Phonehouse har lagerrensning

Permalänk
Medlem

Såg nyss en annons på blocket där en idiot lagt ut 4st dell L502x (den phone house sålde för 2990kr) för 5000kr/st.
"köpta idag och inte öppnade".
As som tar 4st till egen vinning.
Avundsjuk? Nej, Snarare sur över giriga idioter.

Visa signatur

ROG Strix Z370-E | Intel 8700K | RTX 3080 TUF OC | G.Skill 16GB 3200Mhz | Samsung Evo 500GB | Corsair 550D | Corsair RM750X

Permalänk
Medlem

Min har stått som behandlad ett par timmar nu när man kikar tidigare ordrar på mina sidor och har dykt upp en knapp för att spåra paket men det går inte. Men inget mail eller sådant så jag vettefan hur man ska tolka det.

Förstår inte vad dom trodde skulle hända? Har man inte folk nog att behandla ~300 ordrar över internet på en dag, varför har man då ens en webbshop? Så otroligt jävla dåligt skött alltså.

Visa signatur

i7 2600K - MSI P67A GD65 - EVGA 970 GTX - Corsair Vengeance DDR3 1600MHz 8GB CL9 - Windows 10 64bit

Permalänk
Medlem
Citat:

Tack för din beställning.

Din order hanteras nu i våra interna system och kommer skickas vidare för leverans.
Om samtliga produkter finns i lager kommer din order levereras inom kort, skulle något vara restnoterat kommer vi informera om det.

Har du gjort en förhandsbokning kan du ta del av mer information rörande din förhandsbokning under länken för privatkunder eller företagskunder nedan.

Detta måste betyda att min beställning gäller elr?

Permalänk
Medlem

WOxxxxx 2011-12-14 10:06:41 2999:-:- Behandlas Paketspårning WOxxxx Vaio
WOxxxxx 2011-12-14 10:04:33 2999:-:- Behandlas Paketspårning WOxxxx XPS

Dessa skall skickas imon nu antar jag...

Visa signatur

AMD Phenom x4 965 @ Stock || ASUS M4N68T LE V2 || 8Gb Corsair XMS3 RAM || Corsair HX 750W || XFX GTX260

Permalänk
Medlem
Skrivet av abbe_93:

Ja den gäller men den säger inte om dom har det du har beställt i lager.

Visa signatur

Intel Core i5-2300 2.8GHz | Corsair XMS3 8GB DDR3 PC3-12800 1600MHz | Gigabyte GeForce GTX 560Ti 1GB OC | Fractal Design Newton 650W PSU | Antec Three Hundred

Permalänk
Medlem
Skrivet av Forbidden:

Såg nyss en annons på blocket där en idiot lagt ut 4st dell L502x (den phone house sålde för 2990kr) för 5000kr/st.
"köpta idag och inte öppnade".
As som tar 4st till egen vinning.
Avundsjuk? Nej, Snarare sur över giriga idioter.

Det är väll upp till var och en om hur många man vill köpa så länge det inte finns någon begränsning från företaget.
Ser inget fel alls med det där så länge man inte säljer enorma mångder för egen vinning så är det inga problem men annars så kan man få problem med skattevärket men kanppast för 4st datorer.

Visa signatur

Intel Core i5-2300 2.8GHz | Corsair XMS3 8GB DDR3 PC3-12800 1600MHz | Gigabyte GeForce GTX 560Ti 1GB OC | Fractal Design Newton 650W PSU | Antec Three Hundred

Permalänk
Medlem
Skrivet av abbe_93:

Har också fått ett sådant och jag hoppas på att få datorn.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ludde551:

En bekräftelse eller står det bara "Orderinformation"?

Vi kommer inom kort att ta hand om din beställning.

Kontrollera att nedanstående uppgifter stämmer och kontakta oss på telefonnummer 0771-99 10 00 om det är något som ska ändras.
Din beställning skickas till vår orderavdelning som processar din beställning och därefter skickas varorna hem till dig via Posten.
Leveranstiden är vanligtvis 2-4 arbetsdagar om produkten finns i lager och beställningen görs innan kl 12, vardagar.

Dold text

I mina sidor under orderstatus står det "behandlas", har även fått en godssökning. I jag fick Mailet står det:

"Tack för din beställning.
Din order hanteras nu i våra interna system och kommer skickas vidare för leverans.
Om samtliga produkter finns i lager kommer din order levereras inom kort, skulle något vara restnoterat kommer vi informera om det
.
".

Tror jag har fått den, men man vet aldrig..

Permalänk
Medlem
Skrivet av J.w:

I mina sidor under orderstatus står det "behandlas", har även fått en godssökning. I jag fick Mailet står det:

"Tack för din beställning.
Om samtliga produkter finns i lager kommer din order levereras inom kort, skulle något vara restnoterat kommer vi informera om det
.
".

Tror jag har fått den, men man vet aldrig..

Tycker att allt detta känns så slumpmässigt.. de har inte direkt fått mitt förtroende. Handlade aldrig där tidigare pga. priserna :P.

Visa signatur

i5 760 @ 3.9GHz | SLI GTX 560 TI | Xonar STX | Intel 320 120GB | Corsair HX850 | NZXT Phantom | MSI Trinergy | H50 | 8GB Corsair 1.6GHz

Permalänk
Medlem
Citat:

Hej!

Vi bearbetar alla beställningar kronologiskt och den vara du har beställt från vår laptoprea hade tyvärr tagit slut vid tidpunkten för din beställning.

Vi kommer nu att makulera er order.

Clint Fischerström – Web manager, Phone House

Beställde Vion 10:07:21

Permalänk
Medlem

Fick du det mailet utan att göra något eller skrev du och fråga?

Visa signatur

i7 2600K - MSI P67A GD65 - EVGA 970 GTX - Corsair Vengeance DDR3 1600MHz 8GB CL9 - Windows 10 64bit

Permalänk
Medlem
Skrivet av TriNitro:

Fick du det mailet utan att göra något eller skrev du och fråga?

Fick det utan att fråga, antar att jag var bland de första som inte fick någon dator eftersom det verkar som jag fick mailet väldigt snabbt.

Permalänk
Medlem

Varför ska de ha en sånhär utförsäljning när de inte fixar det :P.. ifall de bara lagt ut dem för 3k och väntat så skulle det inte blivit lika intensivt men de skulle ju ändå få varorna sålda.

Antar dock att de ville ha lite gratis PR.

Visa signatur

i5 760 @ 3.9GHz | SLI GTX 560 TI | Xonar STX | Intel 320 120GB | Corsair HX850 | NZXT Phantom | MSI Trinergy | H50 | 8GB Corsair 1.6GHz

Permalänk
Medlem

Precis, blir ju dock precis tvärtom när dom sköter det såhär pissigt. Tvivlar ju på att folk kommer handla där igen

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av TriNitro:

Precis, blir ju dock precis tvärtom när dom sköter det såhär pissigt. Tvivlar ju på att folk kommer handla där igen

Med såna här priser tvekar jag inte att försöka handla där igen, till deras normala priser (som är högre än alla andras) inte en chans.

Permalänk
Medlem

Ser inga fantastiska priser. Finns knappt ngt på deras julsida

Visa signatur

Fractal Define R2, Fractal Newton R2 800W, INTEL CORE I7 980, 12GB Corsair pc 12800. Ny gpu skall inhandlas

Permalänk
Medlem

Dom rear ut för stora lager pga att 24 månaders bindningstid troligen försvinner.

Visa signatur

Fractal Define R2, Fractal Newton R2 800W, INTEL CORE I7 980, 12GB Corsair pc 12800. Ny gpu skall inhandlas

Permalänk
Medlem

Lite OT kanske men var det någon som kollade vilken skärm det var på Dell XPS L502x?

Permalänk
Medlem
Skrivet av abbe_93:

Lite OT kanske men var det någon som kollade vilken skärm det var på Dell XPS L502x?

http://webcache.googleusercontent.com/search?q=cache:Ee2WZybD...
Står inget....

F.ö. hjälpsam support, de försökte först skicka datorn till folkbokförningadressen men det behövs ju inte om jag betalar med kort sa jag och då löste dom det

Visa signatur

AMD Phenom x4 965 @ Stock || ASUS M4N68T LE V2 || 8Gb Corsair XMS3 RAM || Corsair HX 750W || XFX GTX260

Permalänk
Medlem

Xps'en måste ju ha varit den som var bäst av alla? Om man ser på prestandan då.. Hade tur och fick tag på 2 st, om dom inte va slut när jag beställde då.

Visa signatur

ninoscript :: Intel i9 9900k @ 5 ghz | Kingston HyperX 3200 mhz 32 gb | Gigabyte 2080Ti RTX Windforce OC | EVGA SuperNOVA G3 1000w | Samsung EVO 970 250 GB nvme m.2 | Samsung EVO plus 1 TB nvme m.2 | Asus z390-f Gaming | Fractal Design r6 blackout windowed | Audeze Maxwell Headset | Corsair MM350 Extended Musmatta | Final Mouse UltralightX | Steelseries Apex pro Tangentbord

Permalänk
Medlem
Citat:

Phone House - din order är på väg

Tack för din beställning.

Om samtliga produkter finns i lager kommer din order levereras inom kort, skulle något vara restnoterat kommer vi informera om det.

Har du gjort en förhandsbokning kan du ta del av mer information rörande din förhandsbokning under länken för privatkunder eller företagskunder nedan.

Antar att det betyder att jag lyckades?

Visa signatur

Mina tår är oftast snabbare än det blå skåpet!

Permalänk
Medlem
Skrivet av pewter:

Antar att det betyder att jag lyckades?

Ser ut som det, vilken tid betalade du den?

Visa signatur

ninoscript :: Intel i9 9900k @ 5 ghz | Kingston HyperX 3200 mhz 32 gb | Gigabyte 2080Ti RTX Windforce OC | EVGA SuperNOVA G3 1000w | Samsung EVO 970 250 GB nvme m.2 | Samsung EVO plus 1 TB nvme m.2 | Asus z390-f Gaming | Fractal Design r6 blackout windowed | Audeze Maxwell Headset | Corsair MM350 Extended Musmatta | Final Mouse UltralightX | Steelseries Apex pro Tangentbord

Permalänk
Avstängd

underbart att vissa roffade åt sig 2 när andra inte fick något...

Permalänk
Medlem
Skrivet av nino:

Ser ut som det, vilken tid betalade du den?

Verkar inte ha lämnats över till posten ännu iaf.
10:04:02

Edit: Kan tillägga att jag betalar via faktura!

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av trollhattan:

underbart att vissa roffade åt sig 2 när andra inte fick något...

Alltså, en till mig och en till min arbetskamrat.

Karma? Hoppas du va ironisk där.

Skrivet av pewter:

Okey la lite senare än så, kanske inte blir nått för mig då :\

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Tack så mycket

Lär ju antagligen vara den sämsta då men man kan ju alltid hoppas

Permalänk
Skrivet av albin967:

Blir nog att köpa samsung galaxy S2:)

Tycker jag du ska, både jag och tjejen har varsin, funkar utmärkt, och är riktigt snabb med sin dubbelkärniga processor

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Medlem
Skrivet av pewter:

Står din som behandlas om du kikar på din sida på tidigare ordrar? Jag har det och Paketspårning WOxxxx men inget mail. Tänkte om din står som skickad eller något sånt.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av TriNitro:

Står din som behandlas om du kikar på din sida på tidigare ordrar? Jag har det och Paketspårning WOxxxx men inget mail. Tänkte om din står som skickad eller något sånt.

Står paketspårning för mig också under ordrar, paketet verkar dock inte kommit till posten ännu.
Har fått ett mail, läs ett par poster upp.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Jo jag såg det, men tänkte bara om den står som "behandlas" fortfarande eller om det kanske står skickat just där under ordrar

Visa signatur