[Minecraft] Ragnarok MC Server i Testfas

Permalänk
Medlem

[Minecraft] Ragnarok MC Server i Testfas

Har dragit igång en server som jag, min bror och några polare tänkt ha som projekt att få igång nu på sommaren.
Börjar 2:an på IT-Gymnasiet till hösten i El och energiprogrammet med inrikting på servers och diverse nätverk.
Så tänkte att det hade varit kul att skaffa mer server och andra kunskaper med hjälp av detta projekt.

Grundtanken var väl att tjäna lite pengar på det mer om vi får igång den så vi kan betala tillbaka lite pengar för serverkostnader och sådant.
När vi får en staff hade vi också tänkt att kunna betala ut en liten summa till dessa personer, men det är inget jag kan garantera då server kostnader kommer först. Men skulle det bli något över får staff en liten del av kakan då och då.

Det är en standard survival för att sedan expandera till PVP och FUN världar när vi får en spelarbas att bolla på

Jag kör just nu servern på min egna dator men det ska bli ändring på det då en av oss har en hel del delar för att bygga på en server vi ställer den på istället.

Plugins:
Antishare(tänkt använda detta när vi får igång creative världen)
Backup
Better Leveling
Core Data
Custom Music (Tvekar fortf på denna)
Essentials
LaggClear
LoyaltyXP
mcMMO
MobileAdmin(Administrera serven från en android telefon)
Multiverse-Core och Portal
WorldGuard

Jag kör den just nu i testfas för att prova alla plugins och få mer förståelse för allting.

Jag letar också någon som kan knacka i HTML(inte just nu, men om du vill kan du lämna ett PM i min inbox så kan jag se i framtiden om du är intresserad när vi skulle behöva en hemsida), kan tyvärr inte ge någon summa pengar men är du bra nog på det garanteras en OP plats på servern.
Gäller samma folk med större kunskap över vissa framtida plugins än vad vi andra har.

Det kommer att bli en internationell server men tänkt att desto fler svenskar vi lyckas hitta så blir det enklare att kommunicera överlag om diverse problem i "staff" delen.

Just nu har jag bara dedikerat 1GB RAM då det inte behövs mer änsålänge, har 3GB till att dedikera i extremfall.
sitter på en 100/100 fiberlina

Jag har som ingen struktur på det hela just nu och det är inget jag är speciellt bra på heller. Ska försöka lösa många av problemen vi har under veckan.
Men om du är intresserad kan du lämna ett PM om lite info om dig själv.

Och om du vill in och lira(helst med några vänner också )
så är det bara att gå in.
Tänk på att vi testar servern just nu och det finns fortfarande att allt går åt helvete och behövs börja om från ruta 1 igen(hänt ca 5-6 gånger innan jag ens tänkt på att göra denna tråden)

IP: ragnarokmc.servegame.com
30 slots.

Har också en TS på samma server
IP: ragnarokmc.servegame.com
port: 9987

Som sagt, testar bara just nu. Men kan nog garantera att världarna blir kvar. Hur det blir med plugins är osäkert

Visa signatur

Mannagrynsgröt är nog det bästa som finns.

Permalänk
Medlem

Minecraft allstå`?

Visa signatur

2600k @ STOCK <|> GTX 970 Omega!<|> Nån samsung 500gb ssd <|> 16 GB Kingston Hyper X <|> BenQ XL2420t
"Det finns inget skrot, bara gamla delar som kan användas på nya sätt" - Mulle Meck

Permalänk
Medlem

Ändrade rubriken för att göra det mer klart

Visa signatur

Mannagrynsgröt är nog det bästa som finns.