problem med mina nya Edifier S330D

Permalänk
Medlem

problem med mina nya Edifier S330D

tjenare grabbar och brudar! :b jag har nyss införskaffat mig ett edifier s330d ljudsystem och undrar om det helt enkelt är pajj och måste bytas ut eller om jag kan göra nått för att fixa problemet jag har..? problemet som sådant är att det är bara 1 högtalare som funkar! den andra är död. och om jag kopplar om bak på subben så funkar bara den andra (som inte funkade förr) så jag har uteslutit kablarna och högtalarna, dom funkar! så det måste va subben eller något annat? kan de va nån ljudinställning i windows eller?? tacksam för svar!

Permalänk
Medlem

Mitt Edifier system (inte samma modell som ditt dock) led av en glappande höger front högtalare, snurrade sladden 180 grader bak på subben och den fixade sig (billigt system men funkar bra för datorljud i mitt tycke).

Permalänk
Medlem

jag har bytt plats på ljudkablarna bak på subben och då byter ljudet högtalare uppe på bordet. dvs att de är ljudingången på vänster på subben som inte ger i från sig något ljud. jag har provat båda högtalarna på vänster ljudingång på subben och då vart det inte ljud från nån av dom och sen provade jag båda högtalarna på höger ljudingång på subben och då kom de ljud från båda. så högtalarna och kablarna funkar, de är bara vänster ljuingång som inte värkar funka :S tror de är en retur på detta fan va drygt! hatar sånt....

Permalänk
Medlem
Skrivet av tyrpan:

jag har bytt plats på ljudkablarna bak på subben och då byter ljudet högtalare uppe på bordet. dvs att de är ljudingången på vänster på subben som inte ger i från sig något ljud. jag har provat båda högtalarna på vänster ljudingång på subben och då vart det inte ljud från nån av dom och sen provade jag båda högtalarna på höger ljudingång på subben och då kom de ljud från båda. så högtalarna och kablarna funkar, de är bara vänster ljuingång som inte värkar funka :S tror de är en retur på detta fan va drygt! hatar sånt....

Löste det sig eller blev det retur?

Visa signatur

Oskar

Sällan inloggad, men citera så svarar jag inom några år.