Dlink DNS-320 RAID-1 fråga

Permalänk

Dlink DNS-320 RAID-1 fråga

Hej på er,

Är det någon som vet om man kan skapa en RAID-1 med en disk till att börja med för att senare sätta i en till och då synka dom?
Eller måste jag ha två diskar från start?

Mvh
David

Visa signatur

ASUS B450-f gaming||AMD Ryzen 3600||16Gb ram@3GHz||RTX 3080 10Gb||Dell S2721DGF||Logitech G305

Permalänk
Skrivet av davidrone:

Hej på er,

Är det någon som vet om man kan skapa en RAID-1 med en disk till att börja med för att senare sätta i en till och då synka dom?
Eller måste jag ha två diskar från start?

Mvh
David

Vet inte hur det ska fungera, men har en likadan nas själv och då spelade det ingen roll om man körde raid 0 eller raid 1. Jag var tvungen att formatera om båda innan dem hittades ens..

Visa signatur

Intel i7-2600K @ 4.5GHz| Corsair H100 | ASUS P8Z68-V PRO | Corsair Vengence 8Gb CL9 1866MHz | ASUS Geforce GTX 560 Ti DirectCu II | Corsair AX850 | Fractal Design Arc

Permalänk
Skrivet av textillim:

Vet inte hur det ska fungera, men har en likadan nas själv och då spelade det ingen roll om man körde raid 0 eller raid 1. Jag var tvungen att formatera om båda innan dem hittades ens..

Jag har en disk i nu och den är konfad som standard, jag minns inte om jag kunde välja nåt annat. Har en usb-disk där jag tänkte plocka ur disken för att köra raid1, problemet är att jag måste ju ha mitt data någonstans under tiden jag sätter upp raiden så jag har ingen möjlighet att sätta i båda på en gång och formatera dom.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

ASUS B450-f gaming||AMD Ryzen 3600||16Gb ram@3GHz||RTX 3080 10Gb||Dell S2721DGF||Logitech G305