Phonehouse har lagerrensning

Permalänk
Medlem

Jag körde faktura och fick igenom mitt, samma med pewter.

Visa signatur

i7 2600K - MSI P67A GD65 - EVGA 970 GTX - Corsair Vengeance DDR3 1600MHz 8GB CL9 - Windows 10 64bit

Permalänk
Medlem
Skrivet av TriNitro:

Jag körde faktura och fick igenom mitt, samma med pewter.

Jepp, datorn är skickad nu så borde väl dyka upp på måndag!

Visa signatur

Mina tår är oftast snabbare än det blå skåpet!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av TuffeT:

Välkommen till kundtjänst. Du talar nu med ***
Hur kan jag hjälpa dig?

En Sony och en Dell. Grattis till mig

Låter ju som ett vettigt förhållande, presenter för att motivera sexuellt umgänge.

Visa signatur

[ Fractal Design R3 ] [ Corsair AX850 ] [ AMD Phenom II 955BE C3 @ 4.5GHz ] [Asus Crosshair IV Formula] [GTX 470 Gainward 825core/1650shader/1895mem] [ 16GB Dominator 2000MHz ] [ Corsair Force 120gb + 1TB WD Black 64mb Cache ]
[ Corsair Hydro H70 med 2xScythe Gentle Typhoon 1150rpm] [ Win7 x64 Pro]

Permalänk
Medlem
Skrivet av albin967:

Blir nog att köpa samsung galaxy S2:)

Köp! Haft den sedan i våras och kompisen med en Iphone 4 var/är så avundsjuk haha

Visa signatur

Ny dator: Acer Predator Orion 5000 (RTX 3080)
[ I7 3770K @ 4.6Ghz | Asus 980 Ti 6GB | 16GB | Asus P8Z77-V PRO | Samsung 830 128GB | Corsair H100 | Cooler Master HAF X | Corsair AX 850W | Samsung DVD±RW ] [ Sony AF9 65" | Sony WF-1000XM3 | HTC Vive | Huawei P40 Pro | PS4 Pro | PS3 Slim | PS2 chippad | PS Vita | DS Lite | SNES Mini ]

Permalänk
Medlem
Skrivet av pewter:

Jepp, datorn är skickad nu så borde väl dyka upp på måndag!

Åfasen, är statusen på din phonehouse sida ändrad till Fraktas nu eller vad?
Skickade dom mail?
Min står fortfarande som behandlas, hoppas dom kan skicka idag för måste ha den senast onsdag...

Permalänk
Medlem

Fick fakturan idag men datorn har inte dykt upp än. Har inte fått spårningsnumret heller.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

ASUS ROG STRIX B450-F GAMING | AMD Ryzen5 2600X | Sapphire Radeon RX Vega 56 Pulse | Corsair Vengeance LPX 16 GB DDR4 @ 3000 MHz | Samsung 970 EVO PLUS 500GB | EVGA 650W | Phanteks Eclipse P400 Tempered Glass

Permalänk
Medlem
Skrivet av TuffeT:

Åfasen, är statusen på din phonehouse sida ändrad till Fraktas nu eller vad?
Skickade dom mail?
Min står fortfarande som behandlas, hoppas dom kan skicka idag för måste ha den senast onsdag...

Har fått Kolli-id så kan söka på posten, är sorterad i Stockholm och påväg mot ånge för att sorteras och upp i norrlands urskogar!

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Sweeeeeeeeeeeeeet! Fick tag i en Dell N5110! Snackade precis med support och min vara är på väg även fast det står "Behandlas" på hemsidan. Fick mitt kolli id så jag kan spåra paketet.

Beställde klockan: 10:16:49
Stod stilla ända fram tills den tiden innan jag kunde köpa.

Inte fått svar från PhoneHouse på 48timmar så var tvungen att kolla med support.

Visa signatur

ROG Strix Z370-E | Intel 8700K | RTX 3080 TUF OC | G.Skill 16GB 3200Mhz | Samsung Evo 500GB | Corsair 550D | Corsair RM750X

Permalänk
Medlem
Skrivet av pewter:

Har fått Kolli-id så kan söka på posten, är sorterad i Stockholm och påväg mot ånge för att sorteras och upp i norrlands urskogar!

Dell eller Sony?
Har lagt två ordrar, ser att min Dell är skickad och sorterad i Sthlm men Sonyn går fortfarande inte att spåra.
Börjar bli orolig att dom lovade för mkt på support när de sa att båda mina ordrar gått igenom.
Sonyn som jag helst ville ha..

Permalänk
Medlem

Eller kan det var så att båda datorerna fått ett gemensamt kollinummer och är ett paket.
Någon annan som fått igenom köp på både dell och sony som kan berätta hur deras orderstatus är.

Permalänk
Medlem
Skrivet av TuffeT:

Dell eller Sony?
Har lagt två ordrar, ser att min Dell är skickad och sorterad i Sthlm men Sonyn går fortfarande inte att spåra.
Börjar bli orolig att dom lovade för mkt på support när de sa att båda mina ordrar gått igenom.
Sonyn som jag helst ville ha..

En Dell som är på väg hem till mig!

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Köpte mina exakt 10:16 och har fått den makulerad.. Men Forbidden köpte den 10:16:49 och har fått den skickad till sig, hur gör dom när dom väljer ut vilka som ska få datorerna egentligen? Någon från the phonehouse som kanske kan svara?

Visa signatur

ninoscript :: Intel i9 9900k @ 5 ghz | Kingston HyperX 3200 mhz 32 gb | Gigabyte 2080Ti RTX Windforce OC | EVGA SuperNOVA G3 1000w | Samsung EVO 970 250 GB nvme m.2 | Samsung EVO plus 1 TB nvme m.2 | Asus z390-f Gaming | Fractal Design r6 blackout windowed | Audeze Maxwell Headset | Corsair MM350 Extended Musmatta | Final Mouse UltralightX | Steelseries Apex pro Tangentbord

Permalänk
Medlem
Skrivet av nino:

Köpte mina exakt 10:16 och har fått den makulerad.. Men Forbidden köpte den 10:16:49 och har fått den skickad till sig, hur gör dom när dom väljer ut vilka som ska få datorerna egentligen? Någon från the phonehouse som kanske kan svara?

Samma dator?
Dom har skrivit på deras facebook att dom går i kronologisk ordning och inga urval mellan faktura och direktbetalning.
Så är det samma dator och din tid på din phonehousesida säger 10:16:00 och det verkligen är sant att Forbidden fått samma dator utskickad och han inte trollar om tiden så borde du rimligtvis fått en.

Permalänk
Medlem

Båda (Dell o Vaio) står som Behandlas men på XPSens spårning så står det att den är sorterad i Stockholm så senast tisdag lär man ju ha den hemma Antar att de skickade båda datorerna i samma kolli...

Visa signatur

AMD Phenom x4 965 @ Stock || ASUS M4N68T LE V2 || 8Gb Corsair XMS3 RAM || Corsair HX 750W || XFX GTX260

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cimbom3:

Båda (Dell o Vaio) står som Behandlas men på XPSens spårning så står det att den är sorterad i Stockholm så senast tisdag lär man ju ha den hemma Antar att de skickade båda datorerna i samma kolli...

Skönt att veta att vi har exakt likadant då. Kan också spåra XPS'en men inte Sony. XPS sorterad i sthlm.

Permalänk
Medlem

Tjenare ! Verkar som att jag också får en XPS, beställde via faktura. Enda problem är att aviseringen verkar komma via vanligt brev (duh), drygt. Antar att man inte kan göra så mkt mer än att snällt vänta på brevet, eller ? Datorn verkar redan ligga på posten..

Permalänk
Medlem
Skrivet av wazzo:

Tjenare ! Verkar som att jag också får en XPS, beställde via faktura. Enda problem är att aviseringen verkar komma via vanligt brev (duh), drygt. Antar att man inte kan göra så mkt mer än att snällt vänta på brevet, eller ? Datorn verkar redan ligga på posten..

4 sista på kolli-id ifall du har det!

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av pewter:

4 sista på kolli-id ifall du har det!

Tjenare! Hm, sista mailet jag fick från phonehouse var det där det stod att de skulle gå igenom ordern och skicka den så fort de kunde. Så jag tror faktiskt inte att jag har fått någon kolli-id. Lyckades ju se vart paketet var igenom deras hemsida men hittar inte så mkt mer relevant där.

Permalänk
Medlem
Skrivet av wazzo:

Tjenare! Hm, sista mailet jag fick från phonehouse var det där det stod att de skulle gå igenom ordern och skicka den så fort de kunde. Så jag tror faktiskt inte att jag har fått någon kolli-id. Lyckades ju se vart paketet var igenom deras hemsida men hittar inte så mkt mer relevant där.

Hm.. Phonehouse verkar väldigt tankspridda!
Brukar fungera ibland att hämta ut med bara legitimation.

Edit: Dock bor jag i en håla i norrland, kanske är värre i storstan?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av pewter:

Hm.. Phonehouse verkar väldigt tankspridda!
Brukar fungera ibland att hämta ut med bara legitimation.

Edit: Dock bor jag i en håla i norrland, kanske är värre i storstan?

Hahaha jadu. Man får väll ringa ner till ica och höra med dem om de kan släppa paketet mot leg. Som tur är bor man lite avsides själv, så det kan ju gå. ^^

Permalänk
Medlem
Skrivet av wazzo:

Exakt samma här. Kan bara tracka via deras hemsida, har inte fått något kolli-id.

Permalänk
Medlem
Skrivet av TuffeT:

Exakt samma här. Kan bara tracka via deras hemsida, har inte fått något kolli-id.

Fyfasiken vad drygt!

Permalänk
Medlem
Skrivet av nino:

Skrivet av TuffeT:

Samma dator?
Dom har skrivit på deras facebook att dom går i kronologisk ordning och inga urval mellan faktura och direktbetalning.
Så är det samma dator och din tid på din phonehousesida säger 10:16:00 och det verkligen är sant att Forbidden fått samma dator utskickad och han inte trollar om tiden så borde du rimligtvis fått en.

http://cl.ly/1d3Z2x3m0q0L3O2x1w0l/order.JPG - Där har ni vad det står på PhoneHouse hemsida.

http://cl.ly/0k2v0d2T462T113e3B3O/posten.JPG - Paketspårning.

Jag måste haft en jävla tur.

Visa signatur

ROG Strix Z370-E | Intel 8700K | RTX 3080 TUF OC | G.Skill 16GB 3200Mhz | Samsung Evo 500GB | Corsair 550D | Corsair RM750X

Permalänk
Medlem

Nån som beställde både en Vaio o Dell som har nån aning om vad som är på G med Vaion? Hämtade iaf ut min Dell idag

Visa signatur

AMD Phenom x4 965 @ Stock || ASUS M4N68T LE V2 || 8Gb Corsair XMS3 RAM || Corsair HX 750W || XFX GTX260

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cimbom3:

Nån som beställde både en Vaio o Dell som har nån aning om vad som är på G med Vaion? Hämtade iaf ut min Dell idag

Du hade också beställt båda antar jag? Vilken skit, min dell är på väg men jag hade ju hoppats att båda datorerna skickades i ett paket och det var därför sonyn inte kunde trackas. Min sony står fortfarande bara som behandlas och går inte att tracka.

Permalänk
Medlem
Skrivet av TuffeT:

Du hade också beställt båda antar jag? Vilken skit, min dell är på väg men jag hade ju hoppats att båda datorerna skickades i ett paket och det var därför sonyn inte kunde trackas. Min sony står fortfarande bara som behandlas och går inte att tracka.

Ja så var det inte iaf. Jag tänkte samma tanke men blev sjukt besviken. Men lika bra det, tungt nog med en laptop o resväska på tåget... Sonyn borde ju iaf skickas senast imon om folk ska få den innan julafton

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Nu har Sony info uppdaterats för mig. Godsspårni g säger nu elektronisk förhandsinformation mottagen. Så den är på väg åtminstone.

Permalänk
Medlem

Tjenare! Nu har jag fått mitt kolli-id via vanlig post, gick faktist snabbare än vad jag trodde. Fick även fakturan idag och såg att de tar hela 100 spänn för faktureringsavgiften, usch!

Permalänk
Medlem

Ni har rensat thephonehouse.

Visa signatur

NZXT H2 | i5 2500K | Corsair H50 Kylare | GTX 570 | Asus Sabertooth P67 | Corsair HX 850W | Corsair 8GB Vengeance

Permalänk
Medlem
Skrivet av wazzo:

Tjenare! Nu har jag fått mitt kolli-id via vanlig post, gick faktist snabbare än vad jag trodde. Fick även fakturan idag och såg att de tar hela 100 spänn för faktureringsavgiften, usch!

Är du säker det var faktura avgiften?
Har för mig det är "minsta belopp" man kan betala om man vill dela upp betalningen.