Phonehouse har lagerrensning

Permalänk
Medlem
Skrivet av TriNitro:

Jo jag såg det, men tänkte bara om den står som "behandlas" fortfarande eller om det kanske står skickat just där under ordrar

Aha. Jo står "behandlas" för mig också.
Dom har väl inte hunnit få iväg paketet ännu, fick mailet kring 16:30.

Visa signatur

Mina tår är oftast snabbare än det blå skåpet!

Permalänk
Medlem
Skrivet av pewter:

Aha. Jo står "behandlas" för mig också.
Dom har väl inte hunnit få iväg paketet ännu, fick mailet kring 16:30.

Behandlas betyder i princip inget alls, bara att dom har tagit emot din order och betalning är fixat.

Visa signatur

Intel Core i5-2300 2.8GHz | Corsair XMS3 8GB DDR3 PC3-12800 1600MHz | Gigabyte GeForce GTX 560Ti 1GB OC | Fractal Design Newton 650W PSU | Antec Three Hundred

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jakelol:

Behandlas betyder i princip inget alls, bara att dom har tagit emot din order och betalning är fixat.

Om du hade läst lite i tråden hade du märkt att jag även fått ett mail om att min order är på väg!

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av pewter:

Om du hade läst lite i tråden hade du märkt att jag även fått ett mail om att min order är på väg!

Du kanske inte läste detta som även stod i mailet?

"Om samtliga produkter finns i lager kommer din order levereras inom kort, skulle något vara restnoterat kommer vi informera om det. "

Visa signatur

Intel Core i5-2300 2.8GHz | Corsair XMS3 8GB DDR3 PC3-12800 1600MHz | Gigabyte GeForce GTX 560Ti 1GB OC | Fractal Design Newton 650W PSU | Antec Three Hundred

Permalänk
Permalänk
Medlem
Skrivet av Jakelol:

Du kanske inte läste detta som även stod i mailet?

"Om samtliga produkter finns i lager kommer din order levereras inom kort, skulle något vara restnoterat kommer vi informera om det. "

Haha. Du är bara avundsjuk för inte du misslyckades!!

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av pewter:

Haha. Du är bara avundsjuk för inte du misslyckades!!

Nej då jag beställde en laptop i söndags som jag tycker var mycket mer attraktiv

Visa signatur

Permalänk
Medlem

En tanke som slog mig nu är att jag rekommenderar alla att kontrollera datorerna när ni plockar ut dom så att det är rätt. Känns som om de inte är vana vid sånt här tryck o nån fjunis slänger in en random Sony Vaio som kanske inte alls är i närheten av den man köpt. Gör det på utlämningsstället så att ni har vittnen ^-^

Visa signatur

AMD Phenom x4 965 @ Stock || ASUS M4N68T LE V2 || 8Gb Corsair XMS3 RAM || Corsair HX 750W || XFX GTX260

Permalänk
Medlem

Hhhmmmm... Fortfarande inte fått ett ända mail av phonehouse.
Beställde en dell N5110. Snacka om dålig service? Snart 24timmar sen jag beställde och inget mail om min order.

Visa signatur

ROG Strix Z370-E | Intel 8700K | RTX 3080 TUF OC | G.Skill 16GB 3200Mhz | Samsung Evo 500GB | Corsair 550D | Corsair RM750X

Permalänk

Samma här, fortfarande inget svar. Beställde en Dell Xps. Orderstatus : Ny webborder

Personalen har väl sjukskrivit sig.

Permalänk
Medlem

WOxxxxxx 2011-12-14 10:13:34 2999:-:- Ny webborder

köpte Dell XPS L502x silver. vad e oddsen att jag får nån? :/

Permalänk
Skrivet av MrJiM:

WOxxxxxx 2011-12-14 10:13:34 2999:-:- Ny webborder

köpte Dell XPS L502x silver. vad e oddsen att jag får nån? :/

Ja den fanns ju på lager när du la den i köpkorgen, så den borde ju existera. Ifall du inte får nån
kan du ifrågasätta deras hantering av köpet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av petersgbg:

Ja den fanns ju på lager när du la den i köpkorgen, så den borde ju existera. Ifall du inte får nån
kan du ifrågasätta deras hantering av köpet.

vilken tid gick ditt köp genom?

Permalänk
Skrivet av MrJiM:

vilken tid gick ditt köp genom?

10:18 Genomförde jag köpet, men jag la datorn i korgen 5-10 minuter tidigare

Permalänk
Medlem
Skrivet av petersgbg:

10:18 Genomförde jag köpet, men jag la datorn i korgen 5-10 minuter tidigare

jag la datorn i korgen långt innan oxå. det va när jag skulle betala som sidan laggade ner. tog typ 8-10 min innan jag kunde betala. :/

Permalänk

Om man nu har fått en i korgen måste det just då vara en reserverad år just mig?
Och om de sen drar pengar från kortet borde väl bekräfta att man får en.
Jag fick en i korgen typ direkt, men jag skulle försöka köpa en för 1499 till farsan oxå.
så jag betalade 10.17 tror jag.
Och nu har det gått ett dygn och inte hört nånting, pengar borta fortfarande dock

Visa signatur

Intel Core i7-4770K@4Ghz, NZXT H440, ASUS Z87-DELUXE, Corsair HX1200i, ASUS GeForce STRIX GTX 980 4GB , Corsair Dominator DDR3 1866MHz 16GB, Corsair H60 Hydro Series, Samsung SSD 850 EVO och lite mer hdd

Permalänk

Pratade med deras kundservice, tyvärr visste dom inte mer än oss . Du får leveransbesked i veckan sa hon. Om du får en ! Ajdå lät ju inte bra.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cimbom3:

En tanke som slog mig nu är att jag rekommenderar alla att kontrollera datorerna när ni plockar ut dom så att det är rätt. Känns som om de inte är vana vid sånt här tryck o nån fjunis slänger in en random Sony Vaio som kanske inte alls är i närheten av den man köpt. Gör det på utlämningsstället så att ni har vittnen ^-^

Posten eller andra utlämningsställen ställer inte upp som vittnen så antingen får man returnera varan där utan att öppna eller så öppnar man och returnerar då, alternativt om man misstänker att varan är skadad så kan man göra en anmälan.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Riktigt klantigt av phonehouse att inte begränsa erbjudandet till max en per kund eller liknande

Visa signatur

Det är aldrig för sent att ge upp!

Permalänk
Medlem
Skrivet av MasteraCe:

Riktigt klantigt av phonehouse att inte begränsa erbjudandet till max en per kund eller liknande

Ja det kan jag också tycka för det förstör lite för andra då, blir lite som förut när man kunde köpa hur många konsertbiljetter som helst och folk köpte och sålde svart med stor vinst.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Välkommen till kundtjänst. Du talar nu med ***
Hur kan jag hjälpa dig?
Du skrev.: Hej ****
Du skrev.: Om jag fått mail "Din order är på väg" gällande laptop. Betyder det att jag får en då?...... Ooops, skulle visst inte ställa frågor rörande detta
Du skrev.: såg inte skylten
****: Kan ta ditt ordernummer och se vad som händer
Du skrev.: WO*****
Du skrev.: WO*****
****: Grattis. båda dina ordrar har blivit behandlade och du är en av de få som kommer få sina datorer
Du skrev.: Woop Woop
****:
Du skrev.: Åh vad min flickvän kommer ge mig sex, du räddar min jul
Du skrev.: tackar!
****: Anything for a bro
Du skrev.: Haha, F5 spamm och CTRL+V för kontonummer gjorde sitt alltså
Du skrev.: Ska inte störa mer, förstår det är jäktigt och du ahr nya kunder att få skäll av som inte kan läsa eller förstå hur saker och ting fungerar
Du skrev.: Men igen, tack och God Jul
****: Ungefär
****: God Jul

En Sony och en Dell. Grattis till mig

Permalänk
Medlem
Skrivet av TuffeT:

****: Anything for a bro

Haha http://klockren.nu/

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av TuffeT:

En Sony och en Dell. Grattis till mig

Vad hade du för tidpunkt för ordern?

Visa signatur

i7 2600K - MSI P67A GD65 - EVGA 970 GTX - Corsair Vengeance DDR3 1600MHz 8GB CL9 - Windows 10 64bit

Permalänk
Medlem

10:04:50 Dell

10:06:50 Sony

Referens: Kille på jobbet beställde samma men 10:06:xx på Dell och 10:08:xx på Sony.
Han fick Dell men inte Sony.
Så nu borde ni veta ungefär om ni får eller inte.
Betalade med kontokort direkt men polaren körde med faktura så som redan nämnts lär det kvitta.

Permalänk
Medlem

Ah tackar. Jag har 10:04:13 på Dell så om jag inte får en betyder det att dom inte tar ordrarna i ordning då

Irriterande att man är utan mail och att ordern bara står som Behandlas och Paketspårning WOxxxx som inte funkar på sidfan.

edit: Drog en rövare och frågade i chatten jag med och jag får min Dell som tur var. Inte ens säkert att dom skickas imorrn dock då dom har så mycket att göra. Men huvudsaken man vet att det är på gång iaf.

Visa signatur

i7 2600K - MSI P67A GD65 - EVGA 970 GTX - Corsair Vengeance DDR3 1600MHz 8GB CL9 - Windows 10 64bit

Permalänk
Medlem

Jag lyckades också få en dell.
10:04:02 beställde jag, har inte sett någon som var snabbare än mig ännu! wiah!

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Nu lär man beställa en SSD och stoppa i den bara. Se hur mycket meck det är att få in en sån, har inte gjort så mycket efterforskning på just XPSen. Vissa verkar ju skitknepiga och andra jäkligt lätta

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Nä blev inget, bara för jag var lite stressad och råkade lägga 3 i kundvagnen först, det tog lite tid att rätta till det när sidan var så trög :/

Visa signatur

Ryzen 5600X | 16 gb DDR4 | B550 ASUS-bräda | Inno3D RTX 3070 | Samsung 840 250 gb | Corsair RM750 | Fractal Design Arc | Win 10 Pro

Permalänk
Medlem

Sket sig helt för mig. Hade en Dell i korgen precis vid släppet men tog mig inte till kassan då hela sidan lade av helt. Sedan lyckades jag få in en order 10.15 och då hade den precis blivit markerad som slutsåld....trist *suck*. Får dränka sorgen o slå till på en Asus Transformer Prime tablet istället

Visa signatur

Asrock Fatal1ty Z170 Pro Gaming i7 | i7-6700K | MSI RTX 2080 Ti Gaming X Trio | 32 GB Corsair RAM | 1 TB Samsung 850 EVO | 1200W EVGA SuperNOVA P2 | Samsung UE55KS9005 x3 | Logitech G915 + G903 Hero | Fanatec CSL Elite+ Wheel Base | Fanatec CSL Elite P1 Wheel | Fanatec Club Sport v3 Pedals | GT Omega Apex Wheel Stand

Permalänk

Jag blev utan här också. Inte helt förvånad
Är det nån som betalade mot faktura som fick igenom sitt köp?