Permalänk

Min dator i5 2500k :)

Cpu : i5 2500k @ 4,4 Ghz
Modekort : Gigabyte p67a-d3-b3
Nätaggregat 600watt
Ram : DDR3 8gb 1600 Mhz
Grafikkort : XFX Radeon HD 7950 3GB black edition
Hårddisk : wd caviar green 1 TB
Chassi : Corsair Carbide 500R

Framtids planer:
Ska nog skaffa en ssd hårdisk

Min dator i5 2500k

Permalänk
Medlem

Jag känner mig väldigt tveksam till ditt val av minnen, att köra 4x2gb och dessutom av olika tillverkare istället för att köpa 2x4gb. Fler stickor kan leda till problem, och blanda kan leda till ännu mer problem.

Visa signatur

4690K, 16GB ram, 1,25TB SSD, Radeon 7750
100% PASSIVT

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Breddas:

Jag känner mig väldigt tveksam till ditt val av minnen, att köra 4x2gb och dessutom av olika tillverkare istället för att köpa 2x4gb. Fler stickor kan leda till problem, och blanda kan leda till ännu mer problem.

Ännu problem med esd när han lägger komponenterna på lakan, plexgear som nätdel njä!

Permalänk

Plexgear? Du skulle köpt ett bättre

Visa signatur

MSI PRO Z690-A DDR4 - i9 12900K - Kingston Fury 32GB 3600 Mhz CL16 - Corsair RM850X - Noctua NH-U12A Chromax - Fractal Design Define 7 Compact - RTX 3090 TUF - Odyssey G50A -

Permalänk
Skrivet av filipcombat:

ska nog inte vara nåra problem med minnena, se bara till så att dom är på samma volt tror alldeles säkert att du kommer bli jättenöjd med datorn.
min flickvän har samma chassi och det är verkligen bra kvalité! har skruvat massvis med det när jag bytt delar i datorn och det visar inte minsta slitage än.

Permalänk
Skrivet av jaghetermicke:

ska nog inte vara nåra problem med minnena, se bara till så att dom är på samma volt tror alldeles säkert att du kommer bli jättenöjd med datorn.
min flickvän har samma chassi och det är verkligen bra kvalité! har skruvat massvis med det när jag bytt delar i datorn och det visar inte minsta slitage än.

Jag tänkte på nätagget

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

MSI PRO Z690-A DDR4 - i9 12900K - Kingston Fury 32GB 3600 Mhz CL16 - Corsair RM850X - Noctua NH-U12A Chromax - Fractal Design Define 7 Compact - RTX 3090 TUF - Odyssey G50A -

Permalänk
Medlem

Ett Plexgear nätagg känns som ett ganska dåligt val. Visst, det är lätt att vara efterklok, men nätaggregatet är i princip den sista komponenten man ska köpa "billigt". Det hade funkat fint i en kontorsdator till exempel där man knappt bryr sig om hur "ren" strömmen är, men vad gäller dyrare komponenter (bland annat då speldatorer) vill man ha något som är mer... pålitligt.

Nu vet jag iofs inte vem OEM tillverkaren är, men jag tvivlar på att det är en vältestad komponent.

Att tänka på till nästa gång. Kjelle brukar ha hyfsad support i vilket fall så om du får problem så står de säkert för det.

Permalänk
Medlem

Hahaha, köpte först CM 430 Elite som första chassi sedan uppgraderade jag nu när komplett hade 1337 pris på Corsair chassit:D Sjukt mycket större, och snyggare. Bättre på allt!

Permalänk

Fan vilket nice Grafikkort!
Vem har tipsat dig att köpa det?

Visa signatur

Main PC | Gigabyte GA-990FXA-UD3 | AMD Phenom X4 BE 3,4 ghz | Corsair 8gb Vengeance LP | NZXT Switch 810 | Sapphire Radeon 7950 | Fractal Design Tesla 650w 80+ | Realtek 1000 Mbit PCI | Datorn
Laptop | AMD Athlon X2 @1,9 GHZ | GeForce 8700M GT | 160gb seagate | 2gb Internminne

Permalänk
Medlem

grafikfläktarna sitter upp och ned nice, det har jag aldrig sett förut

Permalänk

Hur varm blir prollen i load?

Visa signatur
Permalänk
Skrivet av grottsten:

Hur varm blir prollen i load?

När jag lirar Bf3
CPU: ca: 50-60 grader
GPU: ca: 60-70 grader

Permalänk
Skrivet av SeGabbe:

Hahaha, köpte först CM 430 Elite som första chassi sedan uppgraderade jag nu när komplett hade 1337 pris på Corsair chassit:D Sjukt mycket större, och snyggare. Bättre på allt!

Haha vad nice
Det var ju en ganska stor skillnad haha

Permalänk
Skrivet av Breddas:

Ok.
För mig funkar det fint iaf
Har inte märkt av några problem.

Permalänk
Skrivet av filipcombat:

Ska köpa nytt snart så

Permalänk
Skrivet av Doomslayer94:

När jag lirar Bf3
CPU: ca: 50-60 grader
GPU: ca: 60-70 grader

Tack, funderar på att köpa en likadan kylare.

Visa signatur
Permalänk
Skrivet av grottsten:

Tack, funderar på att köpa en likadan kylare.

Det kan jag rekommendera!
Den kyler på fint

Permalänk
Skrivet av Doomslayer94:

Det kan jag rekommendera!
Den kyler på fint

Tycker du att den låter väldigt mycket? Hör hört att många stör sig på ljudet från pumpen.

Visa signatur
Permalänk
Skrivet av grottsten:

Tycker du att den låter väldigt mycket? Hör hört att många stör sig på ljudet från pumpen.

Just nu hör jag inte ens min pump
Hör bara mina fläktar haha ^^
Men jag tycker den är tyst