nog bli som jerka tycker för wi funktionen fins inte till 360 eller .

Kinect finns till xbox 360 fast då har du ingen handkontroll eller rättare sagt du är den

Permalänk
Medlem

Eftersom mina bröder och nära vänner har XBOX 360 köpte jag det. Kör enbart FIFA 12, men funderar på att köpa mig Forza 4 också. Riktigt nice spel!