GTX 680 slut överallt?

Permalänk
Medlem
Skrivet av LinusM:

Stämmer dessa priser eller är det momsfritt? Ett 680 för 3750 kr känns lite väl billigt.
http://www.dustin.se/xgroup/12125/pci-e-nvidia/

Totalt inkl. moms 4 934,00 kr

dustinhome är med moms.

Visa signatur

Intel i9 10900K | H150i PRO XT | Asus Rog Strix Z490-E Gaming | Asus Strix 3090 OC | G.Skill Trident Z Royal 4x8GB 3600MHZ CL17 | Corsair Force MP600 1TB | Asus Rog Swift PG278QE | EVGA Supernova T2 1600W

Permalänk
Skrivet av LinusM:

Stämmer dessa priser eller är det momsfritt? Ett 680 för 3750 kr känns lite väl billigt.
http://www.dustin.se/xgroup/12125/pci-e-nvidia/

dustin.se = exkl. moms
dustinhome.se = inkl. moms.

Visa signatur

Dator: Corsair 800D med ek-pump/res, 2x360-radiatorer, Asus x570 crosshair hero wifi, Ryzen 2 2600 (3950x med EK-block soon), Radeon VII EK-block, 32GB corsair vengence.
Kamerautrustning: Sony A7RIII, Sony 16-35/2.8 GM, Zeiss 55/1.8 ,Zeiss 85/1.8, Sony 100-400 GM, Canon 5DMK3, 16-35/2.8, 50/1.8

Permalänk
Medlem

Lite off topic men finns det verkligen folk som vågar handla på dustin? Dom verkar ju inte direkt värna om sina kunder när det gäller garantiärenden och liknande från vad man sett i flera andra trådar?

Komplett har ett okey erbjudande på gtx680 btw, Gainward GeForce GTX 680 2GB PhysX CUDA för 4495kr. i fredags hade dom phantom versionen för 4595kr.

Visa signatur

Acer Predator G6-710-70013 - tower - Core i7 6700K 4 GHz - 16 GB - SSD 256 GB, HDD 2 TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hjulstad:

Lite off topic men finns det verkligen folk som vågar handla på dustin? Dom verkar ju inte direkt värna om sina kunder när det gäller garantiärenden och liknande från vad man sett i flera andra trådar?

Komplett har ett okey erbjudande på gtx680 btw, Gainward GeForce GTX 680 2GB PhysX CUDA för 4495kr. i fredags hade dom phantom versionen för 4595kr.

Har själv varit med om att fått ett deffekt moderkort av dustin o kontaktade dem o dom skickade ett nytt utan något tjafs o frågade inte ens om att jag skulle skicka tillbaka det deffekta moderkortet o det jag vill komma fram till är då att jag tror många av de stora butiker generellt sett sköter sin support bra men ibland mindre bra.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Trizi:

Har själv varit med om att fått ett deffekt moderkort av dustin o kontaktade dem o dom skickade ett nytt utan något tjafs o frågade inte ens om att jag skulle skicka tillbaka det deffekta moderkortet o det jag vill komma fram till är då att jag tror många av de stora butiker generellt sett sköter sin support bra men ibland mindre bra.

Jo det är det är väl så det är... Gäller väll som vanligt att man får snacka med rätt person också om man ringer in.. Har aldrig handlat av dustin, men på komplett har jag haft 2 ärenden.. Ena löste dom kanon, ett moderkort som pajjade, skickade in det och fick ett nytt MSI kort i samma prisklass .. Dock kommer jag ALDRIG att köpa en HP bärbar igen, tror inte det beror på Komplett utan snarare på HP som sköter allt när det gäller garantier själva.. Har fortfarande kvar samma bärbara med samma problem som varit från start (skärmen är död ibland och ett antal andra riktigt störande problem) men tröttnade efter jag skickat in den 3 gånger under 2 månaders tid...

Sorry för offtopic förresten..

Visa signatur

Acer Predator G6-710-70013 - tower - Core i7 6700K 4 GHz - 16 GB - SSD 256 GB, HDD 2 TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av FaniSkogen:

dustin.se = exkl. moms
dustinhome.se = inkl. moms.

Skrivet av LinusM:

Stämmer dessa priser eller är det momsfritt? Ett 680 för 3750 kr känns lite väl billigt.
http://www.dustin.se/xgroup/12125/pci-e-nvidia/

Beror på om du har exkl. eller inkl. iklickat uppe i hörnet...

Permalänk
Medlem

Funderar på att flytta min beställning på ett ASUS 680 CUII TOP från Dustin till komplett.
Dustin har noll koll på när dom får in nya kort medans komplett med jämna mellanrum har bekräftade leveranser.
Dom har nu 97 kort som skall komma på tisdag http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=750512
Någon som har erfarenhet om Kompletts bekräftade ordrar, om dom brukar stämma och dyka upp i tid?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jonas_Br:

Funderar på att flytta min beställning på ett ASUS 680 CUII TOP från Dustin till komplett.
Dustin har noll koll på när dom får in nya kort medans komplett med jämna mellanrum har bekräftade leveranser.
Dom har nu 97 kort som skall komma på tisdag http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=750512
Någon som har erfarenhet om Kompletts bekräftade ordrar, om dom brukar stämma och dyka upp i tid?

Deras bekräftade leveranser varierar ganska mycket. Ibland stämmer dom och ibland hoppar dom helt plötsligt till preliminärt 50 år senare :|.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rolfenstein:

Deras bekräftade leveranser varierar ganska mycket. Ibland stämmer dom och ibland hoppar dom helt plötsligt till preliminärt 50 år senare :|.

Kanske att de ändras till preliminärt när de sålt alla som var med på den bekräftade ordern?

Visa signatur

[MSI X470 GAMING PLUS] - [AMD RYZEN 3700X] - [G.SKILL F4-3200C14D-16GTZKW] - [Palit GTX 1080] - [Kingston 1TB NVME] - [Corsair HX 750W] - [Noctua NH-D15] - [Fractal Design XL R2] - [Acer XB270HU]

Permalänk
Medlem
Skrivet av davyp3:

Kanske att de ändras till preliminärt när de sålt alla som var med på den bekräftade ordern?

Dom gångerna jag har glott på Komplett så har det funnits exemplar kvar att boka och sen så vips har det ändrats till preliminärt när datumet är framme, antagligen för att leveransen är försenad.

Permalänk
Medlem

Beställde GTX 680 DCUII Top sista april och har fortfarande inte fått något. Beställt från CDon, någon som fått ett Top kort från dom än så länge?

Permalänk

nätaggregat

vilket nätaggregat kräver det

Permalänk
Medlem

http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=750512&cks=ASS&assoc=B99...

Krisen är över för alla TOP "searchers" :P. 54st i lager hos Komplett.

Permalänk
Medlem

Ja jag avbeställde mitt hos Dustin då dom ev skulle få in den 9/8 men ej bekräftat och då inte viste om dom bara skulle få in 10st som sist så inte säkert jag skulle få i så fall.
Så när jag läst att Komplett hade kort inne och avbeställt så lade jag en order och står redan som skickad.
Behöll resten av ordern hos Dustin.
Moderkortet skulle ju komma in idag både enligt hemsidan och killen i supporten...
Inte dök det upp!
Borde tagit det med hos Komplett som hade det hemma, men ville beställa Processor, moderkort, minnen och nätdel på ett ställe då många som har problem här på forumet verkar ha svårt att avgöra vilken av dom delarna problemet kommer ifrån.
Men får väll hoppas det dyker upp i morgon så jag kan få min nya dator någon gång efter 1 månads väntan.