[LEK] Gissa spelet

Permalänk
Medlem
Skrivet av lanbonden:

Nästan lite tråkigt att plocka den via ledtråden men lyckades inte plocka fram det via sökningar på warcraft clones så. Får nog även erkänna att jag aldrig hört talas om spelet innan men med ledtråden är jag rätt säker på att det är War Wind II: Human Onslaught.

Verkar vara ett fullvärdigt alternativ till de mer kända RTS spelen från den tiden så som warcraft2 och age of empires (lite senare kanske?) som man plöjde ner massor timmar i men men..

Det är korrekt!

Ett lite obskyrt spel i min mening som jag hittade i en barginbin.
Inte lika lätt att plocka upp och spela som warcraft eller c&c men envis som man var så la man ner många timmar i sin ungdom
Har faktiskt kvar min kopia

Visa signatur

Case: Phanteks Enthoo Luxe PSU: EVGA SuperNova G2 750W MoBo: ASUS X99 Deluxe CPU: Intel Core i7 5820K RAM: Crucial Ballistix Sport 32GB DDR4 2400 Mhz GPU: 2x MSI GTX970 Gaming 4GB Cooling: Noctua NH-D15 SSD: Samsung 950 pro 512GB & Samsung 850 EVO 250GB

Permalänk
Medlem

Då drar jag upp nästa klassiska spel, skulle inte förvåna mig om det varit uppe förr men tråden börjar bli lång. Tyvärr lite svårt att se spelets UI pga av screenshoot från youtube men ni knäcker den nog rätt lätt ändå

Permalänk
Medlem
Skrivet av lanbonden:

Då drar jag upp nästa klassiska spel, skulle inte förvåna mig om det varit uppe förr men tråden börjar bli lång. Tyvärr lite svårt att se spelets UI pga av screenshoot från youtube men ni knäcker den nog rätt lätt ändå

Är inte det där också Soldier of Fortune, som var med för två sidor sedan?

Visa signatur

Intel i7 6700k | MSI GTX 1070 Gaming X | MSI Z170A Gaming M5 | Corsair 16GB DDR4 2133MHz CL13 Vengeance | Corsair RM750x | Samsung 850 EVO 250GB | Seagate Desktop 2TB | Be queit! Pure rock | NZXT Noctis 450 Vit | AOC G2460PG 144Hz G-Sync | QPAD MK-80 Pro MX Blue | Logitech G502 Proteus Spectrum | Kingston HyperX Cloud II

Permalänk
Medlem
Skrivet av hd_Jehu:

Är inte det där också Soldier of Fortune, som var med för två sidor sedan?

stämmer bra, Rackarns då.. scrollade igenom de sista 10 sidorna lite snabbt innan jag la upp den så får väl erkänna att jag inte kände igen den cutscenen (och fortfarande inte gör det).

Permalänk
Medlem
Skrivet av lanbonden:

stämmer bra, Rackarns då.. scrollade igenom de sista 10 sidorna lite snabbt innan jag la upp den så får väl erkänna att jag inte kände igen den cutscenen (och fortfarande inte gör det).

Haha, ingen fara. Gratispoäng till mig Få av dessa gamla spel jag känner igen, så det är kul när det dyker upp något man kan!
Här är nästa bidrag! Borde vara relativt enkelt.

Edit: Bytte bild, var för enkelt annars. Kanske fortfarande är dock haha.

Visa signatur

Intel i7 6700k | MSI GTX 1070 Gaming X | MSI Z170A Gaming M5 | Corsair 16GB DDR4 2133MHz CL13 Vengeance | Corsair RM750x | Samsung 850 EVO 250GB | Seagate Desktop 2TB | Be queit! Pure rock | NZXT Noctis 450 Vit | AOC G2460PG 144Hz G-Sync | QPAD MK-80 Pro MX Blue | Logitech G502 Proteus Spectrum | Kingston HyperX Cloud II

Permalänk
Medlem
Skrivet av hd_Jehu:

Haha, ingen fara. Gratispoäng till mig Få av dessa gamla spel jag känner igen, så det är kul när det dyker upp något man kan!
Här är nästa bidrag! Borde vara relativt enkelt.

http://download.gamezone.com/uploads/image/data/1164560/Reaper.jpg

Edit: Bytte bild, var för enkelt annars. Kanske fortfarande är dock haha.

Shadowgate heter det va?

Visa signatur

Case: Phanteks Enthoo Luxe PSU: EVGA SuperNova G2 750W MoBo: ASUS X99 Deluxe CPU: Intel Core i7 5820K RAM: Crucial Ballistix Sport 32GB DDR4 2400 Mhz GPU: 2x MSI GTX970 Gaming 4GB Cooling: Noctua NH-D15 SSD: Samsung 950 pro 512GB & Samsung 850 EVO 250GB

Permalänk
Medlem

@CeeJaySWE: Shadowgate är korrekt, till NES. Shadowgate var ett väldigt roligt och klurigt spel (kanske delvis för att jag var typ 8 år gammal när det begav sig)!

Visa signatur

Intel i7 6700k | MSI GTX 1070 Gaming X | MSI Z170A Gaming M5 | Corsair 16GB DDR4 2133MHz CL13 Vengeance | Corsair RM750x | Samsung 850 EVO 250GB | Seagate Desktop 2TB | Be queit! Pure rock | NZXT Noctis 450 Vit | AOC G2460PG 144Hz G-Sync | QPAD MK-80 Pro MX Blue | Logitech G502 Proteus Spectrum | Kingston HyperX Cloud II

Permalänk
Medlem

Kör en ny då

Visa signatur

Case: Phanteks Enthoo Luxe PSU: EVGA SuperNova G2 750W MoBo: ASUS X99 Deluxe CPU: Intel Core i7 5820K RAM: Crucial Ballistix Sport 32GB DDR4 2400 Mhz GPU: 2x MSI GTX970 Gaming 4GB Cooling: Noctua NH-D15 SSD: Samsung 950 pro 512GB & Samsung 850 EVO 250GB

Permalänk
Medlem

Cobra Triangle

Visa signatur

| AMD R9 3900X | Asus ROG Strix X570-F Gaming | Palit Jetstream 2070 Super | 16GB DDR4 | Noctua NH-D15 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pertan:

Cobra Triangle

Alldeles riktigt!

Visa signatur

Case: Phanteks Enthoo Luxe PSU: EVGA SuperNova G2 750W MoBo: ASUS X99 Deluxe CPU: Intel Core i7 5820K RAM: Crucial Ballistix Sport 32GB DDR4 2400 Mhz GPU: 2x MSI GTX970 Gaming 4GB Cooling: Noctua NH-D15 SSD: Samsung 950 pro 512GB & Samsung 850 EVO 250GB

Permalänk
Medlem

Då kör vi ett av dom absolut första spelen jag köpte för mina egna pengar.

Visa signatur

| AMD R9 3900X | Asus ROG Strix X570-F Gaming | Palit Jetstream 2070 Super | 16GB DDR4 | Noctua NH-D15 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pertan:

Då kör vi ett av dom absolut första spelen jag köpte för mina egna pengar.

http://i.imgur.com/CtYOdBg.png

Jag vet vem spelet handlar om (dvs. karaktären) men vad den faktiska titeln är... Det är inte lika enkelt!

Visa signatur

Intel i7 6700k | MSI GTX 1070 Gaming X | MSI Z170A Gaming M5 | Corsair 16GB DDR4 2133MHz CL13 Vengeance | Corsair RM750x | Samsung 850 EVO 250GB | Seagate Desktop 2TB | Be queit! Pure rock | NZXT Noctis 450 Vit | AOC G2460PG 144Hz G-Sync | QPAD MK-80 Pro MX Blue | Logitech G502 Proteus Spectrum | Kingston HyperX Cloud II

Permalänk
Medlem

Live and let die på C64.

Jag överlåter dock till någon annan att lägga upp en ny bild (tex hd_Jehu eftersom han var så nära).

Permalänk
Medlem
Skrivet av F1D0:

Live and let die på C64.

Jag överlåter dock till någon annan att lägga upp en ny bild (tex hd_Jehu eftersom han var så nära).

Stämmer bra det!

Visa signatur

| AMD R9 3900X | Asus ROG Strix X570-F Gaming | Palit Jetstream 2070 Super | 16GB DDR4 | Noctua NH-D15 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av F1D0:

Live and let die på C64.

Jag överlåter dock till någon annan att lägga upp en ny bild (tex hd_Jehu eftersom han var så nära).

Alla Bond-spel hette bara "James Bond" när man var två äpplen hög och lirade C64

Någon som spelade detta då och minns vad det heter?

Visa signatur

Intel i7 6700k | MSI GTX 1070 Gaming X | MSI Z170A Gaming M5 | Corsair 16GB DDR4 2133MHz CL13 Vengeance | Corsair RM750x | Samsung 850 EVO 250GB | Seagate Desktop 2TB | Be queit! Pure rock | NZXT Noctis 450 Vit | AOC G2460PG 144Hz G-Sync | QPAD MK-80 Pro MX Blue | Logitech G502 Proteus Spectrum | Kingston HyperX Cloud II

Permalänk
Medlem
Skrivet av hd_Jehu:

Alla Bond-spel hette bara "James Bond" när man var två äpplen hög och lirade C64

Någon som spelade detta då och minns vad det heter?

http://static5.gamespot.com/uploads/original/mig/7/2/0/2/267202-takeno_002.jpg

Åh, gamla goa Take No Prisoners. Filnamnet var lite giveaway för den som var tveksam

I brist på fantasi kör jag ett liknande spel som är något äldre:

Visa signatur

Nu lurade jag dig att slösa bort ett par värdefulla sekunder av ditt liv på att läsa denna fullständigt poänglösa signatur!

Permalänk
Medlem

@kaput: Ikari Warriors?

Permalänk
Medlem
Skrivet av SolidReactor:

@kaput: Ikari Warriors?

Jomenvisst! Upp med nästa

Visa signatur

Nu lurade jag dig att slösa bort ett par värdefulla sekunder av ditt liv på att läsa denna fullständigt poänglösa signatur!

Permalänk
Medlem

Ett spel som jag tänkte på igår som jag ska spela igenom över helgen, minns inte om jag har klarat spelet vilket är anledningen till detta sug

Permalänk
Medlem

@SolidReactor: RoboWarrior! Det där spelade jag mycket som liten. Vilken nostalgi.

Permalänk
Medlem

@Blasse: Ellerhur! Blev jättesugen igår när jag tänkte på detta spel efter att ha läst artikeln om nes classic edition och tänkte på vilka spel jag tyckte om.

Skickar stafettpinnen till dig

Permalänk

Här är en ny bild för att hålla liv i tråden.

Permalänk

Inte blev det mer liv av det, så här kommer en ledtråd. Spelet heter "Prince of ..."

Permalänk
Medlem
Skrivet av HerrEkberg:

Inte blev det mer liv av det, så här kommer en ledtråd. Spelet heter "Prince of ..."

Prince of Destruction leder lite googling fram till, har inget som helst minne av spelet.

Nåja, här kommer ett nytt som jag aldrig spelade mer än i en datoraffär några minuter. Ville verkligen testa det men hade varken pengar eller datorkraft nog..

Om någon spelat det får de gärna säga om det var bra eller inte så jag vet vad jag potentiellt missade

Visa signatur

Storburk: Ryzen 7 3700X, MSI B450M Mortar, FD Define Mini, CM M2 Silent 720W, 32 GB, RX 5700 XT 8GB, NVME SSD + HDD - HTPC: Ryzen 5 2400G, 16 GB, NVME SSD, BeQuiet 550W

Permalänk
Medlem

Många goda minnen från det spelet.

Permalänk
Avstängd

Lords of Midnight 3, DOS.
Liknande tema:

Permalänk
Medlem

Ultima 8 Pagan

Permalänk
Medlem

@Kaleidoskop:

Skrivet av skatesftw:

Ultima 8 Pagan

annars märker man icke

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Silver.
Toppenspel!

Eftersom jag känner mig tämligen säker på att jag har rätt svar så länkar jag nästa spel.

Visa signatur

Speldator :[I] AMD 5600X - 16GB fläskigt ram - AMD 580RX - AOC 32" Wide
HTPC : i5 3450S - 8GB G.Skill - Streacom F8