Byta startsida i Internet Explorer 7 ?

Permalänk
Medlem

Byta startsida i Internet Explorer 7 ?

Hur sjutton ändrar man nu startsidan i Internet Explorer 7 igen ( jag tror att det är version 7 jag har ) ? Är nu så insnöad med Chrome så jag har totalt glömt bort hur man gjorde för att ändra en sån simpel sak som att byta startsida i Internet Explorer. :/

Visa signatur

👻 Konstnär på Hyttgatan 18 & en hängiven spöksamlare på hobbybasis 365 dagar om året
ASUS M52AD-NR001T | Intel Core i5-4460 | 8GB | Nvidia GTX 960 | Windows 10

Permalänk
Medlem

Inställningar - internetalternativ-startsida

Ändra till vad du vill

Permalänk
Medlem
Skrivet av Liv&helvete:

http://img337.imageshack.us/img337/8526/andrastartsidaie.jpg

Hur sjutton ändrar man nu startsidan i Internet Explorer 7 igen ( jag tror att det är version 7 jag har ) ? Är nu så insnöad med Chrome så jag har totalt glömt bort hur man gjorde för att ändra en sån simpel sak som att byta startsida i Internet Explorer. :/

Avinstallera ask toolbar med (genom lägg till/ta bort program) den skiten har ställt till det ordentligt för mig tidigare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av buddaz:

Inställningar - internetalternativ-startsida

Ändra till vad du vill

Visserligen. Men kruxet är ju att jag inte hittar "Inställningar" i Webbläsaren. Det finns ingenting som säger mig vart jag ska gå. Finns ingen icon eller något i den stilen. Det är där problemet ligger.

Visa signatur

👻 Konstnär på Hyttgatan 18 & en hängiven spöksamlare på hobbybasis 365 dagar om året

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Högerklicka högst upp och välj "visa menyrad"

Permalänk
Medlem

Du kan få upp menyraden genom att trycka "Alt" också

Visa signatur

Citera för svar

MSI Z490 MAG TOMAHAWK | Intel Core i7 10700K | Corsair 64GB DDR4 3200MHz | Gigabyte GeForce RTX 4070 Super 12GB Eagle OC | Samsung 970 EVO Plus 1TB | WD Black 6TB Desktop Drive | Corsair RM750X 750W | Fractal Design Define R6

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nallepigan:

Avinstallera ask toolbar med (genom lägg till/ta bort program) den skiten har ställt till det ordentligt för mig tidigare.

Den är bortagen för längesen. Så det hjälpe inte så mycket i det här fallet. Men tack för förslaget.

Skrivet av buddaz:

Det skall finnas en meny funktion i högra hörnet om jag mins rätt.

Jo, det är just den meny funktionen som jag saknar, den som jag inte kan hitta nämligen ( se bild ovan ).

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dew87:

Du kan få upp menyraden genom att trycka "Alt" också

Ah. Jag visste det var något som jag totalt hade glömt bort. Tack så mycket.
Ja, tack så mycket ni andra med, för den delen.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Symbolen som liknar som ett litet hus. Ändrar startsidan

Permalänk
Medlem
Skrivet av buddaz:

Symbolen som liknar som ett litet hus. Ändrar startsidan

Den symbolen vill inte uppenbara sig i den versionen som jag nu sitter med.
Ja, du ser ju själv.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Ser det. Det är IE7 eller IE8?

Varför byter du inte till IE9 allt är enklare där.

Permalänk
Permalänk
Medlem
Skrivet av buddaz:

Ser det. Det är IE7 eller IE8?

Varför byter du inte till IE9 allt är enklare där.

Jag tror det är 7an jag sitter med.

Nä, orsaken till att jag nu inte har brytt mig om att uppdatera till senaste versionen, det är att jag till 99% sitter med Chrome i vanliga fall. Utan det är den simpla procenten som jag behöver IE för att kunna använda en funktion i CureNews ( Bloggen ) som jag sitter med på hemsidan min som inte funkar i Chrome. För vore det nu så att applikationen funkade i Chrome så hade jag inte behöva sitta med IE överhuvudtaget.

Men visst, jag skulle väl kunna uppdatera IE för det. Men det känns lite onödigt att göra det bara för att kunna utnyttja en funktion som jag kanske använder mig utav ett par,tre,fyra gånger i månaden. Det är det inte värt.

Men nu är det sak samma, jag fick hjälp utav Dew87 ett par pinnhål längre upp här i tråden. Så jag är nöjd med det svaret.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Det är ask.com som har grötat sönder din IE för att tvinga dig ut på deras sida. Det är därför du saknar meny-knappar osv.

Visa signatur

Cooler Master MasterCase 5 || Asrock X99M Extreme4 || i7-6800K || Antec KÜHLER H1200 PRO || 16GB Corsair Vengence DDR4 3000MHz || Samsung 840 EVO 1TB || Asus ROG Strix GeForce GTX 1080 || Antec 620w High Current Gamer

3 st HP LP2475w || Logitech G710+ || Razer Diamondback

Permalänk
Medlem

Själv använder jag firefox aurora som standard. Har även IE9 på datorn fast jag aldrig använder det. Länkade till MS egna help sidor som du nog har sett ifall du behöver hjälp med något annat.

Permalänk
Medlem

Om du inte löst problemet än så högerklicka på det tomma fältet och välj "menu bar" / "visa menyfelt" tror det heter så på svenska.

Sen tror jag du kan lösa det själv.

Mvh Billy

Visa signatur

Stationär: I7 8700k | Asus prime Z370-a | 32GB Corsair Vengeance 3200Mhz CL16 | | Corsair RM750x | Corsair H110 V2 | Samsung Evo 960 500GB | Seagate 600 Pro 480GB | RTX 2080 | Be Quiet Dark Base Pro 900

Permalänk
Medlem
Skrivet av Soberz:

Om du inte löst problemet än så högerklicka på det tomma fältet och välj "menu bar" / "visa menyfelt" tror det heter så på svenska.

Sen tror jag du kan lösa det själv.

Mvh Billy

Det grejade sig. Fick hjälp med det jag vill ha hjälp med.

Visa signatur